Finnair cabin crew 2018

Emoksi

227

22305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorryimstupid

      Please note that previous applications are not considered in this new recruitment round.

      ^ mitähän tarkalleen ottaen tarkoittaa?

      • Emoksi

        Jos on aikasemmin jättänyt avoimen hakemuksen, niin ei oteta mukaan tähän hakuun vaan tarvitsee tehdä uusi hakemus... näin mä ymmärsin tämän :)


      • 15576422
        Emoksi kirjoitti:

        Jos on aikasemmin jättänyt avoimen hakemuksen, niin ei oteta mukaan tähän hakuun vaan tarvitsee tehdä uusi hakemus... näin mä ymmärsin tämän :)

        Tätä mietin itsekin, mutta piti vielä varmistaa. Olin viime vuoden haussa mukana, mutten päässyt. Nyt uutta matoa koukkuun. :)


    • Finnarille

      Tietääkö kukaa mitä ennakkotehtävät sisältää?

    • lentämään1

      Haettu! Jos nyt tärppäisi :)

    • Lentoemo

      Onko joku jo saanut haastattelu kutsuja tms? :)

      • Trolleydolly

        Ei ole mitään vielä kuulunut. :)


    • Finskiemoksi

      Onko kellään kokemusta arviointipäivästä? Mitä pitää sisällään?

      • Emoksi

        Viime vuonna ainakin oli yksilöhaastattelu, ryhmätehtävä englanniksi ja sellainen simulaatio tehtävä :)


    • 5842685

      Löysin hakemuksen vain englanniksi, viittaako tämä siihen että myös haastattelut ja koulutus tulevat olemaan englanniksi?

      • Trolleydolly

        Suomenkielisyys ei ole edellytyksenä tehtävään, se on etu. Haastattelut ovat pitkälti englanniksi, ja niin oli kuulemma osa viimeisimmistä kursseistakin.


      • Hakija

        Hei! Yritin tehdä videohaastiksen, mutta linkki ei toimi (30.4. aamupäivällä). Onko muilla ollut ongelmia sen kanssa?


    • Miettiliäs

      Tietääkö kukaan kuinka paljon porukkaa karsiutuu pois pelkän hakemuksen lähettämisen jälkeen?

    • Finskiemoksi

      Onko simulaatio tehtävä ryhmässä?:)

      • Emoksi

        Se on yksin tehtävä harjoitus :) ... tai ainakin oli viime rekrypäivässä niin!


      • Finskiemoksi
        Emoksi kirjoitti:

        Se on yksin tehtävä harjoitus :) ... tai ainakin oli viime rekrypäivässä niin!

        Jäikö hyvät fiilikset viime rekrystä?:) oliko teitä monta paikalla arviointipäivässä, ja oliko kokonaan englanniksi?


      • Trolleydolly

        Vastaan, vaikkei minulta kysyttykään. :D

        Viime rekry meni omalta osaltani metsään jännityksen takia. Harmittaa, kun olen paljon parempi ja osaavampi, mitä arviointipäivässä annoin olettaa ja tiedän olevani työhön hyvin soveltuva kaikin puolin. No, nyt kun suunnilleen tietää mitä on luvassa, osaa suhtautua koko hakuprosessiin rennommin.

        Arviointipäivässä meitä oli paikalla muistaakseni kuusi tai seitsemän. Ryhmätehtävä ja simulaatio olivat englanniksi, ja yksilöhaastattelu osittain suomeksi ja osittain englanniksi. Ihan mukava päivä nyt, kun jälkeen päin ajattelee. :)


      • Emoksi

        Minulla täysin sama kokemus edellisen vastaajan kanssa. :)


    • Wondering

      Jos eka kurssi alkaa syksyllä niin tehäänköhän osa valinnoista jo kuitenkin tossa alkukesästä? Tai sillain kun nyt laittaa hakemuksen menemään, niin mitä veikkaatte onko haastiksia kuinka pian tulossa?

      • Jeejee

        We are planning on starting the first new courses in September 2018 and continuing selections during spring 2019.The first selections will take place in May-June 2018.

        Eli ekat valinnat tehdään touko-kesäkuussa joten varmasti haastattelutkin alkaa ens kuussa :)


    • Lentoemoksikko

      teittekö hakemuksen suomeksi vai englanniksi?

      • Emoksi

        Ilmeisesti hakemuksen voi tehdä myös Suomeksi, mutta yleensähän on sellainen kehotus että täytetään työhakemus sillä kielellä millä ilmoituskin... Itse täytin englanniksi siispä :)


    • Emoksi

      Onko joku hakenut ennen? Kauanko on tullut tietoa milloin haku siirtyy seuraavaan vaiheeseen ja pääseekö jatkoon?

      • Emoksi

        Viime rekry kesti yhteensä noin 3 kk, että voi mennä kuukausikin ennen kuin tulee edes kutsua siihen videohaastatteluun ja arviointitehtäviin... kärsivällisesti pitää vain odotella :)

        Ps miksköhän tää hyväksyy meille samat nimimerkit käyttöön? Hah 😁 T: keskustelun aloittaja


    • Uis

      Viime kesänä meni viikkojakin aina ennen kuin kuului mitään.. joten hermoja tämä vaatii 😁

      • Finskille

        Mihin asti pääsit viimeksi hakuprosessissa? Että onko tää eka vaihe se kaikista pisimmän odottelua vaativa


      • Emoksi

        Mulle itelle viime vuonna ainaki tuli videohaastattelu kutsu heti seuraavan viikon maanantaina, kun olin lähettänyt hakemuksen torstaina. Riippuu ihan millon on laittanut hakemuksen ja mihin hakuprosessiin pääsee mukaan :) mutta monta kuukautta vei koko prosessi hakemuksesta viimeisen haastattelun jälkeisiin tuloksiin. Laitoin itse viime vuonna hakemuksen toukokuun lopussa ja viimeinen haastattelu oli syyskuun alkupuolilla ja syyskuun puolen välin jälkeen tuli tulokset valinnoista...


      • Ay2018

        Noniin tässä puhuu nykyisin lentävä stuertti.
        Älkää stressatko, stressi ja sen aiheuttamat sivuoireet kuten käsien tärinä ja englannin kielen heikkenimeninen ovat karsinnoissa karsivimpia tekijöitä. Ole oma itsesi. Anna persoonasi loistaa (jää siis mieliimme). Ala on upea, tulet näkemään ja kokemaan. Olen mukana teitä uusia upeita lentoemäntiä ja stuertteja rekryämässä (tämä ei ole maksettu, eikä muutenkaan mainos).

        Tavataan haastatteluissa! :)


    • Toistakertaa

      Moikka!
      Tulen itsekin tänne seuraamaan tilannetta haun osalta, itsekin viime vuonna pääsin haastatteluihin, mutta sitten tuli sähköposti ettei minua ole valittu kurssille. Toivottavasti tänä vuonna onnistaa! Kaikille uusille hakijoille haluan sen sano, että tässä vaiheessa tarvitaan pinnaa sillä haku prosessi on pitkä! Haastatteluissa taas tulee olla oma itsensä ja siellä henkilöt ja muut hakijat ovat todella mukavia.

    • Ensikertalainen

      Hei, tämä voisi olla sopiva paikka kysäistä. Eli pitääkö sinne laittaa avoin hakemus siihen application kohtaan vai pitääkö kaikki oma info kirjoittaa kohtaan "Why are you applying for this position / training?"? Ja mitä tuohon "Competencies for the job / training in question?" kohtaan käytännössä pitää sisällyttää kun siinä on mahdollisuus 1000 merkkiin...? Kiitos jo etukäteen!

      • 786

        Minä laitoin erillisen hakemuksen liitteeksi ja kirjoitin noihin valmiisiin "kysymyksiin" ikään kuin tiivistelmät tai painotukset niistä asioista mitkä halusin erityisesti tuoda esille :)


    • 53113366890

      Niin muistakaahan, että kaikki annetut neuvot ja vinkit sun muut koskien sekä hakemuksia, että arviointipäivää vaikeuttavat omaa asemaasi ja voivat parantaa muiden hakijoiden asemaa haussa. 8) Hakijoita kuitenkin tuhansia.

      • Emoksi

        Noh, eipä niillä vinkeillä toisen persoonaan taikka haastatteluun kuitenkaan pysty vaikuttamaan :)

        Itsekin viime vuonna otin kyllä kaikki vinkit talteen, mutta empä pystynyt tuoda itseäni kunnolla esiin haastattelussa jännityksen takia kuitenkaan!


    • Toistakertaa

      Just tuli spostia video haastikseen yms! :)

    • Finskille

      Onko videohaastatelu englanniksi vai suomeksi ja tietääkö joku voiko nauhoituksen ottaa vain kerran?

      • Emoksi

        Englanniksi oli lähes kokonaan, yhteen kysymykseen saa vastata vaihtoehtoisesti myös suomeksi... mielestäni oli tällä kertaa haastavemmat kysymykset kuin viime vuonna, mutta tehtyä sain :)

        Nauhoituksen voi onneksi uusia niin monta kertaa kuin tarvitsee! :D


    • Trolleydolly

      Tännekin tuli tehtävät ja videohaastis. :)

    • Hui

      Täälläkin juuri lähetetty videohaastattelut ja tehtävät!

    • Emoksi

      Tännekkin tuli kutsu eteenpäin rekryssä :)

    • uteliass

      Mielenkiinnosta kysyn onko joku joka pisti hakemusta myöhemmin, jäänyt ilman sähköpostia seuraavaan vaiheeseen? Eli lähetettiinkö hakemus nyt aluksi vain ns "nopeimmille" hakijoille.

    • Tehtävä

      Mä pistin hakemuksen 22.4 ja sain tänään videon ja tehtävät

    • Finskille

      Mullekin tuli tehtävät ja haastis. Tehtävät ehdin jo tehdä. Videohaastattelun tekemiseen tarviin omaa rauhaa. Mua jäi tehtävistä vaivaamaan se etten ehtinyt kaikkea vaikka siinä sanottiinkin ettei normaalisti ehdikään.

    • 213

      Mää laitoin 24 pvä ja heti tänään tuli video ja muut tehtävät s-postiin

    • Mietin

      Milläköhän mittakaavalla pelkkä hakemus karsi porukkaa pois?

      • Mietinmyos

        Mietin myös samaa


    • Lentoemoksi2018

      Millä kielellä videohaastis?

      • Finskiemoks

        Luulen että suomeks ja englanniks


    • Ensikertalainen

      Itse ainakin karsiuduin jo hakemuksen jälkeen, ensi kerralla parempi onni! Tsemppiä muille haastatteluun :)

      • 786

        Saitko jo ihan viestin jossa näin kerrottiin vai etkö vain saanut tehtäviä?


    • Trolleydolly

      Muistatteko pitikö suppeaan turvallisuusselvitykseen laittaa tieto, jos on työskennellyt ulkomailla yli 3kk vai mikä se aika oli? Muistelisin kolmea kuukautta, mutten ole varma. Mietin vaan, jos täytyy jotakin dokumentteja hankkia.

    • Finskille

      Nyt vain jännätään miten haastattelu ja tehtävät meni. Itelle jäi ainaki ihan hyvä mieli niiden pohjalta

    • Trolleydolly

      Sain eilen tehtyä tehtävät ja tänään on haastiksen vuoro. :) Tehtävät ainakin tuntui menevän paremmin, kuin viimeksi.

    • Mietteliäsemo

      Pärjääkö haastattelussa perus sujuvalla englannilla?

      • 323567890

        Pärjää, mutta sanoisin, että sanavaraston täytyy olla aika laaja.


      • Jkikbf

        Tarkotatko oikeaa haastattelua vai video haastattelua?


      • Mietteliäsemo

        Tarkoitin arviointipäivän haastattelua.


    • Cabincrewww

      Miten teillä meni tehtävät? Itse ehdin vastaamaan aikarajallisiin tehtäviin vain noin puoliin. Toisessa osiossa jopa alle! Saitteko vastattua kaikkiin jotain?

      • Trolleydolly

        Siihen loogista päättelykykyä mittaavaan sain vastattua kaikkiin, paitsi kahteen viimeiseen kohtaan. Luetunymmärtämisessä (tai mikä virallisesti olikaan) vastasin n. 25 kohtaan.


    • 000

      Musta tuntuu et tehtävät meni suunnilleen samallalailla kuin viime kesänä.. toivoin et olis tuntunut hirveen helpolta nyt ;p

      tokassa sain tehtyä suurimman osan, joista pari saatto mennä väärin.. kolmannessa ehkä parikymmentä kohtaa ja joiden oikeellisuutta en uskalla edes arvioida......

    • Lauraaaa

      Hei,
      Osaako kukaan kertoa et jos on aikaisemmin hakenut ja pääsi yksilöhaastikseen asti mut tuli hylky ja et hakemus on voimassa 2vuotta niin pitääkö ilmoittaa et on vielä kiinnostunut vai odottaa vaan et finksi ottaa yhteyttä minuun?.

      • Emoksi

        Pitää laittaa kokonaan uusi hakemus, niin työpaikka ilmoituksessa ainakin kävi ilmi :)


    • hakija

      Tuliko teille sähköpostia, kun teitte nettitestit? Tein testit loppuun, jonka jälkeen kirjauduin ulos.

      Nyt pohdin menikö vastaukset eteenpäin ja olisinko saanut nähdä vielä tulokseni(olinko keskiverto, hidas, nopea, tms.).

      • Emoksi

        Ei tule sähköpostia ja kuten jossain sanotaan saat tulokset testeistä hakuprosessin lopussa


    • Emoksikk

      Tuleeko mahd kutsu arviointipäivään vasta kun tehtävien eräpäivä on mennyt? Vai voiko se tulla jo aiemmin? Minkälaisia kokemuksia teillä on jotka ootte ennenki hakenut?

      • Emoks

        Taitaa olla vielä ainakin se lääkärintarkastus tai semmonen lomake täytettäväks, ennen haastatteluihin ilmottautumista.


      • Emoksi

        Luulen, että voi mennä reilusti aikaa vielä eräpäivän jälkeenkin... Tosiaan viime vuonna ainakin tuli sitten pitkän odottelun jälkeen ensin se kirjallinen lääketieteellinen kysely ja siitä seuraavan pitkän ajan odottelun jälkeen vasta se haastattelukutsu, haastattelullekkin on edellytyksenä se että se medi menee läpi :D


      • Emoksikk

        Ahaa, seuraava vaihe on siis medic? Jos ennakkotehtävästä selviää..


      • Emoksi

        Joo :)


    • ihmettelijä

      Aikaisemmissa nettitehtävissä on ollut englannin kielen osio. Miksiköhän nyt ei ollut?

      • SEMMOTTA

        Ne testaa sen kyllä siellä haastatteluissa sitte oikeen kunnolla. Näkevät heti jos englanti ei ole luokkaa 9-10.


    • Mietityttää

      Millaista se meno on siellä Finnairilla nykyään? Kannattaako sinne hakea? Voisko siellä työskentelevät vähän valaista?

      • TulinNäinJaKoin

        Niin, millaista se tarjoilijan duuni ahtaissa tiloissa, pienessä tärinässä ja paskan hajussa on? Lisäät siihen jatkuvan univajeen ja vitt**iset duunikaverit sekä laiskat esimiehet ja tympeät instructorit.
        Jos olet nuori opiskelija, saat hyvät taskurahat ja näet vähän mualimoo. Jos olet hyvässä vakityössä oleva vanha kurppa tai äijän käppänä, älä enää edes harkitse... 😉 Ei ole kärttysten vanhusten hommaa, vaikka nämä yli-innokkaat, kaiken lentämisestä ( omissa harhaluuloissaan ) tietävät pikkupirkotkin alkaa myös ajan myötä käydä jokseenkin hermoille. On nähty ja koettu. Kiitti, mutta mulle riitti 🤮 Pitäkööt tunkkinsa - mitäs kysyit 😜


      • Dkslslsl

        TulinNäinJaKoin ootko siis työskennelly lentoemäntänä/stuerttina


    • 242587

      Uskaltaisikohan joku vähän valottaa sitä simulaatiota?
      Minkä tyyppinen tilanne on?
      Mitä siinä tarkkaillaan, kielitaitoa, ohjeiden noudattamista, ongelman ratkaisukykyä vai asiakaspalvelutaitoja?
      Onko paikalla useampi henkilö tarkkailemassa suoritusta, kuinka kauan se tilanne kestää?

      • Emoksi

        Siinä tarkkaillaan juuri kaikkea edellä mainitsemaasi, eihän me jotka ovat jo kerran haastattelupäivässä olleet voida taikka saada kertoa päivän sisältöä sen enempää :D Ja tilanne saattaa olla muutenkin tänä vuonna ihan erilainen, eikä simulaatiota välttämättä edes ole? Who knows...


    • Hakija

      Te ketkä olette päässeet jatkoon, teittekö koko hakemuksen enkuksi?

      • Venaillessa

        Joo, myös CV jne enkuks oli


      • Hkjhij

        Joo, enkuksi kaikki tietenkin koska ilmoituskin on enkuksi ja vaatimuksena fluent english. Kurssit tulee olemaan varmaan myös enkuksi, koska suomenkielen taitoa ei vaadita.


      • Hakija

        Jes okei! :) noihin avoimiin kysymyksiin nyt vastaisinkin enkuks mutta on vaan niin hirveä kiire toukokuussa et aattelin voisko säästää aikaa ja lähettää vaan valmiina olevan suomenkielisen cv:n jne :D mutta ehkä tässä täytyy siis enkunkielinen ansioluettelo väsätä


      • Emoksi

        Enkuks mäkin laitoin kaikki :) se kurssi on englanniks mikäli joku osallistuja ei osaa Suomea... toki aika monet materiaalit varmasti on englanniks kurssilla, vaikka käytäisiin Suomeksi muuten :)


      • axzzz

        Itse kyllä pistin täysin suomeksi ja jatkossa olen että ihan suomeksikin käy (:


    • Ter

      Minulla oli suomeksi kaikki hakuvaiheessa ja olen edelleen mukana kisassa.

      • 3094

        Sama mulla! kaiken tien suomeks kirjallisissa, videohaastattelun tietty englanniks.


      • Kisskiss1

        Sama täällä. 😊


    • Mietteliäsemo

      Tänään viimeinen päivä tehdä tehtävät, milloinkohan kuuluu jotain?

      • Trolleydolly

        En ihmettelisi, vaikka menisi pari viikkoakin.


      • LetmebeEmo

        Kääk, toivottavasti ei hirveen kauaa!!


    • Letsseehowitgoes

      Mä hain ekaa kertaa, sain linkin videohaastatteluun ja psykologisiin sopivuustesteihin. Nyt sitten vain odotellaan. Mulle heräsi tosin epäilyksiä palkan suhteen, en mä tajua miten esimerkiksi kukaan pärjää alussa 1500€ palkalla? (Jos nyt oletetaan että peruspalkan lisäksi saa hieman lisiä). Siitä jää nettona käteen ehkä 1100€
      Ja jos mä pääsen tonne kurssille niin en mä todellakaan ajatellut ottavani lainaa, jota sitten tuolla palkalla pitäisi maksaa pois. Mä todennäköisesti menisin iltahommiin. Työ kuulostaa ja vaikuttaa sellaiselta missä viihtyisin, eikä mulla ole lapsia yms..minkä takia esimerkiksi vuorotyö tai työskentely pyhä- ja juhlapäivinä ei onnistuisi.

      • 5422344

        Niin, Finnairin puolelta vaan on sanottu, että kurssin intensiivisyyden vuoksi ei muut työt sen aikana oikein onnistu.


      • Xxxhgd

        No kait se vähän riippuu yksilön oppimiskyvystä, motivaatiosta ja siitä miten oman elämänsä ja työnsä sille ajalle pystyy järjestämään. Kyse on kuitenkin aika lyhyestä ajasta.
        Mulla esimiehenä on töissä useita ihmisiä ketkä suorittavat parhaillaan yliopisto opintoja, on valtsikassa olevia, sosionomiaa opiskelevia ja he tekevät opintojensa ohella 3pv iltatöitä viikossa.


      • seonfaktase
        Xxxhgd kirjoitti:

        No kait se vähän riippuu yksilön oppimiskyvystä, motivaatiosta ja siitä miten oman elämänsä ja työnsä sille ajalle pystyy järjestämään. Kyse on kuitenkin aika lyhyestä ajasta.
        Mulla esimiehenä on töissä useita ihmisiä ketkä suorittavat parhaillaan yliopisto opintoja, on valtsikassa olevia, sosionomiaa opiskelevia ja he tekevät opintojensa ohella 3pv iltatöitä viikossa.

        No se on kuule pikkusen eri asia. Korkeakouluopinnot kestää vuosia ja niissä edetään omalla aikataululla ja on joustovaraa ja mahdollisuuksia töiden tekoon. Lentoemäntä/stuertti-kurssi on lyhyt muutamien viikkojen mittainen intensiivinen kurssi jonka aikana EI TEHDÄ töitä, ihan jo tuleva työnantaja niin sanoo. Jos ei tähän kykene niin ei varmaan kannata sitten edes hakea kurssille. Se kurssin kesto on ihan täysin pyhitetty sille kurssille eikä siinä mitään muute tehdä ollenkaan sinä aikana.


    • Emoksi

      Huomasin, että AIRPRO avaa myös haun toukokuun loppu puolilla ensi talvikaudelle Thomas Cook airlines:n ja TUI:n lentoemäntä kursseille ... Meinaako moni hakea myös sinne? :)

      Siellä on vain kuukauden mittainen koulutus ja parempi palkkaus... toki vain määräaikainen työsuhde hmm 🤷🏼‍♀️

      • Finskille

        Kyllähän se vois kiinnostaa ja jos ei nyt finskille tärppää niin varmaanki luulis olevan hyötyä myöhemäsSä haussa jos on kokemusta lentoemännän työstä hmm


      • Trolleydolly

        Kyllä mä haen sinnekin. :) Kunhan johonkin pääsisi lentämään. Varmasti hyötyä sitten jos/kun hakee muille yhtiöille myöhemmin.

        Sitä vaan mietin, että kuinka nopeasti Airpro tekee valinnat kursseille. Ehtiikö Finskin valinnat tulla ennen sitä, kun haastattelut alkavat kesäkuussa, ja prosessi on tunnetusti pitkä. Kuitenkin Finnair on itselleni ensisijainen, mihin haluaisin. No, veikkaanpa, että mahdollisen arviointipäivän jälkeen jo lähes osaa sanoa onko mitään mahdollisuuksia päästä, ja voi sitten keskittyä muiden yhtiöiden rekryihin myös.


    • hdsoihgois

      Onko kenellekään tullut vielä mitään vastausta tai kutsua ryhmähaastatteluun?

      • Kärsivällisyyttä

        Ei ole. Ja veikkaanpa, että aikaisintaan ensi viikolla tulevat terveyskyselyt.


      • Emokandidaatti
        Kärsivällisyyttä kirjoitti:

        Ei ole. Ja veikkaanpa, että aikaisintaan ensi viikolla tulevat terveyskyselyt.

        Mitä niissä terveyskyselyissä on?


      • Kärsivällisyyttä

        Kartoitetaan sun terveydentilaa. Sulkee pois esim. karsivat sairaudet.


      • Emokandidaatti
        Kärsivällisyyttä kirjoitti:

        Kartoitetaan sun terveydentilaa. Sulkee pois esim. karsivat sairaudet.

        Kiitos tiedosta. Pyydetäänkö jo tässä vaiheessa esim. lääkärintodistus?


      • Kärsivällisyyttä

        Varsinainen ilmailulääkärin tarkastus on vasta, jos sinut valitaan kurssille. Sitä varten täytyy sitten käydä labrassa yms. ja toimittaa ainakin potilaskertomukset yksityisiltä lääkäriasemilta, muistaakseni viimeisten kahden vuoden ajalta. Esim. jos olet käynyt Terveystalossa lääkärillä, niin käyt sieltä pyytämässä, että antavat sinulle niistä kopiot. Mutta näistä kannattaa huolehtia vasta sitten, jos pääsee sinne asti haussa. :)


    • adbcd

      Mites porukalla meni nuo testit? Kuviopäättelyssä sain kaikki tehtyä, vaikka viimeisen kyllä puhtaasti arvasin. Sanallisissa pääsin vain puoleen väliin :D. Ei varmaan mitään neron tuloksia kuitenkaan vaadita näissä?

      • Wonderin

        Induktiiviset tosi huonosti... sanalliset ihan okei ja musta aika hyvät videot että saa nähä. Tosi kurjaa jos kaatuu noihin kuvioihin


    • Malttamaton

      Milloinhan uskoisi, ettei sähköpostin jatkuva päivitys tuo viestiä Finskiltä yhtään sen nopeammin. :D Voisivat jo jotakin ilmoittaa...

      • Foooooorreal

        Jep ja täälläkään ei kukaan puhu mitään hahaha kaipais vaan koko ajan lisää infoa juttelua ja spekulaatiota asiasta!!


      • Malttamaton

        Joo täällä tosi hiljaista aiempiin hakuihin verrattuna. Jospa tääkin piristyisi sit kun rekry etenee. :D

        Minkä ikäisiä hakijoita täältä löytyy?


      • 242424

        Täällä 24v :)


      • Trolleydolly

        21 :)


      • Foooorreal

        20 oon!


      • jihuu

        Mäkin liityn nyt keskusteluun, kun oon aikaisemmin vaan käynyt lukemassa täällä muiden kommentteja. :D Oonko vanhin, kun täytän pian 27?


      • kisskiss

        37 ;)


      • 555

        34v


    • Fooorreal

      Mitä veikkaatte, venyykö odottelu vielä ens viikkoon??

      • Odotteleva

        Edellisissä haussa on kuulemma valittujen ikäjakauma ollut 20-55 vuotta, joten hakevat varmaan eri tyyppisiä ja erilaisilla taustoilla olevia.


    • Finskille

      oletteko katsoneet kun is on listannut 11kysymystä joita kysytään lentoemäntä työhaaastattelussa :D

      • gsgsdg

        Jotka olivat ihan täysin eri lentoyhtiön kysymyksiä.....


    • Fooorreal

      Noniiiiiin vihdoin tieto medikyselystä ja haastiksista!!

      • Emoksi

        Tännekkin tuli :)


      • Trolleydolly

        Samoin tänne! :)


      • LentoemäntäToBe
        Emoksi kirjoitti:

        Tännekkin tuli :)

        Mulle tuli kans! Saitteko jo sitä linkkiä siihen MEDiin?


      • Finskille

        Saitteko ihan sen medi kyselyn jo? Mä sain viestin, että olen jatkossa ja tulen pian saamaan medi kyselyn.


    • Emoksiii

      Tännekin tulI medikysely!!

      Mistä päin muut hakijat ootte? :)

      • Emoksi

        Itse asun tässä ihan kentän vieressä Vantaalla :)


      • Hakija

        Itse Lahesta! :)


      • R123

        Heeei mahtavaa täällä toinen lahtelainen myös!! :)


      • Hakija

        Eikä, siistii et toinenki lahesta!! :) Saitko tiedon jatkoon pääsystä?:)


      • Trolleydolly

        Kolmas Lahtelainen ilmoittautuu ja jatkossa ollaan :D


      • R123

        Joo jatkossa ollaan :) Huippuu kun oltais samaan aikaan haastiksissa :D


      • Hakija

        Huikeeta ja onnea! 😊 minkä ikäsiä ootte Lahtelaiset? :)


      • Trolleydolly

        Kiitoksia! Itse 21 :)


      • R123

        Onnea myös sinne! :) mä oon 27. Entäs itse?


      • Hakija

        Mä oon 24. :)


    • Mietteliäsemo

      Onkohan kaikille jatkoonpäässeille tullut jo tieto, vai vieläkö on mahdollisuuksia..

      • jihuu

        Mietin samaa..


    • Ssdgg

      Onko muita jolle ei ole tullut mitään ilmoitusta?

    • 783838

      Oonko ainut jonka mielestä olis tosi kiva, jos arviointipäiviin menevillä olis joku yhteinen whats app ryhmä, jossa vois fiiliksiä jakaa? 😊

      • Fooorreal

        Oishan se superjees, mutta ehkä vähän vaikee toteuttaa ellei haluu täällä numeroitaan jakaa 😂 any ideas?


      • 783838

        Ilmeisesti niitä ryhmiä voi tehdä jotenkin jonkun linkin taakse, jos oon oikein ymmärtänyt 😊 eli linkkiä klikkaamalla pääsisi ryhmään.


      • LentoemäntäToBe

        Tää ois kyl tosi kiva idea! :) jos saatte jotenkin kikkailtua tän, niin ite oon ainakin mieluusti mukana :)


    • eikövieläkään

      Minulle ei ole vielä tullut mitään.. :(

      • Mietteliäsemo

        Sama täällä, tarkoittaa varmaan, että ei olla jatkossa..


      • Ssfhj

        Ei vielä masennuta kun ei ole tullut kielteistä päätöStä!


      • jihuu

        Saakohan mahdollisen kielteisen päätöksen vielä tämän päivän aikana..


      • Trolleydolly

        Kutsuvat taas luultavasti porrastetusti hakijoita jatkoon, eli älkää menettäkö vielä toivoa. :)


      • Ssfg

        Toivottovasti, peukut pystyyn!


    • Cabincrewww

      Jatkoon päästy täälläkin! Onko teille vielä tullut se Medikysely?

      • Foorreal

        Nooup


    • Foorreal

      Tiiättekö onko arviointipäivässä myös yksilöhaastis?? Vai onko ne sit VIELÄ erikseen taasen jatkoon päässeille

      • Trolleydolly

        Viimeksi ainakin oli arviointipäivässä sekä ryhmä-, että yksilöhaastis. :)


      • Wondering

        Tietääkö kukaan kuinka paljon aina näiden vaiheiden välissä karsiutui porukkaa pois?🤔 Ite kans tänää saanu ilmoituksen että jatkossa ja mietin, kuinkahan monta vielä putoaa ennen koulutusta 😂


      • Fooorreal

        Noup en tiiä, mutta eiköhän aika paljon oo jo karsiutunu, kun kaks eri vaihetta jo takana josta seulottu ns potentiaalisimmat🤔


    • Cvcvcv

      Muistaako joku pitikö hakemuksen mukaan laittaa cv?

    • Nappila

      Tuo itse hakuhan on vielä auki joten vaikka tänään ei ois terveyskyselyitä tullut on varmasti jatkoon pääseminen silti vielä mahdollista! :)

    • kisskiss

      Jatkossa täälläkin. :)
      Ja medit tuli äsken. Eikun täyttelemään kaavaketta sitten. :)

    • Emoksi

      Medi tuli äsken täytettäväksi, mulla se meni roskapostiin joten ne jotka sitä odottelee niin kurkatkaa roskaposti kansio!

    • 2626

      CV myös mukaan työhakemuksen lisäksi. :)

    • 2626

      Tännekin tuli medi! Kahteen kysymykseen tuli vastattua kyllä, jotka nekin luulisi olevan tosi "mitättömiä" silmälasien ja piilolinssien käytön lisäksi.. Eihän muuten lomakkeessa kysytty näön tarkkuutta, kun aloin jälkikäteen miettimään, että skippasinko liian nopeasti näkökysymyksen ohi? :D

    • mecitäytetty

      Medi tuli tännekin. Itsellä migreeniä, joten mietin karsiikohan se jo minut pois tässä vaiheessa... Tietääkö kukaan? :/

      • R123

        Oon ymmärtänyt että migreeni on aika ratkaseva kriteeri näissä :/ Varmaksi en osaa kyllä sanoa..


      • Trolleydolly

        Migreenistä on kyselty aika paljon Finskin ask.fm sivulla, ja vastaus on ollut, että lääkäri arvioi jokaisen tapauskohtaisesti. Mutta yleisen käsityksen mukaan migreeni kyllä valitettavasti taitaa olla aika karsiva. :(


    • 39829829

      Onks muilla hakijoilla vähintään 2v asiakaspalvelukokemusta? Täällä ei ilmeisesti jatkoon...

      • Fooorreal

        Pari vuotta itsellä ja jatkossa 😬


      • Trolleydolly

        Mulla n. kolmisen vuotta, ja jatkossa ollaan. Muistaakseni oli kriteerinä, että vähintään just kaksi vuotta pitäisi olla.


      • Emoksi

        Mulla about 5 vuoden asiakaspalvelu kokemus ja menossa mukana :)


    • Foorreal

      Haluun koko ajan seuraa mistä tääl puhutaan, mut jestas alkaa lagii ku skrollailee tätä palstaa vaan alas ja alaspäin 😫

    • Mimii

      Jatkossa ollaan ja Medit tuli sähköpostiin! Se whatsapp ryhmä on ihan loistava idea, osaisko joku väsätä sellaisen kokoon niin päästäis siellä fiilistelemään :)

    • Mimii

      Laitoitteko muuten alkuperäisessä hakemuksessa, että haette vain tätä syksyllä alkavaa settiä vai ruksasitteko myös sen kesä 2019 kohdan? Haen ehdottomasti ensisijaisesti kokoaikaista syksyllä alkavaa, mutta laitoin ruksin molempiin ja nyt mietityttää etteihän ne vaan kaavaile mua sinne kesälle 2019...

      • Trolleydolly

        Onhan toki sellainen mahdollisuus, jos olet sen rastittanut. Luulisi kuitenkin, että ensisijaisesti kesäksi otettaisiin opiskelijoita ja sellaiset, jotka ovat hakeneet nimenomaan kesätöitä. :)


    • Trolleydolly

      Hei mulle tuli mieleen, et sen Whatsapp ryhmän vois perustaa ainakin niin, et kaikki vaikka laittais sähköpostilla jollekin tietylle henkilölle numeronsa, ja sit tää vastaanottaja tekis ryhmän ja lisäis kaikki kiinnostuneet siihen. :D Kukaan ei nimittäin varmaan täällä halua jakaa numeroansa. Miltä kuulostais?

      • Foorreal

        Joo hyvä idea!


      • Foorreal

        Johan hiljeni taas 😂 Oisko kellään sellasta ei-tunnistettavaa sähköpostiosoitetta, et ois voinu sen ryhmän luoda lähiaikoina? 🤔


    • cabin_screw

      Minäkin ajattelin hakea stuertiksi. Olen 40 , 185cm, 117 kg, elämäniloinen hedonisti. Osan pitää kättä nätisti.

    • ryhmäkasaan

      Toi whats app ryhmä ois niin kiva idea, kuka jaksais laittaa sen alulle? :)

    • dkhkhkhgkshgskhg

      Vitsi mulle tuli kanssa medi kysely ja mä olen aivan varma että tipun nyt viimeistään. Mä olen toki luullut että tipun jokaisessa vaiheessa. Yritän ehkä pehmentää itselleni pettymystä jos tiputtaminen tapahtuu, sillä mä ainakin kovasti toivon pääseväni kursseille.

      Mä olen 30 v Helsingistä, asiakaspalvelusta kokemusta 10 v :)

      • Hju

        Miksi olet varma että tiput?


      • R123

        Mä taas veikkaan että oot tolla asiakaspalvelu kokemuksella vahvoilla :) Tuntuu kyllä että ite tekee tota samaa pehmentämistä kun kuvittelee että seuraava vaihe on se missä varmasti viimeistään tippuu :D


    • odottava

      Onko kellekkään tullut vielä ajanvarausta arviontipäivään ja medin tuloksia?

      • Trolleydolly

        Ei. Veikkaan, että tulee keskiviikon jälkeen, kun silloin viimeinen päivä vastata kyselyyn.


    • Trolleydolly
      • Foorreal

        Laitoin, thanks! :)


      • Hakija

        Mäkin laitoin numeron :)


      • Wondering

        Laitoin kans:)!


      • Odotellaan

        Laitoin mailia. :)
        Kutsut arviointipäivään ja ajanvaraukseen tuli kanssa äsken!


    • Trolleydolly

      Whatsapp-ryhmään mahtuu vielä! :)

      • LentoemäntäToBe

        Laitoin kans numeron! :)


    • Lovef

      Mikä päivä ootte tehny tehtävät ym? Mietin onko mitään saumoja enää päästä jatkoon ku ei oo kuulunu mitään vieläkään:(

      • 234324

        Ei kannata menettää toivoa ennenkuin sieltä on oikeesti tullut se hylkäysviesti, siihen saakka on mahkuja :)


    • 000

      Ootteko alkaneet jo kerään niitä lääkäritietoja? Miten aiemmin hakeneet, tuleeko siitä vielä tarkempi ohjeistus myöhemmin?

    • Paljonkoh

      Onko tossa whatsapp ryhmässä kuinka paljon väkeä?

    • karkki

      Montako teitä on whatsapp ryhmässä? Haluun mukaan juttelee, tuun hulluksi kun finskiltä niin hiljaista :D eilen kun meni medin deadline niin luulisi kohta taas tapahtuvan jotain

      • 7483838

        Ylempää löytyy sähköpostiosote, rohkeasti mukaan :)


      • asas

        Mä kun aattelin että tulisin mukaan vasta kun on siitä haastattelusta selvinny eteenpäin mutta ei tätä hiljasuuttakaan kestä :D


    • dgsgdsgs

      äääh, vieläkin radiohiljaisuus....toivottavasti ensi viikolla tulisi jotain tietoa.
      tosin olen edelleen varma että viimeistään nyt olen jo tippunut :D

    • DYHHRTDJDYTJJ

      JEEEEE NYT TULI!!! WHOOP WHOOP JATKOSSA OLLAAN! :D

      • Stubu

        Jatkossa ollaan täälläki :D


      • Finskille

        Mulle tuli kans just! :)


    • Lovef

      Mul ei vielkää mitään:(

    • hmmmmm

      Onko kukaan saanut hylkyviestiä?

    • gsgsdgsg

      ketäs on tulossa 4.6. ryhmä- ja yksilöhaastatteluun? :) OMG jännittää!!! emmä kestä!!!
      mä olen ollut koko ajan varma että putoan ja että en todellakaan selviä näin pitkälle.
      onkohan tossa haastiksessa enkunkielistä osiota? ja mitähän tuolla "simulaatiolla" tarkoitetaan käytännössä? :O

    • HAhahahahahahah

      Melkein 300 paikkaa haastatteluihin ja about 60 otetaan kursseille

      • Emoksi2018

        Onko todellakin viimeisessä vaiheessa vielä noin paljon karsittavia? Tiedättekö, mitä nuo sinulaatiotehtävät ovat?


      • Tuhlausta

        Hei no kun veronmaksajien rahoilla pelleillään niin on hyvä pistää pystyyn iso ruletti. Ja täytyyhän rekryfirmalla ja Finnairin toimistoporukallakin olla jotain tekemistä joka vuosi...


      • hmmme

        Mistähän tällainen tieto, että 60 otetaan?


    • 000

      Minkä "todistuksen" aiotte viedä haastatteluun nykyisestä työstänne?

    • Flyeri

      Onko muuten rekrytointi jo päätynyt, ei oteta enää uusia hakoijoita?

      • Lentää

        Rekry on vielä auki, mutta syksyn kursseille ei oteta enempää uusia hakijoita. Seuraavat hakijat, jotka pääsevät paperikarsinnoista läpi, aloittavat sitten vasta keväällä/kesällä 2019.


    • Emoksi

      Kirjotelkaahan tänne että miten on haastattelut lähtenyt käyntiin kaikilla :)

    • bnbn

      Hyvin meni haastattelu, olen tyytyväinen.

    • hullaalaa

      Oliko englanniksi vai suomeksi? Oliko paljon englantia?

    • gdsgsdhsh

      Paha vielä mennä mitään snaomaan... mun mielestä meni hyvin, mutta mä luulen että yleinen taso on hakijoilla kova. Eli tässä vaiheessa on paha mennä sanomaan juuta- taikka jaata.
      Haastattelijat olivat kaikki todella mukavia ja sympaattisia, nyt vaan toivotaan että syksyllä olisi osa heitä :)

      haastikset sekä suomeksi että enkuksi, mikäli enkkua osaa hyvin, ei luulisi tulevan mitään ongelmaa.

      • Jjddyy

        Missä järjestyksessä nuo yksilö- ja ryhmähaastattelut sekä simulaatio oli? Oliko haastattelijoita useampia vai odottivatko kaikki muut aina yhden yksilöhaastattelun ajan?


    • 7i7i

      Kerrotiinko paljon hakijoita oli koko rekryssä tähän mennessä? Entä milloin ilmoittavat valinnoista?

    • 223322122

      Jäi tosi hyvä fiilis päivästä! :) Täytyy kyllä sanoa, että kova taso hakijoissa.

      Tulokset tulee vielä kesäkuun puolella.

    • Hmmmmm

      Onko muita jotka ovat tehneet ennakkotehtävät 7.5., mutta eivät ole saaneet vielä mitään yhteydenottoa niiden jälkeen? 🙄

      • Lovef

        Mäkään en oo saanu mitää ilmotusta vieläkää:/


    • huhuh

      Olin tänään haastattelussa. Jännää oli, ei pelottavaa. Jos menisin uudelleen, olisin rennompi. Haastattelijat olivat mukavia. Mulla on ollut monta työpaikkaa: nyt oli oikeasti ensimmäinen työhaastattelu. Meni miten meni. Mahtava kokemus.

    • Hui765

      After one year of part-time contract the employment will be changed to full-time (approx. 110h/month).

      Onko tuo lause teidän mielestä ollut alusta asti tuolla Q&A sivuilla?

      Onko kukaan edellisistä rekryistä palkattu emäntä linjoilla? Onko tosi että palkka on lisineen ja päivärahoineen vain sen noin 2000 euroa bruttona?

      • Vuosisiivillä

        Hei, täällä yli vuoden lentänyt emäntä. Ekat 4 kk (matalin palkkaluokka) sain alle 1900 e. Sen jälkeen on ollut 2000-2400 e. Tämä on siis netto päivärahat.
        Olen lentänyt Eurooppaa ja 2-3 kaukolentoa kuussa. Jos lentää enemmän kaukoa, päivärahoja ja lisiä tulee enemmän. Sekin näkyy palkassa, jos on sunnuntaitöitä ja tunnit menee yli 110.
        Asun Helsingissä vuokralla ja tulen hyvin toimeen. Pystyin jopa pitämään tänä vuonna 1 kk palkattoman loman ilman kituuttamista.

        Se on kuitenkin ihan yksilökohtaista, miten tällä palkalla pärjää. Tiedän, että jotkut uudet emännät ovat hakeneet ja saaneet asumis- ja toimeentulotukea ainakin ensimmäisen vuoden aikana.
        Ihan ensimmäisen kuukauden palkka on PIENI. Se on pelkkä peruspalkka miinus verot, sillä lisät ja päivärahat maksetaan aina 1 kk jälkeenpäin. Peruskurssi on palkaton, joten ensimmäiset kuukaudet saattaa tehdä tosi tiukkaa. 4 kk:n jälkeen helpottaa, kun peruspalkka nousee 1179 e -> 1379 e.


      • 00088

        Kiitos sinulle! Haluaisitko muuten avata vielä millaista työ on ollut? Onko ollut rakempaa kuin kuvittelit? Miten olet selvinnyt aikaeroista ym?


      • Hmmmm

        Viime kesänä kun hain, haettiin kokopäiväisiä työntekijöitä. Olin arviointipäivässä marraskuussa, ja siellä kerrottiin, että ensimmäisen vuoden ajan sopimus olisikin osa-aikainen. Eli vaikka ilmoituksessa oli haettu kokopäiväiseen työhön, niin arviointipäivässä kuulin että tarjolla olisikin ollut vain osa-aikaista ensimmäiseksi vuodeksi, mikäli tulisi valituksi.

        Tuosta en ole varma, oliko maininta osa-aikaisuudesta tänä vuonna ilmoituksessa jo alunperinkin.


      • Vuosisiivillä
        00088 kirjoitti:

        Kiitos sinulle! Haluaisitko muuten avata vielä millaista työ on ollut? Onko ollut rakempaa kuin kuvittelit? Miten olet selvinnyt aikaeroista ym?

        En tiedä onko työ ollut rankempaa kun kuvittelin, mutta elämän sovittaminen uuteen työhön on vienyt aikansa. Olen tehnyt aikaisemminkin vuorotyötä, niinpä myös tottunut valvomaan ja nukkumaan vähän miten sattuu, mutta silti työrytmiin sopeutuminen vei aikaa.
        Aikaeroista selviää nukkumalla. Kaukolentojen jälkeiset vapaat on tarkoitettu lepäämiseen ja toipumiseen, eli ei kannata ahdata vapaapäiville kalenteria täyteen, sillä väsymys alkaa muuten kasaantua. Silti omaa elämää ei tule unohtaa. Tämä työ vie niin helposti mukanaan, ja sosiaalinen elämä työn ulkopuolella saattaa jäädä takaa-alalle.
        Kaukokohteissa pitää myös levätä tarpeeksi. Myönnän, että itse voisin nukkua enemmän, mutta koska haluan aina tehdä muutakin kun nyhjätä hotellihuoneessa, niin univajetta jää. Nukun sitten kotona univelat pois :) Toisille itään päin suuntautuvat rennot ovat rankempia, toisille taas länteen.

        Olen ollut tyytyväinen. Tämä oli haaveammattini, ja olin tosi onnellinen kun pääsin töihin. Edelleen olen onnellinen siitä, että täällä ollaan. Yleensä lennot sujuu todellakin "siivillä", mutta toisinaan vähän räpeltäen :) On tärkeää olla joustava, sillä meitä on hyvin erilaisia ihmisiä töissä. Lisäksi tämä työ tulee ottaa tosissaan ja vakavuudella, mutta hymyä ja huumoria unohtamatta. Eikä saa olla liian ankara itselleen. Muista, että et ole valmis peruskurssin jälkeen. Etkä ole valmis vielä 30 vuoden jälkeenkään.
        Ainoa asia, jota en odottanut: työtä ei noin vain jätetä työpaikalle. Meiltä oletetaan, että käytämme omaa vapaa-aikaamme työasioihin. Lennon merkittävistä tapahtumista pitäisi raportoida työpäivän jälkeen. Kun tulee uusia proseduureja, ne pitää opetella ym.

        PS. Moni lihoo ensimmäisen vuoden aikana (ei toki kaikki), niin kannattaa ottaa se vähän reilumpi koko virkapuvusta ;) Minulla mahtuu vielä sama virkapuku, mutta vähän täytettä on tullut lisää, joten ensi vuoden tavoitteena onkin, ettei tarvitsisi tilata isompaa kokoa :D


    • finskille

      Vaikuttaakohan valintaan koko hakuprosessin ajan tehdyt tehtävät (ennakkotehtävien pisteet ja hakemus), vai pelkästään tämä haastatteluosuus?

      • Gdwrtujvvv

        Valintaan vaikuttavat kaikki luettelemasi asiat. Tietääkseni kaikki osa-alueet on pisteytetty ja lopulta korkeimmat yhteenlasketut pisteet saaneet pääsevät kursseille.


    • Arviointipäivä

      Vaikuttaa vain tämä vika arviointipäivä. Muut ovat tuoneet teidät tähän saakka. Mutta silti hirmuinen määrä vielä tippuu 😞

    • Kutsukurssille

      Nyt alkoi kutsuja kursseille tulemaan, jee!!!

      • Odotellaan

        Onnea!! Mille kurssille pääsit?


    • Tietoja

      Kellekään tullut tietoa hylystä tai pääsystä?
      Onko se wa-ryhmä kuinka aktiivinen?

    • Uusikeskustelu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe