maistuu joskus hyvälle
niinkun nytkin
ei oo koffin kolmosen voittanutta.
kyllä kylmä olut
62
867
Vastaukset
- Per-kel
Rostocker Export :-*
Kylmää olutta kyllä on jääkaapissa, muttei se yhtään nyt innosta.
Katselen tuommosta vähän kummallista elokuvaa teemalta.Miten niin joskus;) Saunakaljana menee yleensä perus Olvi mutta joskus tekee mieli oikein herkutella tummilla "erikoisoluilla". Näyttäisi tämän uuden alkoholilain myötä oman lähikaupankin valikoima laajentuneen niiden suhteen. Joululta jäi mieleen Teerenpelin Suomi 100 Juhlaolut, kyllä maistui hyvältä jouluruoan kanssa.
en ollut olutta juonut pitkään aikaan
ei kuulu ihan mun perus herkkuihin
mutta eilen teki mieli hapokasta juotavaa.
Kylmä olet on paikallaan kesähelteisen päivän iltana saunankuistilla. Muuten ei enää mun listoilla.
Pistin eilen pojan porisemaan 🍷
Harrastin tänään pitkäjännitteisyyttä ja sormivoimistelua. Virkkasin 1,5 puikolla minipuseron pellavalangasta. Ompelin siihen somat napitkin. Nyt se jää odottamaan nuken valmistumista. Huomenna herrainpuku ja kukkaleninki.
Kylppäristä kuuluu plump..plums...😉Minäkin jouduin tänään harrastamaan pitkäjänteisyyttä, työpäivästä selviytyäkseni. Vähän vaan haasteellista siinä vaiheessa kun työt käy vähiin.
Minunkin pitäisi ryhtyä ompelushommiin. Koiralle täytyis saada parempi essu näille kurakeleille, päästäis kummatkin helpommalla lenkin jälkeen.
Pulputus päättyi jo pari viikkoa sitten. Nyt viikonlopun aikaan edessä epämieluisin vaihe, pullojen pesu ja pullotus.entinenmiäs kirjoitti:
Minäkin jouduin tänään harrastamaan pitkäjänteisyyttä, työpäivästä selviytyäkseni. Vähän vaan haasteellista siinä vaiheessa kun työt käy vähiin.
Minunkin pitäisi ryhtyä ompelushommiin. Koiralle täytyis saada parempi essu näille kurakeleille, päästäis kummatkin helpommalla lenkin jälkeen.
Pulputus päättyi jo pari viikkoa sitten. Nyt viikonlopun aikaan edessä epämieluisin vaihe, pullojen pesu ja pullotus.Joskus nuoruudessani likipitäen 50 vuotta sitten tehtiin sellaista, kun hirvensarvenviiniä. Se oli valkoviiniä.
entinenmiäs kirjoitti:
Minäkin jouduin tänään harrastamaan pitkäjänteisyyttä, työpäivästä selviytyäkseni. Vähän vaan haasteellista siinä vaiheessa kun työt käy vähiin.
Pulputus päättyi jo pari viikkoa sitten. Nyt viikonlopun aikaan edessä epämieluisin vaihe, pullojen pesu ja pullotus.Mitä raaka-aineita käytit?
Itse olen ainainen kokeilija. Uusia makuja, uusia yllätyksiä. Teen yleensä syksyisin puutarhamarjoista. Mustaherukka pääraaka-aineena, mutta viime syksynä valmistin viinin omenoista. Hyvää tuli ja kaikki meni.
Nyt laitoin ekakertaa pääraaka-aineeksi puolukkaa. Haasteellinen, mutta yllätys alkoi oitis pulputtamaan. Lisänä kaikenlaisia marjajämiä ja mehuja.korpikirjailija kirjoitti:
Mitä raaka-aineita käytit?
Itse olen ainainen kokeilija. Uusia makuja, uusia yllätyksiä. Teen yleensä syksyisin puutarhamarjoista. Mustaherukka pääraaka-aineena, mutta viime syksynä valmistin viinin omenoista. Hyvää tuli ja kaikki meni.
Nyt laitoin ekakertaa pääraaka-aineeksi puolukkaa. Haasteellinen, mutta yllätys alkoi oitis pulputtamaan. Lisänä kaikenlaisia marjajämiä ja mehuja.Tällä kertaa oli Barshopin Buffalo valmispakkaus ja siihen lisäksi viimeiset pakastemarjat, reilu kilo mustaherukkaa. Pelkästä mustaherukasta parhaan viinini saan, mutta sitä menee viisi kiloa satsiin. Neljä uutta pensasta kasvamassa, joten tilanne paranee.
Varovaisesti voisin kokeilunhaluiselle suositella voikukkaa, jos vaikka oma piha sattuisi olemaan moisen rikkaruohon valloittamaa. Oma piha on alkukesästä keltaisenaan ja voisi uudemman kerran kokeilla voikukkaviiniä.eppu2 kirjoitti:
Joskus nuoruudessani likipitäen 50 vuotta sitten tehtiin sellaista, kun hirvensarvenviiniä. Se oli valkoviiniä.
Tommosesta kuullutkaan. Nuoruudessa, oliko siinä kenties prosentit se tavoite vai oliko makuakin?
entinenmiäs kirjoitti:
Tommosesta kuullutkaan. Nuoruudessa, oliko siinä kenties prosentit se tavoite vai oliko makuakin?
Se tehtiin appelsiineista ja sitruunakin siihen laitettiin.
Sen säväyksen makuun antoi hirvensarvensuola, jota ainakin silloin sai apteekista.
Prosenteista en oikein osaa sanoa, kait se toisellakymmenellä kuitenkin oli.
Muistelen, että se kävi 4-6viikkoa.eppu2 kirjoitti:
Se tehtiin appelsiineista ja sitruunakin siihen laitettiin.
Sen säväyksen makuun antoi hirvensarvensuola, jota ainakin silloin sai apteekista.
Prosenteista en oikein osaa sanoa, kait se toisellakymmenellä kuitenkin oli.
Muistelen, että se kävi 4-6viikkoa.Vilkaisin wikistä. Olisiko käytetty hiivana. Kohottaa taikinaa.
entinenmiäs kirjoitti:
Tällä kertaa oli Barshopin Buffalo valmispakkaus ja siihen lisäksi viimeiset pakastemarjat, reilu kilo mustaherukkaa. Pelkästä mustaherukasta parhaan viinini saan, mutta sitä menee viisi kiloa satsiin. Neljä uutta pensasta kasvamassa, joten tilanne paranee.
Varovaisesti voisin kokeilunhaluiselle suositella voikukkaa, jos vaikka oma piha sattuisi olemaan moisen rikkaruohon valloittamaa. Oma piha on alkukesästä keltaisenaan ja voisi uudemman kerran kokeilla voikukkaviiniä.Voikukkaviini.....hiukan arveluttaa. Löytyyhän niitä tontiltani. Mitä muuta kuin voikukkaa ja minkälainen makuelämys, kävisikö valkkiksen ja punkun killittäjälle?
korpikirjailija kirjoitti:
Vilkaisin wikistä. Olisiko käytetty hiivana. Kohottaa taikinaa.
Kyllä siihen hiivaakin laitettiin, mutta tuota h-suolaa kyllä muistaakseni käytettiin myös jossain leivonnaisissa.
eppu2 kirjoitti:
Kyllä siihen hiivaakin laitettiin, mutta tuota h-suolaa kyllä muistaakseni käytettiin myös jossain leivonnaisissa.
Olisiko ollut hiivalle tehoste 😊
- ö-Öö
Ravinneaine.
Noissa valmispakkauksissakin on aina mukana ravinneaine. Ja "turbo"-hiivoissa se on hiivaan valmiiksi sekoitettuna. Hirvensarvisuolaa myytiin apteekeissa, siitä ongelmaa, kaverin mutsi oli siellä töissä. Mutta kunnon kiljuun kyllä kuuluu hirvensarvisuola.
=DW= korpikirjailija kirjoitti:
Saattoi siinäkin auttaa, mutta siitä tuli sellainen oma aika kiva makunsa.
siitä on vuosia kun oon tehnyt kotiviiniä
ja mun mielestä kaikissa kotiviineissä on se kotiviinin maku
ei oo mun suurinta herkkua mutta jos tarjotaan niin voin juoda.korpikirjailija kirjoitti:
Voikukkaviini.....hiukan arveluttaa. Löytyyhän niitä tontiltani. Mitä muuta kuin voikukkaa ja minkälainen makuelämys, kävisikö valkkiksen ja punkun killittäjälle?
Oliskohan tämän reseptin mukaan ollut.
- voikukan keltaisia terälehtiä 3-6 l
- rusinoita 250 g
- kuorittuja sitruunoita 1 kg
- happamia omenoita 1 kg
- fariinisokeria 2 kg
- Panimosokeria 4,5 kg
Parikymmentä vuotta aikaa, kun sitä kokeilin. Ei se nyt parasta mahdollista ollut, varsinkaan kun en muutenkaan valkoviineistä niin perusta.entinenmiäs kirjoitti:
Oliskohan tämän reseptin mukaan ollut.
- voikukan keltaisia terälehtiä 3-6 l
- rusinoita 250 g
- kuorittuja sitruunoita 1 kg
- happamia omenoita 1 kg
- fariinisokeria 2 kg
- Panimosokeria 4,5 kg
Parikymmentä vuotta aikaa, kun sitä kokeilin. Ei se nyt parasta mahdollista ollut, varsinkaan kun en muutenkaan valkoviineistä niin perusta.Huomenta...kuullostaa siltä, että no... mutta jos tulee hyvä voikukkakesä ; ) vois kokeilla.
Nyt silmät painuu kiiñni, hyvää yötä 😪
mää olin tohon mennessä ollut unessa
jo kaksi tuntia ja just heräsin
se puoli viideltä aamulla herääminen
ja raskas työ nukuttaa
olisin ollu jo puol seittemältä illalla valmis unille
mutta sinnittelin.viivatiina kirjoitti:
mää olin tohon mennessä ollut unessa
jo kaksi tuntia ja just heräsin
se puoli viideltä aamulla herääminen
ja raskas työ nukuttaa
olisin ollu jo puol seittemältä illalla valmis unille
mutta sinnittelin.Tapanani on pelata ennen nukkemaan menoa pasianssia, se jos mikä pistää silmät sikkuralle.
Tapanani on pelata ennen nukkemaan menoa pasianssia, se jos mikä pistää silmät sikkuralle.
mun ei tartte kun laittaa silmät kiinni
niin uni tulee
kyllä se ruumiillinen työ vie kaikki mehut vanhasta kropasta
mutta onneks oon säännöllisen epäsäännöllisesti
harrastanut kuntosalilla käyntiä
enkä vaan käyntiä vaan pitänyt lihaskuntoo yllä raskailla painoilla.
- ö-Öö
Oot sitten alkanut juopottelemnaankin?
=DW= - surviaine
Oon varmaan jäänyt paljosta paitsi, ei maistu olut ei viinit.
Happamin tuote, puolukkasurvos.no et oo jääny mistään paitsi
kaikki ei tykkää kaikista
mutta eihän viinit oo happamia
paitsi kuivat ja erittäin kuivat
mutta ei kaikki välttämättä tykkää viineistä
ja jos ei niin sit pitää juoda mehuja ja limppareita
mää en taas juo niitä ollenkaan.
- ukkelihko
"ei oo koffin kolmosen voittanutta."
Purskahdin nauruun, mutta oliko tuo sittenkäään tarkoitettu vitsiksi? Vai provo?ei oo mikään provo eikä vitsi
mun mielestä koffin kolmos olut on parasta olutta
joku muu voi olla toista mieltä
mutta ei se mua saa nauruun purskahtamaan
jo on menny mahottomaks
kun ei voi enää kirjoittaa mistä tykkää ja mistä ei.
Niinhän se maistuu joskus, vaikka juovuksissa taasen ei juurikaan taas huvita olla.
Mutta tosiaan, joskus ruuan kanssa tai muuten vaan 2-3 tölkkiä jotain hyvää olutta kylmänä on todella hyvää.
En nyt sinänsä ole kovin kranttu oluiden suhteen, mutta Iisalmen panimon tuotteet ovat todella hyviä.
Joskus sitten joku vahva olut taas on kivaa vaihtelua, joista muuten myöskin löytyy todella hyviä juomia. Vaikka jotkut sanovatkin, ettei jotain 8% vahvuista oluttaa voi juoda, kun siinä muka maistuu alkoholi liiaksi, mutta se on kukkua.
Jos olut on käymisteitse valmistettua, niin se on hyvää juotavaa noin vahvanakin.mää en saata juoda niitä 8% oluita
en tiedä maistuuko niissä alkoholi
mutta muuten ne on liian täyteläisiä mun makuun
sen verran joskus maistanu
juu ja siihen juovuksissa oloon tarvitaan sitä kirkasta viinaa
ei oikeen jaksa kumpaakaan kaljaa tai viiniä lipittää niin paljoo että känniin tulis
viimeks oon ollu kännissä veljen muistotilaisuudessa
kun porukalla juotiin pois kaikki siltä jääneet konjakit
kaiken muun kuohuviinin ja viinien kanssa
sen tytär piti huolen että lasit oli koko ajan täynnä.- ö-Öö
Keskaria
Ite juon keskaria, jotain peruslaageria. Mieluiten huoneenlämpöisenä. Tykkään kyllä testailla eri kaljoja, mutta budjettisyistä useimiten tarjouskaljaa. Idea ei ole tulla känniin, pikkasen tissutella.
Mutta pidän tummista ja vahvoista oluista. Tölkki stouttia on poikaa, vaikka nyt guinnes. JA sitten toi alkoholiprossa. Elefanttiolut on hyvää, hyvä hinta/laatusuhde on Tuplapukilla. Net jotain 8 prossaisia. Pari tölkkiä piisaa, muuten tulee känniin.
Neloskalja mun mielestä väliinputoaja. Liian vahvaa keskariin verrattuna, muttei tarpeeksi alkoholia verratessa vahvempiin kaljoihin. Sama kakkosella, liian vähän alkoholia keskariin verrattuna, lian paljon ykkäseen verrattuna. Hyvää alkoholitonta kaljaa ei voi olla olemassakaan, kotikaljassakin on aina aavistus alkoholia.
Siis kännäämiseen viintä, joskus konua tms. Kaljan killittäminen eri asia.
Toi lämpötila. Mä tosiaan pidän huoneenlämpöisestä. Maku tulee paremmin esiin, vaahtoontuukin paremmin. Maku tärkeä asia halvoissa laagereissa, kyllmyys vie maun. Kylmä ehkä kirpakampaa, mutta kun se ei ole mun mieleen. Lisäks tuntuu liian hapokkaalta. Ja sekin, kiskases kesähelteellä jääkylmä kalja, vatsa alkaa toimimaan, jos on toimiaksen.
Paareissa käyn erittäin harvoin. Hanakalja liian kylmää, usein pyydän ei jäähdytetyn pullon. Joskus ihmettelevät, mutta haluan huomauttaa, väkevät on hyllyssä ja niihin pitää erikseen ottaa jää, jos haluaa. Mä en halua jäitä. Ois loukkaus pyytää konjakkiin jääpaloja, menee koko paukun olemus ihan mäkeen. siis maku, haju osa sitä.
Kaikista karmein tapaus on buddweiser jääkylmänä. Maapallon kai mauttomin kalja ja se vähänenkin maku hävitetään jäähdyttämällä.
Påätän olut-poliittisen kommenttini tähän.
=DW=
Jeesus on vapauttanut minut alkoholista kokonaan.
on se hyvä tyyppi se Jesse
että vapauttaa alkoholista jos kerran tarvis on
mua se ei oo vapauttanu mistään
eikä auttanu yhtään missään asiassa
avun oon saanu aina läheisiltäni jos sitä oon tarvinnu.viivatiina kirjoitti:
on se hyvä tyyppi se Jesse
että vapauttaa alkoholista jos kerran tarvis on
mua se ei oo vapauttanu mistään
eikä auttanu yhtään missään asiassa
avun oon saanu aina läheisiltäni jos sitä oon tarvinnu.Kyllä Jeesus auttaa ihmistenkin kautta.
On tärkeää miettiä mihin on matkalla - siis että missä viettää ijankaikkisuutensa. Jos et vielä ole tehnyt parannusta ja ottanut uskossa Jeesusta vastaan, nyt on pelastuksen päivä. Älä mene synneissäsi ikuiseen kadotukseen vaan anna Jeesuksen tulla elämäsi Herraksi ja Vapahtajaksi.
Jeesus haluaa vapauttaa sinutkin synnin orjuudesta ja eihän Hän pääse sinua auttamaan jos et anna Hänelle lupaa tulla auttamaan sinua. Huuda Herraa Jeesusta avuksesi niin kyllä Hän kuulee sinua ja auttaa ja vapauttaa synnin orjuudesta sinutkinon.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:
Kyllä Jeesus auttaa ihmistenkin kautta.
On tärkeää miettiä mihin on matkalla - siis että missä viettää ijankaikkisuutensa. Jos et vielä ole tehnyt parannusta ja ottanut uskossa Jeesusta vastaan, nyt on pelastuksen päivä. Älä mene synneissäsi ikuiseen kadotukseen vaan anna Jeesuksen tulla elämäsi Herraksi ja Vapahtajaksi.
Jeesus haluaa vapauttaa sinutkin synnin orjuudesta ja eihän Hän pääse sinua auttamaan jos et anna Hänelle lupaa tulla auttamaan sinua. Huuda Herraa Jeesusta avuksesi niin kyllä Hän kuulee sinua ja auttaa ja vapauttaa synnin orjuudesta sinutkinno kun mää en tarvii sitä niin rupee huuteleen
mun ijankaikkisuus loppuu siihen kun henki lähtee ja ruumis tuikataan tuleen
sen jälkeen mua ei enää ole eikä sielu vaella yhtään mihinkään
eikä mun synneillä vielä kadotukseen joudu
äitini kertoi mulle että hän oli suuttunut koko kirkkoon
vaikkei sieltä koskaan eronnut kun sillon ei ollu vielä tapana
syystä että
silloin kun hänen oma äitinsä siunattiin niin pappi oli sanonut
ota vastaan tämä syntinen ihminen
se oli äidin mielestä väärin koska hänen oma äitinsä ei ollut koskaan mitään syntiä tehnyt.viivatiina kirjoitti:
no kun mää en tarvii sitä niin rupee huuteleen
mun ijankaikkisuus loppuu siihen kun henki lähtee ja ruumis tuikataan tuleen
sen jälkeen mua ei enää ole eikä sielu vaella yhtään mihinkään
eikä mun synneillä vielä kadotukseen joudu
äitini kertoi mulle että hän oli suuttunut koko kirkkoon
vaikkei sieltä koskaan eronnut kun sillon ei ollu vielä tapana
syystä että
silloin kun hänen oma äitinsä siunattiin niin pappi oli sanonut
ota vastaan tämä syntinen ihminen
se oli äidin mielestä väärin koska hänen oma äitinsä ei ollut koskaan mitään syntiä tehnyt.Jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla.
Kuoleman jälkeen meidän jokaisen iankaikkisuus alkaa. Ei ruumiin poltto polta sielua eikä sielu lakkaa olemasta. Synnin palkka on iankaikkinen kadotus.on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:
Jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla.
Kuoleman jälkeen meidän jokaisen iankaikkisuus alkaa. Ei ruumiin poltto polta sielua eikä sielu lakkaa olemasta. Synnin palkka on iankaikkinen kadotus.mun sielu lakkaa olemasta
mää en siihen satukirjaan usko.
- dsfovsidfj
Maistui ne pikkuhuikkaset nii kaua kunnes piti ottaa verenpainelääkkeet käyttöön. Aamusi 10mg Amlo ja Illalla pieni Kartake. Ei lääkinnän tähen viiti ies satunnaishömpsytellä. Pysyypä toisaalta raittiina
mää oon syöny 32 vuotta verenpaine lääkkeitä
mutta en oo niitten takia alkoholin käyttöä jättänyt
eikä mulle lääkäritkään ole koskaan sanonu
että pitäis pitää nollatoleranssi kerta syö verenpainelääkkeitä
mutta se on ok jos siltä tuntuu ettei ota niin sillon ei ota.viivatiina kirjoitti:
mää oon syöny 32 vuotta verenpaine lääkkeitä
mutta en oo niitten takia alkoholin käyttöä jättänyt
eikä mulle lääkäritkään ole koskaan sanonu
että pitäis pitää nollatoleranssi kerta syö verenpainelääkkeitä
mutta se on ok jos siltä tuntuu ettei ota niin sillon ei ota.Käsittääkseni se on niin, että jos sellaisen määrän ottaa, että tulee paha kankkunen, niin se on siinä krapulassa, kun se paine nousee.
eppu2 kirjoitti:
Käsittääkseni se on niin, että jos sellaisen määrän ottaa, että tulee paha kankkunen, niin se on siinä krapulassa, kun se paine nousee.
en tiedä tunnetta kun harvemmin on tota krapulaa
mutta on sitä muitakin tilanteita kun paineet nousee
varmaan useemmin kun karapulaa itse kullakin
tuskin se elämä kellään niin tasaista on.viivatiina kirjoitti:
en tiedä tunnetta kun harvemmin on tota krapulaa
mutta on sitä muitakin tilanteita kun paineet nousee
varmaan useemmin kun karapulaa itse kullakin
tuskin se elämä kellään niin tasaista on.On niin, että jotkut ihmiset reagoi verenpaineella, eri tilanteisiin, jotkut taas jollain muulla lailla.
Nykyään jo ymmärretään, että ihminen psykofyysinen kokonaisuus ja sitä myötä myös kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Joskus on tullut otettua puoli lasia saunaolutta (jaettu Legon kanssa yksi purkki saunassa).
En minäkään ole ollut tietoinen satunnaisen pienen alkoholiannoksen (viinilasillinen, yksi olut) olevan kiellettyä jos syö verenpainelääkkeitä.- ö-Öö
Disinformaatiota
Alkoholi juu vaikuttaa verenpaineeseen, kuten monet muutkin asiat. Asia kuitenkin sama, kuin vaikka lihavuudella, tupakoinnilla jne. Määrä ratkaisee. Ton nollalinjan mainostajalla on joko absolutisti lekuri, tai ite on jokin uskis, tahi entinen deeku. Lisäks lekureilla vakio mantrat. ,mitkä niitten pitää paapattaa virkansa puolesta. "tupakki pois, viina pois ylipaino pois, tietty ruokavalio, kuntoilu jne". Lisäks kaikki tietenkin potilaskohtaista. Varmasti paineet heiluu, jos dokailee lujasti, kun rarpeeksi dokaa, ei ole ollenkaan verenpainetta enää . Pikku plörö ei ketään tapa.
Tsekkaa tosta perusinfoa asiasta:
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholi-ja-verenpaine
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Disinformaatiota
Alkoholi juu vaikuttaa verenpaineeseen, kuten monet muutkin asiat. Asia kuitenkin sama, kuin vaikka lihavuudella, tupakoinnilla jne. Määrä ratkaisee. Ton nollalinjan mainostajalla on joko absolutisti lekuri, tai ite on jokin uskis, tahi entinen deeku. Lisäks lekureilla vakio mantrat. ,mitkä niitten pitää paapattaa virkansa puolesta. "tupakki pois, viina pois ylipaino pois, tietty ruokavalio, kuntoilu jne". Lisäks kaikki tietenkin potilaskohtaista. Varmasti paineet heiluu, jos dokailee lujasti, kun rarpeeksi dokaa, ei ole ollenkaan verenpainetta enää . Pikku plörö ei ketään tapa.
Tsekkaa tosta perusinfoa asiasta:
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholi-ja-verenpaine
=DW=lääkärit käyttääkin kaikkia pillereitä
jaksaakseen päivästä ja yöstä toiseen tehdä töitä
ja vaikka kuinka kuntoilee ei polta tupakkaa
syö terveellisesti niin verenpaine on ilman lääkkeitä tosi korkeella
niitä kun on kahdenlaista on sitä stressi painetta
ja sit on verenpainetauti joka on perinnöllinen
ja jota pitää hoitaa lääkkeillä
äidillä ja isällä oli verenpainetauti
myöskin kaikilla meillä sisaruksilla on
mulle tuli 28vuotiaana jolloin oli elämäni kunnossa
kävin säännölisesti punttisalilla ja kilometrin uimassa ennen töihin menoa
mutta ei oo kakkostyypin diabetesta eikä korkeeta kolesterolia.
- henrjii
Joo niinpä maistuu. Lisäksi kylmä olut piristää, päin vastoin
kuin lämmin kalja joka väsyttää.
Jos on menossa tutumaan, niin silloin lämmintä kaljaa, niin uni tulee helpomminihmekkös mun teki mieli kylmää kaljaa kun mua väsytti niin paljon
mutta täytyy sanoo että se yksi kylmä kyllä virkisti
niin että jaksoin valvoo vielä puoltoista tuntia
ja odottaa kun mies tulee töistä
sanoo sille että oli tänäänkin kiva nähdä ja sit krooh pyyh
ite lähdin aamulla ajellen puoli kuusi töihin
ja kun tulin kotiin se oli jo töissä.
Katselin tuossa lyhyen Dokumentin Päivä-Perhosista.
Outoa elämää heillä.
Ensin pannaan.
Vasta sitten lähdetään etsimään sopivaa paikkaa munalle.
H.viivatiina kirjoitti:
vähän toisenlaista kun ihmisillä
ensin etitään se sopiva muna
ja sitten vasta pannaan.Hauskaa oli sekin.
Että Perhoset alkavat asetella munaa vasta ihan viimeksi.
Siinäkin hommassa sitten toisinaan munivat.
Tulee ihan väärä elukka haukkaamaan.
Paha on Perhona olla.
Päivisinkin.
H.
- EiOlutta
Koffia tehdään ihmisille, jotka eivåt pidä oluen mausta.
Kokeilin juuri, tavoiltani poiketen vahvempaa...Chocolate likööriä aurinkojuomani kaakaon kanssa. Klurps ihanaa...
- laivailija
Varmasti olikin herkkua. Minä tuon aina Tallinnan reissulta pullon kermalikööriä jossa on vähän appelsiiniin vivahtava maku. Siihen jääpaloja sekaan tai kahvin kanssa makustellen.
- KuplavesiOnHyvää
Viileä olut maistuu paremmalta. Kylmässä katoaa maku.
Ruuan kanssa, ja janoonkin maistuu myös kuplavesi hyvälle.se vähän riippuu....
joskus tykkään ihan huoneenlämpöisestä oluesta
ruuan kanssa en juo yleensä mitään
ja janoon ihan pelkkää hanavettä
on mulla se härpäke millä tehdään kuplavettä
mutta ei oo nyt tullu tehtyä.viivatiina kirjoitti:
se vähän riippuu....
joskus tykkään ihan huoneenlämpöisestä oluesta
ruuan kanssa en juo yleensä mitään
ja janoon ihan pelkkää hanavettä
on mulla se härpäke millä tehdään kuplavettä
mutta ei oo nyt tullu tehtyä."viivatiina"
Noniin, tosiaan.
Sinullahan on se toinenkin turha härpäke.
Grillihän se...?
H.hunksz kirjoitti:
"viivatiina"
Noniin, tosiaan.
Sinullahan on se toinenkin turha härpäke.
Grillihän se...?
H.Se kuiva-liha juttu?
:)
H.hunksz kirjoitti:
Se kuiva-liha juttu?
:)
H.niin muurikka vokki
kohta lähden vokkaamaan possun ulkofile suikaleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412468Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731776Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki811308- 651228
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171178TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901050Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42904- 70882