Hiljakkoin luettua

Demeter suositteli kirjaa joka heillä on juuri nyt kirjakerhon syynin alaisena jostain kissasta? elikkä kulttuurieroavaisuuksista, mutta mitään ei löytynyt sillä nimellä google play e-kirjoista. Eihän kaikki kirjat taas toisaalta ole ladattavassa muodossa, vielä.
Olen nyt lukenut Sofi Oksasen Puhdistus ja tän jälkeen tarvitsenkin puhdistaa oman mieleni kaikesta negatiivisesta ja vaikeasta ja rankasta ja ahdistavasta ja aloitin lukemaan Rauli Virtasen Reissukirjaa. On kuin olisin itse sen kirjoittanut!
***
Lisää kirjavinkkejä?

60

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dan Brown - Alku

      Esittää näkemyksensä siitä mistä kaikki elämä alkoi - ja mihin se tulee päättymään!

    • LukemistaLöytyy

      Juha Hurme: Niemi

      On kirja, josta keskustelemme lukuryhmässä seuraavassa tapaamisessa. Vaikuttaa kiinnostavalta.

      Juha Vuorisen Juopohullun päiväkirjan aion lukea ensi viikolla.

      • vuosisadanmatkustaja

        Juoppohullun päiväkirjaa ei kannata lukea; menee aika hukkaan.


    • TosiRoskaJuoruLehti

      Ja roskalehti käyttää mainoskuvina Sofi Oksasen huikeata alkoholiostosten määrää. Kun katsoin kuvan ko. roskajuorulehden kuvan, hän ottaa kai pullon Vana Tallinnaa hyllystä tai ainakin katselee hyllyä.

      Toinen lööppimainos kertoo, että Sofi Oksanen on hermostunut Helsinki-Vantaan lentokentällä ja sytyttänyt tupakankin.

    • Minä en lue paljon kirjoja enää.
      Paperilta ainakaan.

      Ensinäkin:

      John P.Marquand
      Vilpittömästi teidän.

      Toiseksikin sitä laadukasta sota-kirjaa:
      Wolf H. Halsti
      Talvisodan päiväkirja.

      H.

      • Etsimällä Halstia löydät hänen olleen alku-peräiseltä nimeltään Saksalainen.
        Liekö joku sukulainen nykyään Everstikin.
        Teini-poikana Wolf(gang) H.(Hallsten) Halsti(Hagman) oli Hangosta maihin nousseen joukon tulkkina.
        von Goltzia hän kertoi kutsuneensa setä-Rudiksi.
        Halstin koko historia on mielenkiintoinen.
        Ala lukea hänen tuotantoaan.
        Opit paljon Suomesta.
        Hän on kirjoittanut paljon.
        Eräs Pekka Peitsi astui aikoinaan hänen tilalleen.
        -
        Vikkinä:
        Suomen puolustaminen/Puolustimme Suomea

        H.


      • Jep. Minulla on kirjahyllyssä Halstin kirja: Lapin sodassa JR 11 mukana Oulusta Kaaresuvantoon. Otin selvää isäni sotaretkestä kun hän kuului JR 11.sta ja siksi olen tutustunut kaikkeen mahdolliseen materiaaliin siltä saralta. Halsti oli ollut JR11.sta komentaja. Todella mielenkiintoista. Löysin jopa Oulun Prikaatin kilta julkaisemat perusteelliset kertomukset JR11.sta sotaterkestä. Se ei ole siis kenenkään muistelmaa vaan viralliset tiedot.


    • Minä olen alkanut lukemaan uudelleen ainakin kymmenen vuoden tauon jälkeen. Nyt etsin ainoastaan kirjoja jotka voin ladata tabletilleni.
      Juha Hurmeen Niemi-kirjaa ei löytynyt. Hunkszin suosituksia en ole myöskään löytänyt e-kirjoina.
      Dan Brownia ole lukenut, englanninkielisenä. Minulla on ainakin kaksi Brownia hyllyssä, tosin ei tuota Alkua. Tarvii vilkaista.

    • Heikunkeikku

      Hei Paloma.
      Saankos minäkin ehdottaa jotakin. Lyhyesti vaan siis joo:)
      Mika Waltarin palkintoromaani Vieras mies tuli taloon oli ilmestyessään 1937 kirjallisen elämämme suurimpia sensaatioita. Kirjasta otettiin vuoden kuluessa kolme painosta, siitä tehtiin elokuva ja se käännettiin välittömästi yhdelletoista kielelle. Myöhemmin se ilmestyi myös Englnnissa ja Amerikassa.

      Vuoden alussa 1937 WSOY julisti pienoisromaanikilpailun. Itse asiassa tarkoitettiin laajaa sadan, parin sadan liuskan novellia.
      Tämän kilpailun Mika Waltari koki suoranaisena oivalluksena: se auttoi ulos muodon hapuilun umpikujasta, avasi uuden hänelle todella luontuvan kirjallisuuden lajin.
      Waltari itse kertoo: "Hyvänen aika, tässähän on sellainen muoto, jota koulupojasta asti olen ihaillut ja johon minulla varmasti olisi edellytyksiä, kun nyt kerran hoksaan, että voisin tuollaista kirjoittaa."

      Kilpailun oli määrä päättyä elokuun puolivälissä. Mikan loma alkoi vasta heinäkuun 10. päivänä, joten hänellä oli todella kiire. Mutta kun hän vihdoin pääsi Saimaan kanavan varrelle Sulosaareen Keltaisen huvilan ullakkohuoneeseen, jossa työ sujui paremmin kuin missään muualla, oli teos kypsynyt valmiiksi.
      Waltari kirjoitti romaanin ensimmäiset sanat: "Vieras mies tuli taloon keväisenä päivänä iltaruskon aikaan."
      "Tästä ensimmäisestä lauseesta, jonka eräänä päivänä naputin paperille, koko teos sai tyylinsä, rytminsä ja itse asiassa jopa juonensa."
      Kirjan koko muoto ja sisältö - hahmottui jo ensimmäisessä lauseessa, se on symboli, siemen, josta koko teos elimellisesti kasvaa: siinä piilee kolmiodraama, luonnon, rakkauden, hedelmällisyyden herääminen "iltaruskon aikaan", kun nuoruus on jo takanapäin, ja syksyn uhka, lähenevä pimeys, katastrofi, kuolema edessä.
      Teos valmistui kolmessa viikossa.

      --- Waltari kirjoitti seuraavana vuonna -38 "Fine van Brooklyn" samaisessa Keltaisessa huvilan ullakkokamarissa. Mutta sen syntyvaiheet ovat aivan erilaiset. Se perustuu hyvin suureksi osaksi itse nähtyyn ja koettuun.

      Nämä molemmat "Vieras mies tuli taloon" ja "Fine van brooklyn" ovat samojen kansien välissä.

      (Edellä olevat tekstit on haravoitu (lyhennetty) tämän kirjan alkusivuilta. Kommenttini on sen tähden niin mukavan lyhyt, kun en viitsinyt kaikkia asioita kirjoittaa:))

      Suosittelen tätä kirjaa.


      Käykö ehdotukseksi myös muita kuin suomalaisia kirjailijoita?


      No pannaan tulemaan yks uudempi ehdotus:
      Antti Tuuri: Alkemisti, Maallinen rakkaus
      Tämä kirja on hauskaa luettavaa. Melkein sanoisin, että tykkäisit, kuten noista edellä mainituistakin.

      • Höpö höpö lörpötti...
        Menehän kirjallisuus-palstalle.
        Siellä sinulle kerrotaan kuinka hyvä tai hieno olet.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        Höpö höpö lörpötti...
        Menehän kirjallisuus-palstalle.
        Siellä sinulle kerrotaan kuinka hyvä tai hieno olet.

        H.

        En mene. Paloma kysyi ja minä vastasin. Lyhyesti, pitemmästikin olisin voinut,
        vaan enpäs viitsinyt. Olen lyhytsanaista tyyppiä.

        Mut kun nyt täs olen, niin lisäisin edelliseen kommenttiini tarkennusta Antti Tuurin kirjasta.
        Se on valmistunut 2013.
        Mainio kirja, joka kertoo 1700-luvun suomalaistyypeistä. Luja usko kullan ja Uuden ihmisen syntymiseen. Lue sinäkin se, niin voidaan jutella siitä sitte enemmän. Vaikka tsättäillä oikein ajan kans:)


      • Suurkiitos heikku suosituksistasi.
        Tutkin lähemmin ja etenkin otan selvää kirjojen saatavuudesta. Waltaria olen jonkunverran lukenut, mutta siitä on tosi pitkä aika. Antti Tuuri on minulle uusi tuttavauus.
        Hunkszille sitä vaan että kuka sinä olet komentelemaan ketään minnekään "palstalle". Itse kirjoitat melkein vain kummallisia runoja joita sanot "riimeiksi" ja linkität youtubea. Sinulle voisin ihan yhtä hyvin suositella että mene musiikkipalstalle tai liirumlaarumpalstalle.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Suurkiitos heikku suosituksistasi.
        Tutkin lähemmin ja etenkin otan selvää kirjojen saatavuudesta. Waltaria olen jonkunverran lukenut, mutta siitä on tosi pitkä aika. Antti Tuuri on minulle uusi tuttavauus.
        Hunkszille sitä vaan että kuka sinä olet komentelemaan ketään minnekään "palstalle". Itse kirjoitat melkein vain kummallisia runoja joita sanot "riimeiksi" ja linkität youtubea. Sinulle voisin ihan yhtä hyvin suositella että mene musiikkipalstalle tai liirumlaarumpalstalle.

        Antti Tuuri on kirjoittanut useita kirjoja Pohjanmaan elämästä, elää ja kirjoittaa edelleen, esiintyy välillä ja antautuu yleisön haastateltavaksi aina välillä joissain tilaisuuksissa. Olen kai lukenut vuosien varrella melkein koko tuotantonsa, ja voisin mielelläni myös jatkaa lukemista.


    • henrjii

      Kokeile jotain E.I Häkkisen kirjaa. On lähes täydellinen päiväkirja niistäkin
      jotka selvisivät hengissä kyseisestä porukasta, isä mukaan lukien

      • Minkähän niminen kirja on, kiinnostaa?


      • henrjii

        kannaksen kahlaajat


      • henrjii kirjoitti:

        kannaksen kahlaajat

        Kiitos, henrji. Yritän hakea sen käsiini :)


    • Kunpa-keksi-sinkin

      Yksi ylitse muiden
      Hunksz Hooponen: Kanpela-kalojen Olynpialaiset

    • Hiljattain luin Veikka Gustafssonin kirjan Kohti huippua, nyt olen siirtynyt Luolamiehen pariin.
      Seuraavaksi luen Juha Hännisen kirjan Kuolemme vain kerran.

      Asiasta toiseen, nyt saa valmennusta kuolemaan, uutisissa haastateltiin kuolemantaidon valmentajaa.
      Mitä jos ei läpäisekään valmennusta, reputtaa, kuis silloin käy.

      • Millaisia asioita koulutuksessa käsitellään?

        Kokemuksen perusteella luulisin, että siirtyminen voisi käydä helposti ja miellyttävästi. - Kun heräsin muutama vuosi sitten lepäiltyäni pari päivää teho-osastolla tajuttomana yhden operaation jälkeen, totesin, että näkemiini kauniisiin ja valoisiin sfääreihin voisin muuttaa ihan mielelläni milloin vaan. Tajuttomuus aiheutui luultavasti siitä, että olin lähestynyt heräämistä kesken operaation ja antoivat minulle eetteriä. Heidän olisi pitänyt tietää, että olen eetterille allerginen, mutta, mutta...


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Millaisia asioita koulutuksessa käsitellään?

        Kokemuksen perusteella luulisin, että siirtyminen voisi käydä helposti ja miellyttävästi. - Kun heräsin muutama vuosi sitten lepäiltyäni pari päivää teho-osastolla tajuttomana yhden operaation jälkeen, totesin, että näkemiini kauniisiin ja valoisiin sfääreihin voisin muuttaa ihan mielelläni milloin vaan. Tajuttomuus aiheutui luultavasti siitä, että olin lähestynyt heräämistä kesken operaation ja antoivat minulle eetteriä. Heidän olisi pitänyt tietää, että olen eetterille allerginen, mutta, mutta...

        Etsi netistä kuolemantaidon valmentaja Elisa Morgan, niin saat tietoa hänen valmennuksestaan.
        Lapsena minulle annettiin eetteri-nukutus, kun kitarisat poistettiin, onneksi ilman komplikaatioita.


      • Unpi-tollo-lanpi
        ansalanka kirjoitti:

        Etsi netistä kuolemantaidon valmentaja Elisa Morgan, niin saat tietoa hänen valmennuksestaan.
        Lapsena minulle annettiin eetteri-nukutus, kun kitarisat poistettiin, onneksi ilman komplikaatioita.

        Minä sain eetterinukutuksen kuumana kesänä 1965 kun Unpi lisäkkeeni poistettiin. Erikoinen kokemus. Miksi sitä sanotaan unpisuoleksi?


      • Unpi-tollo-lanpi kirjoitti:

        Minä sain eetterinukutuksen kuumana kesänä 1965 kun Unpi lisäkkeeni poistettiin. Erikoinen kokemus. Miksi sitä sanotaan unpisuoleksi?

        Se on suolentynkä, mikä ei johda mihinkään, siis täysin tarpeeton unpi, joutikin napsaista pois.


      • Heikunkeikku
        Unpi-tollo-lanpi kirjoitti:

        Minä sain eetterinukutuksen kuumana kesänä 1965 kun Unpi lisäkkeeni poistettiin. Erikoinen kokemus. Miksi sitä sanotaan unpisuoleksi?

        Mutta-mutta-mutta, eihän sitä sanotakaan, että Unpi lisäke.
        Sehän on umpilisäke. Umpisuoli ei unpisuoli.
        Vai visertelitkö ihan eri suolesta:)
        Jos visertelit, niin minulta sitten aivan turha karttakepin heilautus:)


      • Unpi-tollo-lanpi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mutta-mutta-mutta, eihän sitä sanotakaan, että Unpi lisäke.
        Sehän on umpilisäke. Umpisuoli ei unpisuoli.
        Vai visertelitkö ihan eri suolesta:)
        Jos visertelit, niin minulta sitten aivan turha karttakepin heilautus:)

        Ei minulta s i t ä viety sentään. Tarpeeseen on tullut elon aikana eikä ehken vieläkään tarpeeton. Niin ja, eihän se ole suoli mutta lisäke kuitenkin.


    • Tuossa yöpöydälläni lojuu lukemaan aloitettu kirja. Ossi Nymanin Röyhkeys. Jäin siinä Brucen konsertin sisääntulojonoon.

      Pitää jatkaa, jahka keramikan teolta ja minivaatteiden valmistamiselta jää aikaa, voi mennä oitkälle kesään.

      Sormet saivat jumppaa kun virkkasin valkoien pellavapuseron tekeillä olevalle naisnukelle ja kudoin mustasta ohuesta villalangasta herrain takin miehesnukelle.
      Ompelua odottaa kukkamekko.

    • Heikunkeikku

      Muutamia kirjoja otin äitini kirjahyllystä itselleni. Yhtä kirjaa luen parasta-aikaa, melkein luettu jo.
      Äitini oli saanut sen ystävältään varmaankin syntymäpäivälahjaksi vuonna -91. Etusivulla oli käsin kirjoitettu teksti "Hiljalle" "Kyllikiltä" -91.

      Kirja on julkaistu samaisena vuonna eli -91.
      Maija Hurri: Kaakkoismonsuuni. Kambodzan pakolaisten kohtaloita.

      Kirja on vahva kuvaus Kambodzan pakolaisten kohtaloista poliittisen vainon ja väkivallan varjossa, oloissa, joissa oli oltava valmis luopumaan kaikesta- jopa hengestään.
      Epäinhimilliset työleirit, huikeat pakomatkat miinakenttien halki ja Thaimaan ankeat pakolaisleirit luovat puitteet kymmenien tuhansien pakolaisten elämälle.

      Kaakkoismonsuuni on myös kuvaus kahden suomalaisen sairaanhoitajan työstä Thaimaan pakolaisleireillä kristillisen avustusjärjestön palveluksessa.

      Teos perustuu pakolaisten päiväkirjoihin, muistiinpanoihin ja haastatteluihin.
      Muutamia näistä ihmiskohtaloista on piirtynyt tämän kirjan sivuille. Tapahtumat ja henkilöt ovat tosia, mutta nimet on muutettu.

      Raskasta luettavaa monin paikoin, mutta pieniä valonpilkahduksiakin välillä.

    • Minulla on nyt menossa Rauli Virtasen Reissukirja ja on ihan kuin olisi minun itseni kirjoittama!
      Haluan nyt pitää paussin suomalaisesta sotahistoriasta ja neukkujen ja natsien pahoista töistä ja lukea jotain soljuvampaa tekstiä ja tää Virtasen toimittajantyyli sopii tähän väliin.

    • Heh, Paloma. Kirjan nimi oli siis "Kissani Jugoslavia", tekijä Pajtim Statovci. Ei kerro ainoastaan kissasta vaan muukalaisuudesta, irrallisuudesta, erilaisuudesta muun muassa.
      Luulisi että kirja olisi saatavilla, julkaistu 2014.
      Alku on tyrmäävä: homoerotiikkaa rankemman jälkeen ja sen jälkeen käärme lemmikkinä ..)) Kun sen saa kahlattua ja kauhisteltua seuraa mielenkiintoista sukuhistoriaa (faktaa ja fiktiota ?) Mikä oli kiinnostavinta oli ennenlukematon näkökulma maahanmuuttajan omiin tuntoihin, ulkopuolisuuteen ja vierauteen.
      Meidän maahanmuuttokeskusteluissa ei yleensä mennä tulijan ihon alle, vaan me selitämme mitä he tuntevat, mikä heille on hyväksi, puhumme heidän puolestaan.

      • "demeter1"

        Menkääs nyt jo sinne aidolle kirjallisuus-palstalle.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Menkääs nyt jo sinne aidolle kirjallisuus-palstalle.

        H.

        Minusta Paloma on tehnyt TOSI hyvän aloituksen. Miun maun mukkaisen.
        Kiva lukea mitä muut lukevat.

        Tosin enemmän olisin haltioissani, jos kukin kirjastaan selittäisi pikkasen enemmän, että mitä se kirja pitää sisällään. Pelkkä kirjailijan nimi ja kirjan nimi ei niin kamalasti ala löylyä lyömään mun päähäni.

        Joku kyllä onkin kertonut sisällöstä mun lisäkseni.

        Joko olet aloittanut Antti Tuurin kirjan lukemisen? Päästäis tsättäilemään mielipiteinemme:)
        Vois tehä uuden aloituksen kirjasta. Sinä selittäisit mielipiteesi riimein, mä toisenmoisesti lyhytsanaisesti.


      • Korppis11
        hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Menkääs nyt jo sinne aidolle kirjallisuus-palstalle.

        H.

        Tämä on tätä tasokasta keskustelua, johon voit ottaa osaa vaikka syö terveellisesti kirjasta Herne-maissi-paprika.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Tämä on tätä tasokasta keskustelua, johon voit ottaa osaa vaikka syö terveellisesti kirjasta Herne-maissi-paprika.

        Hunksi on gerontofobian (vanhuudenpelko) vallassa..)) Syynää jatkuvasti ihmisten ikiä ja asettaa poistumiskäskyjä "yli-ikäisille". .))
        Pitäisi hunksinkin lukea tuota Heikun suosittelemaa Antti Tuuria. Hänen romaanihenkilönsä lausui kuolemattomasti: "viisaus on vanhoissa naisissa"...
        Vaikka eihän täällä nyt lopulta muita vanhoja taida olla kuin minä ja minäkin vain silloin kun muistan..))


      • Korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        Hunksi on gerontofobian (vanhuudenpelko) vallassa..)) Syynää jatkuvasti ihmisten ikiä ja asettaa poistumiskäskyjä "yli-ikäisille". .))
        Pitäisi hunksinkin lukea tuota Heikun suosittelemaa Antti Tuuria. Hänen romaanihenkilönsä lausui kuolemattomasti: "viisaus on vanhoissa naisissa"...
        Vaikka eihän täällä nyt lopulta muita vanhoja taida olla kuin minä ja minäkin vain silloin kun muistan..))

        Minulle on kirjoitettu määreitä tosi vanha, yli-ikäinen, vanhus, ikäloppu, on ennustettu pian kuolevani jne.

        Minäkö, teinitytön hupakko ; )

        Pitäisiköhän lukea Tiina-sarjan uusin kirja...Tiinä saa rollaattorin.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Minulle on kirjoitettu määreitä tosi vanha, yli-ikäinen, vanhus, ikäloppu, on ennustettu pian kuolevani jne.

        Minäkö, teinitytön hupakko ; )

        Pitäisiköhän lukea Tiina-sarjan uusin kirja...Tiinä saa rollaattorin.

        Kun ei muuta enää keksitä..))
        Jännä että tällaisella ikäpalstalla ikäkin otetaan lyömäaseeksi. Luulisi sen pikemminkin yhdistävän meitä. Minä ottaisin mieluiten vertaistukea..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Hunksi on gerontofobian (vanhuudenpelko) vallassa..)) Syynää jatkuvasti ihmisten ikiä ja asettaa poistumiskäskyjä "yli-ikäisille". .))
        Pitäisi hunksinkin lukea tuota Heikun suosittelemaa Antti Tuuria. Hänen romaanihenkilönsä lausui kuolemattomasti: "viisaus on vanhoissa naisissa"...
        Vaikka eihän täällä nyt lopulta muita vanhoja taida olla kuin minä ja minäkin vain silloin kun muistan..))

        "demeter1"

        Oikeastaan tämä kommenttini ei koskenut ikää.
        Liian usein tulee aina 2-3 tyypin yhteinen aloitus kirjoista.
        Keskustelua?
        Bah.
        Pelkkää tsättiä.
        Face-bookiin!

        Huomioikaa myös että profiili-kuvassani ei ole Maissia.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Oikeastaan tämä kommenttini ei koskenut ikää.
        Liian usein tulee aina 2-3 tyypin yhteinen aloitus kirjoista.
        Keskustelua?
        Bah.
        Pelkkää tsättiä.
        Face-bookiin!

        Huomioikaa myös että profiili-kuvassani ei ole Maissia.

        H.

        No mitäs keskustelua sun musiikkialoituksissas on?
        Sinun riimejä aimo kasa ja pari muuta kasaa.
        Jos joskus on yrittänyt sanasen sinne tällätä, olet hyökännyt kuin hyeena huitasemaan aloituksestasi pois.
        Kuinka monta osallistujaa tässä Paloman aloituksessa on, eri kommentoijaa?
        Mene sitten omaan aloitukseesi ja ala sieltä ynnäämään montako sieltä löytyy.
        Tuu sitte takaisin, nöyrästi, ja anele anteeksi hyvin höppänöitä sanojas.


      • maukkaatmantelit
        Heikunkeikku kirjoitti:

        No mitäs keskustelua sun musiikkialoituksissas on?
        Sinun riimejä aimo kasa ja pari muuta kasaa.
        Jos joskus on yrittänyt sanasen sinne tällätä, olet hyökännyt kuin hyeena huitasemaan aloituksestasi pois.
        Kuinka monta osallistujaa tässä Paloman aloituksessa on, eri kommentoijaa?
        Mene sitten omaan aloitukseesi ja ala sieltä ynnäämään montako sieltä löytyy.
        Tuu sitte takaisin, nöyrästi, ja anele anteeksi hyvin höppänöitä sanojas.

        Jospa hälle riittää yksi/kaksi maukasta mantelia ;))


      • Heikunkeikku
        maukkaatmantelit kirjoitti:

        Jospa hälle riittää yksi/kaksi maukasta mantelia ;))

        Varmaankin näin on, mutta miksei hän sitten imeskele niitä maukkauksiaan ja keskity vain niihin. Miksi pitää ryntäillä sellaisiin aloituksiin, joista ei piittaa ja jotka rasittavat häntä niin suuresti, että sormien on aivan pakko-pakko kirjoittaa, että tääkään ei passaa, tää ei oo keskustelua, tää on TAAS samaa jo ennen puhuttua, tää on ja tää on ja taas vaan tää on.
        Pirhana viete.
        Siis jos olisin kiukkuusempi tyyppi, niin sormeni konekiväärimäisesti naputtais enemmän suuren suuria totuuksia, mut mennään nyt näillä sormilla ku huvitustakaan ei tarpeeksi piisaa:)


      • Bengalitikku

        Pakko tunnustaa: ei mitään kirjaa meneillään. Lukemattomia on kyllä.
        Jymähdin Amy Taniin: kiinalaisesta kurtisaanitalosta kertova ennen vallankumousta. Kirjailija asuu Amerikassa, joten veikkaan, että siinä livistetään Kiinasta pois. Edelleen 72 sivu meneillään. Kirjoitin tämän muualle jo. Yleensä aina luen jotain. Mutta kirjanpäivä on 23.4., jolloin työnnyn kirjakauppaan ja hankin Milja Kauniston 2. trilogian viimeisen. Muut olen jo lukenut. Jos siitä saisi potkua.
        Ja nyt olen tehnyt businessta eli on kirppispöytä. Menee tosi huonosti lastenvaatteet kaupaksi. 1 vrk yrittäjyyttä takana.


      • Kissani Jugoslavia ei löydy listalta, mutta "Min katt Jugoslavien" kylläkin :) Miksikähän sitä ei ole suomeksi e-kirjana?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kissani Jugoslavia ei löydy listalta, mutta "Min katt Jugoslavien" kylläkin :) Miksikähän sitä ei ole suomeksi e-kirjana?

        Ihmettelen, Paloma. Mikään kirja meidän kirjapiirissä ei ole herättänyt niin paljon keskustelua kuin tämä. "Min katt Jugoslavien" - selviäisinköhän itse enää siitä..))
        Mites se Miika Nousiaisen "Juurihoito" ? Saattaisi olla vähän kevyempää kuin Antti Tuuri, mutta kuka mistäkin tykkää. ..
        Heikulle: tunnetko Orvokki Aution ? Varmasti tunnet. Niitä pohjanmaan kuvaajia.
        "Pesärikko", "Merkki päällä", "Kotipesä" - missä järjestyksessä sitten olivatkin.
        Sitten mulla on eräs riemastuttava tuttavuus: Sisko Istanmäki ja "Viimeiset mitalit". Nauroin katketakseni sitä lukiessa. Kuvaus löytyy varmasti googlettamalla, en ehti kirjoittaa sitä nyt, juna jättää kohta...))


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No mitäs keskustelua sun musiikkialoituksissas on?
        Sinun riimejä aimo kasa ja pari muuta kasaa.
        Jos joskus on yrittänyt sanasen sinne tällätä, olet hyökännyt kuin hyeena huitasemaan aloituksestasi pois.
        Kuinka monta osallistujaa tässä Paloman aloituksessa on, eri kommentoijaa?
        Mene sitten omaan aloitukseesi ja ala sieltä ynnäämään montako sieltä löytyy.
        Tuu sitte takaisin, nöyrästi, ja anele anteeksi hyvin höppänöitä sanojas.

        "Heikunkeikku"

        Nuo kaksi ketjuani ovat moni-puolisia keskusteluja.
        Oman-laisiaan kirjastoja.
        Vaikka ei uskoisi.
        Niissä voi jutella minulle tai jollekin toiselle.
        Kauniisti voi kirjoittaa myös kuolleelle.
        Eläimellekin.
        Lenpi-soittimelle...
        Mikä parasta.
        Jos sanat eivät riitä kertomaan niin musiikki useimmiten riittää.
        -
        Renkku-puolenkin oli tarkoitus pysyä ruodussaan.
        Siten että hölöpötyskin sopii jotenkin musiikkiin.
        -
        Kyllä niihin kirjoitellaan.
        Mikä parasta typerät parin sanan tökkäykset ovat vähentyneet.
        Monet nimmarit ovat alkaneet hienosti yrittää.
        -
        Muista kuitenkin.
        Ketjuilla on eronsa.
        Kuten laadukkailla Viineilläkin.

        H.


      • Heikunkeikku
        demeter1 kirjoitti:

        Ihmettelen, Paloma. Mikään kirja meidän kirjapiirissä ei ole herättänyt niin paljon keskustelua kuin tämä. "Min katt Jugoslavien" - selviäisinköhän itse enää siitä..))
        Mites se Miika Nousiaisen "Juurihoito" ? Saattaisi olla vähän kevyempää kuin Antti Tuuri, mutta kuka mistäkin tykkää. ..
        Heikulle: tunnetko Orvokki Aution ? Varmasti tunnet. Niitä pohjanmaan kuvaajia.
        "Pesärikko", "Merkki päällä", "Kotipesä" - missä järjestyksessä sitten olivatkin.
        Sitten mulla on eräs riemastuttava tuttavuus: Sisko Istanmäki ja "Viimeiset mitalit". Nauroin katketakseni sitä lukiessa. Kuvaus löytyy varmasti googlettamalla, en ehti kirjoittaa sitä nyt, juna jättää kohta...))

        Nappasin kirjan nimen paperille, kun tulin sammuttamaan koneen ja vilkasin palstalle.
        Oli muutenkin asioita tuola "maailmalla" ja kurvasin sitten kirjaston kautta.
        Nyt mulla on tässä vieressäni Sisko Istanmäen Viimeiset mitalit. Saas nähä meneekö mun suupielet nauruasentoon. Toivottavasti on riemastuttava kirja.
        Yhden vian heti panin merkille. Kovin on ohut kirja, vain 219 sivua ja teksti ei kauheen tihiään tällätty. Ehkä se on normaalin paksuinen, mutta lähes kaikki kirjat, joita luen ovat monta sataa sivua paksuja. "Välikirjat" kuten tuo mun äitini kirja on ohuempaa plaatua.
        Noissa ohuissa kirjoissa on se vika, että kun pääsee sukeltamaan kirjan sisälle, niin kohta-pian-oitis se jo loppuu ja sitten taas saa ruveta miettimään, että mitäs mä sitten luen.
        Mitä paksumpi kirja, sen pareet :)

        On mulla vielä muutama äitin kirja tai munhan ne nykyään ovat, joihin en ole vielä sukeltanut sisälle.
        Tänä iltana saan varmaankin luettua loppuun tuon Kaakkoismonsuuni-kirjan. Huomenna käteni pitävät sitten sinun vinkkikirjaasi.
        Kiitos siis ehdotuksesta. Aihe vaikuttaa hauskalta. :)


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Nuo kaksi ketjuani ovat moni-puolisia keskusteluja.
        Oman-laisiaan kirjastoja.
        Vaikka ei uskoisi.
        Niissä voi jutella minulle tai jollekin toiselle.
        Kauniisti voi kirjoittaa myös kuolleelle.
        Eläimellekin.
        Lenpi-soittimelle...
        Mikä parasta.
        Jos sanat eivät riitä kertomaan niin musiikki useimmiten riittää.
        -
        Renkku-puolenkin oli tarkoitus pysyä ruodussaan.
        Siten että hölöpötyskin sopii jotenkin musiikkiin.
        -
        Kyllä niihin kirjoitellaan.
        Mikä parasta typerät parin sanan tökkäykset ovat vähentyneet.
        Monet nimmarit ovat alkaneet hienosti yrittää.
        -
        Muista kuitenkin.
        Ketjuilla on eronsa.
        Kuten laadukkailla Viineilläkin.

        H.

        Jaa, vai ovat ketjusi monipuolisia keskusteluja. No heh. tai melkein voisin kirjoittaa heh-heh:)
        Mutta eivät ne minua häiritse. Kyllä palstalle mahtuu sinunkin aloitukset.
        Kyse oli siitä, kuten kirjoitin, että mitä heevettiä tuut valittamaan muiden aloituksia.
        Antaa kukkien kukkia. Lukijat sitten availevat tai eivät availe aloituksia ja päättävät, mihin aloitukseen tälläävät sanasensa.

        Ja edelleen sanon senkin, että usein tormaat aloitukseen ja vetäset aivan eri juttuja, kuin mitä aloituksessa on. Pikkuusen kunnioitusta aloituksen tekijälle toivoisin.
        Jos sun aloitukseen uskaltaa (kokemusta on) tulla jotakin kirjoittamaan, niin toden totta ilmoitat, että hei kuule mee siihen toiseen aloitukseen, sillä sun aloitukseen ei kirjoiteta tuommosta... jne...jne... mitä milloinkin nyt oot sanonutkin.

        Kerrassaan mahdotonta touhua.
        Mä voisin joku kerta tulla sun riimialoitukseen kertomaan omia juttujani ei-riimi-systeemillä, tällätä tai olla tälläämättä musiikkia ja viis veisata mikä aloitus ylipäätään käsittelee.
        Tai yksinkertaisesti valittaa, että koska minä en riimejä väännä, niin ei kukaan muukaan saa.


        Ja huom. en odota vastaustasi tähän kommenttiini. Kato ku mä en jatka enää. Mä niinku nyt oon sanonu viimesen kommentin. Muutenhan me tsättäiltäis. Ja se semmonen ei passaa ei ei ei.

        Piste.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Nappasin kirjan nimen paperille, kun tulin sammuttamaan koneen ja vilkasin palstalle.
        Oli muutenkin asioita tuola "maailmalla" ja kurvasin sitten kirjaston kautta.
        Nyt mulla on tässä vieressäni Sisko Istanmäen Viimeiset mitalit. Saas nähä meneekö mun suupielet nauruasentoon. Toivottavasti on riemastuttava kirja.
        Yhden vian heti panin merkille. Kovin on ohut kirja, vain 219 sivua ja teksti ei kauheen tihiään tällätty. Ehkä se on normaalin paksuinen, mutta lähes kaikki kirjat, joita luen ovat monta sataa sivua paksuja. "Välikirjat" kuten tuo mun äitini kirja on ohuempaa plaatua.
        Noissa ohuissa kirjoissa on se vika, että kun pääsee sukeltamaan kirjan sisälle, niin kohta-pian-oitis se jo loppuu ja sitten taas saa ruveta miettimään, että mitäs mä sitten luen.
        Mitä paksumpi kirja, sen pareet :)

        On mulla vielä muutama äitin kirja tai munhan ne nykyään ovat, joihin en ole vielä sukeltanut sisälle.
        Tänä iltana saan varmaankin luettua loppuun tuon Kaakkoismonsuuni-kirjan. Huomenna käteni pitävät sitten sinun vinkkikirjaasi.
        Kiitos siis ehdotuksesta. Aihe vaikuttaa hauskalta. :)

        Muistan mieltymyksesi paksuihin kirjoihin., Heikku. Mulla kun tämä aika on hupaa ja olen hidas lukija, niin paksut kirjat ovat vähän hankalia.
        Olen lähdössä sinne "teille päin", mutta kerrohan sitten jossakin vaiheessa mitä tykkäsit Istanmäestä.


      • Heikunkeikku
        demeter1 kirjoitti:

        Muistan mieltymyksesi paksuihin kirjoihin., Heikku. Mulla kun tämä aika on hupaa ja olen hidas lukija, niin paksut kirjat ovat vähän hankalia.
        Olen lähdössä sinne "teille päin", mutta kerrohan sitten jossakin vaiheessa mitä tykkäsit Istanmäestä.

        En osaa sanoa tarkasti, mutta arvelen että en minäkään mikään nopea lukija ole. Tai se on oikeastaan niin, että saatan takertua kirjailijan kirjoittamaan lauseeseen tai kappaleeseen niin suuresti, että luen sen moneen kertaan. Siksi kun se on niin hyvin kirjoitettu.
        Jos menee Oikein hyvin kirjoitettuun tekstiin/lauseeseen/kappaleeseen, niin oon niin höppänä, että taitan kirjan sivun hiirenkorvalle, että saan sen lukea myöhemmin uudestaan.

        Mun yks ystävä on semmonen, että kun ottaa kirjan luettavaksi, niin hänen pitää pakosta lukea se mahdollisimman nopeaan loppuun. Sitä en ymmärrä, sillä minä luen kaikes rauhas hissun-kissun kirjaa vaikka kuinka monen illan verran, eikä ollenkaan tule tunnetta, että pitäisi kiiruhtaa lukemisessa. Luen vain iltaisin ennen nukkumista. Joskus luen pari sivua ja joskus monta sivua. Ihan riippuu siitä, koska sisus ilmoittaa mulle, että hei hoi on aika koomauneen vaipua:)

        Luin sitten vähän tai paljon kerralla, mutta kuitenkin niin, että Aina ennen nukkumista luen kirjaa.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        En osaa sanoa tarkasti, mutta arvelen että en minäkään mikään nopea lukija ole. Tai se on oikeastaan niin, että saatan takertua kirjailijan kirjoittamaan lauseeseen tai kappaleeseen niin suuresti, että luen sen moneen kertaan. Siksi kun se on niin hyvin kirjoitettu.
        Jos menee Oikein hyvin kirjoitettuun tekstiin/lauseeseen/kappaleeseen, niin oon niin höppänä, että taitan kirjan sivun hiirenkorvalle, että saan sen lukea myöhemmin uudestaan.

        Mun yks ystävä on semmonen, että kun ottaa kirjan luettavaksi, niin hänen pitää pakosta lukea se mahdollisimman nopeaan loppuun. Sitä en ymmärrä, sillä minä luen kaikes rauhas hissun-kissun kirjaa vaikka kuinka monen illan verran, eikä ollenkaan tule tunnetta, että pitäisi kiiruhtaa lukemisessa. Luen vain iltaisin ennen nukkumista. Joskus luen pari sivua ja joskus monta sivua. Ihan riippuu siitä, koska sisus ilmoittaa mulle, että hei hoi on aika koomauneen vaipua:)

        Luin sitten vähän tai paljon kerralla, mutta kuitenkin niin, että Aina ennen nukkumista luen kirjaa.

        Voi ei unohdin yhden asian. Pakko lisätä.
        Siis piti kysymän, että mihin "meille päin" olet tulossa?
        Oukkidoukki, ei toki ole pakko vastata, jollet tahdo. Kuhan utelin:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi ei unohdin yhden asian. Pakko lisätä.
        Siis piti kysymän, että mihin "meille päin" olet tulossa?
        Oukkidoukki, ei toki ole pakko vastata, jollet tahdo. Kuhan utelin:)

        Sinne Mietaan maisemiin ollaan tulossa, Heikku. Raskas matka veljen luo. Viimeinen ehkä...


      • Heikunkeikku
        demeter1 kirjoitti:

        Sinne Mietaan maisemiin ollaan tulossa, Heikku. Raskas matka veljen luo. Viimeinen ehkä...

        Ikävää jos on tunne, että viimeisen kerran. Toivotaan kuitenkin, että näin ei olisi.
        Meille itse kullekin aika ajoin tulee vastaavia tilanteita, joille ei voi mitään. Surullista.


      • de-meter
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ikävää jos on tunne, että viimeisen kerran. Toivotaan kuitenkin, että näin ei olisi.
        Meille itse kullekin aika ajoin tulee vastaavia tilanteita, joille ei voi mitään. Surullista.

        Kiitos myötämielestä, Heikku. Surukin voi olla kaunis. Ja viimeisiin kohtaamisiin mahtuu koko eletty elämä...


    • Suurkiitokset kaikille suosituksista teen listan yöpöydälleni ja lataan tablettiin sitä mukaa kun olen lukenut edellisen valmiiksi.
      No, ehkä en kaikkea, nyt jätän sotahistoriat ja puhdistukset, kidutukset ja raiskaukset, nöyryytykset ja nälänhädät vähemmälle ja yritän keskittyä keveämpiin aiheisiin.
      Jospa tää talvi loppuisi joskus......

      • Kysäisen vielä oletko lukenut Anne Tylerin teoksia?
        Itse olen lukenut kaikki ja uusin kirja Äkäpussi on varauksessa kirjastosta.


      • ansalanka kirjoitti:

        Kysäisen vielä oletko lukenut Anne Tylerin teoksia?
        Itse olen lukenut kaikki ja uusin kirja Äkäpussi on varauksessa kirjastosta.

        En, mutta laitetaan nimi mieleen.
        Kiitos :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En, mutta laitetaan nimi mieleen.
        Kiitos :)

        Äkäpussi löytyi e-kirjana laitoin listalle. Vilkaisin ilmaista näytettä ja ihan luettavaa tekstiä....


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Äkäpussi löytyi e-kirjana laitoin listalle. Vilkaisin ilmaista näytettä ja ihan luettavaa tekstiä....

        Ole hyvä, olen itse pitänyt kaikista Tylerin kirjoista, joitain löytyy omasta hyllystänikin.


      • Bengalitikku

        Suosittelen myös. Tyleriä. 10 kpl,hyllyssy luettuna. Erikoisia tarinoita.


      • ansalanka kirjoitti:

        Kysäisen vielä oletko lukenut Anne Tylerin teoksia?
        Itse olen lukenut kaikki ja uusin kirja Äkäpussi on varauksessa kirjastosta.

        Mullakin on Tylerin kirjat luettuina, ansalanka, paitsi tuo uusin. Pitääpä laittaa tilaukseen.


      • demeter1 kirjoitti:

        Mullakin on Tylerin kirjat luettuina, ansalanka, paitsi tuo uusin. Pitääpä laittaa tilaukseen.

        Entä Pirjo Rissasen kirjat, saitkohan luetuksi, uutta ei ole ilmestynyt moneen vuoteen, harmillista.


      • de-meter
        ansalanka kirjoitti:

        Entä Pirjo Rissasen kirjat, saitkohan luetuksi, uutta ei ole ilmestynyt moneen vuoteen, harmillista.

        Luin yhden Rissasen ja pidin siitä. Nyt en ole muistanut etsiä mutta täytyypä katsoa kun pääsen kirjastoon...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe