Jak estäjät

kipuileva

Onko kellään kokemusta taplettina otettavista jakestäjistä. Itse pyysin niitä, mutta lääkäri ei suostunut vaihtamaan kyseiseen lääkkeeseen.

10

4018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reumariikka

Minä aloitin Olumiant- nimisen lääkkeen muutama viikko sitten, ja olen tyytyväinen. Aiemmin jouduin pistämään Metojectin 1x viikossa & Humiran 2 viikon välein. Nyt kokeillaan Olumiantia ainoana lääkkeenä. Sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut, ja niveltilanne on hyvä!

• Anonyymi

Reumalääkäri suositteli minulle juuri tuota jak-lääkettä. Sairastan nivelpsoriasista ja gronintautia. kertoi, että toiset lääkärit ei sitä helposti kirjoita, mutta hän kirjoittaa.
      On kuulemma hyvä lääke.
      Kyseessä oli kokenut reumalääkäri. Sanoi, että jos vatsan tilanne pahenee, niin tule vastaanotolle ja hän kirjoittaa jak-estäjää. Vaatii erillisen B-lausunnon.

• Anonyymi

Pystyisitkö antamaan jak-lääkettä suositelleen kokeneen reumalääkärin nimikirjaimet ja paikkakunnan. Kävisin mielelläni keskustelemassa hänen kanssaan. T. Epätoivoinen

• Anonyymi

Mitäs lääkkeitä olet jo kokeillut? Itellä kahden biologisen jälkeen jyseleca käytössä.

• Anonyymi

Kerroin tuan lääkärin etu- ja sukunimen alkukirjaimet, mutta viesti poistettiin täältä. Noista kirjaimista ei voinut päätellä, kuka olisi kyseessä, mutta ylläpito ei näemmäs ymmärrä hädässä olevia ihmisiä.

• Anonyymi

Sairastan tuota Gronin tautia ja Nivel-psoriasista. On mennyt kaiken maailman biologiset lääkkeet. Esim. Humira, Conserta, Sterala, Enberel ja nyt Remsima + Metotrexan 15mg.
      R-lääkäri sanoi, että Jak-estäjää hän kirjoittaa seuraavaksi. Kunto ollut vähän huono, joten täytyy tilata aika.

• Anonyymi

Heh. Eipäs löydy paljon keskustelua noista jak-lääkkeistä. Ovat kait uusia ja ei ole kokemusta pitkästä ajasta. Itse sairastan reumaa ja minulla menee juuri jak-lääke.
      Yksi pilleri päivässä. Määräsivät sen gastropolilla puoli vuotta sitten.
      Lääkkeen aloittamisen jälkee ilmesty vyöruusu, joka parani itsessään. Söin jotain viruslääkettä. Muuten ollut hyvä lääke.

T. Pappa -55

• Anonyymi

Heippa. Täällä yksi reumaatikko ja mahavaivainen. En tosin tiedä, mikä mahassa on. On kipeä ja ripulia usein. Wessassa saa käydä alvariinsa ja reumatologi epäili tai oli täysin varma, että on suolistosairaus. No olen menossa tutkimuksiin mahasta.
      Olen käyttänyt tuohon reumaan kaikkia mahdollisia biologisia lääkkeitä vaihtelevalla menestyksellä. Biologi.lääkkeet ovat tehonneet aikansa noin 2-3 vuotta ja taas se on vaihdettu toiseen merkkiin. Rem.lekuri puhui että noi jak-estäjä tai mikä lie olisi seuraavan listalla ja jos mahassa ilmenee tulehdusta, niin se olisi paras lääke.
      Odotellaan. Kirjoittelen tänne myöhemmin.

• Anonyymi

Minulle on myös mietitty jak-estäjä lääkettä nimeltään Ringvoq. Sairastan suolistotautia ja mahatautilääkäri ehdotti sitä. En ole reumaatikko.
      No olen menossa syksyllä polille ja katsotaan, aloitetaanko tämä lääkitys.

• Anonyymi

Täällä yksi jak.estäjän käyttäjä. Olen käyttänyt Ringvoqta (kirjotinko oikein) jo vuoden päivät. On todella tehokas lääke. Kaikki nivelkivut hävinneet ja aamulla nousu sängystä, kuin nuorella.
      Haittavaikutuksia ei ole muuta kuin hieman kuumotuksen tunnetta alussa, mutta sekin on nyt poistunut. Ennen käytin monia biologisia lääkkeitä.

T. Mies 50 -vuotias

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      546
      2076
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1672
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1499
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1398
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1076
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1072
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1067
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      838
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      824
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    Aihe