Kesärenkaat Vitaraan

Vitarallaa

Ensiasennusrenkaat Continental ecocontact renkaat alkaa olla vaihtokunnossa.

Löytyykö parempaa vaihtoehtoa hinta/laatu ja lähinnä kestävämpää rengasta tilalle?

29

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalba

      Tota se huono ohjaustuntuma teettää, renkaat kuluu nopeasti piloille, kun kulmat ohjauksessa on miten sattuu. Yhdelläkään vitaralla ei ole takuu varmasti ajettu niin paljoa, että ensiasennus renkaat olisivat kuluneet loppuun, niin kovaa akrobaattia ei maastamme sentään löydy.

    • Jalbalandia

      Kyllä se jaksaa nuklaa ennemmin vaikka piliäsi ! Misukalta löytyy hyviä renkaita. Nuo egocontactit on juuri huonoja ajoltaan tosin vierintävastus on pieni ! Taitaa muuten olla jalban itse asettama kymysyskin hehhee

    • Vitarallaa

      °°Taitaa muuten olla jalban itse asettama kymysyskin hehhee°°
      Hyvä arvaus, mutta väärin!

      20 tkm ajettu contit ja 3 mm kulutuspintaa jäljellä, ja kulutuspinnat tasaisesti kuluneet.Ymmärtääkseni suvikumien pitäisi kestää pitempään.

      • SakkeLip

        Ohjauskulmat jo tehtaalla päin persettä, samoin takapyörät. Mulla oli S Crossissa takana kolminkertainen auraus ohjearvoon nähden, mutta kun takakulmia ei ainakaan maahantuojan korjaamot pysty tekemään. Takarenkaat kului tosi nopeasti. Vaimon työsuhde Kia Sportagessa alkuperäiset <continental kesäkumit ja mittarissa kilsoja 66 tuhatta ja vielä menee luullakseni tämän kesän. Ihan oikeesti ilman mitään kettuilua, niin ihan takuulla nuo pyörien kulmat aiheuttaa levottomuutta ohjauksessa ja kuluttaa renkaita. Veikkaan, että aikas monessa Vitarassa ja S Crossissa kulmat ei ole tehtaan arvossa.Saattaa myös siintä johtua, että toisilla hyvä ajettava ja toisilla ei?


    • Vitarallaa

      Nelipyöräsuuntaus säädöt tehty.Nyt on ohjauskulmat kohdallaan.Kuuluu takuukorjausten piiriin, siis maahantuoja maksoi koko lystin.
      Misukan Energy Saver renkaat ykkösvaihtoehtona Continentalien tilalle.

      • SakkeLip

        Jep, mulla myös S Cross oli maahantuojan huollossa ja kulmat todettiin olevan kunnossa. Takarenkaat kului nopeasti. Vein Euromasterille ja kaveri huomasi heti nelipyöräsuuntauksessa, että takana reilusti yli arvojen aurausta. Säätöä siellä ei tosiaankaan ole, mutta saivat vippaskonstilla arvot kohdilleen (en tiedä, mitä maahantuoja tähän sanoo mahdollisessa takuuasiassa, mutta sou vot)ja uudet renkaat alle ja kuluminen loppui. Autosta tuli myöskin paremman tuntuinen ajaa.
        Jos renkaat kuluu liikaa ja auto ei oikein kulje suoraan, niin johonkin riippumattomaan paikkaan nelipyöräsuuntaukseen vaan. Tämä pätee muihinkin , kun suzukeihin, joissa ei säätöä takana.


    • Jalba

      Taas huomattiin mistä suzuki on säästänyt. Tehtaalla jätetään ohjauskulmat säätämäti ja siksi renkaat kuluu. Kunnon saksalaisissa autoissa pystyy myös takana säätämääm pyöränkulmia, heh.

      • Horisonttiin_asti

        "Kunnon saksalaisissa autoissa "

        Tämä on niin hyvä että tämä kannattaa toistaa:

        "Tarkoiitit varmaan kertoa että saksalaiset autot pursuavat huijauksia, ovat hirvittäviä öljysyöppöjä, vaihteisto ovat maailmankuuluja epäluotettavuudestaan ja siitä ettei tietyt käytetyt kelpaa enää vaihdossa takaisin.

        Siellä sinulle esimerkkiä saksalaisista autoista, horisonttiin asti riittää: https://www.autoevolution.com/news/storing-thousands-of-volkswagens-at-a-stadium-is-illegal-now-what-116667.html#agal_0"

        Siinäpä niitä kunnon saksalaisia autoja sinulle riittää silmänkantamattomiin...


      • Trollit-pois
        Horisonttiin_asti kirjoitti:

        "Kunnon saksalaisissa autoissa "

        Tämä on niin hyvä että tämä kannattaa toistaa:

        "Tarkoiitit varmaan kertoa että saksalaiset autot pursuavat huijauksia, ovat hirvittäviä öljysyöppöjä, vaihteisto ovat maailmankuuluja epäluotettavuudestaan ja siitä ettei tietyt käytetyt kelpaa enää vaihdossa takaisin.

        Siellä sinulle esimerkkiä saksalaisista autoista, horisonttiin asti riittää: https://www.autoevolution.com/news/storing-thousands-of-volkswagens-at-a-stadium-is-illegal-now-what-116667.html#agal_0"

        Siinäpä niitä kunnon saksalaisia autoja sinulle riittää silmänkantamattomiin...

        ""Tarkoiitit varmaan kertoa että saksalaiset autot pursuavat huijauksia, ovat hirvittäviä öljysyöppöjä, vaihteisto ovat maailmankuuluja epäluotettavuudestaan ja siitä ettei tietyt käytetyt kelpaa enää vaihdossa takaisin"

        Niinpä niin trolli, niinpä niin, heh.
        Joka tapauksessa noita saksalaisia ostetaan ympäri maailman hurjia määriä verraten huono laatuiseen suzukiin. Myös Suomessa eritoten.


      • Ei-Susnat
        Trollit-pois kirjoitti:

        ""Tarkoiitit varmaan kertoa että saksalaiset autot pursuavat huijauksia, ovat hirvittäviä öljysyöppöjä, vaihteisto ovat maailmankuuluja epäluotettavuudestaan ja siitä ettei tietyt käytetyt kelpaa enää vaihdossa takaisin"

        Niinpä niin trolli, niinpä niin, heh.
        Joka tapauksessa noita saksalaisia ostetaan ympäri maailman hurjia määriä verraten huono laatuiseen suzukiin. Myös Suomessa eritoten.

        "Joka tapauksessa noita saksalaisia ostetaan"

        Huomaan kuitenkin että olet samaa mieltä kanssani tiettyjen saksalaisautojen järkyttävästä öljynkulutuksesta, vaihteiston vikaherkkyydestä sekä jälleenmyyntiongelmista, loppuja edes mainitsematta.

        Todistetusti.

        Oikeudessa.

        Systemaattisia huijauksia

        Pakko-korjauksia, ilman niitä kilvet lähtee.

        Korjauksien jälkeen kuin eri auto kokonaan

        Jenkeissä silmänkanntamattomia korjauskelvottomien saksalaisautojen plantaaseja.

        ..ja tosiaan, samat lampaat ostaa edelleen entisiä saksalaismerkkejä... Kirjaimellisesti lammasmaista toimintaa näiltä ihmisiltä.

        Niinpä niin trolli, niinpä niin, heh. Tosiasiat puhuvat puolestaan.


      • juu_susnat
        Ei-Susnat kirjoitti:

        "Joka tapauksessa noita saksalaisia ostetaan"

        Huomaan kuitenkin että olet samaa mieltä kanssani tiettyjen saksalaisautojen järkyttävästä öljynkulutuksesta, vaihteiston vikaherkkyydestä sekä jälleenmyyntiongelmista, loppuja edes mainitsematta.

        Todistetusti.

        Oikeudessa.

        Systemaattisia huijauksia

        Pakko-korjauksia, ilman niitä kilvet lähtee.

        Korjauksien jälkeen kuin eri auto kokonaan

        Jenkeissä silmänkanntamattomia korjauskelvottomien saksalaisautojen plantaaseja.

        ..ja tosiaan, samat lampaat ostaa edelleen entisiä saksalaismerkkejä... Kirjaimellisesti lammasmaista toimintaa näiltä ihmisiltä.

        Niinpä niin trolli, niinpä niin, heh. Tosiasiat puhuvat puolestaan.

        Kyllä vaan trolli, tosiasiat puhuvat. Katsele myyntitilastoja, noita vaan ostetaan maailmalla ja Suomessakin kymmen kertaiset määrät Suzukiin verrattuna.
        Tämä myyntiasiahan on FAKTAA, F-A-K-T-A-A. Asia, jolle trolli ei vaan voi mitään, heh.
        Tosiasiat ovat juuri niitä, jotka puhuvat puolestaan.


      • kuinkusisukassa

        Jos itsekin olisin vikavaagenmyyjä niin kyllä silloin mustaa pitäisi valkaista. Miksi myyjän pitäisi olla rehellinen jos valmistajakaan ei ole. Jos automyyjä menisi paljastamaan "työnantajansa" petokset ja rikokset, niin kuinkakohan kauan työsuhde jatkuisi? Veikkaan että kaksi tuntia olisi aikaa siivota pöytä. En ole kuullut että yksikään vikavaagenmyyjä uskaltaisi moiseen ryhtyä. Vikavaagenin ostaessaan viisas varautuu siihen ettei saa sitä mitä on ostamassa. Yllätykset ovat mahdollisia, jopa todennäköisiä jonka historiasta olemme oppineet. Yleensä fiksua ihmistä voi huijata vain kerran, eivätkä enää suostu astumaan uudelleen samaan miinaan


      • MYYMYYmyy
        kuinkusisukassa kirjoitti:

        Jos itsekin olisin vikavaagenmyyjä niin kyllä silloin mustaa pitäisi valkaista. Miksi myyjän pitäisi olla rehellinen jos valmistajakaan ei ole. Jos automyyjä menisi paljastamaan "työnantajansa" petokset ja rikokset, niin kuinkakohan kauan työsuhde jatkuisi? Veikkaan että kaksi tuntia olisi aikaa siivota pöytä. En ole kuullut että yksikään vikavaagenmyyjä uskaltaisi moiseen ryhtyä. Vikavaagenin ostaessaan viisas varautuu siihen ettei saa sitä mitä on ostamassa. Yllätykset ovat mahdollisia, jopa todennäköisiä jonka historiasta olemme oppineet. Yleensä fiksua ihmistä voi huijata vain kerran, eivätkä enää suostu astumaan uudelleen samaan miinaan

        Niin tai näin, volkkaria ostetaan ja hirmuisia määriä verrattuna suzukiin. Arvaappa kuinka monta volkkaria myytiin viime vuonna suomessa yhtä myytyä suzukia kohden? Jokin suzukin laadussa mättää, kun myyntiluvut on erittäin vaatimattomia.


      • Ei-Susnat
        juu_susnat kirjoitti:

        Kyllä vaan trolli, tosiasiat puhuvat. Katsele myyntitilastoja, noita vaan ostetaan maailmalla ja Suomessakin kymmen kertaiset määrät Suzukiin verrattuna.
        Tämä myyntiasiahan on FAKTAA, F-A-K-T-A-A. Asia, jolle trolli ei vaan voi mitään, heh.
        Tosiasiat ovat juuri niitä, jotka puhuvat puolestaan.

        Myyntiluvut ovat yksi asia ja toinen asia on sitten autokonsernin huolella suunniteltu ja toteutettu kuluttajien huijaus. On yleisesti tunnustettu tosiasia että pakollisten korjausten jälkeen auto ei ole enää se sama jonka loppuasiakas luuli ostaneensa.

        Oletko siis tosissasi sitä mieltä että kaikki on ihan OK kunhan myyntiluvut ovat korkealla; ei mitään väliä:

        -selkeästi petoksellinen kuluttajan ja viranomaisten huijaaminen

        -maailmanhistorian vika-alttein DSG-vaihteisto

        -luokassaan lyömätön öljynkulutus tietyillä VW-konsernin merkeillä

        -Edellisistä johtuva jälleenmyyntiarvon romahdus ja suoranainen hyljintä vaihdossa

        -Jenkeissä 350.000 takaisin ostettua uudenkarheaa diesel-volkkarin raatoa kun VW-konserni jäi housut nilkoissa kiinni veivauksistaan.


        ps. veret seisautavaa videomateriaalia saksalaisten "laatuautojen" hautausmaalta:

        https://www.youtube.com/watch?v=J05b95lpaUk


        Jees, kaikki on oikein hyvin kunhan myyntimäärät ovat korkealla.

        Olet varmaan ihan aidosti sitä mieltä?


      • laatua-kehiin
        Ei-Susnat kirjoitti:

        Myyntiluvut ovat yksi asia ja toinen asia on sitten autokonsernin huolella suunniteltu ja toteutettu kuluttajien huijaus. On yleisesti tunnustettu tosiasia että pakollisten korjausten jälkeen auto ei ole enää se sama jonka loppuasiakas luuli ostaneensa.

        Oletko siis tosissasi sitä mieltä että kaikki on ihan OK kunhan myyntiluvut ovat korkealla; ei mitään väliä:

        -selkeästi petoksellinen kuluttajan ja viranomaisten huijaaminen

        -maailmanhistorian vika-alttein DSG-vaihteisto

        -luokassaan lyömätön öljynkulutus tietyillä VW-konsernin merkeillä

        -Edellisistä johtuva jälleenmyyntiarvon romahdus ja suoranainen hyljintä vaihdossa

        -Jenkeissä 350.000 takaisin ostettua uudenkarheaa diesel-volkkarin raatoa kun VW-konserni jäi housut nilkoissa kiinni veivauksistaan.


        ps. veret seisautavaa videomateriaalia saksalaisten "laatuautojen" hautausmaalta:

        https://www.youtube.com/watch?v=J05b95lpaUk


        Jees, kaikki on oikein hyvin kunhan myyntimäärät ovat korkealla.

        Olet varmaan ihan aidosti sitä mieltä?

        Näin bisneksestä jotakin ymmärtävänä, myyntiluvut ovat kaiken aa ja oo. Mietippäs tätä, jos Suomessa olisi autoliike, joka myisi pelkästään Suzukia tai sitten autoliike, joka myy pelkästään Toyotaa, Volkkaria tai Skoodaa. Nyt mieti tarkkaan tilannetta?????? Onkohan myyntimäärät tärkeitä? Pikku helpotus vielä, jos sulle ei tuo yhtälö auennut, Suomessa ei ole AINOATAKAAN pelkästään Suzukia myyvää liikettä ja miksiköhän? Olisiko myyntimäärillä tosiaankin jotain tekemistä asian kanssa?

        Niitä autoja jokatapauksessa auton ostaja hankkii, johon se LUOTTAA ja johon on muutkin auton ostajat LUOTTANEET.

        Näin se vaan menee :=)


      • Ei-Susnat

        Et tainnut lukea ihan tarkkaan kysymystä. Se kuului:

        "Oletko siis tosissasi sitä mieltä että kaikki on ihan OK kunhan myyntiluvut ovat korkealla; ei mitään väliä:"

        Yritän yksinkertaistaa: Onko viranomaisten ja kuluttajien pettäminen ja huijaaminen siis OK kunhan myyntiluvut pysyvät korkealla. Siis pidätkö VW-huijauksia hyväksyttävänä vai et?


      • Ei-Susnat
        Ei-Susnat kirjoitti:

        Et tainnut lukea ihan tarkkaan kysymystä. Se kuului:

        "Oletko siis tosissasi sitä mieltä että kaikki on ihan OK kunhan myyntiluvut ovat korkealla; ei mitään väliä:"

        Yritän yksinkertaistaa: Onko viranomaisten ja kuluttajien pettäminen ja huijaaminen siis OK kunhan myyntiluvut pysyvät korkealla. Siis pidätkö VW-huijauksia hyväksyttävänä vai et?

        "Onko viranomaisten ja kuluttajien pettäminen ja huijaaminen siis OK kunhan myyntiluvut pysyvät korkealla. Siis pidätkö VW-huijauksia hyväksyttävänä vai et? "

        Kissa näkyy vieneen trollilta kielen vai mikähän on tullut, kun ei yksinkertaiseen kysymykseen saa vastausta...?


      • Nauskaluj
        Ei-Susnat kirjoitti:

        "Onko viranomaisten ja kuluttajien pettäminen ja huijaaminen siis OK kunhan myyntiluvut pysyvät korkealla. Siis pidätkö VW-huijauksia hyväksyttävänä vai et? "

        Kissa näkyy vieneen trollilta kielen vai mikähän on tullut, kun ei yksinkertaiseen kysymykseen saa vastausta...?

        onkohan sulla trollilla lukihäiriö? Eikös tuossa ylempänä ole ihan selvästi kirjoittajan mielipide selvinyt, ainakin meille muille.
        "Näin bisneksestä jotakin ymmärtävänä, myyntiluvut ovat kaiken aa ja oo. Mietippäs tätä, jos Suomessa olisi autoliike, joka myisi pelkästään Suzukia tai sitten autoliike, joka myy pelkästään Toyotaa, Volkkaria tai Skoodaa. Nyt mieti tarkkaan tilannetta?????? Onkohan myyntimäärät tärkeitä? Pikku helpotus vielä, jos sulle ei tuo yhtälö auennut, Suomessa ei ole AINOATAKAAN pelkästään Suzukia myyvää liikettä ja miksiköhän? Olisiko myyntimäärillä tosiaankin jotain tekemistä asian kanssa"

        Huomasitko, että kirjoituksessa on monen monta kysymysmerkkiä? Et kykene vastaamaan niihin näköjään. Vain idiootti vastaa kysymykseen vastakysymyksellä.

        Mites nyt, kun huijaukset ovat selvillä ja tarkistelet myyntilukuja, niin miltä näyttää Volkkarin luvut verrattuna Suzukiin?


      • buahahaaassss
        Ei-Susnat kirjoitti:

        "Onko viranomaisten ja kuluttajien pettäminen ja huijaaminen siis OK kunhan myyntiluvut pysyvät korkealla. Siis pidätkö VW-huijauksia hyväksyttävänä vai et? "

        Kissa näkyy vieneen trollilta kielen vai mikähän on tullut, kun ei yksinkertaiseen kysymykseen saa vastausta...?

        Täällä oli joku aika sitten häiriköitynyt trolli, joka ueammassakin ketjussa huomautti muita, kun eivät pysyneet ketjun aiheessa. Sinä nimimerkki "Ei-Susnat" olet sentään ihan toista maata.


    • tietoakaipaavalle

      Renkaista nyt kuitenkin oli kysymys aloittajalla. Tuulilasin viimeisessä kesärengasvertailussa Continentalit olivat yltäneet vasta kolmanneksi viimeiselle sijalle ennen kiinalaisia halpakumeja.
      Michelinit kärjessä ja Goodyearit ja Hankookit seuraavina tasapisteillä vain kymmenyksen Misukalle hävinneenä. AutoBildin vertailussa taisi Hankook olla ykkösenä. Eikös nuo kiinalaiset Linglongit ole todettu hinta-laatusuhteeltaan parhaimmiksi. Itse ajelen Hankookeilla. Hyvä suuntavavakaus mutta kulutuksesta päätellen rullausominaisuus voisi olla parempi. Muuten aika neutraali.

    • Jalba

      Kunnon autoissa ei ole mitään linglong kumeja ensiasennusrenkaissa kuten suzukissa on. Itse olen tottunut ajamaan misukoilla, maksaa vähän enemmän mutta ovat renkaiden parhaasta päästä. Tässäkin suzuki on säästänyt, heh.

    • linklonkero

      Joopajoo, Se oli kylläkin LingLong joka taannoin pärjäsi Michelinejäkin paremmin rengastestissä.
      Niin se vaan maailma voi muuttua. Itselläni ei ole kokemusta kiinalaisrenkaista ja tuskin ne on ensiasennusrenkaina Suzukissakaan . Volkkarissa saattaisi olla kun niillä on enemmän sitä kiinalaisyhteistyötä.

    • Kunijulli

      Continentalin ego kumeissa ei ole kuin vajaa 6mm pintaa uutenkaan että ei se niin kumma ole jos kuluvat nyky suuntaus sama muissakin kuin suznassa

      • Jalba

        Paitsi että kunnon saksalaisissa autoissa on laadukkaat ensiasennuskumit. Suzuki on säästänyt tässäkin asiassa, ei ihme renkaat kuluu kun pyöränkulmat ovat säätämäti tehtaalta tullessaan. Häh.


      • Silleen_

        Saksalaiset luottavat yleensä joko Hankook'iin tai Bridgestoniin, joita on ensiasennusrenkaista valtaosa. Eikä ihme, korkeaa laatua kohtuuhintaan.


      • nexen_hd

        Esittelyauto T- Rockissa oli Nexen gummit alla, ja susnan ecocontactit vaihtui Korealais-Nexeniin eikä ensivaikutelman mukaan tule ikävä Continental-renkaita.


    • Vitarallaa

      Jalba jauhaa potaskaa!!!
      Rengaskulmat olivat säätöarvojen toleranssissa, vähän hienosäätöä tehtiin.
      Continentalin ensiasennusrengas on kaikinpuolen muuten hyvä, mutta kulutuskestävyys on huono, joka on todettu muillakin automerkeillä tiesi hevosmiesten tietotoimisto kertoa abc-huoltsikalla.Renkaan kulutuskestävyyttä osoittava TW luku on 300 ja kestävämmillä renkailla se luku on jopa 420 .

      • Snautt

        Älähän itse jauha potaskaa. Minun S Crossissa takapyörien kulmat eivät todellakaan olleet toleranssissa, aurausta oli kolmin kertainen määrä tehtaan toleranssiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe