Antakaa anteeksi teitä satuttaneille!

anteeksisynnit

Allah neuvoo meitä Koraanissa antamaan anteeksi. Hän sanoo:

"Jos joku on kärsivällinen ja anteeksiantavainen, niin on hän totisesti menetellyt oikein." 42:43
Tehkäämme oikeita valintoja, kuten Profeettakin (saws) antoi anteeksi niille, jotka häntä loukkasivat

Jumalakin antaa meille anteeksi tehtyämme kerta toisensa jälkeen väärin, koska Hän on ARMOLLINEN

Sano: »Jos te rakastatte Jumalaa, niin seuratkaa minua, ja Jumala on rakastava teitä ja antava anteeksi teille syntinne, sillä Jumala on sääliväinen ja laupias». 3:30

21

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorryvaan

      Mites, pitääkö anteeksi antaa myös vääräuskoiselletai uskonluopiolle?

      • AloittajaAloittaja

        Pitää.


    • ouhoyhoyho

      entä miten on homojen laita, laitetaanko silti katolle?

      • AloittajaAloittaja

        En ole laittanut homoja katolle enkä lattialle, enkä tiedä, mistä puhut, mutta jos joku muslimi tekee väkivaltaisuuksia homoille tai kellekään hlbt-tyypeille, se on synti, ei ole meidän muslimien asia puuttua niihin.


      • Sorryvaan

        MIksi muslimit vainoavat ex-muslimeita, siis käännynnäisiä joista on tehty kirjakin ^Kääntyneet^


      • AloittajaAloittaja

        Voi muslimitkin olla tyhmiä ja tehdä virheitä. Syy: koska muslimit on ihmisiä.


      • Nosorivaan

        Onko sharialakikin tyhmien kirjoittama kun siellä käsketään surmaamaan uskonluopiot?


    • ertgrgedert

      Profeetta sanoo myös, että islamin uskosta poiskääntyvä tulee tappaa. Sharia sanoo, että uskottomat naiset tulee kivittää. Ja mitä koraani ja hadithit sanovatkaan homoseksuaaleista?
      Haditheissa sotapäällikkö-profeetan täydellinen esimerkki on mm. että sotavankeja saa kohdella seksiorjina ja että 9-vuotiaaseen lapseen voi sekaantua.

      • Sorivaan

        Säälittää musliminaisraukkojen kohtalo, mies kohtelee huonosti eikä saa seksiä niin onkos ihme jos lankeaa uskottomuuteen. Sitten vielä taas rangaistaan kivityskuolemalla.


      • Tarkoitatko uskottomalla aviorikokseen syyllistyviä - avioliiton ulkopuoliseen sukupuoliyhdyntään? (Onpas tarkoitushakuista sanoa "naiset", kun sukupuolella ei ole minkään maan, eikä taivaan painoarvoa siinä!) Medinaan perustetussa valtiossa oli pelotteena teoriassa laki, jota käytännössä saattoi hyvin harvoin toteuttaa.

        Koraani ja hadithit eivät sano yhtään mitään ihmisistä, joilla on tietynlaisia taipumuksia (kuten allekirjoittaneellakin) tai tietynlainen identiteetti, mutta niillä on sanottavansa niistä, jotka tekevät seksuaalisia tekoja avioliiton ulkopuolella - ja kaksi miestä tai kaksi naista eivät voi keskenään solmia avioliittoa.

        Alle murrosikäisiin ei missään nimessä voi sekaantua ja nyky-yhteiskunnassa murrosikäisetkin lasketaan lapsiksi. Sotavankeja on kohdeltava inhimillisesti, muunlainen kohtelu on synti.

        Islaminoppineilla on luopioiden kuolemantuomioon viittavista teksteistä kahdenlaista tulkintaa: 1) että se viittaa kehen tahansa luopioon, aikuiseen, psyykkisesti vakaaseen 2) että se viittaa niihin, jotka levittävät islaminvastaista propagandaa sekä kiihottavat ja yllyttävät sotaan, aggressioon ja väkivaltaisuuksiin muslimeja kohtaan

        Kummassakaan tapauksessa islamissa ei missään nimessä ole omankädenoikeutta, eikä ohjemääräys millään tavalla kosketa meitä. Meistä Suomen muslimeista moni tietää tai tuntee jonkun, joka on "pyörinyt näissä piireissä" ja lähtenyt ja suhtaudumme näihin ihmisiin hyvin, emmekä ole vihamielisiä heille.


      • Sirivaan

        Sharialaissa sanotaan että uskonluopio pitää tappaa, samoinkuin vaimo pitää kivittää kuoliaaksi joka on uskoton. Voitko puolustella näin raakaa uskontoa?


    • Anonyymi

      Ramadan on anteeksiannon aikaa! Ramadanina annetaan me synnit anteeksi niille, jotka on meitä loukanneet! Ja Allah antaa meille synnit anteeksi kun Ramadanina paastoamme uskossa Allahiin! Kaikki ei voi paastota, mutta nekin voi rakastaa Jumalaa ja lukea pyhä Koraani!

    • Anonyymi

      Kuolema ja sen välttämättömyys

      41:1 Oi kuolema, kuinka katkeralla mielellä
      sinua muistaakaan ihminen,
      joka elää rauhassa
      omaisuuksiensa keskellä,
      mies, joka on huolista vapaa
      ja jolla kaikki menestyy
      ja joka vielä kykenee nauttimaan ruuista!

      42:2 Oi kuolema, ihana on
      sinun välttämättömyytesi ihmiselle,
      joka on tarvitsevainen ja voimaton,
      ja ylen vanha
      ja kaikkinaisten huolten alainen,
      luottamuksensa ja kärsivällisyytensä menettänyt!

      41:3 Kuoleman välttämättömyyttä
      älä pelkää,
      muista edelläsi eläneitä ja jälkeesi tulevia.

      41:4 Tämän välttämättömyyden
      Herra on asettanut kaikelle lihalle,
      ja minkätähden sinä torjuisit pois,
      mitä Korkein on hyväksi nähnyt?
      Olipa kymmenen vuotta
      tai sata tai tuhat -
      ei tuonelassa kysytä elämän pituutta.

      JOKAISELLA IHMISELLÄ ON SISIMÄSSÄÄN JEESUKSEN SANOMA
      MINÄ SE OLEN luuntele etsi hiljaisuudessa tätä

      • Anonyymi

        Ikui­sen elä­män sa­nat TAIVAAN YHTEYS ON MEISSÄ JOKAISESSA ETSI SITÄ

        Ju­ma­lan sa­nas­sa on se elä­män voi­ma, joka sai ope­tus­lap­set pi­tä­mään kiin­ni Jee­suk­ses­ta. ”Her­ra, ke­nen luo me me­ni­sim­me? Si­nul­la on ikui­sen elä­män sa­nat.” (Joh. 6:68.) Jee­sus jät­ti nämä sa­nat ope­tus­lap­sil­leen: ”Ot­ta­kaa Pyhä Hen­ki. Jol­le te an­nat­te syn­nit an­teek­si, hä­nel­le ne ovat an­teek­si an­ne­tut.” (Joh. 20:22–23).

        Py­hän Hen­gen kaut­ta saar­na­tut an­teek­si­an­non sa­nat an­ta­vat syn­tei­hin­sä kuol­leel­le ih­mi­sel­le elä­män, joka jat­kuu ian­kaik­ki­ses­ti. Nuo sa­nat kuu­lu­vat edel­leen Ju­ma­lan val­ta­kun­nas­ta.

        Ju­ma­lan lap­set saar­naa­vat elä­män sa­no­ja. On­nel­li­nen on hän, joka löy­tää Ju­ma­lan las­ten jou­kon, sil­lä hän löy­tää sa­mal­la Va­pah­ta­jan ja Isän. Täs­tä ar­mo­val­ta­kun­nas­ta Jee­sus tu­lee omi­aan nou­ta­maan. ”Minä me­nen val­mis­ta­maan teil­le si­jaa, mut­ta tu­len sit­ten ta­kai­sin ja nou­dan tei­dät luok­se­ni” (Joh.14:3).

        Tämä lu­paus roh­kais­koon us­ko­vai­sia ih­mi­siä, jot­ka va­el­ta­vat muu­ka­lai­suut­ta tun­tien vie­raas­sa maas­sa ja ikä­vöi­vät ko­tiin. Us­ko tuo elä­mään tur­van ja ian­kaik­ki­sen elä­män toi­von.

        Minä olen tie, totuus ja elämä
        Joh. 14:1-21
        1."Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
        2.Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Sanoisinko minä muuten teille, että menen valmistamaan teille asuinsijaa?
        3.Vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, minä tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4.Te tunnette kyllä tien sinne, minne minä
        menen"
        5.Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme
        tiedä, mihin sinä menet. Kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6.Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luo muutoin kuin
        minun kauttani.
        7.Jos te olette tulleet tuntemaan minut, te tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähin
        te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."
        8.Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille
        Isä, ja se riittää meille."
        9.Jeesus vastasi: "Niin kauan aikaa olen ollut
        teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän.
        Kuinka sinä sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10.Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että
        Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä puhun teille, en puhu itsestäni. Isä on minussa,
        ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.
        11.Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja
        että Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.


    • Anonyymi

      Luin Siirakin kirjaa. Väärämielinen viha estää puolustajaa vaikuttamasta.
      Itse olen kokenut että kun itse on häntä koipien välissä ja kun sinua vihaa joku ilman syytä silloin saa usein Pyhää henkeä.
      Kolmasti on itselleni niin käynyt.
      Joka vihaa sinua aiheetta tekee sinulle pyhän hengen tarpeen.
      Mutta jos itse vihaat aiheetta saa vihasi kohde pyhää henkeä.

      • Anonyymi

        Aasin siltojen rakentajat, ei suomeen islamisteilla ole kultuurelisesti mitään vaikutusta
        - kuhan kotimaissane vartoote siträ hetkeä, kun 72 hellämielistä on teitin kainalossa
        - pitäkääs mielenne ja kultuurinne, suomalaisen ei tarvii näitä sietää ilmais läpytelijöitä


    • Anonyymi

      Kyse ei ole pelkistä loukkaavista sanoista. Muistissa on vielä Hitlerin teot.
      Joskus pedot kalvavat haudassa asti mätänevää ruumistakin.
      Paavali sanoi tulleensa vuodatetuksi tyhjiin ja taistelleensa petojen kanssa kuin areenalla.
      Paha menee pahuudessa yhä pitemmälle.
      Anteeksianto on toki helppoa.
      Mutta marttyreitä pitää mielestäni voida muistella kunnioitusta tuntien, mikä voi olla vaikeaa petojen ahdistaessa.

    • Anonyymi

      Yksi Allahin monista nimistä on armo. Kuinka hän voisi olla sellainen, joka vihaa?
      Miksi meidän muslimiyhteisöissä esiintyy edelleen vihaa erilaisuutta kohtaan?

      • Anonyymi

        Miehet, joilla on valta, ovat huonoja muslimeita, eivätkä noudata Islamia.


      • Anonyymi

        ISLAMIN MUKAAN KAIKKI MUUT TYYNNIN OVAT VÄÄRÄUSKOISIA

        KOSKAS SUOMALAISEN YMMÄRRYS LOPPUU NÄITÄ KOHIN


    • Anonyymi

      tänä viikonloppuna Ramadan loppuu! Nyt kun antaa anteeksi väärintekijälle on kaikista suurin palkinto Allahilta Jannassa! Synnit anteeksi, kun antaa toiselle vääryydet anteeksi!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe