Kosteusvaurio kerrostalon seinässä

AnnaLoviisa

Viime syksynä havaittiin sadevesien tulevan ainakin kahden päällekkäin olevan asunnon seinään ja lattiaan, jopa näkyvää kosteutta. Vesivahinkopalvelu teki kosteusmittauket ja antoi toimenpidesuositukset sekä kertoi asukkaille seinän kuvatuksesta ja seinien uudelleen maalauksesta sekä osan lattian kuivauksesta ja päällysteen uusimisesta.

Hallituksen puheenjohtaja soitti minulle ja alkoi kysellå, mitä siellä on tekeillä kun hänelle ei ole puhuttu mitään. Kerroin, mitä minulle oli huoltomiehen ja mittauksen suorittaneen toimesta kerrottu. Puheenjohtaja ei uskonut vaan kävi itse mittaamassa, hänellä kun kertomansa mukaan on samanlaiset mittarit. Hallituksen puheenjohtajan mielestä, kosteutta ei ollut.

Vesivahinkopalvelulle annettiin kuitenkin suorittaa tarkistusmittaus. Pyysin isännöitsijää toimittamaan minullekin jäljennöksen uusintamittauksesta, sainhan raportin ensimmäisestäkin mittauksesta. Ei kuulunut. Muutaman kuukauden kuluttua kävin isännöitsijän toimistossa kysymässä asiasta, mutta isännöitsijä ei ollut paikalla. Toimistonhoitaja otti puhelinnumeroni ja lupasi isännöitsijän soittava. Ei ole kuulunut soittoa eikä vastannut sähköpostiini. Kysyin vihdoin tekniseltä isännöitsijältä, joka oli vaitonainen ja sanoi olevansa vaikeassa välikädessä eikä voi ottaa kantaa ja "marssia hallituksen yli". Tuntuu oudolta.

Olen sen tyyppinen ihminen ja iäkäs etten uskalla yhtiökokouksessa ruveta julkisesti kyselemään asiasta. Jotenkin tuntuu että selvitys pitäisi saada. Jos olisin myymässä asuntoa, olisi perin epämoraalista salata kosteusepäselvyyttä, tuskin tulisi kauppoja.

3

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoveri

      Soita Kiinteistöliiton avoimeen lakineuvontaan ma-to klo 12-16 numero 0600 01122, hinta 1,98 euroa min paikallisverkkomaksu

      • ihmeneuvot

        on ainoastaan TALOYHTIÖN porukalle tarkoitettu.
        sinulla pitää olla jäsennumero asioita hoitaaksesi.


    • Ihmehomma

      Mistä se sadevesi sinne seinään ja lattiaan tulee? Montako kerrosta talossa? Mitkä kerrokset? Milloin rakennettu? Millainen katto? Millaiset seinät?

      En epäile ongelmaa, mutta erikoista, jos talo olisi elementtitalo ja vesi tulee seinästä läpi sisään saakka. Tällöin jostain pääsee seinän sisälle vettä ja paljon. Ei ole kyse pienistä halkeamista elementtsaumoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe