Soteli 2018 laske pisteet, mihin hait, oliko vaik

Hyvinmenitl

1) paljonko sait omien laskujesi mukaan pisteitä?
2) ehditkö vastata kaikkiin kysymyksiin?
3) mihin hait?
4) oliko koe helppo vai vaikea? mikä oli vaikeaa

56

8625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinmenitl

      80 max miinukset mukaan niin sain Min. 70p
      2)ehdin
      3)rik.seura.sosionomi
      4) koe oli mielestäni yllättävän helppo jopa ensikertalaiselle

    • näintälläkertaa

      56,6, vähän laskettu luultavasti alakanttiin kun ei ollut enää ihan 100% mitä sinne tulikaan klikanneeksi. Oli helppo, ehdin vasta. Sosionomiksi haen. Englantiosio ehkä vähän kompa, puhun päivittäin englantia mutta silti tuli ehkä siellä mokattua mutta no jaa. Sellaista se on.

    • Misäääää

      Mistä saitte oikeat vastaukset?

    • tuloksiaodotellessa

      1) >70 pistettä
      2) ehdin
      3) Sosionomiksi
      4) Paljon helpompi kuin mitä odotin

    • hakija1

      1) ehkä noin 51 p, 2) pariin en ehtinyt, 3) suuhygienisti, 4) ihan ok, ennakkomateliaaliosuudessa muutama kysymys vaikeita

    • onski

      59 pistettä arvioitu alakanttiin

      • onski

        Lisään, että olin itsevarmin englannissa, mutta se meni kaikista huonointen. Tuntui, että jokainen kysymys oli kompa.


      • samoinsamoin

        sama juttu täällä, oli kyllä niin täynnä kompia että.


      • mrsiia

        Samma här, mä oon bilingual ja toi enkun osuus otti mua päähän, mietin, että onko ne niin fiksuja, että tehneet tällasen kokeen, vai pitääkö vaan olla normi. Lievästi hävetti, kun män väärin...


      • mrsiia

        Minkälaisia pistemääriä te veditte? Oon tosi pettynyt siihen enkku-osioon, sen piti olla mulle läpihuutojuttu...


    • OM3

      1) 48,8
      2) ehdin ja muutami minuutti jäi yli
      3) terveydehoitaja, bioanalyytikko, sairaanhoitaja
      4) osa ennakkomateriaalista helppoa, osassa vastaukset meni väärin kun luin/ymmärsin kysymyksen väärin. Matikassa, äikässä ja enkussa tuli myös huolimattomuusvirheitä. Lyhyt aika rasitti joten osaan piti vastata kiireessä eli hutiloiden.

      Odotetaan jännityksellä pääseekö oikeisiin pääsykokeisiin :)

    • Kätilöksi

      Omien laskujen mukaan noin 58 pistettä, hain Turkuun ja Tampereelle kätilöksi. Vähän kiire tuli mutta kaikkeen ehtisin vastaamaan :)

    • Piupau

      1. 65 p
      2. Ehdin vastata.
      3. Terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi
      4. Helppoja ja vaikeita kysymyksiä. Tein tyhmiä virheitä! Esimateriaalit oli helppoja :)

    • pii

      1. 56,9
      2. Ehdin, jäi aikaakin vielä
      3. Sosionomi
      4. Tuntui yllättävän helpolta, tosin englanti meni enemmän pieleen kuin odotin ja matikassa pari huolimattomuus/ajatteluvirhettä. Meni siis huonommin kuin koetta tehdessä tuntui menevän.

    • niinvarmaanjoo

      Te, jotka kuvittelette saaneenne yli 70 pistettä, niin kai olette tajunneet, että väärä vastaus vähentää 1,3, eikä 0,3 pistettä...?

      Aika hyvin vedetty, jos 80 kysymyksestä korkeintaan 7 on mennyt väärin.

      • Enymmärrää

        Mä en kyllä tajunnu tota, että multa vähenee 1,3 pistettä. Jos oon saanu esivalintatehtävistä 29 oikein ja 11 väärin niin eiks se tarkota, että 29p-3,3p=25,7


      • Hmtl

        80max eli jos saat vaikka 10väärin niin et saa sitä 1oikein pistettä eli - 1 ja plus 0,3väärästä eli yhteensä 1,3.


      • Enymmärrää

        Eli paljon sain sitte tosta esivalintaosuudesta?


      • niinvarmaanjoo

        Jos ei ymmärrä, miksi väärä vastaus rokottaa 1,3 pistettä, niin kannattaa varmaan unohtaa ne korkeakouluopinnot muutenkin...

        Rautalangasta: kun oikea vastaus antaa yhden pisteen ja väärä vie 0,3 pistettä, niin yhdellä väärällä vastauksella jää saamatta se 1 piste, jonka olisi saanut vastaamalla kysymykseen oikein ja lisäksi menettää vielä 0,3 pistettä. 1 0,3=1,3


      • Enymmärrää
        niinvarmaanjoo kirjoitti:

        Jos ei ymmärrä, miksi väärä vastaus rokottaa 1,3 pistettä, niin kannattaa varmaan unohtaa ne korkeakouluopinnot muutenkin...

        Rautalangasta: kun oikea vastaus antaa yhden pisteen ja väärä vie 0,3 pistettä, niin yhdellä väärällä vastauksella jää saamatta se 1 piste, jonka olisi saanut vastaamalla kysymykseen oikein ja lisäksi menettää vielä 0,3 pistettä. 1 0,3=1,3

        Eli olin laskenut pisteeni oikein??? XD


    • Maybe

      1. Laskin alakanttiin 55p
      2. Aika loppu kesken, heitin vikat parit vastaukset hatusta.
      3.sosionomi
      4. Vaikutti helpolt, oli paljo kompia ja nippelitietoo.

    • Hyvinmenitl

      Joo laskin sen 1.3 ja joo ei mennyt, kuin 6-7 väärin jos lasken yläkanttiin. :)

    • Hoitsu

      Viime vuoden kokeessa väärästä vastauksesta sai sen -0.3 eikä muuta.

      • niinvarmaanjoo

        Et sitten tullut ajatelleeksi, että vastaamalla väärin jää myös saamatta se 1 piste.


      • Enymmärrää

        Joo niin mäki ymmärtäisin ihan selvästi eikä mitään -1.3p. Tuntuu siltä ku oisin ihan tyhmä kun en tajua et miks multa lähtis -1.3p ?


      • ppp

        Oikeista vastauksista saaduista yhteispisteistä vähennetään väärät vastaukset x 0,3. Jos taas maksimipisteistä vähennetään väärät vastaukset, niin silloin vähennetään väärät vastaukset x 1,3.


      • niinvarmaanjoo

        Ei se vaan tunnu siltä, vaan sinä todella olet tyhmä, kun et ymmärrä miksi väärä vastaus vie 1,3 pistettä.
        Miten voi olla niin vaikeaa käsittää, että vastaamalla kysymykseen oikein saa 1 pistettä. Ja vastaamalla kysymykseen väärin saa -0,3 pistettä ja sen lisäksi jää saamatta se 1 piste, jonka olisi saanut vastaamalla oikein. Yksi väärä vastaus siis vie yhteensä 1,3 pistettä maksimipistemäärästä.
        Joko tajusit? Mikäli et, niin kertaa se peruskoulu ensin.


      • Helpottiko

        Laskutapoja on kaksi:
        1) Pohjapisteet ovat 80, jos virheitä on esim. 20 ja yhdestä virhevastauksesta rokotetaan -0.3 niin tässä tapauksessa lasket 1,3x20=26 ja vähennät sen 80p. Eli pistemääräsi on tällöin 54p

        2) Pohjapisteet ovat 0. Eli lasket kaikki oikeat ja väärät vastaukset. Jos sinulla on oikeita vastauksia 60 ja virheitä 20 niin lasket silloin 20x0,3=6 ja vähennät tämän pistemäärästä 60, jolloin loppupisteesi ovat 54p


      • Enymmärrää
        Helpottiko kirjoitti:

        Laskutapoja on kaksi:
        1) Pohjapisteet ovat 80, jos virheitä on esim. 20 ja yhdestä virhevastauksesta rokotetaan -0.3 niin tässä tapauksessa lasket 1,3x20=26 ja vähennät sen 80p. Eli pistemääräsi on tällöin 54p

        2) Pohjapisteet ovat 0. Eli lasket kaikki oikeat ja väärät vastaukset. Jos sinulla on oikeita vastauksia 60 ja virheitä 20 niin lasket silloin 20x0,3=6 ja vähennät tämän pistemäärästä 60, jolloin loppupisteesi ovat 54p

        Näin olin juuri laskenutkin :):):)


      • Enymmärrää
        Enymmärrää kirjoitti:

        Näin olin juuri laskenutkin :):):)

        Laskin tuolla tavalla 2 niin en vain ymmärtänyt 1.3 vähennystä, sillä sitä ei tuossa käytetä :)


      • TuskanParaus
        niinvarmaanjoo kirjoitti:

        Ei se vaan tunnu siltä, vaan sinä todella olet tyhmä, kun et ymmärrä miksi väärä vastaus vie 1,3 pistettä.
        Miten voi olla niin vaikeaa käsittää, että vastaamalla kysymykseen oikein saa 1 pistettä. Ja vastaamalla kysymykseen väärin saa -0,3 pistettä ja sen lisäksi jää saamatta se 1 piste, jonka olisi saanut vastaamalla oikein. Yksi väärä vastaus siis vie yhteensä 1,3 pistettä maksimipistemäärästä.
        Joko tajusit? Mikäli et, niin kertaa se peruskoulu ensin.

        Wau. Onnea vaan meille, jos sinut valitaan opiskelemaan alaa, jolla vaaditaan sosiaalisiataitoja ja empatiaa. Tuo ei ehkä ole ihan se asenne, jota mä toivoisin kohtaavani silloin, kun tarvitsen apua, tai ohjeita.


    • Ymmärsittekö

      Eli jos saa vaikka vain yhden väärin 80kysymyksestä saa pisteitä 78.7. Jotkut laskee virheellisesti, että silloin saisi 79.7pistettä. 10väärin on taas 80-10-3 eli 67.

    • Janedoe

      76,1 nopealla vilkaisulla, voi olla jokunen enemmänkin väärin. Nyt jännäillään sit rajoja.

      • Janedoe

        1) paljonko sait omien laskujesi mukaan pisteitä? - 76.1
        2) ehditkö vastata kaikkiin kysymyksiin? - ehdin
        3) mihin hait? - fyssariksi
        4) oliko koe helppo vai vaikea? mikä oli vaikea - oletettua helpompi. vaikeaa oli englannin vastausvaihtoehdot


    • jännää

      1) laskin et >55pistettä
      2) tuli vähän kiire, niin jätin itselle heikoimman osion englannin viimeiseksi ja siihen veikkasin osan kun en ehtinyt kunnolla lukea
      3) toimintaterapeutti ja fysioterapeutti, ei kuitenkaan ollut kumpikaan ykkösvaihtoehto haussa
      4)osa aineiston pikkutarkoista kysymyksistä tuotti päänvaivaa, ja myös englanti sekä äidinkieli kun oli hieman kiire, mutta ei ollut mitenkään erityisen vaikeita

    • Ammatinvaihto

      1) 57
      2) Ehdin just sopivasti vastata kysymyksiin, ennakkomateriaalin osuuteen meni eniten aikaa
      3) Fyssari, turku
      4) Äidinkielen ja matikan osuudet helpoimpia. Englanti on itellä vahva, mut jotenkin tossa oli hämääviä vastausvaihtoehtoja ja se osuus ei menny niin hyvin ku olisin toivonu. Ennakkomateriaalin osuus oli vaikein ja samalaisesti hämääviä vastausvaihtoehtoja ja muutama turha miinuspiste tuli kyl noista molemmista osuuksista.

    • JDZ21

      64,4. Laskin ensiksi vain -0,3 pois, mutta tottahan tuo on, mitä sosiaalisesti rajoittunut ystävämme sanoi.
      Kolmeen kysymykseen en ehkä ehtinyt vastata ajan tultua vastaan, en ole varma tallennuksesta.
      TAMK, ensihoito
      Vaikea aikarajoituksen takia. Tarkistaminen vie aikaa

    • Turhautunut

      A) 48,8
      B)Ehdin juuri vastata kaikkiin kysymyksiin, muutama viimeiset kysymykset meni arvailuksi.
      C) Sosionomi, Lahti
      D)äidinkieli helppo, matematiikka ja englanti vaikeita, ennakkomateriaalin osuus vaikeahko...

    • Pampula

      A) 11-15 meni väärin. 60-65 pistettä siis laskeskelin saaneeni
      B) Ehdin, 5 min jäi aikaa. Hurja kiire kyllä oli ja moni virhe olisi jäänyt tekemättä jos olisi hetken pidempään miettinyt.
      C) Sosionomiksi
      D) Hölmöjä virheitä tuli tehtyä etenkin matikassa. Aineistossa pärjäsin yllättävän hyvin! Ctr F käytössä lähes joka vastauksessa ja vaan 5-7 virhettä siitä huolimatta, etten ollut aineistoa juuri päntännyt etukäteen. Aikataulutuksen huomasin tärkeäksi, pyrin käyttämään äikkä/matikka/enkku-osioihin kuhunkin max 10-15 min, koska tiesin aineiston vaativan paljon aikaa juuri tuon ctr F-työskentelyn takia. Matikka vei 20 min, mutta onneksi äikkä oli nopea tehdä (osa vastausvaihtoehdoista tuntui vitseiltä??) ja enkkukin sujui suht reippaalla tahdilla. Aineistoon jäi tasan 60 min ja viittä vaille ajan loppumisen olin jo valmis. Pari vastausta kerkesin korjaamaankin (ainakin yhden oikeasta vääräksi, mikä kismittää).

      Ihan hyvät on fiilikset, tuntuu, että testasi enemmän tiedonhakutaitoja, kuin aineiston tuntemista. Ainakaan itse en kyllä olisi millään etukäteisvalmistelulla osannut opiskella just noita asioita mitä kysyttiin...

    • Jepajeez

      43 ilman mitään hakuja enkä katsellut esivalintamatskua kokeen aikana. Ehdin vastata kaikkiin.

    • eoeoeoe

      54 pistettä omien laskujen mukaan ja olen hakenut Tamkiin terkaks ja sh:ks ja Samkiin sh:ks.

    • Ninatsu

      1) paljonko sait omien laskujesi mukaan pisteitä? Aika tarkalleen 65/80. Vähän alakanttiin ehkä laskin, ettei tule pettymyksiä, kun saan tulokset.. :D
      2) ehditkö vastata kaikkiin kysymyksiin? En. Aineistokysymyksien loppupuolella alkoi sekuntikello tikittää ja loppu menikin sitten hakuammunnaksi. Osaan en ehtinyt vastata mitään.
      3) mihin hait? Sosionomiksi.
      4) oliko koe helppo vai vaikea? Luulin olevani englannissa vahvoilla, mutta sieltä tuli harmittavia miinuspisteitä. Matikka ja äidinkieli meni hyvin. Aineistokysymyksissä kysyttiin sellaista, mitkä skippasin aineistoja luettaessa... Oletin, että ns. turhaa tai liian pikkutarkkaa ei kysytä, ja siellähän oli sitten pitkä liuta kysymyksiä kaiken maailman aineistonkeruu- ja analyysimenetelmistä sekä tarkoista luvuista. Mielestäni tyhmää tuollaisia laittaa, koska vastaukset niihin on melkeinpä pakko luntata tekstistä (eli testataanko sittenkin nopeaa sormityöskentelyä ctrl f:n muodossa..). Eivätkä liittyneet paljoakaan siihen, miten me aineisto ns. sisäistetään.

      Summa summaaaarum: Kyllähän se kutsu tulee kun vertaa aiempien vuosien pisterajoihin, nyt pitää alkaa jo miettiä itse pääsykoetta

    • Tylvetinhehmä

      1) en viitsnyt edes laskea kun ennakkotehtävästä jäi tekemättä vaikka miten monta. Hyvä jos edes 30 🤔
      2) en
      3) sosionomiksi
      4) pahin olo aineisto, en osannut kunnolla etsiä edes ctrl f:llä oikeita vastauksia. Matikka haastavampi mitä luulin. Enkku ja äikkäei tuntuneet vaikeilta.
      Taidan olla vaan helevetin tyhmä. :(

    • Sofiia

      1. 65-67
      2. Hyvin ehdin! Puol tuntia jäi vielä tarkastuksille aikaa, joita en tosin selvästikkän tehnyt tarpeeksi hyvin kun virheitä jäi silti se about 10. :D
      3. Kareliaan sosionomiks ja fyssariks.
      4. Helpolta tuntui! Ekassa osiossa eniten virheitä, ja ihan huolimattomuudesta ja kysymysten väärin ymmärryksestä johtuivat. Enkussa ja matikassa kummassakin yksi virhe, ja molemmat oli paljon helpompia kuin kuvittelin. Äikästä kaikki oikein, ja sen kanssa oli no problems!
      Kylläpäs nyt helpottaa kun koe ohi! :)

    • Aloha

      1. 66-70
      2. Just ja just ehdin vastata kaikkiin, matikan vauhti-laskua en ehtinyt kyllä laskea :P
      3. Hki osteopatia, Kuopio&Joensuu fyssari, Kotka naprapaatti ...
      4. Matikassa tuli itsellä huolimattomuusvirheitä, ja en yhtään muistanut miten vauhtia ja todennäköisyyksiä lasketaan (lukion suorittamisesta aikaa jo useampi vuosi..), muuten olivat ok. Enkun kysymykset tuntui haastavilta vaikka kieltä sinänsä hyvin osaankin. Äidinkielen luetunymmärtäminen oli helppo ja moniin sai oikean vastauksen ihan vaan sillä että muut vaihtoehdot oli niin epäuskottavia (mutta taisi kyllä yksi virhe tässäkin tulla..).
      En edes tajunnut että olisi voinut olla ennakkomatskut tietokoneella auki ja sieltä hakutoiminnolla etsiä vastauksia :D olisi säästynyt ehkä aikaa kun nyt itse paperiversiosta niitä metsästelin... mutta hyvin sain silti varmaan kahta lukuunottamatta ne oikein :)

    • Tipelius

      Kehtaankohan edes laittaa omia pisteitä :D
      En ollut monistakaan kysymyksistä varma mitä vastasin, mutta;
      1)varmuuden vuoksi alakanttiin laskettuna 35,8 tuli pisteitä...
      2)Ehdin vastata kaikkiin, tosin moniin hyvin hätäisesti, aikaa jäi 10 sekuntia :D
      3)Seamk/sairaanhoitaja, Tamk/laborantti.
      4)Tuntui näin ensikertalaisesta yllättävän helpolta, vaikkakaan en nyt sitten mitään huippupisteitä saanut. Äidinkielen osio oli helpoin, niihin olisin osannut vastata lonkaltakin oikein. Englanti harmitti kun en pystynyt keskittyä kunnolla tekstiin, vaikka kielen osaankin. Sieltä tuli pari miinusta. Matikassa lääkelaskujen tyyppiset meni oikein kun ne pitää tälläkin hetkellä ammatinpuolesta hallita, mutta pari muuta meni päin honkia..

      Saas nähdä kuinka käy, olin kyllä aika pettynyt tulokseeni, kun aamulla kokeen jälkeen vielä oli aika hyvät fiilikset. Jos nyt jälkikäteen voisin jotain tehdä toisin niin lukisin vielä tarkemmin ennakkomateriaalit läpi, nyt osasin osaan kysymyksistä vastata suoraa, mutta muutamaan joutui hakemallahakea vastausta.

    • E7udidid8di

      1.n.55 pistettä, pari kysymystä oli kun en ihan oikeasti muista mitä vastasin
      2. Pari jäi vastaamatta, muutaman vastauksen lottosin
      3. Bioanalyytikoksi
      4. Mun mielestä oli helppo, enkku oli kaikkein vaikein, vaikkei se normaalisti ole mulle ongelma

    • Kusettajat

      Hahahahha, taidettu huijata kokeessa, melko kovia pistemääriä. Tämä esivalintakoe tulee katoamaan sen vuoksi, että niin helppo huijata ja jos annetaan mahdollisuus siihen niin suurin osa luultavasti tehnyt vilpillisesti.

    • Venku1

      Kai huomasitte että vastauksia on nyt muutettu..
      Eli oikeat vastaukset kannattaa tarkistaa.
      Yks matikan kysymys mitätöity, yks aineisto ja aineistokysymyksissä useampi oikea vaihtoehto..

    • Uusipäivä

      Tänään tuli pisteet. Kuinkahan teille edellä kirjoitelleille kävi? Pitivätkö omat ennakkoarviot paikkansa?
      Itse ainakin ihmettelen, että max. pisteet ovatkin nyt 70p....

    • Rusinapulla

      44,2/78 sain pisteitä. Meni huonommin mitä itse laskin.

    • Maeer

      44,5/78

    • Ihajeba

      64,6/78

    • kolmas

      45.8 laskin että oisin saanut 45.5 eli aika lähelle😁

    • Thksi

      66,3/78.
      Saman pistemäärään sain myös itse laskiessa kokeen ja oikeiden vastausten päivitysten jälkeen. :)

    • Jeppis

      37,7. Tamk, kätilö. Tuskin tulee kutsua..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe