Mitäs nyt, kun ei naapuritalon entinen asukas ole enää lintuja ruokkimassa? Lokit ovat palanneet ja lentelevät merkitsevästi ikkunan edestä; että aukaise ikkuna ja anna ruokaa. Ikkuna pysyy kiinni. Ilmoittavatkohan linnut toisilleen, että ruokatarjoilu on loppunut. Tosin hätämajoitetut pitävät ikkunoita auki ja eväitään osittain ikkunan ulkopuolella. Saas nähdä, koska lokit keksivät uudet apajat.
Mietin nyt tässä, että pitääkö minun alkaa lokkeja syöttämään, vai odotanko, että keksivät uudet mahdollisuudet😂
Kaikkea sitä tulee mietittyä!
31
435
Vastaukset
Älä aloita lokkien syöttämistä, kyllä ne pärjäävät varastamallakin.
En ymmärrä miksi esim. sorsia ruokitaan, varsinkaan kesäaikaan, kyllä ne sapuskansa löytävät. Pullamummot tietysti tykkää, kun tepastelevat mökin rannassa ja laiturilla, paskoen joka paikan.- korppis11
Eipä tämä "pullamummu" ole sorsia ampunut ei nylkenyt tai syönyt vaan silloin tällöin leipää antanut. Rantani sorsat ovat monen sukupolven ajan saaneet tulla rantaani tietäen tämän olevan turvallinen paikka. Kaikki luonnossa vapaana elävät niin eläimet kuin linnutkin ilahdutavat minua olemassa olollaan. En syötä heitä kuten kissoja ja koiria, jotka ovat täysin ihmisistä riippuvaisia purkkiruoan ja nappien syöjiä.
korppis11 kirjoitti:
Eipä tämä "pullamummu" ole sorsia ampunut ei nylkenyt tai syönyt vaan silloin tällöin leipää antanut. Rantani sorsat ovat monen sukupolven ajan saaneet tulla rantaani tietäen tämän olevan turvallinen paikka. Kaikki luonnossa vapaana elävät niin eläimet kuin linnutkin ilahdutavat minua olemassa olollaan. En syötä heitä kuten kissoja ja koiria, jotka ovat täysin ihmisistä riippuvaisia purkkiruoan ja nappien syöjiä.
No hyvä ettet syötä, mutta paljon on etenkin mummoja jotka syöttävät.
Tyttären kodin lähellä on puro, jossa sorsat viihtyvät ympäri vuoden.
Syöttäjiä näkyy riittävän.
Pitää kuljea ripeästi ohi tai sorsat ympäröivät syötävää vaatien ja sorsanpaskaa on kävelytielläkin, pikkulapsia ei passaa rattaista pois nostaa.korppis11 kirjoitti:
Lisään vielä, että järven helsinkiläinen rantamökkiläinen valittaa, kun naapurimökkiläiset syöttävät sorsia ja ne tulevat heidänkin laiturilleen ja rannalle ulostamaan ja syövät jopa mustikat.
Enhän minä sille asialle voi mitään tehdä, menisi antamaan palautetta sinne naapurimökkiläiselle.- korppis11
ansalanka kirjoitti:
Lisään vielä, että järven helsinkiläinen rantamökkiläinen valittaa, kun naapurimökkiläiset syöttävät sorsia ja ne tulevat heidänkin laiturilleen ja rannalle ulostamaan ja syövät jopa mustikat.
Enhän minä sille asialle voi mitään tehdä, menisi antamaan palautetta sinne naapurimökkiläiselle.Se tuo ihmismieli usein niin pienistä asioista järkkyy.
- korppis11
ansalanka kirjoitti:
No hyvä ettet syötä, mutta paljon on etenkin mummoja jotka syöttävät.
Tyttären kodin lähellä on puro, jossa sorsat viihtyvät ympäri vuoden.
Syöttäjiä näkyy riittävän.
Pitää kuljea ripeästi ohi tai sorsat ympäröivät syötävää vaatien ja sorsanpaskaa on kävelytielläkin, pikkulapsia ei passaa rattaista pois nostaa.Ili tässä päivänä muutamana jutustelua mummuttelusta. Sehän lie kuin miesten tytöttelyä tai naisten pojittelua.
Mummo on lapselle isän tai äidin äiti. Silloin paikallaan. Koska ne vanhat naiset siellä rannoilla eivät ole sinun mummoja ne eivät myöskään ole sinulle "mummoja". korppis11 kirjoitti:
Ili tässä päivänä muutamana jutustelua mummuttelusta. Sehän lie kuin miesten tytöttelyä tai naisten pojittelua.
Mummo on lapselle isän tai äidin äiti. Silloin paikallaan. Koska ne vanhat naiset siellä rannoilla eivät ole sinun mummoja ne eivät myöskään ole sinulle "mummoja".Juu, totta, se tuo ihmismieli usein niin pienistä asioista järkkyy.
Mummot ovat ihania.- korppis11
ansalanka kirjoitti:
Juu, totta, se tuo ihmismieli usein niin pienistä asioista järkkyy.
Mummot ovat ihania.Itsekehua 😁
Vanha rouva auringosta, ei kuulu lokkien kirkumista vain koiran räksytystä. korppis11 kirjoitti:
Itsekehua 😁
Vanha rouva auringosta, ei kuulu lokkien kirkumista vain koiran räksytystä.On niitä muitakin mummoja kuin minä, paras ystäväni on jo kuusinkertainen mummo, minä vain yksinkertainen.
Mutta olet ihan oikeassa, tuo mummo-sana lipsahtaa liian herkästi, minultakin.
Voisihan sanoa "vanhemmat ihmiset", erittelemättä edes sukupuolta, sillä miehetkin ruokkivat lintuja.
Täti tai setä ei sovi, eiväthän kaikki ole sellaisiakaan. Miksi lapsille usein sanotaan, että täti, kun tarkoitetaan jopa nuorempaa naista, ehkä hän ei pidä tädittelystä.- korppis11
ansalanka kirjoitti:
On niitä muitakin mummoja kuin minä, paras ystäväni on jo kuusinkertainen mummo, minä vain yksinkertainen.
Mutta olet ihan oikeassa, tuo mummo-sana lipsahtaa liian herkästi, minultakin.
Voisihan sanoa "vanhemmat ihmiset", erittelemättä edes sukupuolta, sillä miehetkin ruokkivat lintuja.
Täti tai setä ei sovi, eiväthän kaikki ole sellaisiakaan. Miksi lapsille usein sanotaan, että täti, kun tarkoitetaan jopa nuorempaa naista, ehkä hän ei pidä tädittelystä.Kummipoikani sanoi minulle, joku vuos.i sitten...."voisitkos nuori nainen antaa minulle tilaa vierestäsi.". Olin tietty otettu.
korppis11 kirjoitti:
Kummipoikani sanoi minulle, joku vuos.i sitten...."voisitkos nuori nainen antaa minulle tilaa vierestäsi.". Olin tietty otettu.
Olipa kohtelias kummipoika, taatusti pärjää naisten kanssa, kun ei mummoiksi ja ämmänläyskiksi nimittele :)
Onneksi ei ole paljon lokkeja mökin lähellä. Pikkulintuja käy paljon syöttöpikalla. Lisäksi Oravia ja välillä on Närhiä ja vakituisesti Tikkoja. Tykkään kaiksita eläimistä, Lokeista ehkä vähiten, Rottien ja hyttysten jälkeen.
- ruokaakorennoille
Jos vaikka hyttyset eivät ole ihmisen mielestä varsinaisesti kivoja, sitäkin tärkeämpiä ne ovat pienempien lintujen ja sudenkorentojenkin ruokana.
- Pulunpongaaja
Aamulla kävi mielessä, lähtevätkö pönde linnut stadiin. Maalla on lunta ja yöpakkasia. Eli jos sinne on eksynyt kiireisimpiä muuttolintuja, eivät ne tarkene ja nälkäkin iskee. Ei joka torpassa ole lintulautaa saati tarjoilua.
Tok statissakin on yöt holotnaa mutta muuten lähes lumetonta ja päivälämmöt suht mukavia. - Psykoterapeutitar
On vain niin upean näköistä, kun selkälokit ja isot merilokit lentelevät. Siinä sitä on elämänmakua. Toisaalta tietysti isompia jätöksiäkin! Mutta silti.......
- noohjooh
Niin, mitenkäs ne lokinsyöttäjän alanaapurit... kiva pestä ikkunat kerran kuussa :)
- Psykoterapeutitar
Ikkunanpesu! Nykyisillä hätämajoitetuilla! Ei tullut entisillä tuetuilla asukkaillakaan. Ei varmaan tule nykyisilläkään.
- korppis11
Olen samaa mieltä kanssasi psykoterapeutitar, lokkien lento on kaunista katseltavaa. Iltaisin kalalokkien kalastus mielenkiintoista seurattavaa. Onneksi ylilentoja tai paskomisia ei kiusaksi asti. Vesisade puhdistaa luonnon.
- Himaa-hyödyksi
korppis11 kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi psykoterapeutitar, lokkien lento on kaunista katseltavaa. Iltaisin kalalokkien kalastus mielenkiintoista seurattavaa. Onneksi ylilentoja tai paskomisia ei kiusaksi asti. Vesisade puhdistaa luonnon.
Eilen innostuin pesemään maisemaikkunani, olohuone, jollaisia laseja ei ole ollutkaan sitten 70 luvun. Onhan ikkunalla kokoa. Aika jämpti 3 metriä leveä ja liki 2 metriä korkea. Kolme kehystä, kuusi pestävää pintaa.
Kyllähän se huojahteli jälleen kerran kun avasi, mutta eihän tuohon hukkunut aikaa 20 minuuttia kauempaa. Kiinnilaittaminen oli nytkyttämistä ruuvareilla avustaen. Onneksi on pitkähköt kädet nostaa sekä keskeltä että lukituslaidasta.
Muihin ikkunoihin en koskenut koska pesin ne tammikuussa eräänä leutona päivänä.
Samaan aikaa katselin alempana olevia naapuritalojen kattoja. Lokit siellä pesäpuuhissa täyttä häkää kuten joka kesä tapahtuu että poikasia tulee.
Parvekkeeni on sen verran syvähkö, etteivät linnut onnistu paskomaan ikkunoita jos oman kuvajaisensa näkevät ja hyökkäilevät.
Lokkien lennot eivät saa herkkyyttäni heräämään. Tuulia ja vireitähän ne hyödyntävät vaan. Leijailevat kuin leijat. Himaa-hyödyksi kirjoitti:
Eilen innostuin pesemään maisemaikkunani, olohuone, jollaisia laseja ei ole ollutkaan sitten 70 luvun. Onhan ikkunalla kokoa. Aika jämpti 3 metriä leveä ja liki 2 metriä korkea. Kolme kehystä, kuusi pestävää pintaa.
Kyllähän se huojahteli jälleen kerran kun avasi, mutta eihän tuohon hukkunut aikaa 20 minuuttia kauempaa. Kiinnilaittaminen oli nytkyttämistä ruuvareilla avustaen. Onneksi on pitkähköt kädet nostaa sekä keskeltä että lukituslaidasta.
Muihin ikkunoihin en koskenut koska pesin ne tammikuussa eräänä leutona päivänä.
Samaan aikaa katselin alempana olevia naapuritalojen kattoja. Lokit siellä pesäpuuhissa täyttä häkää kuten joka kesä tapahtuu että poikasia tulee.
Parvekkeeni on sen verran syvähkö, etteivät linnut onnistu paskomaan ikkunoita jos oman kuvajaisensa näkevät ja hyökkäilevät.
Lokkien lennot eivät saa herkkyyttäni heräämään. Tuulia ja vireitähän ne hyödyntävät vaan. Leijailevat kuin leijat.Mitä kirjaa suosittelisit luettavaksi E-luku-pohjalla?
Jos pyrskähyttää millä pudistan sen lasin?
H.
- fogelit
Hyvin nuo lokit näyttävät ruokansa etsivän tuosta frisbeegolfradalta. Tosi isoina parvina saapuivat nokkimaan sulaneen maan paljastuksia.
- staka
Voiko hölmömpää olla kuin ruokkia lokkeja! Sen paskempia lintuja saa hakea. Ja niiden oikea paikka on järvien ja merien rantamilla, älkää herranjestas opettako niille ruokailutapoja jotka eivät ole lajille tyypillisiä. Ei niistä ole kuin haittaa kotipihoilla, pavekkeista nyt puhumattakaan. Paskokoot rannoille ja järviin - niin joo, sellainen käytös niiden perusvietteihin kuuluukin.
Luonnollisessa ympäristössään ovat minustakin ihan ok. - pirremiinapas
Ei kai lokkeja kannata ruokkia, ja jos, niin saa taloon palkkana uuden rappauksen.
- Psykoterapeutitar
Käy vain niitä sääliksi, kun asukas niitä monta vuotta ruokki, eikä ikkuna enää aukea. Hauska katsella ja kiljumistaan kuunnella, kun isoina laumoina ikkunan luona liihottelivat ja rohkeimmat menivät ikkunasta sisäänkin. Voi voi niin se muuttuu maailma😢
Mitä kirjaa suosittelisit luettavaksi E-luku-pohjalla?
Jos pyrskähyttää millä pudistan sen lasin?
Olisko sinulla joku kaveri?
Alkaisimme keskustelemaan laseista.
Mikä on Optikkosi?
H.- Psykoterapeutitar
Luet vaikka Satuaapisen! Pärskäytät lisää ja eiku pyyhkimään! Keskustele yksinäs ja etsi oma optikkos!
Siinä sitä riittää puuhaa! Psykoterapeutitar kirjoitti:
Luet vaikka Satuaapisen! Pärskäytät lisää ja eiku pyyhkimään! Keskustele yksinäs ja etsi oma optikkos!
Siinä sitä riittää puuhaa!Niinpä.
Kaikkea sitä täällä kirjoitellaankin.
H.
Pulla- ja leipämössön syöttäjät tekevät linnuille lajina karhunpalveluksen.
Ne eivät ole mitään linnun luontaista ruokaa.
Ne saavat vain kupunsa täyteen, muttei tarvitsemiaan ravintoaineita.
Onhan noita jo nähty variksiakin, joilla on tummien höyhenien kohdalla valkoisia, kun syövät roskaruuanjäänteitä.- Tuulettaa
Miten voi vasta pari päivää sitten ilmestynyt uus lintu olla niin kesy, että jalkojen juureen tulee ? Kuorittuja auringonkukan siemeniä annetaan vain enää. Kauroista tuli kuoria talvella, se on ainut sotku. Niin ja jäniksen papanat. Jäniksiä on joka päivä pihalla.
- staka
Jos villi lintu tulee jalkojen juureen, niin se on jotenkin sairas - ehkä vääränlaisesta ruoasta tai saanut jonkin viruksen. Olen sellaisen joskus nähnyt, pienen linnun höyhenpeitteen sisässä oli aivan kihisemällä jotain pieniä elukoita. Huh!
Et sitten ole vielä hoksannut hiirien ja myyrien lisääntymistä tontilla? Vai onko nekin lemmikkejä? - Tuulettaa
staka kirjoitti:
Jos villi lintu tulee jalkojen juureen, niin se on jotenkin sairas - ehkä vääränlaisesta ruoasta tai saanut jonkin viruksen. Olen sellaisen joskus nähnyt, pienen linnun höyhenpeitteen sisässä oli aivan kihisemällä jotain pieniä elukoita. Huh!
Et sitten ole vielä hoksannut hiirien ja myyrien lisääntymistä tontilla? Vai onko nekin lemmikkejä?Naapurien kissat hävittävät jos hiiriä tulee, ne kulkevat pihalla usein. Koiratkin varsinkin irtipitoaikana. Täällä ei näköjään välitetä semmoisista. Ei ole ylipäänsä näkynyt hiiren jälkiä usein.
Kaurankuoria haravoin pois, muut kuorittuina.
Urpiainen vaikuttaa terveeltä. Ainakin lentää ihan hyvin. Kesyjä ovat myös Puukiipijät ja Hömötiaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856