Mulla on carina e -97 joka alotti kylmällä vinkumisen mut se lähti ku lisäsin ohjaustehostimeen öljyä. Mutta samaan aikaan alkoi ohjaus käydä raskaaksi ja "pykältää".
Jostain luin aikasemmin että ristiniveltä pitäisi rasvata. Tänään kurkkasin konepellin alle ja tajusin etten tosiaankan tiedä mistä mä sinne öljyä laitan?! En ainakaan yläkautta varmaan...
Niin osaisko joku selittää mistä laitan öljyä? Onko siellä joku rasvanippa ja täytyykö se auto saada ylös sitä varten?
Tai jos se ei ookkaan ristinivel niin mikä se vois olla ku ohjaus pykältää? Ja voiko sillä ajaa silti ilman et rikon mun luottopeliä lisää 😅
Ristinivelen rasvaus
7
1150
Vastaukset
- rattiakseli
Ohjausakselin murrosniveliin, "ristiniveliin" pääsee käsiksi kuskin jalkatilasta. Ei tainnut edes joutua purkamaan mitään edestä?
Mutta todennäköisemmin on kyllä ongelma ohjaustehostimessa, jos liittyy tuohon nesteen lisäykseen, onko ohjaustehostimen öljyä koskaan vaihdettu?- Nainenratissa
No en kyllä tiedä onko öljyä koskaan vaihdettu... Auto on mulla ollut nyt vuoden.
Ilmaa pulppusi tehostimen säiliöstä paljonkin kun nostin yläpään ylös ja kääntelin rattia kun näin neuvottiin tekemään.
Huomenna kokeilen rasvata sitä ristinineltä jos löydän paikan mistä rasvata. - Ei_onnistu_rasvaus
Ratin akselin nivelet ovat niin pieniä, ettei sinne rasvanippoja saa sopimaan. Rasvausta varten pitää irrottaa ratin akseli ja ristikkonivelet on irrotettava ja purettava osiksi.
Ratti alkaa jumittelemaan, kun tehostimen pumppu hörppää ilmaa. Pitäisi korjaantua itsestään, kunhan rattia kääntelemällä ilmakuplat poistuvat tehostimesta. - Tässä_vielä_kuva
Seuraile ratin akselia ja jostain löytyy yksi tai useampia niveliä.
Esim tässä on ratin akselin pätkä, missä kaksi ristikkoniveltä. Nivelet ovat halkaisijaltaan n. 3 cm:
https://m.ebay.com/itm/Lower-Intermediate-Steering-Shaft-Coupler-Rag-Joint-Universal-U-Joint-for-F150-/292006041673 - Nainenratissa
Ei_onnistu_rasvaus kirjoitti:
Ratin akselin nivelet ovat niin pieniä, ettei sinne rasvanippoja saa sopimaan. Rasvausta varten pitää irrottaa ratin akseli ja ristikkonivelet on irrotettava ja purettava osiksi.
Ratti alkaa jumittelemaan, kun tehostimen pumppu hörppää ilmaa. Pitäisi korjaantua itsestään, kunhan rattia kääntelemällä ilmakuplat poistuvat tehostimesta.Jos tehostimen pumppu on päässyt hörppään ilmaa niin voiko se todennäkösesti olla sit rikki ja vaatisi vaihtoa. kun mä kuitenki liikuttelin sitä rattia ääriasennosta toiseen varmaan vartin ajan kun se säiliö räki ilmaa ulos koko ajan.
Ja huomasin että ratti liikkuu normaalisti paikallaan ollessa vain ajaessa on tämä ongelma että ohjaus pykälää.
- Carinaakin_pitänyt
Unohda ne nivelet. Nosta auton etupää ilmaan ja pyöritä rattia laidasta toiseen monta kertaa. Auton voinee pitää käynnissä kääntelemisen ajan jolloin tehostinkin on mukana. Et ole vaivasi kanssa ensimmäinen neuvoton, kyllä se siitä.
- Nainenratissa
Okei. Eli siis auton pitää olla käynnissä kun rattia kääntelee.... hitto täytyy huomenna siis uusia toi ratin kääntely
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851