Vitara oasto

JPTM

Meinasin ottaa uuden Vitaran 1.4 AT koeajoon viikonloppuna noin niinku ostomielessä.
Onko kellään todellsta kokemusta ko autosta (kone, laatikko, ohjaus, valot , koskeusnäyttö yms) ?
Toinen vaihtoehto olisi Hyandai Kona mut siinä arvelluttaa kulutus ja "DSG" laatikko.

38

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JPTM

      Toi otsikko piti siis olla Vitara osto. Sorry !

    • Jalba

      Vitara on järkisostos. Täällä muutama trolli levittää valheellista tietoa vitarasta.

    • sukisukii

      Aika mopo automaatiksi?

      • Very_OK

        "Aika mopo automaatiksi? "

        https://www.youtube.com/watch?v=OCRZ7Gbr0_0

        Kaikki on tietysti suhteellista, mihin vertaa mutta Vitaran Boosterjetille on kellotettu 0-100km/h kiihtyvyys 8,4 sekuntia, kun valmistaja ilmoittaa 10,2 sekuntia.

        Vertailun vuoksi uusi VW 1.5 TSI Evo 150Hv kiihtyy 0-100km/h 8,3 sekuntia DSG-vaihteistolla.


    • JPTM

      Nyt alla vm -14 S-cross 1.6 koneella ja hyvin oon silläkin kerinny tarvittaviin paikkoihin. Harrasteautot on sit tallissa erikseen joita pääsen ropaamaan tarvittaessa. Haussa on siis käyttis päivittäiseen tarpeeseen.

    • Svitara

      Itsellä keväällä 17 ostettu Vitara S AT HYVIN PELITTÄNY kerkiää kyllä hyvin ei mopo ei mitään vikoja olen tyytyväinen autoon..mutta kyllä tähänkin joku trolli rupee taas satuilemaan paskaa on tämän palstan tapa

      • jd551

        Täällä syrjäkylällä neliveto on oikeasti tarpeen ja kun vaimo vaatii automaatin niin eipä vaihtoehtoja Vitaralle juuri ollut. Eteenkin kun kelpuutan vain perinteisen momentinmuunninlaatikon. Meidän 1.6 GX ei ole mikään tehohirmu mutta normaaliajoon riittää hyvin kun kulutuskin jää käytännössä alle seitsemän litran. Ohjaus on omanlaisensa ja tarkka rengaspaineista. Enempi tottumiskysymys enkä siihen enää kiinnitä huomiota. Kun autosta ei löydy muuta moitittavaa niin trollit sitten tarttuu tähän.
        Ihan kelpo käyttöauto jos nelivetoa tarvitsee.


    • JarmoNiemi

      Ohjaus on alaarvoinen. Kuten useissa koeajoraporteissa selviää, ohjaus on tunnoton, eli ratista pitää kokoajan korjata ajolinjaa. Tuulella ajaminen on tuskaa. Korjaus ja varaosa markkinointi on todella harvakseen suomessa, johtuen vaatimattomista myyntiluvuista.
      Ehdottomasti Huyndai Kona, saman maahantuojan toimittama auto, kuin Suzuki, mutta kuten esitteistäkin selviää, panostaa maahantuoja moninkertaisesti Huyndaihin. Huomattavasti Suzukia laajempi mallisto tarjolla ja mikä hienoa, runsaasti kone vaihtoehtoja.

    • VitaraBoosterjet

      Huolimatta sen tuhannen perusteellisesta koeajosta auto hiukan yllätti.

      Pari kielteistä asiaa on löytyny, esimerkiksi Mondeo-farkun jälkeen takaluukku tuntuu pienelle ja siksi Vitara ei mielestäni sovi lapsiperheelle. No, ei haittaa kyllä itsellä, ja asian kompensoi se että takapenkki on erittäin helppo kaataa alas. Toinen on se että auto on niin pirun tiivis ettei takaluukku aina meinaa mennä kiinni. Oven avaus auttaa siihen, ja varmaan tiivisteiden vanheneminen ja kovettuminen aikanaan. Renkaat on kiinni irtopulteilla ja renkaiden vaihto on hankalampaa kuin niissä autoissa, missä pultinpäät törröttää odottamassa renkaan vaihtamista.

      Kone vääntää hyvin ja automaatti tahtoo yleensä pitää sellaiset 1500 ja alle kierrosta. Motari ja tosi 120km/h niin kierrokset on siinä 2300 kierrosta minuutissa, ja jaksaa mennä aivan täydellisen vaivatta.Ei ole vielä sellaista moottoritienousua tullut vastaan että automaatti olisi pienemmälle vaihtanut.

      Automaatti toimii niin kuin pitää ja sopeutuvan vakkarin kanssa ajo ei paljoa helpompaa voi olla. Puheet tuuliherkkyydestä jne on palstan trollien peruskauraa, mutta ilman pienintäkään todellisuuspohjaa.

      Neliveto toimii kuin unelma, ei ikinä enää kaksipyörävetoista autoa.

      Huolimatta sen tuhannen perusteellisesta koeajosta auto tosiaan hiukan yllätti, ja yllätys oli siinä että auto oli paljonkin odotettua ja luultua parempi. Tietysti autonkäyttötarpeita on monenlaisia ja kaikki ei sovi kaikille mutta Suzuki Vitaraa voin suositella. Ja automaattina ja turbona.

      Hauska nähdä kohta, millaisen millaisen p**kahalvaukset trollit saa Vitaran myönteisestä arviosta.

      • hoohhoijaah

        Siinäpä oikein kunnon trolli katuvalta Vitaran omistajalta, joka tuolla kirjoituksella yrittää pettää muita ja ennenkaikkea itseään. Säälittävä raasu.


      • BravooooSuzuki
        hoohhoijaah kirjoitti:

        Siinäpä oikein kunnon trolli katuvalta Vitaran omistajalta, joka tuolla kirjoituksella yrittää pettää muita ja ennenkaikkea itseään. Säälittävä raasu.

        Jo het'kohta ensimmäinen Suzuki-kateellinen ilmoiittauutui.

        Bravoo Suzuki!!!


      • hoohhoijaah
        BravooooSuzuki kirjoitti:

        Jo het'kohta ensimmäinen Suzuki-kateellinen ilmoiittauutui.

        Bravoo Suzuki!!!

        Eli, kysymyksessä ei mielestäsi voi olla trolli, kun positiivisia kokemuksia??
        Minä väitän, että kysymyksessä on nimenomaan trolli.
        Päättele itse, olenko kateellinen, autoni hinnalla saisi kaksi ja puoli uutta Vitaraa?


      • BravooooSuzuki

        "...autoni hinnalla saisi kaksi ja puoli uutta Vitaraa? "

        Onhan kyse päivänselvästi nimenomaan kateellisuudesta, kun ei kerran ole varaa ostaa todellista arvoautoa. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että 2,5 kertaa uuden Suzukin hinta 20k€ (==>50k€) on jotenkin mainitsemisen arvoinen hinta autolle?

        Ei, mielestäni ei voi olla kyseessä mikään muu kuin kateellisuus. Pikkaisen hymyilyttää tuo euromäärän esiin tuonti... Vai miksi "arvoauton" omistaja nillittäisi täällä halpisautojen foorumilla ylipäätään??

        Eli olet siis todistetustio Suzuki-kateellinen.


      • hoohhoijaah
        BravooooSuzuki kirjoitti:

        "...autoni hinnalla saisi kaksi ja puoli uutta Vitaraa? "

        Onhan kyse päivänselvästi nimenomaan kateellisuudesta, kun ei kerran ole varaa ostaa todellista arvoautoa. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että 2,5 kertaa uuden Suzukin hinta 20k€ (==>50k€) on jotenkin mainitsemisen arvoinen hinta autolle?

        Ei, mielestäni ei voi olla kyseessä mikään muu kuin kateellisuus. Pikkaisen hymyilyttää tuo euromäärän esiin tuonti... Vai miksi "arvoauton" omistaja nillittäisi täällä halpisautojen foorumilla ylipäätään??

        Eli olet siis todistetustio Suzuki-kateellinen.

        Hetkinen, eli 50 tuhatta euroa rahaa ja ei ole varaa ostaa 20 tonnin suzukia, vaan ostaa tuolla rahalla 50 tonnin auton? Sulla on opinnot jäänyt matematiikan osalta apukoulun tasolle, heh.

        " Vai miksi "arvoauton" omistaja nillittäisi täällä halpisautojen foorumilla ylipäätään"
        -siksi, kun perheessämme on kakkos autona Suzuki Grand Vitara ja minua kiinnostaa ylipäätään kaikki automerkit. Tuo kakkos auto on vaihtoiässä ja jonkin verran olen Vitaraakin miettinyt, mutta katse on nyt tiukasti Korealaisessa automerkissä tai oikeestaan merkeissä.

        Vielä yksi kommentti, jos jokin asia on sinun mielestäsi niin tai näin, se ei todellakaan silloin ole todistetusti yhtään mitään.
        Euromäärän toin siksi esiin, jotta laisesi ymmärtävät, että kyseessä ei todellakaan ole kateellisuus. En ole edes kakkos automme osalta kateellinen Vitaralle.
        Oleppa hyvä ja lopeta trollaus sekä hoidata itsesi taas kuntoon. Mukavaa kesän odotusta.


      • Ei-Aisopos

        Tarina on ajaton:

        "Muistatte varmaan sen vanhan Aisopoksen tarinan paimenpojasta ja sudesta. Poika pitkästyi paimenessa ja halusi huomiota. Niinpä hän rupesi huutamaan, että täällä on susi.

        Kyläläiset kiiruhtivat tietenkin avuksi ja poika sai vakavat nuhteet turhasta hälytyksestä. Kuitenkin hän teki saman tempun uudelleen ja uudelleen samalla lopputuloksella. Kerran sitten susi hyökkäsi oikeasti lauman kimppuun, mutta kyläläiset eivät enää piitanneet hätähuudoista. Ajattelivat vain, että taas se siellä ikävissään ja huomionkipeyttään huutelee valheita

        Nykyajan Suomi24-versio:

        Jos Aisopos olisi elänyt ajassamme ja sattunut myös olemaan Suzuki-foorumin lukijoita uskon, että hän olisi kirjoittanut tunnetun satunsa seuraavasti:

        Trolli-POIKA pitkästyi kotonaan netissä autopalstoilla roikkuessa ja halusi huomiota. Niinpä hän rupesi kirjoittelemaan nettiin Suzuki-palstalle , että on täällä on Suzuki jossa ohjauksessa on pahaa vikaa. Suzuki-foorumilaiset kiiruhtivat tietenkin lukemaan uskomatonta kauhu-uutista ja trolli-POIKA saikin vakavat nuhteet ihan turhasta hälytyksestä. Kuitenkin hän teki saman tempun uudelleen ja uudelleen samalla lopputuloksella.

        Kerran sitten Suzukissa luultiinkin (ei siis kuitenkaan ollut) oikeasti olevan vikaa, mutta Suzuki-foorumilaiset eivät enää piitanneet valheista. Ajattelivat vain, että taas se trolli- POIKA siellä ikävissään ja huomionkipeyttään huutelee valheita.

        Poika ja susi eli (tässä trolli-poika ja Suzuki) Poika joka huusi sutta, on mukaeltu Aisopoksen satu ja opettavainen tarina siitä, miten valehtelu vie uskottavuuden ja johtaa valehtelijan omaan turmioon.

        Tarinan opetus on selvästi ajaton ja vastaavalla tavalla on käynyt myös Suzuki-foorumilla. Katkeamattoman valheenkylvämisen seurauksena asiallisetkin kriittiset kirjoitukset tulkitaan pitkästyneen ja huomionkipeän trolli-POJAN myrkynkylvöksi.

        Sen pituinen se"

        Kuten sanoin, tarinan opetus on ajaton.


      • VitaraBoosterjet

        Niin, jäi mainitsematta tuo nelivedon ja momentinmuunnin-automaatin loistava toiminta. Piti tuossa maaliskuun pahimmilla kaljanteilla käydä hinaamassa lähipiiriläisen tielle jättänyt Mazda 6 pois suunnilleen 30 kilsan päästä ja matkaan sattuu muutama jonkinmoinen mäki. Lock-mode päälle, kun vaikutti alussa sika-liukkaalle, mutta se oli täydellistä ylivarovaisuutta. Liikkeelle lähtö pieneen ylämäkeen mouheroisella jääkaljanteella nollakelissä olisi satavarmasti jäänyt etuvetoiselta normiautolta yritykseksi mutta Vitaralle helppoa kuin heinän teko!

        Veikkaan että se auttaa todella paljon kun automaatilla pääsee kierroksia nostattamaan varovaisesti ilman sutimisia. Kovalla laatikolla joutuu yleensä pistämään valmiiksi hiukan kierroksia ja luistattamaan aluksi kytkintä ettei kone kyykkää.

        Kuten sanottu, aivan loistava myös noiden vähemmän luotettavien merkkien jeesaamiseen erittäin hankalissa olosuhteissa. Tälläkin palstalla on mainittu että Vitara on valitu vuoden hinausautoksi luokasaan Briteissä.

        https://www.thetowcarawards.com/tow-car/suzuki-vitara-2/

        "For a car which barely weighs more than 1.2 tonnes, stability at speed was excellent. The Suzuki pulled its trailer to 60mph and well beyond without any waywardness."

        "Autolle, joka tuskin painaa yli 1,2 tonnia, vakaus vauhdissa oli erinomainen."

        Siis vakaus oli testatusti erinomainen jopa hankala asuntovaunu koukussa.....


      • muahahassss
        VitaraBoosterjet kirjoitti:

        Niin, jäi mainitsematta tuo nelivedon ja momentinmuunnin-automaatin loistava toiminta. Piti tuossa maaliskuun pahimmilla kaljanteilla käydä hinaamassa lähipiiriläisen tielle jättänyt Mazda 6 pois suunnilleen 30 kilsan päästä ja matkaan sattuu muutama jonkinmoinen mäki. Lock-mode päälle, kun vaikutti alussa sika-liukkaalle, mutta se oli täydellistä ylivarovaisuutta. Liikkeelle lähtö pieneen ylämäkeen mouheroisella jääkaljanteella nollakelissä olisi satavarmasti jäänyt etuvetoiselta normiautolta yritykseksi mutta Vitaralle helppoa kuin heinän teko!

        Veikkaan että se auttaa todella paljon kun automaatilla pääsee kierroksia nostattamaan varovaisesti ilman sutimisia. Kovalla laatikolla joutuu yleensä pistämään valmiiksi hiukan kierroksia ja luistattamaan aluksi kytkintä ettei kone kyykkää.

        Kuten sanottu, aivan loistava myös noiden vähemmän luotettavien merkkien jeesaamiseen erittäin hankalissa olosuhteissa. Tälläkin palstalla on mainittu että Vitara on valitu vuoden hinausautoksi luokasaan Briteissä.

        https://www.thetowcarawards.com/tow-car/suzuki-vitara-2/

        "For a car which barely weighs more than 1.2 tonnes, stability at speed was excellent. The Suzuki pulled its trailer to 60mph and well beyond without any waywardness."

        "Autolle, joka tuskin painaa yli 1,2 tonnia, vakaus vauhdissa oli erinomainen."

        Siis vakaus oli testatusti erinomainen jopa hankala asuntovaunu koukussa.....

        Noin hieno ja hyvä auto, on se kumma, kun myyntiä ei vaan ole?? Suzukin maahantuojakin satsaa toiseen merkkiin, eli Huyndaihin. Vertailkaahan Suzukin maahantuonti mallistoa ja Huyndain. Molemmilla siis sama maahantuoja. Miksiköhän näin?

        Nimimerkille "Ei-Aisopos", hakeudu pikaisesti saamaan apua. Äläkkä turhaan kirjoita trolleja pettääksesi muita ja ennenkaikkea itseäsi. Toki on todistettukkin, että kun tarpeeksi kauan heikkoluontoinen ihminen valehtelee itselleen, hän lopulta alkaa uskomaan itseensä.


      • P.Sykiatri

        -
        -
        -
        Jahas, nyt löytyi oikein kouluesimerkkitapaus ( nimim. "muahahassss") Suzuki-kateudesta. Pitääkin tallettaa kirjanmerkkeihin, poikkeaa selvästi keskivertokateudesta, nääs....
        -
        -
        -


      • L-ääkäri
        P.Sykiatri kirjoitti:

        -
        -
        -
        Jahas, nyt löytyi oikein kouluesimerkkitapaus ( nimim. "muahahassss") Suzuki-kateudesta. Pitääkin tallettaa kirjanmerkkeihin, poikkeaa selvästi keskivertokateudesta, nääs....
        -
        -
        -

        -
        -
        -


        Olet oikein kympin esimerkki henkilöstä, joka tarvitsisi pikaista apua ongelmiinsa, mutta ei tajua hakea sitä tai sitten ei ole taloudellista mahdollisuutta hakea hoitoa.
        -
        -
        -


      • O.bserver

        "...tai sitten ei ole taloudellista mahdollisuutta hakea hoitoa"

        En liity mitenkään tähän keskusteluun, mutta ihan mielenkiinnosta kysymys sinulle nimimerkki "L-ääkäri". Miten juuri nuo taloudelliset mahdollisuudet nousevat mielessäsi päällimmäiseksi esteeksi hankkia jotain? Onko se ensimmäinen asia joka sinulla, omalla kohdallasi, estää tekemästä jotain, kun sen ensimmäiseksi syyksi noin nostat?


      • J.alba
        O.bserver kirjoitti:

        "...tai sitten ei ole taloudellista mahdollisuutta hakea hoitoa"

        En liity mitenkään tähän keskusteluun, mutta ihan mielenkiinnosta kysymys sinulle nimimerkki "L-ääkäri". Miten juuri nuo taloudelliset mahdollisuudet nousevat mielessäsi päällimmäiseksi esteeksi hankkia jotain? Onko se ensimmäinen asia joka sinulla, omalla kohdallasi, estää tekemästä jotain, kun sen ensimmäiseksi syyksi noin nostat?

        No mitenkä liittyy tähän keskusteluun Poika ja Susi tai kateus?
        -Jos henkilö on noinkin avun tarpeessa, kuin sinä näytät olevan, niin ei tule muuta mieleen, kun ymmärryksen puute tai taloudelliset esteet. Näkyy tuo Taloudellinen sana ja rahan puute kolahtavan oiken kunnolla kohdallasi, kun jälleen tartuit siihen ja sivuutit keskustelun aiheen, joten asiahan on selvä todistetusti.


      • O.bserver

        Moni Suzukin hankkinut vaan on perustellut tarvetta nelivedolle sillä että asuu syrjemmällä, pidempien etäisyyksien päässä ja vielä kehnosti ja harvakseltaan aurattujen teiden takana.Itselle tuli tosiaan päällimmäisenä mieleen hankalat kulkuyhteydet kun ne on itsellekin tuttuja. Kiinnitti tosiaan huomiota, että sinulle nuo taloudelliset ongelmat on näköjään mielessä päällimmäisina. mutta ei siitä sen enempää, jokaisella on ristinsä.


      • Jalba

        Jahans kylläpä herättää suzuki kateutta. Liekö syypää se että suzuki on kaikinpuolin oikea helmi autoksi.


    • Kupinkääntäjä

      Vieläkö suzuki käyttää fiatin konetta?

    • Jalba

      Kupinkääntäjä keskittyy vain kupin kääntämisen. Autoista hän ei tiedä mitään. 😁😁

      • Fiatruless

        Vieläkö suzuki käyttää fiatin konetta?

        Otahan jalba hiukan selvää, minkä merkkinen kone on kaikissa Suzukin dieseleissä. Saatat hämmästyä.


    • jalba

      Omituista, että negatiivista palautetta antavat ovat trolleja ja kehujat ovat oikeessa?? Todella kummallista.
      Entäpä, jos asia ankin toisinpäin? Negatiiviset kirjoitukset ovatkin totta. Toisaalta kyseessä on paljolti ns makuasioita, kuten ohjaustuntuma. Toista ei häiritse epätarkkuus ja jatkuvaa ratista korjaaminen ja toista se taas häiritsee. Kumpi sitten on oikeessa?

    • turbooo

      Kylläpä suitsa kulkee, mutta mahoton kulutus kun pappa paahtaa kahtasataa!

    • UskokaaTosiasioita

      Ainakin Suzuki mätänee hyvin....jos ei muuta...on kokemusta.Karsea ajaa ja erittäin muovisen oloinen kapine...En tuhlaisi tuohon kotteroon rahojani.

      • Uskokaa-uskokaaaaa

        "UskokaaTosiasioita" ilmoittautui uutena jäsenenä Suzuki-katellisten kerhoon.

        Bravoo Suzuki!!!!!!!


    • Hupiaheheha

      Jalbalandia jalbalandia jallalaa

    • jalba

      Huono ajettava, huono brändi, harva jälkimarkkinointi ja myynti , muovinen kokonaisuus.

    • mullerout

      Dieseli kasilovisella laatikolla vois myös puksuttaa iloisesti, saksan maalla! Kierroksia on kuin lentokoneessa!

    • Jalba

      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä. En.

    • Jalba

      Ei mie en kestä näitä ohjauksen tunnottomuuksia. En kestä. En.

      • Crossia

        No niitähän ei tunnetusti Suomalainen auton ostaja kestäkkään, eikä kuulukkaan kestää. Senhän todistaa jo alhaiset myyntiluvutkin.


    • kurpitsaa

      aika vinha osasto tämä kun nämä pikkupojat esiintyvät automiehinä eivätkä omista edes ajokorttia, puhumattakaan autosta, puhumattakaan että olisivat koskaan edes koeajaneet mitään Suzukin malleja. Oikeinkirjoituksessakin esiintyy monella vakavia puutteita, ilmeisesti ovat lintsanneet äikkärin tunneilta.

      Vitara on niin hyvä auto ettei sitä tarvitse kehua. Jokainen joka sillä pääsee ajamaan tajuaa minkä on saanut käsiinsä. Myyntimääristä viis! Mitäpä sellaiset autonkuluttajaa kiinnostavat.

      • Äikän_ope

        "Oikeinkirjoituksessakin esiintyy monella vakavia puutteita, ilmeisesti ovat lintsanneet äikkärin tunneiltaMitenkäs tuo oikeinkirjoitus"
        - Alkaako virke isolla vaiko pienellä kirjaimella? Kannattaa tarkistaa ensin oma oikeinkirjoitus taito, ennen kuin arvostelee muita.

        "Myyntimääristä viis! Mitäpä sellaiset autonkuluttajaa kiinnostavat"
        - Kyllä todellakin kiinnostaa. Autonostaja ei luota merkkiin, jolla on alhaiset myyntiluvut, näin se vaan menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      742
    Aihe