Kerhossa mainitaan usein, että ”ihmisen syntisyys elää vanhassa Adamissa” ja nostaa usein päätään.
Näin he opettavat lihan heikkoutta, mutta onko se tosi vai ei?
Totuus on kuitenkin se, että Jeesus kuoli ristillä ja samalla kuoli myös vanha Adam.
Jumala pudisti samalla koko ja kaiken maailman. Hän pudisti ihmiset töppäykset ja synnit myös Adamilta, jolle Hän saarnasi Tuonelassa.
Jeesus todellisuudessa oli suurin syntinen, mitä kukaan muu ei voinut olla, vaikka Hän eli synnittömän elämän.
Mark. 15:34 Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
Näin kirjasi ylös Hänen tuskanhuutonsa itse paikalla ollut, jolloin Hän otti päälleen kaiken maailman synnit!! Hän sai kuitenkin uudelleen Isänsä luottamuksen.
Vt;n vahvistus on Ps 22;2 Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa
Jumala kuitenkin antoi Hänelle ihmisten synnit anteeksi ja Jeesus sanoikin; Luuk. 23:46 Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.
Näin Jeesuksella oli mahdollisuus kirkastumiseen ja Taivaaseen nousu kaikkivaltiaana.
Vanhojen muistelun Jeesus kielsi, joten ihmetyttää, kun jotkut lahkot (mm Kerho) puhuu vanhasta Adamista, vaikka Hän on kuollut Jeesuksen mukana, ristillä!
Yksi merkki on upotuskaste. Maissa missä Kristinusko on kielletty, ei puhuta pelastavasta kasteesta ja olen tehnyt sen huomion, että Kerhossa ei puhuta upotuskasteesta, joten pelastuminen ei ole kaiketi tarpeellinen.
Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta, ja kun Hänen viimeiset sanansa olivat Matt 28; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
Joten ilmeisesti heiltä ei kiinnosta seurakuntalaisten iankaikkinen elämä, eikä Jeesuksen seuraaminen.
Koska Jeesus kuoli ristillä meidänkin syntiemme vuoksi ja pesi ne vitivalkoiseksi, voimme sanoa, että Jeesuksen kuoltua kuoli Jeesukseen uskovat myös synnissä, ja saivat Pyhän Hengen, jonka avulla meistä tuli uusi luomus, uudestisyntynyt oksa Kristus ruumiiseen.
Room 6;11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
kol 3; 3 Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätketty Jumalaan.
2 tim 2,11 Tämä sana on varma: -- Jos olemme hänen kanssaan kuolleet, saamme hänen kanssaan myös elää.
Kannattaisiko kuitenkin uskoa Jeesus Herraksi, Hän elää keskuudessamme, mutta löytyy vasta parannuksen teon jälkeen, kuten Paavalikin.
Se tuo palkaksi iankaikkisen elämän, ei Taivaassa, vaan Jerusalmissa.
Kes.
Wanha Adam kuoli ristillä.
6
140
Vastaukset
- PelastettuMuttaVaivainen
Kyllä me täällä elämme kaksiosaisina. Vaikka Kristukeen uskvia vanhurskautettuna, mutta vanha aatu meissä nostaa päätäänoman ylpeyden ja ahenuden ja kaiken muun pahuuden myötä. Kilvoittelumme on vajavaista.
Mitä Paavali sanoo Room. 7
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Siinä karu tunnustus meidänkin todellisuudesta. Kirjoitin siksi, että Adam on kuollut, mutta ei se kuitenkaan, kuten kirjoitit saatanan osalta meiltä kaikkea kirlvoittelua vie pois.
Tärkeintä on uskoa Kristuksen ristintyöhön ja kirkastumiseen.
Kes.- etsivä-xxx
Vanha Adam meissä ei ole kuollut. Nimittäin meissä on vielä se vanha Adam ,vaikka meillä on todellakin uusi Adam ja aivan oikeaan viittaat Kes. kun viittaat kasteeseen (sen tavasta ehkä en nyt keskustele kanssasi nyt tässä)
siitä Gal. 3:27.
27 Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. [Room. 13:14 ]
Mikä sitten on merkkinä siitä, että meissä on vielä Vanha Adam. Sen todistus ei ole ulkopuolella oleva Saatana vaan se minkä Vanha Adam lankeemuksessa toi ihmiselle, se ei ole poistunut eläessä, se poistuu vasta kuoleman jälkeen, Kristuksen ansion kautta. Kristuksen ansion kautta kuolema on kyllä voitettu mutta meillä ei täällä maanpäällä ole kuomasta vapautusta olemme kuolevaisia.
1. Moos. 2:17
mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Luterilainen opetus pitää sisällään perisyntiopin, mutta vaikka tästä luovuttaisiin tässä keskustelussa on kuitenkin vielä se teologinen asia että me kaikki vielä olemme kuolevaisia ja tämän kuoleman ihminen on saanut kohdalleen Vanhan Adamin saaman tuomion kautta.
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Siksi Paavalikin puheessan puhuu siitä, että hänessä asuu kaksi niissä Room. 7 jakaissa jotka on jo tässä ketjussa esillä nimimerkillä PelastettuMuttaVaivainen .Hieman hegellistämisen makua, kun tiedetään, että Jeesus pesi vitivalkoiseksi kaikki ne, jotka ottivat Hänet vastaan synneistä.
Kaikki muu on hengellistämistä, ei faktaa.
Jeesus kävi Tuonelassa ja se UT;ssa kerrotaan, että saarnasi ennen tulvaa kuolleille ihmisille, Adam oli yksi heistä.
1 Piet 3; 18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
Jeesukselta ei jää mikään puolitiehen, kuten ei muillakaan Jumal- hengiltä.
Mitään perisyntiä ei ole, mutta meillä on alttius sekä madollisuus joutua syntiin, sillä saatana tietää elävänsä eskatologisessa ajassa. Aikaa on vähän.
Meistä kaikki, jotka tutkivat törmäävät vääjäämättä tuohon Gen 2;17, joka on kuuliaisuuden suurin lipsahdus. Synniksi sitä ei silloin sanottu, mutta yhtä heikkoja me kuitenkin olemme, mutta Adamia ei kannata siihen sotkea, Jeesus on sovittanut myös Hänet, ja kaivella ei voi.
Luterilaisuus on keskeneräinen lapsi. Lutherilla jäi kokonaan huomioimatta seurakunta työ, sekä lähetystyö, ja kuitenkin eletään ”Luterilaista filosofia” jopa antisemitismiin asti.
Heillä on nämä perisynnit, joita Raamattu ei edes mainitse.
Jos sitä alkaa käyttää, on hengellistiettävä, ja valehdeltava.
Sama koskee Adamiakin. Jeesus itse on sovittanut Hänet ja sillä siisti.
Tuohon kuolemaan Jeesus sanookin lohduttavasti;
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
Kuolema on Jeesuksen omille, kuten Hän sanoo; Hän vain nukkuu.
Matt. 9:24
hän sanoi: "Menkää pois! Ei tyttö ole kuollut, hän nukkuu." Hänelle naurettiin
Näin nauraa Kerho vieläkin.
Adamin tuomio ei ohjaa meitä, meitä ohjaa vain Jeesuksen kaksoiskäsky ja joka ei sitä ole ottanut vastaan, kaikki 618 mizvaa, eli käskyä on heidän päällään.
>>Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. ** Näin todella on, syntihän tuli, koska ihminen ei ollut kuuliainen, mutta OBS Jeesus sovitti senkin.
Kuitenkin Paavalin sydän halajaa Jeesusta, vaikka liha oli heikko.
- upotuskadottaa
#Jeesus todellisuudessa oli suurin syntinen, mitä kukaan muu ei voinut olla, vaikka Hän eli synnittömän elämän.#
Vapaakirkon rikollinen tekee Jeesuksestakin syntisen, kummallista.
Onhan eri asia kantaa toisten synnit kuin olla itse syntinen.Hän oli silloin Isänsä hylkäämä, kaikki Vanhan ja Uuden Testamentin synnit päällään.
Etkö tajua, kun Jumala laittaa poikansa päälle kaikki syntimme, ei sitä sovi epäillä.
Vapaa kirkolla ei ole muuta osuutta, kun opettaa kuten Raamattu sanoo, ja nimenomaan juuri Kerhon tietämättömille.
Lue nuo, josko auttaa. ””Onhan eri asia kantaa toisten synnit kuin olla itse syntinen.”” Et ilmeisesti ole ollut koskaan oikeassa opissa. Aina synnin on ottanut viaton uhri. Jeesus oli niistä viimeinen.
Kuitenkaan teidän vilkuttelu puhujanne elävät synnissä, ja muka vielä antelee niitä muille kerholaisille anteeksi.
2. Kor. 5:21
Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden
Matt. 8:17
että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme".
Jes 53; 4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017021- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52158Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101088Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30856Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783