Voiko optikkoon luottaa, vai

PitääköVaiVoiko

Pitäisikö käydä silmälääkärissä ennen uusien lasien hankintaa?

Millaisia kokemuksia teillä on?
Kävin ilmaisessa silmänpohjakuvauksessa ja näön tarkastuksessa yhdessä silmälasikaupassa.

45

2605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhakäynti

Riippuu tapauksesta. Kävin turhaan silmälääkärissä eriparisilmineni. Olisi optikkokin mulle lasit voinut tehdä ja muutama vuosi sitten teki edelliset lasit. Ne pelitti ihan hyvin. Nyt kävin, kun tarkistutin ettei ongelmia ole.
      Jos silmiäsi on leikattu, pitää mennä lääkärille. Samoin jos suvussa on esim. glaukoomaa. Suositteleehan ne, ett joskus 50v tarkistettais silmät lääkärissä esim. diabeteksen vuoksi. Tai muuten iän vuoksi, jos ei koskaan aiemmin ole käynyt silmälekurissa.

• lukulaseilla.mennään

Optikko näkee, jos silmissä on vikaa, joka tarvitsee hoitoa, eikä silmälasien määrääminen pelkästään riitä. Optikko ei tee diagnooseja, mutta suosittelee lääkärille menoa. Siis jos optikko kertoo, että lasit riittävät, niin se on ok. Tämän kertoi oman paikkakuntani optikko, siinä vuosikaudet toiminut. En sitten tiedä, onko jotain vastuuttomia pilipali-optikoita olemassa, joille riittää vain se, että saa mahdollisimman paljon laseja myydyksi.

• Tuliko.selväksi

Mulle opitikko sanoi mentävä silmälääkäriin kun eivät pysty todentamaan näöntarkkuutta laseja varten, ammattitaito ja erikoislaitteet ratkaisee.

• pätevyys-on-tärkeintä

Optikoissa on eroja,
      huonoja ja hyviä
      olettaisin ,
      koulutuksella on suuri merkitys onko optikko hyvä vai epäpätevä,
      ittelle aikoinaan kävi huonosti,
      tuhlasin suuria summia rahaa epäpätevän optikon palveluihin, optikko itseki ihmetteli kuinka monet lasit olin hankkinu häneltä heh,
      ( luulin erittäin päteväksi , erhdyin pahasti )
      sitten vahingossa satuin tilaamaan ajan eri paikkakunnalta optikolle ajan,
      kuinkas ollakkaa silmäviat korjautu uusien lasien myötä täysin ,
      aivan kuin hengitys olisi helpottanu, tilanne oli ihmeellien.
      siinä ei menny raha hukkaan vaikka kalliit lasit olivatki,
      kannattaa olla varovainen optikoita valittaessa,

• Pettymyksien-kautta

Kun (vuosituhannen vaihteessa) sekä optikko, että silmälääkäri, kahdessakin eri optikkoliikkeessä (Silmäasema ja Nissen) arvioi näköarvoni päin vittua ja ehdin saada yhdet (helevetin kalliit) lasitkin joiden näkyvyys oli päin vittua, lakkasin luottamasta suomalaiseen silmä-osaamiseen.
      Siitä alkaen sekä tutkimuksen että (moniteho) lasit olen hakenut Tallinnasta 2 - 3 vuoden välein. Olen säästänyt myös hinnoissa 50 - 60% koko ajan.
      Periaatteessa en tarvitse kuin lukulasit vieläkään. Mutta ehdin tottua käyttämään moniteholaseja sekä aurinkolaseja voimakkuuksilla, niin eihän noista ole ollut haittaakaan.
      Telkkarin uutisia ja tätä isoa näyttöä zoomaan ilman lasejakin. Mutta laseja käyttämällä voi antaa itsestään tyylikkään ja viisaan herrasmiesvaikutelman vaikka pukeutuisi renttuihin. Noin minulle on valehdeltu.

• arvioni

tekstisi perusteella tyylikäs ja viisas herrasmiesvaikutelmasi on päin *ittua

• Pettymyksien-kautta
        arvioni kirjoitti:

tekstisi perusteella tyylikäs ja viisas herrasmiesvaikutelmasi on päin *ittua

Petoksen äärellä ihmisellä on oikeus olla kiukkuinen ja jälkikiukkuinen karkeallakin kielenpäällä.
        Eikä kokemus rajoitu pelkästään itseeni. Tuttavapiiristä löytyy tuoreempiakin pettymyksiä suomalaisten optikkoliikkeiden suhteen.

• varokaa-voi-epäonnistua

Todellakin suomessa voi toimia optikkoliikkeenä vaikka ei ole pätevyyttä tai sitten jotain on jääny oppimatta koulussa,
        paljon meni rahaa hukkuaan aikoinaan kun luotin nimekkääseen liikkeeseen,

ei kehtaa kertoa paikkakuntaa, eikä optikko liikettä , se oli yleisesti arvotettu,

onneksi keksin yrittää eri paikkakunnalta optikko palveluita ja se oli v a l t a va onnistumunen,

silmien kierous ja vääntely loppui kuin seinään,
        ainaki viidet silmälasit meni vikaan,
        huonojen silmälasien takia olin aina kuin päissään heh,
        oli se kamalaa aikaa,

en ollukkaa sairas vaan optikko teki koko ajan jonkun virheen mitatessaan silmän mittoja ja paineita,

ei uskoisi että epäpätevät voi jatkaa vuosia firmaansa ilman että joutuvat epäilyn kohteeksi pätevyyden suhteen,

• pixma

Minäkin tilasin pari vuotta sitten Nisseniltä kahdet lasit. Ne oli todellakin hiottu päin veetä !!!
        Ne lähetettiin uusintahiontaan, taas odottelu ja eikä tulleet yhtään paremmaksi.
        Nisseniltä kertoivat että heidän lasinsa hiotaan nykyään Virossa.

Olen hankkinut aikoinaan Virosta virolaisesta pikku liikkeestä onnistuneita laseja, mutta
        Nissenin hiomossa e i osata hioa !

Vaadin rahat takaisin ja sain.
        V****ti koko vaiva ja odottelu.
        Ei tulisi mieleenkään mennä Nissenille enää.

• Täyttä-asiaa
        pixma kirjoitti:

Minäkin tilasin pari vuotta sitten Nisseniltä kahdet lasit. Ne oli todellakin hiottu päin veetä !!!
        Ne lähetettiin uusintahiontaan, taas odottelu ja eikä tulleet yhtään paremmaksi.
        Nisseniltä kertoivat että heidän lasinsa hiotaan nykyään Virossa.

Olen hankkinut aikoinaan Virosta virolaisesta pikku liikkeestä onnistuneita laseja, mutta
        Nissenin hiomossa e i osata hioa !

Vaadin rahat takaisin ja sain.
        V****ti koko vaiva ja odottelu.
        Ei tulisi mieleenkään mennä Nissenille enää.

Jokohan palstan kakkula suvakit alkavat uskoa, että nissen ei ole ratkaisu silmille vaan huononnus.
        Minä ja tuntemani neljä muuta ja palstakommentit (muuallakin) eivät kaikki voi olla väärässä.

Miksi muuten puhutaan silmälaseista kun lasia käytetään enää tosi harvoin, lähinnä vain pyynnöstä.

• Minulla ainakin ihan sama vaikka hakis lukulasit halvimmasta sekatavarakaupasta. Minun ei siis kannata maksaa erikoislääkäreille mitään, koska näkökykyni ei ole stabiili. Näkö voi olla ihan erilainen jo kuukauden kuluttua. Miksi maksaisi kertakäyttösilmälaseista tuhansia. Minulta on yhdet kaihit hoidettu ja tekomykiöt vaihdettu. Nyt on alkanut uusi kierros ja odottelen hetkeä että pakko pyytää lähete uuteen kaihileikkaukseen. Vasemmassa sumenee taas pikkuhiljaa, ei siinä auta erikoissilmälääkärin lasit eikä optikonkaan. Laserilla on aiottu hoitaa seuraavaksi, sitten kun hommaan lähetteen. Niin ja lähetteen antaa terveyskeskuslääkärikin. Tai mistäpä sen nyt tietää onko se sote ja mitä pitää tehdä. Harkitsen asiaa syksymmällä.

• Eipä-tiiä-vielä

Sote saattaa sotkea silmätkin.

• ö-Öö

Silmälääkäri

On eri asia, kuin optikko. Etenkin vanhemmiten syytä käydä ajoittain lekurilla, vaikkei uusia laseja varten ehkä olettaisi tarvitsevansakkaan. Kaihit, siis viher- ja harmaakaihi hyvä tutkituttaa, koska ne nyt ilmaantuvat kuitenkin jossain vaiheessa. Jos verenpaineita, etenkin jos diabetestä, riskit jo koholla. Lekuri tekee diagnooseja, optikko ei.

Lekuri maksaa pikkasen, mutta kandee muistaa, tekosilmiä on olemassa, mutta niillä ei näe.

=DW=

• Meillä kutsutaan diabetikot säännöllisin väliajoin silmänpohjaröntgeniin ja mitataan paineet silmistä. Mutta ei se korvaa muuten näkötutkimusta tarvitseeko silmälasit ja minkälaiset.

Vielä nyt käytän vain halpakaupan lukulaseja. Varmaan sekin aika tulee, että alkaa tarvitsemaan lasit jatkuvasti.

• Tellukka kirjoitti:

Meillä kutsutaan diabetikot säännöllisin väliajoin silmänpohjaröntgeniin ja mitataan paineet silmistä. Mutta ei se korvaa muuten näkötutkimusta tarvitseeko silmälasit ja minkälaiset.

Vielä nyt käytän vain halpakaupan lukulaseja. Varmaan sekin aika tulee, että alkaa tarvitsemaan lasit jatkuvasti.

Sehän on toi rappeuma sokeritaudin komplikaatio.
        Itse kävin noin 3 vuotta sitten silmälääkärissä, en ollut käynyt, kun joskus muksuna.
        Jännitti kyllä mennä, mutta huokasin helpotuksesta, kun ei mitään muuta ole kuin taittovikaa, ei mullakaan ole, kun noita halpislaseja.
        Lukiessa ja telkkaa katsoessa tarvin.

• Komppaan teitin.

• pspsppspspsppsp

Glaukooman kehittyminen ei näy pelkästään silmänpainekokeessa, siis joskus on mentävä silmälääkärillekin.Varsinkin jos isän tai äidin puolella on ollut silmänpainetautia.Suvussani jo 2 sokeeta kun välttelivät silmälääkäriä.Kannattaa sen verran maksaa.

• EI-KOSKAAN-NISSELLE

Hyvä esimerkki on NISSEN jossa "arvataan" näkö ja sitten ihmetelään kun uudet lasit eikä ole edes entisen veroiset. Vaki vastaus on . . . pitää totutella ! Silmä kyllä tottuu vaikka lasit onkin päin vxxxxa kuten jo aiemmin todettu. Jos haluaa pitää silmistään hulta, kiertäkää kaukaa nämä liikkeet . .

• Viro.on.varma.nakki

Totta totta! Se renkutus "Nissen, tuho silmille"
        Alkuvuodesta tuttavani, päiväkäskyltään ex rouva, kävi Nissenillä, sydeemit laseineen maksoivat yli 900 euroa.
        Lasit sumensi, hämärsi, huimasi ja just! Nisukan vastaus, pitää totutella. Kun rouva meni paikan päälle niin ups, teille on laitettu väärät linssit ja sitten Nasut huomasivat että sangatkin oli toisen asiakkaan...

• ö-Öö

Muistui mieleen

Aikaa kai parikymmentä vuotta. Meitsillä oli aika arvokkaat Lacoste-pokat rilleissä. Meni sanka poikki. Lompsin sitten po. firman liikkeeseen, koska niillä oli merkin edustus, että kai näihin saa vara-osia. Toki saa, tilataan.

Sanka tuli, menin liikkeeseen laitattamaan sangan. Nuori mies, otti homman, ja pokat, meni takahuoneeseen asentamaan. Tuli takaisin, sovitettiin sankoja, kävi välillä takhuoneessa vääntelemässä. Saatiin istuun ok. Maksoin, kiittelin.

Meni aikansa. Sitten aloin tukimaan rillejä pestessä, mitä vittua. Noh, Lacosteen loco on alligaattori. Siinä uudessa sangassa sen jalat osoitti taivasta kohden. Niin,sankoja kahta sorttia, oikea ja vasen. Mulle oli väännelty väärän puolen sanka. Olettaisi, optikko erottaisi tollasen asian, tais tehdä pokkana, kun oli tilannut jostain syystä ite väärän osan.

En reklamoinut, mua asia huvitti suunnattomasti. Vaan, onhan toi vaikuttanut sen jälkeisiin valintoihin, mistä rillinsä ostaa.

Toi oikea/vasen kai vähän hankala asia. Kun se riippuu, kummalta puolelta asiaa katsoo edestä, vaiko takaatako. Samantyyppinen juttu tapahtui itäisillä mailla. Oli suomalainen resepti, menin liikeeseen, tilasin rillit.

Kun sain ne, väänneltiin sangat, kiittelin, lähdin meneen. Niinno, ei meinannut kadulla pysyä, ei nähnyt kunnolla. Tutkailin asiaa, linssit väärin päin. Menin valittamaan, syy ei heidän, syy suomalainen resepti, jossa asia väärin heidän mielestä:D

=DW=

• tarkkana-mihin-menee

Äläkää nimetkö noin törkeäsi liikkeen nimeä,
        mun viidet montatonnia maksavat lasit oli ostettu yksityisestä optikkoliikkeestä
        jossa piti tai olisi luullu olevan pätevät optikot, ( ei ollu nissen )
        optikot oli silmälääkärin omia sukulaisia,
        siksi olisi voinu olettaa myös pätevyyttä,
        mutta toisin kävi, kaikki montatonnia maksaneet laadukaat kaksiteholasit meni aina jotenki pieleen,
        töissä olin kuin päissään, lattia keinui, silmät veti kieroon ,
        kärsimys oli sanoin kuvaamatonta, siellä optikkoki itsekki ihmetteli kuinka monet lasit olin jo hankkinu häneltä , eikä tajunnu että niissä täytyy olla jotain vikaa, ihmetteli vain mun innokasta lasien vaihtoa, silloin en vielä osannu epäillä optikon ammattitaitoa, luulin vain että mun silmissä on jotain vikaa,
        jatkuvasti pukin sormella laseja kohdillee, kuin ne olisi ollu jotenki pois paikoiltaan, huh,
        onneksi se on nyt takana,

pelastus löytyi naapuri kaupungissa,
        kun vihdoin keksin kokelilla eri optikkoliikettä,
        kuten jo aikasemmin kerroin silmäsairaus parani kaikki hoipertelu loppu kuin seinään, lattia ei enään koskaan keinunu eikä silmiä vetäny kieroon,

• NiinPä-Niin-Pä

Et sitten nähnyt katsoa peiliinkään kun oli niin pahasti väärät lasit.

Itse olisin uskonut kerrasta.

• olkaa-tarkkana-
        NiinPä-Niin-Pä kirjoitti:

Et sitten nähnyt katsoa peiliinkään kun oli niin pahasti väärät lasit.

Itse olisin uskonut kerrasta.

No en, koska luulin ett mun silmissä vain on vika, ei laseissa, heh,

juu, kyllä ihminen on tyhmä enenkuin älyää vaihtaa liikettä,
        se rahan meno kyllä harmittaa, olinhan silloin työelämässä tienaamassa lisää rahaa,
        en joutunu rahan takia vaikeuksiin,
        mutta rahaa meni noin kaksikymmentä tuhatta markkaa kaiken kaikkiaan, en muista enään niin tarkasti,
        se oli markka aikaa silloin vielä,

seki ihmetyttää kun optikko itsekki ihmetteli mun lasien uusimisvimmaa, heh,
        taisi olla yhtä tyhmä,,

sano kyllä ku viimeset lasit hain että nätten on kestettävä ainaki viisi vuotta heh,
        ett taisi jo hiukkasen epäillä ettei kaikki ollu niin kuin olisi pitäny olla, ei kutenkaa tullu puheeksi kummallekaa, ett jossain on vikaa,

ei kestäny viittä vuotta,
        ku soitin eri kaupunkiin,
        varasi ajan opptikolta,
        olipa valtava yllätys kun näkö parani
        enkä enää tanssinu päissään selvin päin,
        eikä maatiellä enää ollu kuoppia, heh,
        eikä näköä häirinny enää kierot silmät,
        kalliit oli moniteho lasit , laadukkaat erittäin kulutusta kestävät,
        eivät tänäpäivänäkään vielä ole naarmuilla,
        mutt rahamneno ei harmittanu nyt ollenkaa,
        nyt 20 v päästäkii samat lasit on käytössä,
        kylläki nyt vain lukulaseina,

kannataa ottaa selvää optikkoliikeistä, onko oikeeta pätevyyttä, ammatitaitoa,

• En voi kun sanoa että en taida mennä optikolle Suomessa.
      Minun tieni silmälääkärille ja kaihileikkauksiin meni optikon kautta. Hän totesi että näkökenttäni tuhriutuminen ei johtunutkaan lasien pintanaarmuista vaan passitti silmälääkärille ja lääkäri leikkaukseen.
      Luottamukseni ruotsalaisiin optikkoihin on suuri.
      Nyt käytän lukulaseja (supermarkettivaianttia ) vain joskus kun luen tosi pientä tekstiä.

• pixma

MIksi ei liikettä saisi nimetä ? Liikettä, jossa ei osata hommiaan !

Toivon, ettei kellekään muulle kävisi samoin kuin minulle. Samaan paikkaan mennevät kyseisen liikkeen linssit hiottavaksi koko Suomesta. Ihmiset maksavat paljon silmälaseistaan ja saavat sekundaa.

Minun uusilla Virossa hiotuilla rilleilläni nettiruutukin oli kupera (pallomainen), teki pahaa katsoa vääristynyttä ruutua.
      Yritettiin sanoa, että niin voimakkaille linsseille olisi pitänyt ottaa isommat lasit.
      Kerroin, että kysyin nimenomaan (!) ennen päätöstä, onnistuuko hionta näihin linsseihin, muuten valitsen toiset !!! Mitattiin ja kerrottiin että "hyvin onnistuu" !

Linssit eivät olleet mitenkään pienet. Toisessa liikkeessä hionta onnistui erinomaisen hyvin hieman pienempiinkiin.

Harmittaa niitten mahdollisesti vielä huononäköisempien puolesta, jotka eivät huomaa että vika on hionnassa, hionta on tehty väärin, ehkä ihmiset sinnittelevät kalliiksi tulleilla rilleillään luullen että silmissä on vika.

Molempien silmien näkö ei ola kaikilla samanlainen, minullakin on toisessa taittovika ja hieman heikompi näkö kuin toisessa. Reseptini on silmälääkäriltä. Seuraavassa liikkeessä sain huippuhyvin hiotut linssit samalla reseptillä.

Olipa hyvä saada lukea muittenkin kokemuksista !
      Tulee tietoon, että ei pidä tyytyä huonoon !
      Kiitos kaikille !

• Minun silmiäni hoiti vuosi-kausia eräs H-optikka Stadin keskustassa.
      Kun aika koitti, hän sanoi tarkastuksen jälkeen.
      Ei enää.
      Antoi käteen pari A-nelosta ja sanoi.
      Mene terkkariin näiden kanssa.
      Ja niin minä menin.
      Enkä kaihonnut enää Kaihin perään.
      -
      Optikkani määräämien Silmä-lasien linssit hiottiin aina Stadissa.
      Minä määräsin pokat.
      Aina sain hyvää ja laadukasta palvelua.
      -
      Nyt minulla on hyvä ja laadukas näkö.
      Korkeanpien rakennusten katolta näen jopa Tallinnan tyttöjen Kesä-Mekot helmoineen.
      Silmä-Laseja ei enää ole.

H.

• val.ta

Vaarallista käydä sairaloissa yleensä, jos ei ole tavallaan mitään vikaa.

• ukkelihko

Kysymyshän on siitä mitä haluaa ja tarvitsee.
      Jos silmät ovat kunnossa, mutta tarvitsee lukulaseja, parillä kympillä saa monet. Näissä halpalaseissa on laatuvaihtelua, kannattaa kokeilla ennen ostamista ja/tai käyttää ryppäästä vain parhaat yksilöt.
      Sitten voi käydä optikolla. Näissä on paljon eroja. Saa vähintäänkin jonkinlaisen mittauksen näön tarkkuudesta, myös silmänpaineen mittaus on jokseenkin luotettava. Optikko saattaa havaita tarpeen käydä silmälääkärissä. Optikon silmänpohjan kuvaus ei yleensä vastaa silmälääkärin vastaavaa, sillä optikkotason laitteiden kuvakulma on tyypillisesti suppeampi.
      Silmälääkärilta voi pyytää perustutkimuksen tai sitten perusteelisen tutkimuksen.

• Anonyymi

Kävi optikolla. Ilmainen silmänpohjan kuvaus ja näöntarkastus. Osti lasit. Lasit olivat ok. Silmänpohjan kuvista optikon palaute että lääkäriltä kommenttia ottivat uuden.

Kävi silmälääkärillä. Otti paineet ja kuvasi pohjan. Palaute oli että ei ongelmaa. Vähän lasiaista irronnut antoi monisteen. Sanoi että optikon silmänpohjan kuvaus tehdään kulmasta Jossa AO ilmiö tuottaa haasteita kuvan tulkinnalle.

• Anonyymi

Juuri hain neljännet monitehot Nisseniltä.....kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmia vaikka aina ottanut niitä tarjouslaseja niin kuin nytkin kolmet yksien hinnalla, maksoin kaksista monitehoista 460€

• Käyn omalla silmälääkärilläni aina kun on edessä lasien vaihto ja nyt kerran vuodessa toimenpiteen yhteydessä tulleen komplikaation vuoksi.

• Anonyymi

Aion testata uutta silmälääkäriä.
        Optikko voi tehdä tietenkin tarkistuksen, mutta uusiin laseihin käyttäisin tässä iässä lääkäriä.
        Optikolta otin triplatarjouksen toissa kesänä. Tehoaurinkolasit trhoilla meni ihan pieleen, viime kesänä korjattiin = rahastettiin. En voi niitä käyttää, koska tulee oksettava olo ne päässä. Että näin.

Beng

• Käyn aina optikolla. Jos tarvetta on, kehottaa optikko käymään silmälääkärillä, eikä anna laseja ominpäin.

• Anonyymi

Yhtä hämärää, kun hammaslekurissa käynti! Silmälekuri totesi alkavaa kaihia ja kuivat silmät. Vuoden kulttua ei enää alkavaa kaihia ja silmätkään eivät enää olleet kuivat. Kiitos silmätippojen, joita en ollut kuitenkaan käyttänyt, kun aiheuttivat nenäverenvuotoa, johon lekuri kyllä sanoi, ettei voinut olla mahdollista.

Yksityinen hammaslekuri löysi aina reikiä ja nyt kunnallinen toteaa hampaiden olevan hyvässä kunnossa.

Sellasta se on elämä!

• Anonyymi

Opitikoilla on nykyään samanlaiset laitteet kuin sairaloissa kaikkine pohjakuvauksineen.

• Olin yli 30, kun menin ensimmäisen kerran silmälääkäriin. Sain migreenikohtauksia, ja tuli mieleen, voisiko johtua silmistä, jouduin lukemaan paljon. Lääkäri sanoi, että minulla niin voimakas hajataitto, että olisin tarvinnut lasit jo lapsena. Sillä selittyi se "sibeliusryppy", joka oli silmieni välissä otsalla.
      Hän sanoi, että lasit saavat olla pois päästäni vain nukkuessa, saunassa ja uidessa.

Kävin hänen luonaan myöhemminkin, kun tarvitsin uudet lasit. Työterveyshuolto taisi maksaa sen käynnin. Nyt alan kyllästyä lasien käyttämiseen. Puolisoni hyvä kaveri on silmäkirurgi, joka oikein mielellään ja rahasta, laittaisi silmiini sellaiset tekomykiöt. Selviäisin niillä hautaan saakka, ja nykytekniikalla ne korjaisivat sekä hajataiton, että ikänäön.

Minua kuitenkin inhottaa ajatus, että joku sorkkisi silmiäni. Olisin mahdottoman huono potilas.
      Eräälle ystävällemme tehtiin sellainen leikkaus, ja hän on lopputulokseen erittäin tyytyväinen.

Mietin, mitä teen. Hieman houkuttaisi silmälasiton loppuelämä.

• Anonyymi

Minä tuntisin olevani lähes alasti ilman silmälaseja, kauan kun olen niitä käyttänyt. Kun on kasvoihin sopivat kehykset, ei välttämättä kaipaa muuta ehostusta, eikä varsinkaan silmärypyt ja -pussit tule yhtälailla esille.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tuntisin olevani lähes alasti ilman silmälaseja, kauan kun olen niitä käyttänyt. Kun on kasvoihin sopivat kehykset, ei välttämättä kaipaa muuta ehostusta, eikä varsinkaan silmärypyt ja -pussit tule yhtälailla esille.

Noita kehyksiä on tallessa kaikenlaisia. Omakuva olisi täydellisempi ilman kehyksiä, siis minä vain.

• Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

Noita kehyksiä on tallessa kaikenlaisia. Omakuva olisi täydellisempi ilman kehyksiä, siis minä vain.

Voisin laittaa viidet lasit päällekkäin.

Beng

• Anonyymi

Ikäihmisen on hyvä käydä silmälääkärillä, koska silmissäkin on iän mukanaan tuomia sairauksia, joita optikko ei laitteillaan näe eikä osaa tulkita. - Nm. Tähtisilmä, ruususuu

• Anonyymi

Oli kai kysymys siitä kuinka ihminen näkee. Kuka myy laseja on myös lääkäri samassa paikassa ja samat laitteet kuin sairalassa, näin Ruotsissa.

Käyn myös sairalassa----ne eivät myy laseja. Sairaus on eri asia ja sen näkee myös liike joka myö silmälasit.

• Anonyymi

Sorry baby; ei näe. Ja minäpä tiedän tyypin, jolle optikko sanoi: "tarvitset lasit" ja sai ne myydyksi. Silmälääkäri (joka yleensä ei ota vastaan sairaaloissa) oli sitten aivan toista mieltä; tyypillä ei ollut lainkaan eikä ollenkaan tarvis laseja. - Nm. Optikko ei ole lääkäri

• Anonyymi kirjoitti:

Sorry baby; ei näe. Ja minäpä tiedän tyypin, jolle optikko sanoi: "tarvitset lasit" ja sai ne myydyksi. Silmälääkäri (joka yleensä ei ota vastaan sairaaloissa) oli sitten aivan toista mieltä; tyypillä ei ollut lainkaan eikä ollenkaan tarvis laseja. - Nm. Optikko ei ole lääkäri

Miksi silmälääkäri ei ottaisi vastaan sairaalassa, jos kerta on sairaalan silmäklinikalla töissä?
        Ei ne tosiaankaan myy siellä silmälaseja, mutta kirjoittavat paperit, minkälaiset linssit pitää hankkia..

• Anonyymi

Juuu, sairaalan osaston lääkäri, silmä- tai muu, on aivan eri asia. Mutta sairaalan silmäpoliklinikalle mennään vasta sitten, kun joku kirjoittaa sinne lähetteen. Optikko ei taida sitä(kään) tehdä. - Nm. Systeemin saloja

• Anonyymi kirjoitti:

Juuu, sairaalan osaston lääkäri, silmä- tai muu, on aivan eri asia. Mutta sairaalan silmäpoliklinikalle mennään vasta sitten, kun joku kirjoittaa sinne lähetteen. Optikko ei taida sitä(kään) tehdä. - Nm. Systeemin saloja

Nimenomaan optikko kirjoitti likalleni lähetteen Sabbatsbergin sairaalan silmälääkärille hänen lapsena ollessaan, kun optikko pätteli (aivan oikein), että likkani tarvitsee jonkun erityishionnan toiseen linssiin.
        Sairaalan silmäakuuttiin taas saa törmätä ilman lähetettä, jos tuntee tarpeen vaativan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe