Putkitöiden hinta

kesällätarkenee

Hommasin lähes uuden energiavaraajan puolitutulta (Jäspi oval 1,5 2500 €), kaveriksi ajattelin Arimax 240 kattilaa, on tarjouksessa (2 559 €).

Eli reilu 5 000 € on mennyt em. tavaroihin.
Pyysin tarjousta asennustöistä paikkakunnan putkifirmalta Kainuusta. Asentaisi kattilan ja varaajan, tekisi tarvittavat putkityöt. Urakan hinta olisi 7 000 €, ts. koko remppa yli12 000 €
(jossa summassa hankkimani kattila ja varaaja).

Työtä noin viikko; 40 tuntia a´60 € =2400 €

Viikon ajoista (5-7 edestakaista matkaa) tulee matkaa yhteensä n. 300 km a´0,5 €=150 €.

Osille (putket ja liittimet ym.) jäisi tuon tarjouksen mukaan hintaa n. 4 500 €.

Kuulostaa kovalta summalta, mitä arvelette?

11

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimmeeltä_kuulostaa

      Ainakin näyttää keskiyöllä tehdyltä aloitukselta

    • kovatlöylyt

      Rajut on löylyt tarjouksessa! Vaan siihen tämä homma paljolti perustuu, että jos urakka tulee, niin se kannattaa.
      Pistä itse kikkeet paikoilleen, niin tulee kaikista halvimmaksi.
      Meikäläisellä vastaava remontti menossa, sain ostettua koepolttokattilan (maksoi muutaman satasen) ja kävin purkamassa kaukolämpöön siirtyneestä kolmesta kerrostalosta 2m³ käyttövesivaraajat, jonka sain purkupalkoista. Lisäksi tuli monenlaista muutakin hyödyllistä tarviketta ko. remonttiin. Itse rakentelen paikoilleen.

    • NickNailer

      Vastataan uudelleen:

      60 € tunti on ihan normaali työn hinta kuluttaja-asiakkaalle. Hinnasta on lähes puolet veroa. Neuvottele herra Orpon kanssa, jos haluat saada veroista alennusta (muutakin kuin kotitalusuvähennyksen). Karsotaan kuinka käy.

      Putkien/osien hinnoista on paha sanoa mitään, kun en ole nykyistäkään viritystä nähnyt.

      Kattilan asennus on noin päivän hanke, mutta putkien kanssa voi tietysti mennä aikaa.

      "kävin purkamassa kaukolämpöön siirtyneestä kolmesta kerrostalosta 2m³ käyttövesivaraajat"

      Itse en asenna käytettyjä paineastioita. Voivat olla pommeja. Yhden vuotavan olen paikannut väliaikaisesti pikaepoksilla, kun tervettä rautaa ei enää ollut edes TIG paikkaa varten.

      Vanhat tarvikkeet ovat metalliromua, ei niitä kukaan työstään vastaava asenna.

      • kesällätarkenee

        Tämä kyseinen urakoitsija antoi siis vain kokonaissumman, ei mitään erittelyjä. Tietää kohteen, on siellä käynyt. Veikkasi työhön menevään n. 3 päivää. Ei puhuttu tuntihinnasta, mutta laskin 5 päivän mukaan ja 60 € lienee tuntipalkkana ok. Ja tulihan tuohon jo kaksi päivää extraa, pitäisi siis työpalkan olla reilu.


    • näinsemenee32

      Kattilan asennus, ilman putkitöitä, PÄIVÄ.. kyllä tämäkin putkimies joutaa jo eläkkeelle..

      • NickNailer

        Vai niin. TESin mukaan kummankin laitteen asennus ilman putktöitä on 3 normituntia. Laskin siihen hieman putkitöitä. Liitokseen lasketaan puolisen normityötuntia kpl hieman ulkohalkaisijasta riippuen . Alkaa olla työpäivä normitunteina laskien täys.

        Mutta tietysti Suomi24 sivustoilla on superputkimiehiä, jotka kakkaavat valmiiksi taivutettua putkea ja saavat laitteet asentumaan puhumalla.


    • Eikannata

      Kilpailuta jenkkiläisittäin tipoittain, noin pienessä hommassa vielä onnistuu, vaikka itse työssä onkin kohteesta riippuen näperrelleltävää. Oman toimiston joudut perustamaan ja harrastamaan puuduttavaa laskentatointa talkoilla. Sunnitteluhan tässä prakaa, onko sitä.

    • voip.olla

      Teetä tuntitaksalla. Myös ajotunnit tietysti laskutetaan. Jos osaat itse tehdä jotain hommaan liittyvää niin tuntityö on varsingin silloin järkevää.

    • pakanlaskija

      Oudolta tuntuu kun tänne tulee vain aloituksia töiden kustannuksista joten tämäkin aloitus Kalle Päätalomaisen tarkkoine yksityiskohtineen lienee ylläpidon taidonnäyte kuten lukuisat vastaavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe