Ristinivelen rasvaus

Nainenratissa

Mulla on carina e -97 joka alotti kylmällä vinkumisen mut se lähti ku lisäsin ohjaustehostimeen öljyä. Mutta samaan aikaan alkoi ohjaus käydä raskaaksi ja "pykältää".
Jostain luin aikasemmin että ristiniveltä pitäisi rasvata. Tänään kurkkasin konepellin alle ja tajusin etten tosiaankan tiedä mistä mä sinne öljyä laitan?! En ainakaan yläkautta varmaan...
Niin osaisko joku selittää mistä laitan öljyä? Onko siellä joku rasvanippa ja täytyykö se auto saada ylös sitä varten?

Tai jos se ei ookkaan ristinivel niin mikä se vois olla ku ohjaus pykältää? Ja voiko sillä ajaa silti ilman et rikon mun luottopeliä lisää 😅

7

1257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattiakseli

Ohjausakselin murrosniveliin, "ristiniveliin" pääsee käsiksi kuskin jalkatilasta. Ei tainnut edes joutua purkamaan mitään edestä?

Mutta todennäköisemmin on kyllä ongelma ohjaustehostimessa, jos liittyy tuohon nesteen lisäykseen, onko ohjaustehostimen öljyä koskaan vaihdettu?

• Nainenratissa

No en kyllä tiedä onko öljyä koskaan vaihdettu... Auto on mulla ollut nyt vuoden.
        Ilmaa pulppusi tehostimen säiliöstä paljonkin kun nostin yläpään ylös ja kääntelin rattia kun näin neuvottiin tekemään.
        Huomenna kokeilen rasvata sitä ristinineltä jos löydän paikan mistä rasvata.

• Ei_onnistu_rasvaus

Ratin akselin nivelet ovat niin pieniä, ettei sinne rasvanippoja saa sopimaan. Rasvausta varten pitää irrottaa ratin akseli ja ristikkonivelet on irrotettava ja purettava osiksi.

Ratti alkaa jumittelemaan, kun tehostimen pumppu hörppää ilmaa. Pitäisi korjaantua itsestään, kunhan rattia kääntelemällä ilmakuplat poistuvat tehostimesta.

• Tässä_vielä_kuva

• Nainenratissa
        Ei_onnistu_rasvaus kirjoitti:

Ratin akselin nivelet ovat niin pieniä, ettei sinne rasvanippoja saa sopimaan. Rasvausta varten pitää irrottaa ratin akseli ja ristikkonivelet on irrotettava ja purettava osiksi.

Ratti alkaa jumittelemaan, kun tehostimen pumppu hörppää ilmaa. Pitäisi korjaantua itsestään, kunhan rattia kääntelemällä ilmakuplat poistuvat tehostimesta.

Jos tehostimen pumppu on päässyt hörppään ilmaa niin voiko se todennäkösesti olla sit rikki ja vaatisi vaihtoa. kun mä kuitenki liikuttelin sitä rattia ääriasennosta toiseen varmaan vartin ajan kun se säiliö räki ilmaa ulos koko ajan.

Ja huomasin että ratti liikkuu normaalisti paikallaan ollessa vain ajaessa on tämä ongelma että ohjaus pykälää.

• Carinaakin_pitänyt

Unohda ne nivelet. Nosta auton etupää ilmaan ja pyöritä rattia laidasta toiseen monta kertaa. Auton voinee pitää käynnissä kääntelemisen ajan jolloin tehostinkin on mukana. Et ole vaivasi kanssa ensimmäinen neuvoton, kyllä se siitä.

• Nainenratissa

Okei. Eli siis auton pitää olla käynnissä kun rattia kääntelee.... hitto täytyy huomenna siis uusia toi ratin kääntely

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1548
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1451
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1243
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      55
      1200
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1014
    6. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      996
    7. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      991
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      935
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      850
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      838
    Aihe