Veritulppa?

Kohtalo2018

Olen 18v poika. Heräsin yöllä siihen, kun oikeanpuoliseen pohkeeseen iski sietämätöntä kipua. Sätkin vähän aikaa eikä pystynyt liikuttamaan sitä, kuitenkin noin 20 sekunnin päästä helpotti, mutta pohje tuntuu kramppaavan kun kävelee.

Oliko veritulppa? Apua!

7

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

      Tuskin oli vaan hermoperäinen kramppi. Ehkä joku nukkuma-asento on provosoinut oireen. Itsellä tuollaisia tulee silloin tällöin etupäässä oikeaan reiteen. En tiedä jäisikö iskiashermo jotenkin pinteeseen lonkassa. Myös huono nestetasapaino altistaa krampeille. Itse asiassa minulla kyllä on diagnosoitu molempiakin häiriöitä kyllä. Niin voimakkaita kramppeja on ettei meinaa ylös päästä tekemään vastavenytyksiä. Alta minuutissa pahimmat oireet katoaa, mutta tarkkana saa olla mihin asentoon jalan pistää.

      Jos oire tuntuu vaivaavan tai pahenee täm än päivän aikana niin voi olla paikallaan lääkärikäynti syyn selvittämiseksi. Mainitsemasi veritulppa kyllä mahdollinen myös nuorella mutta siinä jalassa turvotusta ja pidempää kipuilua - ääriteoriassa kyllä mahdollista.

    • ärsyttäväasia

      Krampilta kuullostaa. Mullakin ollut joskus ja iskee sääreen. Samalla isovarvas nousee pystyyn ja jalkaterä työntyy eteenpäin. (Kuin balettitanssijalla) En siitä huolta kanna, lääketiede selostaa sen johtuvan mahdollisesti kivennäisen puutteesta olisiko magnesium?

    • yllätyt

      Se rempseä tv-lääkäri kertoi kerran ohjelmassaan että sai hyvän neuvon kolleegaltaan kovaan suonenvetoonsa jaloissa.Lasilliseen vettä 2 lusikallista ruokasuolaa ja kun suonenveto yllättää
      juoma on yöpöydällä ja sitä juodessasi jo ennenkuin lasi on tyhjä suonenveto helpottaa.Tätä olen itse käyttänyt n.pari vuotta ja se todella tepsii. Siis suolavesi valmiiksi vuoteen viereen .Tämä siis lääkärin neuvo.kiitos kiminkisille----

    • Exembolikko

      Suola tosiaan tepsii suonenvetoihin, mutta ei tulppaa.

    • Kramppi

      Veritulpassa olisi jalka turvonnut muodottomaksi, eikä se keskellä yötä noin herätä. Itse kramppeja kokeneena sanoisin, että yöllinen kramppi se oli. Toki, käy lääkärissä, jos olet huolissasi. Kramppeihinkin on hyviä lääkkeitä, kuten Relapamil taikka sitten Rivatril. Lääkäri osaa neuvoa sinua lääkityksen käytössä. Nuo suonenvetoon annetut suolaohjeet eivät kylläkään kaikkia auta. Joitakin saattaa auttaa hieman esim. magnesium tai kalsium, mutta eivät ne mitään lääkeitä ole.

      • Exembolikko

        Höpöhöpöhöpö. Ei se jalka veritulpassa välttämättä turpoa ollenkaan, saatikka sitten muodottomaksi. Ja kyllä se tulee nimenomaan yöllä, eritoten aamuyöllä, joka on otollisin aika myös aivotulpalle. Ja vielä "lääkäri osaa neuvoa", en nyt sanoisi noinkaan. Kaksi keuhkoemboliaa hoitovirheenä sairastaneena olen kyllä tietoinen lääkäreiden ammattitaidosta näissä asioissa.


    • kramp

      Jos kaliumarvot on alhaalla, se aiheuttaa kramppeja, mutta normaaliruoalla niin suurta kaliumin puutetta harvoin tulee eikä muutakaan puutetta, joka kramppeja aiheuttaa.
      Kramppi toi tulla kun nukkuu raaja pitkään"huonossa" asennossa.
      Ei sen kummempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe