Uskomatonta,että säpinää syntynyt tällekin palstalle!
Tavallaan olen vapaaehtoissiirtyjä,mutta tunnen olen omieni seurassa?
Onko se lääketiedettä,että ikä sanelee,viriiliteettisyytesi,tunneköyhyytesi?
Saneleeko lääketiede aivosi kapasiteetin?
Sini-sirkkulla ainaskin lääketiede jättänyt harkinnanvaraa?
No ei se mitään ama mukana muuttolintujen matkassa
Kevätlinnuille etelästä!
22
1293
Vastaukset
- ihanaa
Kyllä rockissakin oli säpinää Little Rickhardin aikana, mikä rytmi!
https://www.youtube.com/watch?v=lQ6akiGRcL8Ajatekaa mimmit ,mikä meno oli aikoinaan?Nyt toi lantio vähän jäykistynyt,mutta yläkroppa toimii vielä! Ihana biisi,kiitos
- sinullahan-on-aivot
"Sini-sirkkulla ainaskin lääketiede jättänyt harkinnanvaraa?"
Voisitko perustella mielipiteesi, koska tuosta voi saada aika virheellisen käsityksen? sinullahan-on-aivot kirjoitti:
"Sini-sirkkulla ainaskin lääketiede jättänyt harkinnanvaraa?"
Voisitko perustella mielipiteesi, koska tuosta voi saada aika virheellisen käsityksen?Katsoin kerran ohjelman telkusta,jossa lääkäri suoritti leikkausta potilaalle ,joka oli käyttänyt näitä kalanmaksaöljykapseleita ja veri kärsi hyytymisreaktiosta.
Siitä tässä nyt oli kysymys!
Hän, lääkäri oli todella huolissaan näistä omegayhdisteiden käytöstä ja oli sitä mieltä,että niiden tulisi olla reseptilääkkeitä,ei mitään itsehoitolääkkeitä.
Minä käytän verenohennuslääkitystä lääkärin määräyksestä,mutta joutuisin sen keskeyttämään kaksi viikkoa aikaisemmin,jos joutuisin leikkaushoitotoimenpiteeseen.
Anteeksi,että vastaukseni viipyi,olen kiireinen ollut viimeaikoina,sorryrituliini_38 kirjoitti:
Katsoin kerran ohjelman telkusta,jossa lääkäri suoritti leikkausta potilaalle ,joka oli käyttänyt näitä kalanmaksaöljykapseleita ja veri kärsi hyytymisreaktiosta.
Siitä tässä nyt oli kysymys!
Hän, lääkäri oli todella huolissaan näistä omegayhdisteiden käytöstä ja oli sitä mieltä,että niiden tulisi olla reseptilääkkeitä,ei mitään itsehoitolääkkeitä.
Minä käytän verenohennuslääkitystä lääkärin määräyksestä,mutta joutuisin sen keskeyttämään kaksi viikkoa aikaisemmin,jos joutuisin leikkaushoitotoimenpiteeseen.
Anteeksi,että vastaukseni viipyi,olen kiireinen ollut viimeaikoina,sorryEipä mitään, eihän se niin elintärkeää ollut. En ota kantaa yksittäisiin lekurilausuntoihin, minulle riittää kun veri- kolesterolitasoni pysyy Omegalla ja Primaspanilla vakaana.
Keväthän se teettää ulkotöitä, tuttua ja ihanan terveellistä 😊 Täälläkin jo vihertää pihalla !
- Per-kel
Ens viikolla ollaan ku Piirpaukkeen Muuttolinnut : Tulimme taas kaukaa päin Pohjolaan Onnelaan :)
Aika hauska variaatio Piirpaukkeen musiikissa,.iloinen ja kiva kuva! Ne Konevitsan kirkonkellojen kilkatus on niin monotoonisia virkeydessään 😊 Kahvitauolla,...
https://www.youtube.com/watch?v=Q8r74cafHxQ- 12lapsi
En ole musiikki-ihmisiä , mutta kirjoittelenpa luonnon eläimistä. Asun metsän reunassa omassa mökissä enkä ole mikään nuori en kuitenkaan "sataa " vielä . Pihassani kauriit käyvät ja jänis käy joka päivä jyviä syömässä hiiriä on tullut , mutta pöllö istuu oksalla ja napsii hiiriä. Lintujakin on useammanlaisia , olen kyllä huomannut lintujen vähenemisen on kait yleinen ilmiö. Toivotaan kauniita ilmoja ja sateitakin , niin luonto herää kunnolla. hyvää kevättä toivoo mummo.
12lapsi kirjoitti:
En ole musiikki-ihmisiä , mutta kirjoittelenpa luonnon eläimistä. Asun metsän reunassa omassa mökissä enkä ole mikään nuori en kuitenkaan "sataa " vielä . Pihassani kauriit käyvät ja jänis käy joka päivä jyviä syömässä hiiriä on tullut , mutta pöllö istuu oksalla ja napsii hiiriä. Lintujakin on useammanlaisia , olen kyllä huomannut lintujen vähenemisen on kait yleinen ilmiö. Toivotaan kauniita ilmoja ja sateitakin , niin luonto herää kunnolla. hyvää kevättä toivoo mummo.
Kiitos12lapsi!
Olen saman huomioinut!
Tiettyjen lintulajien kohdalla? Viherpeipoilla oli virustauti,jolloin niitä kuoli ja ei niitä lintulaudallani vieraillut talvella?
Sensijaan järrripeippoa esiintyi pihassani pari pariskuntaa,joita en ole nähnyt vuosiin!
- Makriina.ei.kirj
Minun pihalleni ilmaantui kaksi kisailevaa oravaa, muutama lokki ja yksi punarinta. Olin jo lopettanut talviruokinnan, ja hyvä niin, sillä en toivoisi lokkien asettuvan pihapläntilleni.
Niillä on kamala tapa tulla aamuyöstä katoille ja raakkua aamuherätykset ympäristölle.Ai jaa, meillä Lippajärvellä ei lokit olleet löytäneet meitä. liekö järven läheisyys, mutta Vantaan Kesäheinässä variksenpoikaset, voi, että
ennenkuin niiden temput!
Jäähtymässä ollut kaalipata hävisi alta aika yksikön parempiin suihin, samoim kahvikupin jos jätit pöydälle saattoi variksenpoikanen siepata, ja kynttilänkin saman tien.
Oppi nekin aamuisin kolistelemaan peltikatolla, jos ei liikettä nähneet 😇
Oli ne kivoja aikoja,..onnelliset te jotka saatte seurata luontokappaleita!- Amantarina
sini.sirkku kirjoitti:
Ai jaa, meillä Lippajärvellä ei lokit olleet löytäneet meitä. liekö järven läheisyys, mutta Vantaan Kesäheinässä variksenpoikaset, voi, että
ennenkuin niiden temput!
Jäähtymässä ollut kaalipata hävisi alta aika yksikön parempiin suihin, samoim kahvikupin jos jätit pöydälle saattoi variksenpoikanen siepata, ja kynttilänkin saman tien.
Oppi nekin aamuisin kolistelemaan peltikatolla, jos ei liikettä nähneet 😇
Oli ne kivoja aikoja,..onnelliset te jotka saatte seurata luontokappaleita!Poikani toi kerran variksenpoikasen,jonka hoitaminen ei ollutkaan enää äidinvaistojeni muaista!
Sitä rääpälettä piti syöttää neljän tunnin välein,kuin lasta konsanaan.
Siitä Rookusta kasvoi aivan uskomattoman viisas eläin,mutta osasi se eläin ilmaista eitseään.
Kerran,en päästänyt häntä sisälle yläkerran ikkunasta,josta hän pyysi audienssia ja yösijaa välioven päältä,siitä hyvästä hän katkoi kaikki samettiruusuni kukinnot ja asetteli ne alimmaiselle rapulle siististi jonoon - Makriina.ei.kirj
Kostonhimoinen varis! Uurasti harmissaan puutarhassa kun ei päässyt yöpuulle.
- kei...nuvaheinä
Auringonpaistetta ja iloa elämään 😘 ~~~
https://www.youtube.com/watch?v=ZgA_tC0x1j4- k-heinä
Voi ei, tuo olikin ihan häävalssi, se ei nyt ihan ollut mitä tästä kesästä ajattelin 🤣)))
No, etsin vielä "Anttila hän ampaisi ylös vuoteeltaan",..sopii riemukkaammin,... - sini.sirkku.ek
Kas tässäpä,..Anttila Tapsa Rautavaara miehekkäänä 😊
https://www.youtube.com/watch?v=ezO1T_uKzQk
Tänään melkein itkin,kun kolme pääskyä haki myrsyävän järven pinnalta syötävää!
Minkätähden noiden muuttolintujen,siis hyönteissyöjien kovalevylle ei ole niiden luoja tehnyt muutoksia ilmastonmuutoksista,kun hutaisi seitsemässä päivässä kaiken tämän ja luuli,että kaikki toimii tuhansia vuosia??Voi jessus mitä yöllistä sentimentaalisuutta, ,..ihan kuin ei linnut pärj'äisi, niinkuin miljonia vuosia on selvinneet , jääkausista,... helteisiin.
Et nyt viitsis elää vielä ilmastomuutosta siellä korvessa, lähde jo tuulettumaan!Tulihan se ilmastonmuutos!
Nyt kärvistellään helteessä!
No minulla ei ongelmaa hevostalli ja navetta ovat sopivan viileitä ja voin pulahtaa ihanaan järviveteen,kun alkaa keittämään yli!
Niin hevostallissa on matot lattialla ja sänkykin!
Painepesurilla pesin lattian,ettei siellä ruunankusi tpdellakaan haise!
Se viimeinen polleni poistui siitä "yksiöstä" jo yli kymmenen vuotta sitten.
Vain vanha riimu on.....- sini.sirkku.ek
Totesin juuri noustessani uuteen aamuun: äkkiähän se tulikin 😊)) kun muutamassa päivässä laaja pihanäkymäni on jo niin vehmas, ettei naapuritalojakaan juuri näy.
On sulla Ama ihanat paikat pujahtaa viileään lepotauolle, kun olet kunnostanut tallinkin majapaikaksi!
Melkoisen aikaansaapa tyyppi kyllä oletkin! Asuntovaununkin ahersit kuntoon joku kesä muistelen.
Aittaan sisustin minäkin siivouksen jälkeen, helleöiden ja sadepäivienkin lukupaikan Sipoossa.
Vain navetan lattian pesin painepesurilla, lehmien eka laidunpäivänä, kyllä ne nuuhkikin puhtautta palatessaan paikoilleen😊
Kesänavetan raikkaudesta pidinkin paljon, kun voi pitää ovet auki, ja pääskyset suhahtelevat lennosta kärpäset suihinsa!
Talviaamuisin piti kyllä avata sontaluukku ensimmäisenä, siivota lantakourut, heittää heinät eteen, ja jo alkoi happi riittämään seitsemälle sarvipäälle ja käsin lypsäjilleen, he heh.
Kovan suostuttelun jälkeen sain 10 vuoden käsinlypsyn sijaan lypsykoneen aikaiseksi, mulla kun oli ansiotuloina Kunnallinen homma puolipäiväisenä. Pyörällä silloin liikkuin 4-5 vanhuksen luona ruokakassit mukanani. Siivous, ruuanlaitto ja kylvetys Kunnan terv.kesk. saunassa kuului siihen aikaan hommiini. Huh heijaa, ruumiillista työtä joka paikassa ! Omat heinänteot niitä raskaampia ja sonnalevitys talikolla pelloille!
Karkuunhan koko Sipoosta oli lähettävä henkensä uhalla,... 😂))),. Nyt on jo helpot eläkepäivät, eläköön kerrostalot.
- rituliiniek
Että seitsemän lypsävää?
Olen aina luullut,että sinä sini-sirkku olet ollut kartanonomistaja ja suurtilalinen?
Tosin täällä kasvattikodissani oli vain viisi kuntturaa ja emakoita ja tietenkin hevonen siis traktoria ei ollut??
Se käsinlypsy piti suorittaa ensin,että pääsin Syväänlahteen tanssimaan ja uimassa käytyäni baanalle polkupyörällä,jonka ensin hilasin veneeseen ja senjälkeen soutumatkaa kilometri ja sitten polkemaan 16 kilsaa,että kyllä se nuoruus hupeni avan uskomattomasti?
Ja vain suvunjatkamisvietin viemänä??
Mikä ihme,ettei enää pysy rekisteröityneenä,heti putoaa ulos??
No aivan sama,sanoi ama En tiedä miksi rekatut irrottaa, johtuneeko aikarajasta Aller'in data'ssa ,..vai antaako nuortumissvihjeitä meille ikäihmisille 🤣)))
Niin huoh', ne luulot kartanoista,.... käydään nyt läpi viimeistä edellisen kerran:
ensimmäinen avioliittoni oli muovialan yrittäjinä, silloin yllettiin liikevaihdon osalta Suomen toiseksi suurimmaksi toimistotarvikkeiden tuottajina. (muovikansioita, välilehtiä, taskuja, AIV-vesisäiliöitä ym ym) jossa hoidin osa-aikana toimistotyöt, muovisaumauksen ym. ohella tuotannon puolella.
Siitä a-liitosta on 3 lastani, mieheni menehtyessä nuorimmaisen ollessa vielä alaikäinen.
Seuraava a-liitto, oli tuo pienviljelijän emännys, josta kuustoista vuotta rehkittyäni, keräsin vähäiset kimpsuni, ja jätin alkeellsen maajussini varustettuna apuvälineillä. Lypsykoneella, traktorilla, salaojapelloilla ja WC, n suihku ja kodinhoitotiloineen. Ystävyyskin säilynyt sentään molemminpuolin.
Katsoin sitten viisaammaksi 🤔,.. avioitua minuun ( tauluihini ) ihastuneen Valtionvarainministeriön verovirkailijan, HBL poliittisen pilapiirtäjän, kuvataidearvostelijan kanssa, --- tuon kypsän rakkaan ihmisen, miehen, jonka rinnalla sain ennenkokemattoman vapaasti olla oma itseni.
Yhteiset ihanat kesät Kesäheinässä, iloa ja riemua pienimuotoisesta puutarhanhoidosta, samanhenkisisiä iloisia naapureitakin.
Miks'ei matkatkin etelän lämpöön talvisin, - kaikki yhteiset keskustelut ja kokemukset, mutta
_____________________ nyt riittänee muistelot ja takaisin
meneillään olevan ihanaan kesäaamun, ja kahvinkeittoon,...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906393- 1723692
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2152273- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191723
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707