Toiminimellä ajaminen onko oikein laskettu?

Toiminimii

Toiminimi kuskit lisääntyy ja kehutaan enemmän jää käteen.
Itse laskin näin meneekö oikein.
Ajan 25e h alv 24%
Ajan 200h KK.
Saan 5000e ja alv luonnollisesti valtiolle.
5000e yel maksu 935e.
Verot 4065e 25% 1000e.
Vastuu ja tapaturmavskuutus 1200e.
Joten käteen jää 1865e käteen.
Joten 200h töistä käteen 1865e.
Menikö joku laskukaavassa puihin?

30

6183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AikaMontaKmOnTakana

      Laskukaavasta en tiedä onko oikein vai väärin,mutta se että heität väitteen,että toiminimellä yhdenmiehen henkilöstöyrityksenä toimimalla tienaa enemmän kuin jos olisit kuukausipalkalla vakituisessa työsuhteessa voi sanoa "voi veliseni sinulla on vielä paljon opittavaa". Omalla toiminimellä työtä tekevät tekevät samalla tuntihinnalla kaikki tunnit ,myös ne ylityöt. Ei ole yökorvauksia,iltalsiä tai viikonloppulisiä. Kun jäät sairaslomalle niin palkka ei juokse. Ei ole vuosilomia ei pekkasvapaita. Jos haluat pitää lomaa niin ihan ilman palkkaa voit lomailla eli kannattaa painaa pitkää päivää jotta sinulla on varaa lomailla. Mistään et saa taustatukea riitatilanteissa. Työntekijäjärjestöt pitävät sinua kummajaisena. Työnantajajärjestöt samoin. Sinun pitää ihan itse selvitä kaikesta. Kukaan ei riennä auttamaan. Sitten se meidän kaikkien rakastama verohallinto voi kääntyä sinua vastaan ja onkin kääntynyt hyvin monissa tapauksissa ja tekee lopun sinun yhdenmiehen henkilöstöpalveluyrityksestäsi. Lopuksi kaiken kruunaa se ettei sinulla ole työttömyysturvaa kun olet yrittäjä. Toiminimiyrittäjyys ei ole vuonna 2018 enää mikään kasvava trendi. Ainakaan suuret kuljetusalanyritykset eivät käytä tällaisia palveluja.Sellaiset taloudellisissa vaikeuksissa olevat yritykset saattavat käyttää kyseisiä palveluja. Tässä taas tullaan siihen ,jos asiakkaasi eli kuljetusyritys ei maksa palkkaasi,niin miten sen perit kun miltään taholta et saa apua siihen perimiseen kukaan ei ole oikeasti sinun puolellasi. Nauravat vain selkäsi takana.

      • DuunarinaOnTurvallisinta

        Hyvä kirjoitus. Noinhan se menee. Turvallisinta on olla verokortilla normityöntekijänä sekä kuulua ammattiliittoon. Näillä ei tarvitse ottaa taloudellista vastuuta työnmäärästä. Autoalallahan on 80 tunnin periodipalkkaus eli jos ei tunnit tule täyteen kahden viikon periodiin maksaa työnantaja puuttuvat tunnit tiliin. Toiminimellä ajamalla olet kotona kynsiä pureskelemassa ilman palkkaa jos töitä ei ole. Toiminimellä voi tietysti tarjota palvelujaan useammallekin kumjetusyritykselle jos yhdessä firmassa ei töitä ole. Isommat riidat ja epäselvyydet Akt hoitaa jos työnantaja alkaa toimimaan vastoin sopimuksia. Yrittäjänä saa tietysti enemmän vapauksia tehdä työtä haluamansa määrän haluamassaan paikassa. Huonosta työtilanteesta vastaa sitten yrittäjä itse. Jos ei palveluja kukaan tarvitse ei rahakaan juokse. Jos o hirveä halua tappaa itsensä työllä voi ajaa toiminimellä usealla eri firmalla mutta työ-ja lepoaikasäädökset rajaa senkin "riemun" tiettyyn pisteeseen.


    • KäkKriäinen

      Hän on taas täällä tänään Bussissa nyt nimimerkillä toiminimii ja legendaariset kirjoitusvirhe ja lauserakenne sydeemi paljastaa meille karun totuuden. Hän on heränyt jälleen henkiin.Ikävä kyllä.
      Calculaattori eri taskulaskin on laulanut ja absoluuttinen totuus on meidän kaikkien luettavissa.
      Kun kyse on ALE /Hullujen päivien miehestä joka olisi halunnut ajaa isoa jäteautoa 10 eur/tunti ilman mitään lisiä,mutta kukaan ei huolinut työhön niin hän on YTK:n tuella syötyään äidin valmistamia lihapullia ja maanmainiota perunamuusia tehnyt tässä hyvälle kaverilleen laskelmat henkilöstöpalveluyrityksen perustamista varten. Palkkasuhteessa oleva kuljettaja tuntipalkka 15 eur/h siihen lisättynä lakisääteiset maksut maksaa työnantajalle 30 eur/h . Hän reiluna miehenä tarjoaisi henkilöstöpalveluja 25 eur/h . Eli sama vanha ALE hinnoittelu raskaasta työstä on edelleen voimissaan. Ja koska tämä veijari on aina viitannut kinnasta eläkemaksuille koska "eihän kukaan kuski elä niin pitkään" niin hän on jättänyt eläkemaksut suosiolla pois laskelmista. Se on nyt vain niin,että ne eläkemaksutkin on jokaisen maksettava.Laki näin määrää. 99 % kuskeista haluaa edelleen mukavat eläkepäivät ja hyvää meininkiä yli 80 vuotiaaksi.

      • OnSeVaanTyhmä.OnSe

        Miksi kärsiä nyt kun voi kärsiä vasta eläkkeellä? Hehe. Näin Bussissa-idiootti ajattelee. Eli miksi maksaa eläkemaksuja nyt kun voi aikanaan elää alle tuhannen Euron kuukausieläkkeellä. Eläkettähän ei kerry jos eläkemaksuja tule. No sehän on ongelma vasta joskus tulevaisuudessa vai mitä Bussissa? Jos tekee vain 20 % normityömäärästä ja ottaa loput korvauksina se tarkoittaa 80 % pienempää eläkettä. Mieti sitä Runosmäen tyhjäpää.


    • BurnOutMies

      Jutussa on kova tekemisen meininki ja tosi halvalla . Miten aiot markkinoida näitä tosi edullisia palveluita jotta kaikki kuljetusyritykset löytävät sinut. Jos noin halvalla ajaa ja maksaa myös kaikki lakisääteiset maksut niin ei ole vapaa-ajan ongelmia. Yksityisyrittäjäksi kun lähtee niin herkästi mopo karkaa käsistä ja palaa alle vuodessa loppuun. Töitä kun on niin paljon kun jaksaa ajaa. Ja silloin kun töitä on niin ei levätä. Levätään vasta haudassa. Onhan tälle hieno englanninkielinen nimi Burn Out eli loppuun palaminen. Verottaja vielä lataa lopullisen niitin. Se siitä yrittämisen ihanuudesta.

    • Otetaan esim 2500€ ALV laskutus

      Työnantajakulut 95€

      Jäljelle jää 2405€ bruttopalkkaa

      25% tuloveron ja eläkkeiden jälkeen jää lomakorvauksineen 1800€

      Eli bruttopalkka lomakorvauksineen 24€

      Käännetään asia toisin päin oma KTA on 15€ lomakorvaukset. Maksan siis firmalle ALV0% 17,38€

    • Vilkkukatolla
    • Dididii

      35e alv 0 vähintään.

    • LaskinOnCalculaattori

      Bussissa tyypillä on aina ollut tuo taskulaskin ja ja laskupää ihan huippuluokkaa. Nytkin hän todisti,että terävintä kärkeä on kun lasketaan mitä yrittäjän pitäisi saada palkkaa tehdystä työstä Virossa?, Virossa.!......... ei siis Suomessa..... no ei todellakaan.

      • Erkkolan..Oy

        Bussissa monine nimimerkkeineen on näillä palstoilla yleinen naurun aihe. Ollut jo vuosia. Kovasti kaveri yrittää trollata muttei osaa tehdä sitä niin etteikö kaveri paljastuisi eri nimimerkkien takaa. Puupää esiintyy täällä kuorma-autonkuljettajana, dj:nä, taksikuskina, sähkömiehenä, Salattujen elämien kuvaajana/valomiehenä sekä karaokeisäntänä. Kaveri rakentaa myös omakotitaloa yksityiseltä työttömyyskassalta saamillaan työttömyyskorvauksilla. Työtä tämä idiootti kertoo tekevänsä 20 prosenttia normaalista työtuntimäärästä mutta saa silti "palkkaa" 100 prosenttia. Soviteltu työttömyyspäiväraha on muuttunut puheissaan palkaksi. Hehe. Kyllä noilla korvauksilla omakotitaloa rakentaa hienosti. Juu, ihan varmasti. *naurua*.
        On tämä Bussissa vaan sellainen idiootti ja trolli ettei paremmasta väliä. Naurattaahan tuollaisen kirjoittelut toisinaan mutta välillä kaverin tyhmyys loistaa niin kauas ettei sillä ole huumorin kanssa enää mitään tekemistä


    • LaskinOnCalculaattori

      No jotta vaan selväksi tulisi kaikille. Oma työntekijä jonka palkka on 15 eur/tunti ja siihen liitetyt pakolliset oheiskulut lopputulos on 30 eur / tunti. Näin se nyt vain menee. Silloin kun on yhdenmiehen henkilöstöpalveluyrittäjä eli itsensä työllistäjä niin kai kaikilla yrittäjillä on tavoite tienata enemmän kuin se perusduunari jonka kokonaiskullut on tuo 30 eur/ tunti. Pitäähän yrittäjän saada myös sitä ns. voittoa työlleen eli tuon aiemman kirjoittajan 35 eur/tunti on minimiveloitus jos haluaa sanoa itsestään " Olen kuljetusalan henkilöstövuokrauksen yrittäjä"
      eli itsensä työllistäjä. Koko tämä itsensätyöllistäjä tittelin alla työskentelevät ovat oikeasti vanhan ajan torppareita eli nykyajan maaorjia. Heillä ei ole mitään lakiin perustuvia oikeuksia vapaapäiviin tai vuosilomiin. Voi voi....... on se surkeaa kun joku haluaa 1800-luvulle takaisin.
      No ei huolenhäivää Bussissa ei ole työnorja,hän vain kirjoittelee tänne koska se on hauskaa ajanvietettä ja sitten on taas mukava lähteä hiekkalaatikolle päristelemään huulia kun ajelee sillä maanmainion Plaston valmistamalla Volvo kuorma-autolla hiekkaa.

      • "palkka on 15 eur/tunti"

        Sisältääkö tuo myös lomakorvaukset, lomarahat ja pekkaset.

        Nehän on se "isoin osa" sivukuluista


    • KäkKriäinen

      Ensin DuunarinaOnTurvallisinta sinulle haluan sanoa. Jos olet itsensä työllistäjä eli yrittäjä kuljettaja niin AKT ei riennä apuun. AKT on työntekijäpuolen järjestö. Jos ongelmia syntyy työtehtävistä tai maksun saamisesta niin olet täysin omillasi.Myöskään työnantajapuoli ei ole pätkääkään kiinnostunut sinun ongelmista sillä ethän ole aito oikea yrittäjä olet työmarkkinakentän kummajainen,väliinputooja. Vain harvalla kaverilla ihan oikeasti on rahkeita lähteä tälle tielle ja pärjätä hyvin ja jopa tehdä todella hyvää tiliä. Menestyjän tunnusmerkit ovat 1. olet ollut pitkään alalla ja sinulla on jo ennestään laaja ystäväpiiri kuljetusalla. 2. Sinulla on kovan työmiehen maine joka hoitaa todella mallikkaasti kaikki hommat maaliin myös vaikeissa olosuhteissa. 3. Osaat olla myös tiukka kaveri,jos haluat pitää lomaa niin teet sen myös täysin selväksi asiakkaalle eli kuljetusyrittäjälle. Kuljetusyrittäjät arvostavat sitä,että pelisäännöt on selvät alusta alkaen. Myötäilevä hissukka ei tule ikinä pärjäämään tällä alalla itsensä työllistäjänä. Silloin on viisainta pysyä ihan peruskuljettajana. Sitten Erkkolan..Oy olet särmä JÄTKÄ ja osaat kirjoittaa ja kertoa mielipiteesi hyvin. Olen hyvin samoilla linjoilla minun kanssani kun kyseessä on tämä riippakivi Bussissa -nimimerkki.

      • DuunarinaOnTurvallisinta

        " Ensin DuunarinaOnTurvallisinta sinulle haluan sanoa. Jos olet itsensä työllistäjä eli yrittäjä kuljettaja niin AKT ei riennä apuun. AKT on työntekijäpuolen järjestö. Jos ongelmia syntyy työtehtävistä tai maksun saamisesta niin olet täysin omillasi. "

        Juuri tätä yritin kertoa. Yrittäjänä olet ilman mitään " turvaa ". Sen takia turvallisinta on olla palkallisen työntekijän asemassa. Ammattiliitot ovat vuosikymmenten aikana neuvotelleet työntekijöille aseman jossa ei suoraan putoa nk. tyhjän päälle jos työt loppuvat. Suuressa osassa maita voi työnantaja sanoa työntekijälle että olet irtisanottu ja voit lähteä heti pois. Palkanmaksu loppuu siihen. Ei ole mitään irtisanomisaikoja. Myös potkujen antamiseen tarvitsee olla pätevä syy. Naamavärkin perusteella ei voi kenkää antaa. Monissa maissa sekin onnistuu.
        Jotenkin on väärin että ammattiliittoon kuulumattomatkin saavat nauttia näistä eduista. Yksityisiin työttömyyskassoihin kuuluvathan eivät mitenkään osallistu yhteisten asioiden ja etujen hankkimiseen ja ylläpitämiseen. Harmillista että tällainen siipeily toisten kustannuksella on mahdollista.


    • Puolella kuskeista KTA on vähintään 17€/h lomat eli 19€/h lomaltapaluu eli 20€/h pekkaset jotka on noin 8,5% palkasta. eli pekkasten kanssa palkkasi on 24,45€ bruttona

      Kuinka paljon sitten pitää laskuttaa (ALV0%) että pääsen tuohon palkkaan?

      25,41€

      Joten jos ei tule sairauslomia tms niin kannattaa juuri ja juuri

      • OnSeVaanTyhmä..OnSe

        Bussissa nimimerkin tuotoksia;

        Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

        Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia 

        Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

        SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

        HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

        Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

        Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka 
        Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

        Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

        PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)
        Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla 
        Turhaan te mulle tai muille raivoatte! Ei se ole mun vika että AKT ei saa neuvoteltua palkkoja kohdilleen ja lehtien palkkavertailussa on palkat REILUSTI yläkanttiin...

        Eroilmoitusta AKT:lle kun ei hommat toimi, itse tein sen jo 5-6 vuotta sitten kun ei silloinkaan hommat toiminut 
        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h 
        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta
        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN? 
        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.

        Se siitä lehdestä :)

        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€ 
        Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

        Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan
        Nyt tuli jo huuto mukaan!

        Ihan väärään paikkaan rageat, se on AKT:n ongelma että palkka on päin vittua, ei mun vika.

        Se on taas lehden vika että jakelee vääriä palkkatietoja, ei mun vika
        Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?


      • Erkkolan..Oy
        OnSeVaanTyhmä..OnSe kirjoitti:

        Bussissa nimimerkin tuotoksia;

        Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

        Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia 

        Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

        SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

        HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

        Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

        Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka 
        Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

        Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

        PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)
        Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla 
        Turhaan te mulle tai muille raivoatte! Ei se ole mun vika että AKT ei saa neuvoteltua palkkoja kohdilleen ja lehtien palkkavertailussa on palkat REILUSTI yläkanttiin...

        Eroilmoitusta AKT:lle kun ei hommat toimi, itse tein sen jo 5-6 vuotta sitten kun ei silloinkaan hommat toiminut 
        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h 
        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta
        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN? 
        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.

        Se siitä lehdestä :)

        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€ 
        Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

        Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan
        Nyt tuli jo huuto mukaan!

        Ihan väärään paikkaan rageat, se on AKT:n ongelma että palkka on päin vittua, ei mun vika.

        Se on taas lehden vika että jakelee vääriä palkkatietoja, ei mun vika
        Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?

        Joo on se kummaa miten Bussissa-trollin mielipiteet vaihtuu. Pelkkä trollihan se on, monilla nimimerkeillä.



      • RunosmäestäKajahtaa
        Bussissa kirjoitti:

        Suosittelen tutustumaan seuraaviin artikkeleihin

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Huumori

        Monelta kuljettajalta tuntuu nuo kaksi asiaa ja niiden ymmärtäminen puuttuvan tyystin kokonaan

        Ai huumoriksi väität kirjoituksiasi. Eeh heheh. * naurua *. Hirveällä kiihkolla aikaisemmin väitit mm. seuraavaa:

        "Puolella kuskeista KTA on vähintään 17€/h lomat eli 19€/h lomaltapaluu eli 20€/h pekkaset jotka on noin 8,5% palkasta. eli pekkasten kanssa palkkasi on 24,45€ bruttona".

        Toisaalla kiivaasti kirjoitat:

        " Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h 
        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan".

        Hehe. Ai että kirjoituksesi olikin huumori?. Vittu sä olet sekaisin.
        Kirjoituksesi edustaa muille tietysti huumoria ja kaikki tietävät että olet vain trollaava luuseri mutta itsellesi kirjoituksesi edustaa täyttä totta. Uskot niihin itsekin. Huomattu on myös että vaikka sinulle järkeä päähän ja totuuksia eri asioista on vuosia yritetty takoa on se kaikki ollut turhaa. Vaikka nimimerkkejä vaihteletkin ei tyhmyytesi mihinkään häviä. Tämä "kirjoitukseni oli huumoria/sarkasmia" - kortti oli kyllä ihan uusi keino yrittää kiemurrella kirjoitustesi "vastuusta" irti. Harmi kannaltasi ettei sekään toiminut. Et osaa edelleenkään trollata niin ettet kirjoittelisi itsesi kanssa ristiin. Olet paatunut trollaaja muttet siinäkään kovin hyvä.


      • TämäOnTaudinKuva
        Bussissa kirjoitti:

        Suosittelen tutustumaan seuraaviin artikkeleihin

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Huumori

        Monelta kuljettajalta tuntuu nuo kaksi asiaa ja niiden ymmärtäminen puuttuvan tyystin kokonaan

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

        Tämähän sopii nimimerkkiin Bussissa täydellisesti.

        Määritelmän mukaan skitsofrenia on "tavallisesti nuoruudessa tai nuorella aikuisiällä alkava mielisairaus, jolle on tunnusomaista persoonallisuuden toimintojen eheän kokonaisuuden osittainen hajautuminen, kehityksellinen taantuminen, ja taipumus vetäytyä pois suhteista toisiin ihmisiin, subjektiiviseen sisäiseen miellemaailmaan, jota aistinharhat tai harhaluulot enemmän tai vähemmän sävyttävät.


      • RunosmäestäKajahtaa
        TämäOnTaudinKuva kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

        Tämähän sopii nimimerkkiin Bussissa täydellisesti.

        Määritelmän mukaan skitsofrenia on "tavallisesti nuoruudessa tai nuorella aikuisiällä alkava mielisairaus, jolle on tunnusomaista persoonallisuuden toimintojen eheän kokonaisuuden osittainen hajautuminen, kehityksellinen taantuminen, ja taipumus vetäytyä pois suhteista toisiin ihmisiin, subjektiiviseen sisäiseen miellemaailmaan, jota aistinharhat tai harhaluulot enemmän tai vähemmän sävyttävät.

        Kuvaus sopii Bussissa tyyppiin täydellisesti. Siis todella hyvin. Kyseinen idioottihan kirjoittaa monilla eri nimimerkeillä ja ilmeisesti elää kunkin nimimerkin elämään sillä kirjoittaessaan. Skitsofrenia äärimmäisen tyhmässä ihmisessä on surullista seurattavaa.


      • Eilen ollut "kolme yhden hinnalla päivät" kun kahteen ketjuun eksynyt samalta pelleltä kolme peräkkäistä viestiä :D


      • NohNimenomaanNohBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Eilen ollut "kolme yhden hinnalla päivät" kun kahteen ketjuun eksynyt samalta pelleltä kolme peräkkäistä viestiä :D

        Mitäs se pelle sönköttää?

        Vastaus on simppeli: Noita on myynnissä jos samassa seureessa on neljä matkustajaa!

        Ei, Amorellalla ei selviä tuo asia käymällä reissussa :D Ainiin, sun mielestähän amorellan sitla ie käy graceen ja siksi satojen tuhansien muutostyöt :D

        Suomesta ostettuja alkoholeja saat viedä ruotsiin vaikkapa 100 litraa, samaten toiste päin :)

        Laivalta ostettuja et


    • BörjeJätteBörje

      Bussissa hei nyt ihan oikeasti siis ihan aikuisten oikeasti. Sinä olet kuljetusalan keskusteluissa nykyään totaalisen OUT = epätoivottu henkilö. Kukaan ei kertakaikkiaan halua kuulla yhtään mitään sinun suuresta suustasi ja avarasta aivokopasta. Suollat täyttä postaskaa aina kun sormesi osuu näppäimistölle. Kannattaisi suunnata puheenlahjat sinne TV tuotantojen puolelle sillä sieltähän ne muutkin latvalahot löytyvät. Sähköalan töissä tietysti päivääsi voisi piristää kunnon sähköisku sillä tämä sähkö-isku hoito on arkipäivää kun kuuppa on ihmisellä himmentynyt. Älä nyt vaan ala kertoa tarinaa kuinka uit Havis Amandan altaassa vappuna kun eksyit muutaman ruotsaleisen Håkanin kanssa Helsinkiin vaikka piti mennä Tukholmaan naatiskelemaan laivalle.

    • KäkKriäinen

      Taas on tultu tähän eli saman v..tun tyhmään pisteeseen. Se on se piste kun ei enää löydy oikein sanoja miten tätä Bussissa henkilöä kuvailisi. Normaali ihmiselle työnteko on arkea ihan normaali elintoiminto kuten nukkuminen,aamupala ja lounas ja iltapala siihen päälle. Se ikioma elämä on sitten sitä ihan muuta. Elämä se ikioma ja todella arvokas asia tulee sitten tähän mukavasti mukaan ja auttaa jaksamaan arjen puurtamisessa hyvinkin raskaissa töissä. Itse asiassa mukavat tapahtumat siinä omassa elämässä antavat valtavasti potkua siihen toiseen arkeen eli työelämään.
      Ja kyllähän jokainen normaali ihminen nauttii työnteosta ja onnistumisesta omassa työssään. Kun hommat hoituu niin jää hyvä mieli ja elämä maistuu ja antaa valtavasti panoksia myös vapaa-ajalle. Eli molemmat asiat ruokkii toisiaan ja antaa voimaa päivästä toiseen. Se on hyvin surullista jos Bussissa ei ole vieläkään oppinut kupletin juonta ja ottanut itseään niskasta kiinni. Elämä on kuitenkin hemmetin hauska asia ja parhaat vuodet tulee tuossa 60 vuoden jälkeen jos vain terveyttä piisaa. Kannattaisi Bussissa tyypinkin tutustua ikäihmisiin. Ne on todella mukavaa porukkaa ja todella fiksuja.

      • Erkkolan..Oy

        Bussissa puupää ei osaa ajatella seuraavaa henkikirjoitusta pidemmälle kuten jokainen on voinut huomata. Trollaus ja aivopierujen kirjoittelu on kyseisen idiootin ainoa harrastus. Monilla palstoilla ja monilla nimimerkeillä todistaa omaa tyhmyyttään. Sanat loppuvat kun yrittää tämän trollin sekavuutta kuvailla.


      • RunosmäenPlasto
        Erkkolan..Oy kirjoitti:

        Bussissa puupää ei osaa ajatella seuraavaa henkikirjoitusta pidemmälle kuten jokainen on voinut huomata. Trollaus ja aivopierujen kirjoittelu on kyseisen idiootin ainoa harrastus. Monilla palstoilla ja monilla nimimerkeillä todistaa omaa tyhmyyttään. Sanat loppuvat kun yrittää tämän trollin sekavuutta kuvailla.

        NIMENOMAAN......TOTTA eiks JEP :D


    • Puutakiveärautaa

      Palkkatyön ja laskutuksen ero on n.1000€/kk laskutuksen hyväksi.Nyt ei puhuta mistään säälittävistä tesseistä vaan ammattimiehen palkoista.

      • Säälittävää

        Tekeekö palkka sinun mielestäsi ammattimiehen? Millä tavalla tes-palkka on jotenkin säälittävä? Suurin osa ammattikuljettajista tekee työtä tes-palkalla. Sinulla on tietysti joku läpituntipalkka, jonka on pakko olla parempi kuin tes-palkka, että sillä pääsisi edes lähelle tessiä. Nyt sitten ilmeisesti yrität esittää jotain suurta pro-kuskia jolla paperilla on näennäisesti keskimääräistä parempi tuntipalkka.


    • RaskaanSarjanMiäs

      Näin puhuu Puutakiveärautaa. Hän on rautainen ammattilainen rauta-ajalta.
      Hän laittoi tasasumman 1000 eur /kk koska se kuulostaa hyvältä ja uskottavalta ilman mitään perusteluita. Totta kai me kaikki uskomme koska hän on todella pro ja nyt ei puhuta mistään 3500 eur /kk tess palkoista vaan todellisista ammattimiesten palkoista. Se pitää aina muistaa.Nyt puhutaan todella isoista rahoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe