l-teaniini kokemuksia? + muut

l-teaniini

Onko kokemusta l-teaniini ravintolisästä, rauhoittaako? Onko muita ns luonnollisempia aineita mitkä rauhoittaisi? Vihreässä teessä on teaniinia ja se tuntuu toimivan kun juo tarpeeksi.

17

11943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi3657

Kokemusta on. Kovaan ahdistukseen ei auta, mutta lievempään saattaa tehota.

• aamukahvinystävä

"Aamulla vie kofeiinin haittavaikutuksia pois."
        Jassoo. No ei tuota pilleriä ainakaan kannata popsia. :D
        Illalla taas juon iltateen mieluummin kuin ottaisin sitäkään pillerinä.

• 345454

Vidan "Vahvaa L-teaniinia" kokeiltu maksimiannoksella, ei minkäänlaista vaikutusta.

Eihän tämä olisi luontaistuote jos se oikeasti auttaisi, silloin olisi reseptilääke.

• Anonyymi

Sama kokemus mulla, 2 kapselia - ei mitään rauhoittavaa vaikutusta. Ei ainakaan mulle joka olen tottunut syömään jonkun verran kolmiolääkkeitä.

• 4645654

Nettikertomukset L-teaniini "parantavasta" vaikutuksesta perustuu täysin lumevaikutukseen. Kun tieteellisissä tutkimuksissa verrataan oikeaa masennus/ahdistus-lääkettä lumeeseen, niin kyllähän lumeellakin (sokeripillerillä) saadaan usein selvää parannusta aikaiseksi. Esim HAM-D skaalalla lumeella voi masennuspisteet tippua keskimäärin 25->20, kun taas reseptilääkkeellä 25->15 8vko kokeen aikana.

Tällä tavalla reseptilääkkeiden teho todistetaan, ero parannuksessa on tilastollisesti merkittävä verrattuna lumeeseen.

L-teaniini ei ole virallinen/hyväksytty hoito juuri koska ei ole tutkimuksia missä on osoitettu että parantava voima olisi mitenkään lumetta tehokkaampi. Ja lume siis myös "parantaa", siksi netistä löytyy kertomuksia L-teaniinin "parantavasta" vaikutuksesta.

• Muuanukkeli

Vihreä tee virkistää! Kiinalaiset eivät juo mustaa teetä. Kaupataan ulkomaille.

• Anonyymi

Auttaa varmuudella huomattavasti. On niitä harvoja, ellei ainut, luontaistuote joka oikeasti auttaa. Jauheena (selväsi halvinta) teelusikallinen vaikka aamukahviin liukenee helposti. Aluksi vähemmän.

• Artsi3675

Kyllähän esim.teaniini ja tauriini hiukan rauhoittaa,, teho ei vain riitä kovempaan ahdistukseen.

• Miksimi

Itse koen ainakin isommilla annoksilla pöpperöisen olon, eli jotain vaikuttaa. Olen vaan niin ahdistunutta sorttia, että tuo pöpperö saattaa alkaa ahdistaa. Siis vaikutuksen huomaan selvästi.

• Anonyymi

Miten paljon isommilla annoksilla tulee se pöpperö?

• GABA
      • Anonyymi

Mistä saa gabaa?

• kansanparahtaja

Minä luotan enemmän siihen, että laitan valkosipulit korviin ja muikut sieraimiin. Sitten hieron kevyesti katajanmarjoilla maustettua koivunmahlaa kainaloihin ja nivusiin. Voi että miten on rauhottavaa.

• HuonompiHomma

Tuo on vaarallinen konsti. Itsekin kokeilin laittaa muikkuja sieraimiin. Sattui köpelösti, ja sisäänhengityksen yhteydessä muikut kulkeutui keuhkoihin asti. Ne lisääntyivät siellä keuhkoissa, ja nyt suustani tulee ulos sammakoita vähän väliä.

• Anonyymi

Typerä muka-vitsikäs kommentti kun ihmiset oikeesti etsii apua nykyisinä aikoina kun lekurit ei enää kirjota kolmiolääkkeitä.

• Anonyymi

Kansanparantaja, kommentistasi huomaa ettet tiedä perinne parantamisesta mitään.

• Anonyymi

Mulla auttaa ahdistukseen se kun lopetan tappelun elämän tosiasioita vastaan. Sit annan itseni synkistyä, oikein kunnolla siis. Sitten puhun siitä ikävästä tosiasiasta ja aina tulee vastaan joku tyyppi, joka tajuaa. Ja niin se olo helpottuu, huomaan olevani edelleen elossa ja sitä kautta tajuan olevani vitusti rautaisempi tyyppi kuin mitä aiemmin luulin. Ei ole ollut mulle apua pillereistä eikä terapiasta. Rahaa kyllä kului, mikä onneksi ei enää vituta. Luontaistuotteet ja muut pillerit pitävät ihmisen voimattomana ja riippuvaisena, joten ette te tuu ikinä saamaan niistä sellaista apua, kuin mitä oikeasti kaipaatte. Pystytte siihen ihan ite. Mäkin pystyin ja olin ihan vitun toivoton tapaus, itsetuhoinen, ahdistunut, tuskainen raunio.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe