Mainostamisvinkkejä?

Thelma

Kirjani ilmestyy ensi syksynä. Kustantaja keskisuuri, joten kirjailijan pitäisi kait itse mainostaa esikoistaan.
Olen tutkinut tarkkaan kirjablogeja, mutta niiden "anti" ei vakuuta. Kirjablogistit vaikuttavat yleisesti tyhmiltä, alkeellisinkin objektiivisuus puuttuu. Epäilen, että "blogiarviot"eivät lisäisi kirjan tunnettavuutta, sillä blogistit kommentoivat lähinnä toistensa kirjoituksia. Kirjojen lukijoita blogijutut eivät kiinnosta.
Olen kuulunut myös kirjoittajien some -ryhmään. Aluksi olin jopa innokas ja aktiivinen jäsen. Siellä oli muutamia jo julkaisseita, jotka kerjäsivät yksityisviesteillä huomiota kirjalleen. Olisi pitänyt peukuttaa, laittaa täysi rivi tähtiä tai kehua kirjaa jossakin yhteydessä. En lähtenyt mukaan tuollaiseen toimintaan, mutta monet ilmeisesti auttoivat somekaveria, ja tulos oli aika epäonnistunut. Tuntemattomat kirjailijat ja kirjat, joissa oli pahoja puutteita, saivat suurta näkyvyyttä, jonka kaikki saattoivat tulkita järjestetyksi mainostamiseksi. Tosin joissakin täysin kritiikittömissä ylistyksissä oli varmasti mukana ilkikurista piruilua :).
Siis, miten saada näkyvyyttä fiksulla tavalla? Annanko vain kirjan puhua puolestani?

4

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salvatorin

      Minä antaisin kirjan puhua puolestaan. Sinulla on sanottavaa koska kirjoitit kirjan. En lukijana välitä blogeista, vaan sanomalehdistä ja kirjoista.

      Voitko antaa haastattelun työstäsi eli kirjastasi?

      Onnea matkaan, etsin sinut kirjakaupasta sitten.....

    • julkaissutmyös

      Tuossa ensimmäinen haastattelutarjous. Ei mukaan blokeihin ja epärehelliseen mainostamiseen!

    • amatöörimäistäkö

      Alkeellisiin mokiin ei nyt ainakaan kannata sortua. Ihan asiakseen ei kannata kirjautua keskustelupalstoille dissaamaan kollegoitaan ja heidän teoksiaan -- lukijoista puhumattakaan -- oman kilpensä kiillottamiseksi ja erinomaisuutensa korostamiseksi, ei edes nimimerkin suojissa: Suomi on pieni maa ja piirit ovat pienet. Jos onnistut hankkimaan itsellesi maineen ikävänä ihmisenä, niin se leima pysyy ja potentiaalisia lukijoita on vaikea sen jälkeen enää voittaa uudestaan puolelleen.

      • Megalukija

        Olet oikeassa! Pahinta on järjestää omalle kirjalle kehuja epärehellisin keinoin ja hankkia suhteilla näkyvyyttä. Se näyttää itsestä hyvältä, mutta kollegat huomaavat kuitenkin.
        Myös lukijat huomaavat pian ja joutuu naurunalaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe