Kannattako sataman nimeä vaihtaa?

Neuvoja_kaivaten

Tuli vaan mieleen että pitkään toiminut Jakob Ramsjön saaressa, inkoon ulkopuolella, oleva Jakobshamn on muuttanut nimensä Jaakoshamn uuden omistajan mukaan. No muutos ei ole hirveän suuri mutta aiheuttaa varmaan jotain hämminkiä koska sadoissa satamakirjoissa monen vuosikymmenen ajalta on tuo edellinen nimi esiteltynä.

20

1913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spurgeon

Itseasiassa sataman nimeksi tuli Marine Jaakoshamn. Se on ehkä hankalampi yhtälö kuin pelkkä Jaakoshamn. Mitäköhän tuo Marine etuliite tuo mukanaan, jotain muitakin venepalveluja ehkä?

• mitäparannetaan

Helpointa on mennä vaan jonkun Jaakoshamnin ohi.

• KohtaJaakkoon

Jaakko on Jaakko, kaikilla kansankielillä, se mitä se on virallisesti, sitä ei kukaan ole edes kuullut tai ei ainakaan muista. Jopa merivartijat siemaisevat siellä tuopin mennessään.

• Jakkke

Ei ole mitään tekemistä Jaakko nimen kanssa.

• Eitoimieiei

Ei kannta. Täysin typerä juttu.

• uimallaeikannata

Jaakon konsertit on parhaita ravintolailtoja, mitä länsiuusimaa tarjoaa. Taxi-vene tuo ja vie Inkoon satamasta, taitaa päästä myös Bärösuntista.

• Klekos

Mistä sinä tuon päättelet kun uusi paikka vasta avataan kesäkuun ekalla viikonlopulla! Sitäpaitsi Bärö sijaitsee muuten Ahvenanmaalla.

• uimallaeikannata

Taisi olla sittenkin Jaakobstaad. Ainakin musiikkipuoli oli kohdillaan.

• mitä-täh

muuttaako Bödö nimekseen Marina Böödööhamn

• kukaantiedäoikeaa

Paikalliset lausuvat Barön Päärööksi

• Alaastepoikia

Eikä varmana kutsu. Paikalliset ovat melko varmasti ruotsinkielisiä ja heillä ei B taivu Peeksi puhuttaessa.

• ikiäri
        Alaastepoikia kirjoitti:

Eikä varmana kutsu. Paikalliset ovat melko varmasti ruotsinkielisiä ja heillä ei B taivu Peeksi puhuttaessa.

Juttelin ruotsalaisen purjehtijan kanssa. Kertoi että omituista kieltä täällä Suomen saaristossa puhutaan. Hänkin saattaa suomea osaamattomana ymmärtää jonkin sanan saaristoasukkaan molkotuksesta,

• uimallaeikannata

Onko missään konsertteja tarjolla mihin pääsee veneellä. Emäntä ajaa, minä siemailen kaksin käsin jaloviinaa.

• vaimonhakkaaja

Niimpä niin kyllä sä oot helvetin kova jätkä,vaimonhakkaaja.

• Se.du

eikös se Hernesaarenranta ole juuri sulle sopiva ja tohon touhuun suunniteltu

• uimallaeikannata

Monelta sinne saa mennä?

• se.du

kuuden kaljan jälkeen

• piilopullo

Toinen vaihtoehto olisi Vanha Salakuljettaja Teersalossa

• Jaakoshamn

Eihän nimeä oltas vaihdettu, mutta kun se oli edellisen yrittäjän osakeyhtiön nimi, meillä ei ollut vaihtoehtoa! Minun sukunimi sattuu olemaan Jaako ja siitä sitten nimi väännettiin, eikä uskallettu jättää Marinea pois, olis tullu liian suuri muutos nimeen!

• menentoistekin

Kannattaa tai ei, hauskaa oli, live-bändi esiintyi ja tunnelma oli katossa.

Miksi mantereella ei ole koskaan näin hauskaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2181
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1430
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1386
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1245
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      958
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      162
      838
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      742
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      736
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe