Myyjän karenssi.

Mikko_mallikas11

Kiinnostaa tietää, että, jos myyjä saa potkut siitä syystä, että hänen myyntinsä on lakanut sakkaamaan niin miten Kela ja työvoimatoimisto käsittelevät asiaa.

Katsovatko puheena olevat tahot myyjän tällöin aiheuttaneen itse irtisanomisensa ja langetetaanko tässä tapauksessa karenssi?

Kiinnostaisi tietää tämä asia omakohtaisen uhanalaisen tilanteen takia.

Voisiko joku jolla on minkäänlaista kokemusta asiasta kertoa kokemuksistaan tässä asiassa ihan anonyyminä.

Ja asiallisia vastauksia pyytäisin kiitos.

6

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhjcxffg

      Kyllä on jos itse lähdet varma karenssi. Kokemus yli 15-vuoden takaa. Yritys meni konkurssiin. Mutta perusti uuden firman joka sekin meni pian nurin. Osa työntekijöistä lähti itse koska ei uskonut enää yrittäjään ja sen toimintatapaan.

      Asiasta valitettiin kolme kertaa eteenpäin. Oma liittokin valitti. Sain vielä talous asiasta vastaavalta puoltolausson. MIKÄÄN EI AUTTANUT LAUSUNTO PYSYI SELLAISENA. KUN HE KARAN PÄÄTTÄJÄT KARENSSISTA HE PYSYVÄT SEN TAKANA, VAIKKA ITSE TASAVALLAN PRESIDENTTI OLIS TOISTA MIELTÄ

      • aloittaja_11

        No se on selvää, että, jos itse lähtee niin karennsi nykymallin mukaan tulee.

        Mutta, jos saa potkut vaikka siitä syystä ettei ole yltänyt työnantajan asettamiinn tavoitteisiin niin onko tiedossa ennakkotapausta, että tällainen on katsottu itse aiheutetuksi syyksi.


    • wwrwrw

      Te-toimisto ei ymmärrä pätkääkään alan luonnetta, vaikka alalla on vuosikymmeniä rehottanut enevässä määrin hämärämiehiä ja suorastaan rikollisia!!!
      Alalla on yrittäjiä jotka eivät hoidan mitään velvotteitaan kunnolla työntekijöiden oikeudet ovat poljettu niin alas kuin suinkin, palkka ei koskaan tule oikein tai jos jotain tulee ylipäätänsä kukaan
      ei valvo eikä puollusta työntekijää!!

      • Proopomo

        "Jos tulee palkkaa ollenkaan"

        Provisio on normaali käytäntö. Pohjapalkan hommiin pitää yleensä olla muutakin näyttöjä kuin kovat puheet työhaastattelussa ja ylisuuret luulot itsestään.

        Kun on hyvä työpalkka ilmoituksessa ja vaikka vaadittaisiin kokemusta, on suurin osa hakijoista onnenonkijoita. Pitääkö myyjän pitää lupauksensa ja tehdä tulosta? Kerran pari olen luottanut hyvään puhujaan. Myi itsensä töihin mutta siihen loppui. Nykyisin ratkaisee cv ja suositukset ja verkostot. Ilman niitä ei oo asiaa edes haastatteluun. Espan Elviksiä on kolmetoista tusinassa.

        Pointtini? Pidä omat lupaukset ja tee tulosta niin ei tartte karensseja ja sanktioita miettii. Oot aina hyvissä hommissa.


      • Ketjun_aloittaja
        Proopomo kirjoitti:

        "Jos tulee palkkaa ollenkaan"

        Provisio on normaali käytäntö. Pohjapalkan hommiin pitää yleensä olla muutakin näyttöjä kuin kovat puheet työhaastattelussa ja ylisuuret luulot itsestään.

        Kun on hyvä työpalkka ilmoituksessa ja vaikka vaadittaisiin kokemusta, on suurin osa hakijoista onnenonkijoita. Pitääkö myyjän pitää lupauksensa ja tehdä tulosta? Kerran pari olen luottanut hyvään puhujaan. Myi itsensä töihin mutta siihen loppui. Nykyisin ratkaisee cv ja suositukset ja verkostot. Ilman niitä ei oo asiaa edes haastatteluun. Espan Elviksiä on kolmetoista tusinassa.

        Pointtini? Pidä omat lupaukset ja tee tulosta niin ei tartte karensseja ja sanktioita miettii. Oot aina hyvissä hommissa.

        En kysynyt mitään moralilsointia!


    • Jhgtknbhjnnrobotti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe