Telian mysteerivika 9.4.2018 nyt ohi

telian.mysteerivika

Telialla oli 9.4. - 11.4 mysteerivika Vantaalla, joka sittemmin korjautui. Samassa taloudessa lakkasi samanaikaisesti kaksi erimerkkistä puhelinta kuulemasta niihin tulevia soittoja. Toinen on Lumia ja toinen IPhone, molemmissa Telian (Soneran) simmi. Puhelimet eivät olleet latauksessa kun ne lakkasivat kuulemasta puheluita.

- Jos puhelimeen soittaa niin soittaja ei kuule soittoääntä vaan hiljaisuutta, kunnes soitto menee vastaajaan. Jos lähettää puhelimeen tekstarin se ei tule perille. Samaan aikaan nettipalvelut paikallisverkon kautta toimivat.

- Puhelimet toimivat OK ulospäin eli kun niistä soittaa tai lähettää tekstarin niin soitto tai tekstari tulee perille.

- Jos puhelimella soittaa tai lähettää tekstarin niin se toimii normaalisti molempiin suuntiin jonkin aikaa eli puhelut ja testarit tulevat perille. Sitten yhteys muuttuu yksisuuntaiseksi eli vika tulee takaisin.

- Kun puhelimen vie kauas kotoa niin se toimii normaalisti. Kun puhelimen tuo takaisin kotiin niin vika uusiutuu.

- Toisen puhelimen verkkoasetukset on palautettu tehdasasetuksiin. Ei auttanut.

- Molemmat puhelimet on käynnistetty uudelleen ja välillä pidetty tuntien ajan virrattomina. Ei auttanut.

- Samassa kämpässä käyneen kaverin Telian verkossa oleva puhelin toimi normaalisti sellaisena ajankohtana, jolloin molemmissa meidän puhelimissa oli vika päällä. Kokeilu kesti useita tunteja eli vian syynä ei ollut asunnossa sijaitseva häiriölähde.

- Samassa kämpässä Saunalahden puhelin on toiminut koko ajan normaalisti.

- Mitään uutta elektroniikkaa ei ole tullut käyttöön.

Telian asiakaspalvelun chätti oli täysin hyödytön ja lopulta merkkasi vastoin ilmoitustani ongelman ratkastuksi. Eivät ottaneet yhteyttä tekniseen tukeen ja toistelivat vain robottina että simmissä vikaa vaikka mainitsin että kaksi puhelinta vikaantui samanaikaisesti.

Jonotin puhelinpalveluun ja he konsultoivat lopulta teknistä tukea. Kuulemma tukiasemissa piti olla kaikki kunnossa. Ne jopa resetoitiin. Vika ei korjaantunut. Väittivät että kenelläkään muulla ei vikaa näy. Noin 12 tuntia teknisen tuen tekemän tukiasemien resetoinnin jälkeen vika hävisi molemmista puhelimista.

Jos siis teillä on Telian verkossa mysteerivika puhelimessanne niin vaatikaa että tekninen tuki tekee asialle jotakin. Chättiin ei voi luottaa ollenkaan ja maksullisen erikoisneuvontanumeron kautta vian analysointiinkin olisi mennyt ainakin 30 euroa.

2

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pät-kii4444

Ei ole vika ohi. Pätkii ainakin minulla täällä Itä-Suomessa. Tuli taas asiaa viestintäministeriöön.

• kuusenkannonalla

Ei mikään ihme, että siellä jumalan selän takana kaikki pätkii. Muuttakaa ihmisten ilmoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4187
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      35
      2994
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2558
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2177
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1949
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1939
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1807
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      392
      1511
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1308
    Aihe