Maalaisruisleipä

Maalaisrouva

Onpa muuttunut kuuluisan ruisleivän rakenne pöpperöiseksi, eikä maistu raikkaan
juuren maku kielellä. Mitä sanoo leipuri Hiiva ?

8

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupunkilaisherra

      Taitaa olla suussasi vika, jos MANNISEN MAISTUVAISTA tarkoitit.

      • Makuhermo

        Suuni on sama, mutta hiljattain leipä muuttunut!


    • Hehkuttaja

      Perin harmittavaa jos Maalaisrouvalle ei enää leipä maistu. Omasta puolestani en kyllin pysty ylistämään paikallisen pakarin leipäseppien kädentaitoja kun viillän eineekseni mu-
      hevaa ruisleipää jossa on se sama perinteinen maku joka vie muistoissa vuoskymmeniin
      taakse. Tällaista leipää lasna ollesain natustelin ja on loistavaa että perinne pysyy ja paranoo.

    • erinomaista

      Parasta leipää mitä äidin leipoman jälkeen on syöty. ja syödään.
      Kiitos leipureille hyvästä leivästä.

      • rukiinen

        Aivan samaa mieltä olen Mannisen ruisleivästä nimimerkin Erinomaista kanssa. Parempaa ruisleipää en ole saanut muualta kuin Mannisen leipomolta. Ja vanhetessaankin leivän maku vain paranee.


    • eimoititaturhaanjooko

      Jotkut valittaa pelkästä valittamisen ilosta. Mannisen leipä on sitä PARASTA EVÄSTÄ!

    • näinonlimput

      Parasta ruisleipää Suomessa on Mannisen leipomon leipä, ei ole parempaa löytynyt!! Sama hyvä maku ja rakenne kuin ennenkin.
      Kahta en vaihda, sukkia ja Mannisen leipää!

    • ruistahihhaan

      Paras ruisleipä on itse leipomani ja ilman hiivaa kohotettu. Juuri saa muhia ainakin 2pv et aromeita syntyy. Sitten suolaa ja lisää ruisjauhoo ja kädet taikinaan ja kohotetaan 4-5 tuntia. Sitten pyöräytellään leipiä eli kuten täällä etelämmässä sanovat limppuja siihen sanaan en ole oikein tottunut että ylleesä sanon leipee tein 8 kpl. On makua samanlaista kuin ennen äitini leipomassa leivässä. Joskus olen ostanut kaupan leipää mutta kyllä se leipätiinu on haettava ja laittettava juur tulemaan ei maistu kun parempaa saa ite tehtynä. Siitä vaan ukot sormet taikinaan ei oo vaikeeta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe