Lääkityksellä

Lääkehoito

Paranin alkoholismista lääkityksellä.
Tanakka bentsojen lääkitys lisättynä masennuslääkkeillä pitää minut aisoissa. Olen ollut raitis yli 5 vuotta.
Olo on miellyttävä kaiken aikaa, enkä ole nauttinut koskaan elämästäni näin paljon.
Joudun syömään diapamia lopun ikääni suuria määriä myös muita bentsoja, mutta lääkärini mielestä se on alkoholia huomattavasti parempi vaihtoehto.
Eikä se tuhoa ihmissuhteita, toimintakykyä ja henkilökohtaista taloutta.
Muilla kokemuksia ?

22

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuudentuttava

      Alkoholismi ei taida olla hoidon perussyy.

    • Eiköolekummaa

      Juu aloittajalla on noilla koktaileilla kuuppa sen verran sekaisin ettei siinä enään mitään alkoholia tarvitse. Mutta kaukana raittiista aloittaja kyllä on, sen verran kuitenkin nuo benzot ym.murot päässä viheltää.
      Mutta jos lääkäri on päättänyt tehdä sinusta zombien, niin onnea vaan lääkärin valitsemalla tielläsi.

      • ex-juoppo

        Ennenkuin saat "lääketeollisuuden inkvisiittorit" kimppuusi niin on sanottava että oikeassa olet.
        Jos joku väittää olevansa raitis kun on vaihtanut alkoholin hasikseen tai heroiiniin, niin eihän se pidä paikkaansa.
        Samalla tavoin benzot vaikuttavat keskushermostoon kuin alkoholi tai huumeetkin. Ja vaikka benzot ovatkin "lääkärin määräämiä" niin eihän lääkärin määräämää "lääkekonjakkia" naukkaileva liioin ole raitis.


      • t0llip0ika

        Aloittaja on provo, eihän diapamia edes määrätä Suomessa vuosikausiin sen koukuttavuuden takia.
        Joku pelle mammanpoika yrittää päteä palstalla, todennäköisesti sinkku työtön lapatossu paska.


    • jkl11

      Vaihtaisin kanssa alkon bentsoihin mutta lekuri ei kirjoita nappeja.

    • AmIright

      Ootko riippuvainen kannabiksesta, amfetamiinista tai koksusta? Taidat käyttää joa päivä jotain, vaihdellen.

    • viinamiäs

      Siinähän sitten menette opiskelijabileisiin ja kun kaverit kyselevät "mikset sä juo?", niin voi sanoa olevansa bentsoilla. Ei tuolla lailla tyttöystäviä kyllä löydetä.

      Tai kun kaveripiirillä pitää lähteä olutpubiin istuskelemaan, "sori, mä en juo kun oon bentsoilla". Taitaa aika lailla syrjäytyä kaveripiiristä eikä sitä tyttöystävää noinkaan löydä. Yksin joutuu olemaan kotona ja syrjäytyy muista nuorista.

    • Samavaik

      Eikös se oo sama, ottaako olutta tai rauhoittavan.

    • Lääkeistäapuosalle

      Toki olen käynyt myös AA kokouksissa.
      Jokaisella toipuvalla saattaa olla omia lääkityksiä, mutta minulle määrätty rauhoittava lääkitys ei ole AA kanssa ristiriidassa eikä ongelman korvaamista toisella, vaan hoito.
      Lääkitys on eri asia kuin alkoholi.
      Lisäksi lääkärin määräämät lääkkeet on syytä ottaa, eikä kukaan ole tilivelvollinen lääkityksistään, eikä kannata huudella asioitaan toreilla.
      Lisäksi ohjeen mukaan lääkkeitä käyttäneenä vuosikaudet ei mitään ongelmia ole esiintynyt.
      Lähes kaikkea maailmassa voi väärinkäyttää alkoholia , lääkkeitä, ruokaa ,jopa ystäviään.
      Uskoakseni moni masentunut ja ahdistunut alkoholisti voisi toipua lääkehoidon avulla, mikäli heillä on ymmärrys pysyttäytyä lääkärin määräämissä annoksissa ja raittiina.

      • ex-juoppo

        Sinä "uskot että moni masentunut ja ahdistunut alkoholisti voisi toipua lääkehoidon avulla"?
        Entisenä sekakäyttäjänä minä tiedän että ei voi.

        Puhtaasta alkoholistista tehdään benzoilla satavarmasti sekakäyttäjä. Benzot auttavat krapulaan ja antavat siten vielä muutaman vuoden lisää aikaa juoda. "Ymmärryksellä pysyä raittiina" ei sekakäyttäjälle ole mitään käyttöä, sillä juova alkoholisti ei itse voi päättää siitä juoko vai eikö juo. Juominen on pakonomaista.

        Soita jonnekin alkoholistien hoitolaitokseen ja kysy sieltä: kuinka suuri osa hoitoon tulevista alkoholisteista tuo mukanaan omat benzot?
        Tulet ihan varmasti yllättymään.


      • Bardi

        Niin, kyllähän alkkiksista vain pari prosenttia oikeasti raitistuu, tai sitten heidän diagnoosinsa on väärä , eivät ole vielä niin syvällä. Lopuille sitten tämä "hilpeä suntio" kajauttaa haudalla virren ennenaikaisesti.


      • Maajussittaa
        ex-juoppo kirjoitti:

        Sinä "uskot että moni masentunut ja ahdistunut alkoholisti voisi toipua lääkehoidon avulla"?
        Entisenä sekakäyttäjänä minä tiedän että ei voi.

        Puhtaasta alkoholistista tehdään benzoilla satavarmasti sekakäyttäjä. Benzot auttavat krapulaan ja antavat siten vielä muutaman vuoden lisää aikaa juoda. "Ymmärryksellä pysyä raittiina" ei sekakäyttäjälle ole mitään käyttöä, sillä juova alkoholisti ei itse voi päättää siitä juoko vai eikö juo. Juominen on pakonomaista.

        Soita jonnekin alkoholistien hoitolaitokseen ja kysy sieltä: kuinka suuri osa hoitoon tulevista alkoholisteista tuo mukanaan omat benzot?
        Tulet ihan varmasti yllättymään.

        Tyypillinen juopporetku kuvittelee, että kaikki muut ovat yhtä selkärangattomia kuin hän. Suurin osa kansalaisista käyttää alkoholia vastuullisesti, että lisäksi heillä on luottotiedot kunnossa.


    • HilpeäSuntio

      Monesti tarjoan vielä keltaiselle törkyturvalle lääkespriitä, ennen kuin vien hänet lämpimään odottamaan krematorioon pääsyä. Pannuhuoneessa on hetki aikaa muistella töppäyksiään ja ikuiseen yksinäisyyteen siirtymistä kaikessa rauhassa...katuen saviruukku lahkeessa.
      Suvivirren raikaessa herkkään rekisterin yläosassa tuoden vienosti krokotiilinkyyneleet paatuneen sontasepon keltaisiin silmiin, niin muistelen sitä hetkeä, kun tajusin , että vain minä itse voin raitistua ja päättää otanko yhden, kaksi tai en ollenkaan...
      Raitistua voi parhaiten ja aidosti myös omalla oivalluksella , ilman AA vertaistukea, joka ehkä sopii toisille, mutta ei erakoille jo perimältään.

    • ripulithousussa

      Alkoholin suurkuluttajan lahossa päänupissa ei montaa järkevää ajatusta ole.
      SontaSeppo ei ymmärrä muiden raittiutta.

    • NinaAlkoholisti

      Olen Minnesota-hoidon käynyt raitistunut alkoholisti. Raittiina olen ollut 8 vuotta. Lääkkeettömyys on ainoa vaihtoehto alkoholistille. Ei alkoholistille tuo lääke toimii lääkkeen tavoin, mutta alkoholistille valitettavasti lääkkeet toimivat päihteenä. Vaikka alkoholisti siirtyisi lääkkeisiin, niin se vie satavarmasti alkoholistin takaisin alkuperäispäihteen pariin. Ja todennäköisesti on sen jälkeen sekakäyttäjä, mitä todellisuudessa suurin osa alkoholisteista on tänä päivänä.
      Itse olen äiti, työssäkäyvä, kouluja käynyt, ihan tavallinen nainen. Onneksi sain raittiuden jo 37 vuotiaana. Alkoholismi vaan on kurja sairaus, koska siinä pitää päästä pohjalle ennenkuin se todellinen halu raitistua voittaa. Minä hoidan itseäni käymällä AA-tapaamisissa ja elän normaalia elämää. Olen menestynyt omalla urallani. Olen ylpeä lapsistani ja heidän saavutuksistaan. Kukaan ei minusta tänä päivänä osaa sanoa, että olen joskus ollut juova.
      Toivon todella, että ketjun aloittaja pääsee hoitoon, varmasti on vielä juomattomia juomia ja lääkkeitä otettavana ennenkuin pohja löytyy. Suomessa hyvin harvalla lääkärillä on tieto alkoholismista sairautena. Toivottavasti tietoisuus ja hoitomuodot saavuttaisivat terveydenhuollon ammattilaiset paremmin.

    • ettäniinsitäpitää

      Kun paranit, voit vissiin juoda taas ihan niin kuin muut ihhmiset?

    • HilpeäSuntio

      Kupittaalla on paljon raitistuneita juoppoja, jotka eivät mielestään tarvinneet psyykenlääkkeitä. Heidän legendaarinen kesäinen juoksutapahtumansa kerää hoitoalan ammattilaisia yhteiselle tärpätille joka vuosi yhä enemmän. Lääkeistä kieltäyneet oman elämänsä antisankarit ovat parasta realityviihdettä.
      Mikään ei ole viehättävämpää kuin vaipoissa katkokävelevät alkoholidementikot 400 metrin radalla , veri suussa kilpaillen kupittaan 400 metrin lähdön palkinnosta, 1000 ml tesolidia. Hoitajat ovat lyöneet vetoa, lääkärit vetävät lääkespriitä ja laitoshuoltajat pyyhkivät kilpailijoiden leukapielistä enimmät riibulit. Litiumin saattelemana hampaat irvessä, lievän vapinan saatellessa nykivin liikkein astelevaa voittajaa tanakasti päihtynyt hoitohenkilökunta kannustaa voimasanoin ja alkoholidementikon ainut ajatus on tuopillinen tesolidia ja suu täynnä riibulia hän onnistuu höräyttämään hirnahtavan naurun vapauttaen samalla kuutioittain ilmaa peräpäästään. Karkelot huipentuvat orgioissa läheisessä navetassa, jonka nähtyään tietää evoluution ja lajien sukulaisuuden olevan fakta.
      Kupittaa on ihmimillisin laitos, jossa hoitajia erottaa potilaista vain väärä diagnoosi, mutta minnesota yhdistää.

    • Terveateisti

      On valitettavaa, että uskonnollissävytteiset jenkkien herätysliikkeiden ajatusten tyhjiöstä syntyneet hoitomenetelmät pelottelevat psyykkisesti sairaita olemaan käyttämättä lääkärien määräämiä psyykenlääkkeitä.
      Osalle alkoholisteista alkoholismi on oire psyyken sairaudesta, joka vaatii esim. litium tai neuroleptihoitoa. Pelkkä raittius tai rukous ei psyykkisesti sairasta paranna. Myös kiihkoileva uskonnollisuus on yleensä lähinnä skitsofreninen tila verrattuna terveeseen ateismiin.

      • ex-juoppo

        "Osalle alkoholisteista alkoholismi on oire psyyken sairaudesta..."
        Siinäpä sitä mutua taas kerrakseen, kun on syyt ja seuraukset suloisesti sekaisin.
        Alkoholismi ei ole koskaan oire mistään muusta sairaudesta, mutta juominen kylläkin. Alkoholismi ja viinan juominen ovat kaksi eri asiaa.
        Muista että vaikka hevonen on nelijalkainen eläin, niin kaikki nelijalkaiset eläimet eivät ole hevosia.


    • Pitäistoimia

      Aion kokeilla, tuleeko hyvästä ravinnosta high olo

    • näsviken

      Kupittaan kamaa on kupittan kamaa.

    • maikkulan_miehiä

      Lääkärit natseja eikä rahaa yksityiseen
      Lääkärit ei kirjoita reseptiä, kun kerran kävin hakemassa
      omin päin lääkkeet...
      Kiljua kanistereissa puoleksi viikkoa ruokaa senkään vertaa
      alkaa oikeasti ahistamaan täällä Maikkulassa lusmuilu
      olen sentään ylioppilas ja viiltävän älykäs ja syntymästä nero
      pelaan vain mestareita vastaan. seuraavaa siirtoani ei peltolan seriffi arvaa
      kärpäsiä päässyt taas korvien väliin kun surisee oudosti tai alakerran naapurilla jäänyt patteri päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe