Onko kellään kokemusta taplettina otettavista jakestäjistä. Itse pyysin niitä, mutta lääkäri ei suostunut vaihtamaan kyseiseen lääkkeeseen.
Jak estäjät
kipuileva
115325
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 11
Vanhimmat
Minä aloitin Olumiant- nimisen lääkkeen muutama viikko sitten, ja olen tyytyväinen. Aiemmin jouduin pistämään Metojectin 1x viikossa & Humiran 2 viikon välein. Nyt kokeillaan Olumiantia ainoana lääkkeenä. Sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut, ja niveltilanne on hyvä!
Reumalääkäri suositteli minulle juuri tuota jak-lääkettä. Sairastan nivelpsoriasista ja gronintautia. kertoi, että toiset lääkärit ei sitä helposti kirjoita, mutta hän kirjoittaa.
On kuulemma hyvä lääke.
Kyseessä oli kokenut reumalääkäri. Sanoi, että jos vatsan tilanne pahenee, niin tule vastaanotolle ja hän kirjoittaa jak-estäjää. Vaatii erillisen B-lausunnon.
Pystyisitkö antamaan jak-lääkettä suositelleen kokeneen reumalääkärin nimikirjaimet ja paikkakunnan. Kävisin mielelläni keskustelemassa hänen kanssaan. T. Epätoivoinen
Mitäs lääkkeitä olet jo kokeillut? Itellä kahden biologisen jälkeen jyseleca käytössä.
Kerroin tuan lääkärin etu- ja sukunimen alkukirjaimet, mutta viesti poistettiin täältä. Noista kirjaimista ei voinut päätellä, kuka olisi kyseessä, mutta ylläpito ei näemmäs ymmärrä hädässä olevia ihmisiä.
Sairastan tuota Gronin tautia ja Nivel-psoriasista. On mennyt kaiken maailman biologiset lääkkeet. Esim. Humira, Conserta, Sterala, Enberel ja nyt Remsima + Metotrexan 15mg.
R-lääkäri sanoi, että Jak-estäjää hän kirjoittaa seuraavaksi. Kunto ollut vähän huono, joten täytyy tilata aika.
Heh. Eipäs löydy paljon keskustelua noista jak-lääkkeistä. Ovat kait uusia ja ei ole kokemusta pitkästä ajasta. Itse sairastan reumaa ja minulla menee juuri jak-lääke.
Yksi pilleri päivässä. Määräsivät sen gastropolilla puoli vuotta sitten.
Lääkkeen aloittamisen jälkee ilmesty vyöruusu, joka parani itsessään. Söin jotain viruslääkettä. Muuten ollut hyvä lääke.
T. Pappa -55
Heippa. Täällä yksi reumaatikko ja mahavaivainen. En tosin tiedä, mikä mahassa on. On kipeä ja ripulia usein. Wessassa saa käydä alvariinsa ja reumatologi epäili tai oli täysin varma, että on suolistosairaus. No olen menossa tutkimuksiin mahasta.
Olen käyttänyt tuohon reumaan kaikkia mahdollisia biologisia lääkkeitä vaihtelevalla menestyksellä. Biologi.lääkkeet ovat tehonneet aikansa noin 2-3 vuotta ja taas se on vaihdettu toiseen merkkiin. Rem.lekuri puhui että noi jak-estäjä tai mikä lie olisi seuraavan listalla ja jos mahassa ilmenee tulehdusta, niin se olisi paras lääke.
Odotellaan. Kirjoittelen tänne myöhemmin.
Minulle on myös mietitty jak-estäjä lääkettä nimeltään Ringvoq. Sairastan suolistotautia ja mahatautilääkäri ehdotti sitä. En ole reumaatikko.
No olen menossa syksyllä polille ja katsotaan, aloitetaanko tämä lääkitys.
Täällä yksi jak.estäjän käyttäjä. Olen käyttänyt Ringvoqta (kirjotinko oikein) jo vuoden päivät. On todella tehokas lääke. Kaikki nivelkivut hävinneet ja aamulla nousu sängystä, kuin nuorella.
Haittavaikutuksia ei ole muuta kuin hieman kuumotuksen tunnetta alussa, mutta sekin on nyt poistunut. Ennen käytin monia biologisia lääkkeitä.
T. Mies 50 -vuotias
Noi jak-estäjät on pirullisia lääkkeitä. Tuttavapiirissä yksi sai keuhkoihin jonkun sienen ja meinasi kuolla siihen. Epäiltiin, että olisi juuri jak-lääkkeen aiheuttama. No mene ja tiedä. Lääkäritkin oli eri mieltä asiasta, mutta jakin käyttö loppui siihen.