Mulla on nyt marsulla parin viikon ikäiset poikaset ja nyt kyselisinkin, onko urosmarsun varma merkki se, että se pyörittää takamustaan ja pörisee? Naarasmarsujen en ole havainnut tekevän sellaista. Olen vasta aloitteleva marsuharrastelija, joten sukupuolten erottaminen poikasilta on vielä vähän hankalaa. Minkä ikäisenä uros tulee sukukypsäksi, että milloin aikaisintaan kannattaa vieroittaa?
Marsun sukupuoli
12
4291
Vastaukset
- TiiaL
Kyllä naarasmarsukin pyörittää takamustaan ja hurisee.. itselläni kaksi tyttömarsua.. :) Kyllä ne sukupuolet erottaa ihan hyvin..
- marsujen puolesta
ANTEEKS MITÄ?! Oot vasta alotteleva marsu harrastelija ja oot jo poikasia kerinny teettämään?? Äly hoi...
Fiksut ihmiset ottaa ensin selvää asioista ennen ku toimii..."milloin kannattaa vierottaa??" hei haloo...
Meinaatko vielä myydä poikaset?? ..hankkisit karkkirahas muulla tavalla...- ...
Olen aivan aikuinen ihminen, joten karkkirahoja en tartte! Marsun poikasten syntymä oli vahinko, sillä ostin kaksi poikamarsua. Yllättäen toinen olikin tyttö ja nyt meillä on kaksi ihanaa poikasta:) Että semmosta.. Enpä menis tuomitsemaan tapausta,jota en tunne.
- Miranella
... kirjoitti:
Olen aivan aikuinen ihminen, joten karkkirahoja en tartte! Marsun poikasten syntymä oli vahinko, sillä ostin kaksi poikamarsua. Yllättäen toinen olikin tyttö ja nyt meillä on kaksi ihanaa poikasta:) Että semmosta.. Enpä menis tuomitsemaan tapausta,jota en tunne.
hei! minullakin on marsu ja luin netistä käyttöohjeita. siellä sanottiin, että jos se heiluttelee takapuoltaan ja pöyristelee ja "kehrää", niin se tarkoittaa sitä, että marsu kosii toista marsua.
onnea marsujen hoitoon! - doomie
Miranella kirjoitti:
hei! minullakin on marsu ja luin netistä käyttöohjeita. siellä sanottiin, että jos se heiluttelee takapuoltaan ja pöyristelee ja "kehrää", niin se tarkoittaa sitä, että marsu kosii toista marsua.
onnea marsujen hoitoon!Ota marsu syliisi ja käännä se hellästi niin että näet sen mahan. Naaras marsuilla on nisät ja uroksilla selvästikin erottuu .. no sukupuolielimet kun painaa siitä lähettyviltä HYVIN hellästi. :)
- doomie
Muistaakseni urosmarsu on sukukypsä jo joskus 2kk ikäisenä. :) Kannattaa sitten varoa ettei käy vahinkoa ja tulee 2 poikasta lisää :D
- Anonyymi
Urosmarsut tulevat sukukypsiksi kolmen viikon ikäisinä.
- Tiina Koo
Käy lainaamassa kirjastosta/ osta kirjakaupasta marsu aiheinen kirja ja lue se kokonaan se antaa tietoa mm. sukupuolielimmien selvityksestä ja paljon muitakin asioita!!
ONNEA HOITOON!!=)
P.S. Poika marsuillakin on nisät.. Oma marsuni on poika ja sen nisät erottuu hyvin. ;) - tabita
Heips.
Sukupuolen eroitus alkuvaiheessa ei ole helpoin juttu mutta ero on se että tytön sukupouliaukko on Y-muotoinen ja pojan i missä on piste päällä.
paina marsun alavatsaa hellästi niin mahdollinen i piste tulee helpommin esille.
Sekä tyttö että poikamarsu voi kurista ja heiluttaa peppuaan :)
Sukukypsyys pojilla on noin 6-8 viikkoa ja tytöillä noin 5-6 viikkoa tietysti yksilöstä riippuen.
Meillä poikien meno oli hurjaa jo neljäviikkoisena joten ei pidä aina louttaa numeroihin.
Poikia siis kannattaa seurata koska ne on hyvä siirtää toiseen häkkiin äidistä ja tytöistä ettei satu vahinkoja. Tytöt voivat olla äitinsä kanssa vaikka koko elämänsä :)
Luovutus vauvoilla on mielellään aikaisintaa 6viikkoisena. Sekin voi vaihdella.
Meillä viimeinen vauvva lähtee tänään uuteen kotiin :,) - nou nou
mun mielestä ööhh.. ehkä se on uros en itse ole sata
varma - Nea -
Mulla on poika marsu. Sit vähän aikaa sitten me huomattiin sillä nisät ns. reisien "onkalossa". nii onk se tavallista..vai mitä se tarkottaa?
- MikoManu
En mä vaa tiiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446