Mitä arvot TSH 0.43 ja V4-T 14.1 kertovat? Oireita on suuntaan jos toiseenkin mutta nämähän ovat viiterajoissa kuitenkin. Voisiko olla sentraalinen vajaatoiminta?
Arvot kohillaan?
3
222
Vastaukset
- Hashimoto
Teoriassa ehkä voisi mutta pitää myös suhteuttaa oireet ja arvot. Epäselvissä tapauksissa voisi mitata lisäksi T3v:n. Jos tämä on ensimmäinen mittauksesi niin ihan suorilta käsin en aloittaisi lääkitystä. Mitä kaikkia oireita on?
Itsellä on lääkittynä (ei voi suoraan verrata) TSH 0,3 ja T4v 18 kieppeillä. Kilpirauhasoireet ainakin pääosin primääriä ja autoimmuuniperäistä mutta muuten on kyllä sentraalista toiminnan vajausta.- vaihtoehtoja_muita
Ei vielä lääkitystä? Ei mainittu aloituksessa.
Entäs varastorautavajaus (eri kuin hemoglobiini)?
Entäs kokeilla tiukkaa gluteenittomuutta ja seleeniä 200µg/vrk? - KILPI-lehdestä
Netistä luin KILPI-lehdestä (muistaakseni 2-2017) potilaskertomuksia lääkärien tietämättömyydestä koskien varastoraudanvajausta ja hämmästyttävistä toipumisista kun ferritiini saattin viitteiden alarajoilta lukemiin 80...100: http://kilpirauhasliitto.fi/kilpi-lehti/kilpi-lehtien-arkisto/
(Lukiessa klikattava alhaalla plussaa ja raahattava zoomattu alue kohdalle)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147