Viime syksynä havaittiin sadevesien tulevan ainakin kahden päällekkäin olevan asunnon seinään ja lattiaan, jopa näkyvää kosteutta. Vesivahinkopalvelu teki kosteusmittauket ja antoi toimenpidesuositukset sekä kertoi asukkaille seinän kuvatuksesta ja seinien uudelleen maalauksesta sekä osan lattian kuivauksesta ja päällysteen uusimisesta.
Hallituksen puheenjohtaja soitti minulle ja alkoi kysellå, mitä siellä on tekeillä kun hänelle ei ole puhuttu mitään. Kerroin, mitä minulle oli huoltomiehen ja mittauksen suorittaneen toimesta kerrottu. Puheenjohtaja ei uskonut vaan kävi itse mittaamassa, hänellä kun kertomansa mukaan on samanlaiset mittarit. Hallituksen puheenjohtajan mielestä, kosteutta ei ollut.
Vesivahinkopalvelulle annettiin kuitenkin suorittaa tarkistusmittaus. Pyysin isännöitsijää toimittamaan minullekin jäljennöksen uusintamittauksesta, sainhan raportin ensimmäisestäkin mittauksesta. Ei kuulunut. Muutaman kuukauden kuluttua kävin isännöitsijän toimistossa kysymässä asiasta, mutta isännöitsijä ei ollut paikalla. Toimistonhoitaja otti puhelinnumeroni ja lupasi isännöitsijän soittava. Ei ole kuulunut soittoa eikä vastannut sähköpostiini. Kysyin vihdoin tekniseltä isännöitsijältä, joka oli vaitonainen ja sanoi olevansa vaikeassa välikädessä eikä voi ottaa kantaa ja "marssia hallituksen yli". Tuntuu oudolta.
Olen sen tyyppinen ihminen ja iäkäs etten uskalla yhtiökokouksessa ruveta julkisesti kyselemään asiasta. Jotenkin tuntuu että selvitys pitäisi saada. Jos olisin myymässä asuntoa, olisi perin epämoraalista salata kosteusepäselvyyttä, tuskin tulisi kauppoja.
Kosteusvaurio kerrostalon seinässä
3
1305
Vastaukset
- Kohtalotoveri
Soita Kiinteistöliiton avoimeen lakineuvontaan ma-to klo 12-16 numero 0600 01122, hinta 1,98 euroa min paikallisverkkomaksu
- ihmeneuvot
on ainoastaan TALOYHTIÖN porukalle tarkoitettu.
sinulla pitää olla jäsennumero asioita hoitaaksesi.
- Ihmehomma
Mistä se sadevesi sinne seinään ja lattiaan tulee? Montako kerrosta talossa? Mitkä kerrokset? Milloin rakennettu? Millainen katto? Millaiset seinät?
En epäile ongelmaa, mutta erikoista, jos talo olisi elementtitalo ja vesi tulee seinästä läpi sisään saakka. Tällöin jostain pääsee seinän sisälle vettä ja paljon. Ei ole kyse pienistä halkeamista elementtsaumoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 12892
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74732Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730