Jak estäjät

kipuileva

Onko kellään kokemusta taplettina otettavista jakestäjistä. Itse pyysin niitä, mutta lääkäri ei suostunut vaihtamaan kyseiseen lääkkeeseen.

10

4333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reumariikka

Minä aloitin Olumiant- nimisen lääkkeen muutama viikko sitten, ja olen tyytyväinen. Aiemmin jouduin pistämään Metojectin 1x viikossa & Humiran 2 viikon välein. Nyt kokeillaan Olumiantia ainoana lääkkeenä. Sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut, ja niveltilanne on hyvä!

• Anonyymi

Reumalääkäri suositteli minulle juuri tuota jak-lääkettä. Sairastan nivelpsoriasista ja gronintautia. kertoi, että toiset lääkärit ei sitä helposti kirjoita, mutta hän kirjoittaa.
      On kuulemma hyvä lääke.
      Kyseessä oli kokenut reumalääkäri. Sanoi, että jos vatsan tilanne pahenee, niin tule vastaanotolle ja hän kirjoittaa jak-estäjää. Vaatii erillisen B-lausunnon.

• Anonyymi

Pystyisitkö antamaan jak-lääkettä suositelleen kokeneen reumalääkärin nimikirjaimet ja paikkakunnan. Kävisin mielelläni keskustelemassa hänen kanssaan. T. Epätoivoinen

• Anonyymi

Mitäs lääkkeitä olet jo kokeillut? Itellä kahden biologisen jälkeen jyseleca käytössä.

• Anonyymi

Kerroin tuan lääkärin etu- ja sukunimen alkukirjaimet, mutta viesti poistettiin täältä. Noista kirjaimista ei voinut päätellä, kuka olisi kyseessä, mutta ylläpito ei näemmäs ymmärrä hädässä olevia ihmisiä.

• Anonyymi

Sairastan tuota Gronin tautia ja Nivel-psoriasista. On mennyt kaiken maailman biologiset lääkkeet. Esim. Humira, Conserta, Sterala, Enberel ja nyt Remsima + Metotrexan 15mg.
      R-lääkäri sanoi, että Jak-estäjää hän kirjoittaa seuraavaksi. Kunto ollut vähän huono, joten täytyy tilata aika.

• Anonyymi

Heh. Eipäs löydy paljon keskustelua noista jak-lääkkeistä. Ovat kait uusia ja ei ole kokemusta pitkästä ajasta. Itse sairastan reumaa ja minulla menee juuri jak-lääke.
      Yksi pilleri päivässä. Määräsivät sen gastropolilla puoli vuotta sitten.
      Lääkkeen aloittamisen jälkee ilmesty vyöruusu, joka parani itsessään. Söin jotain viruslääkettä. Muuten ollut hyvä lääke.

T. Pappa -55

• Anonyymi

Heippa. Täällä yksi reumaatikko ja mahavaivainen. En tosin tiedä, mikä mahassa on. On kipeä ja ripulia usein. Wessassa saa käydä alvariinsa ja reumatologi epäili tai oli täysin varma, että on suolistosairaus. No olen menossa tutkimuksiin mahasta.
      Olen käyttänyt tuohon reumaan kaikkia mahdollisia biologisia lääkkeitä vaihtelevalla menestyksellä. Biologi.lääkkeet ovat tehonneet aikansa noin 2-3 vuotta ja taas se on vaihdettu toiseen merkkiin. Rem.lekuri puhui että noi jak-estäjä tai mikä lie olisi seuraavan listalla ja jos mahassa ilmenee tulehdusta, niin se olisi paras lääke.
      Odotellaan. Kirjoittelen tänne myöhemmin.

• Anonyymi

Minulle on myös mietitty jak-estäjä lääkettä nimeltään Ringvoq. Sairastan suolistotautia ja mahatautilääkäri ehdotti sitä. En ole reumaatikko.
      No olen menossa syksyllä polille ja katsotaan, aloitetaanko tämä lääkitys.

• Anonyymi

Täällä yksi jak.estäjän käyttäjä. Olen käyttänyt Ringvoqta (kirjotinko oikein) jo vuoden päivät. On todella tehokas lääke. Kaikki nivelkivut hävinneet ja aamulla nousu sängystä, kuin nuorella.
      Haittavaikutuksia ei ole muuta kuin hieman kuumotuksen tunnetta alussa, mutta sekin on nyt poistunut. Ennen käytin monia biologisia lääkkeitä.

T. Mies 50 -vuotias

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4956
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2645
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1717
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1322
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1103
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1005
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe