Suomi Euroopain huonoin ja kallein maa

Norjaparasmaa

Oikeisto lisää työttömyyttä. Tuloerot nousee. irtisanomissuoja jo nyt Euroopan huonoin, jota vain heikennetään koko ajan entisestään. Johtajat tienaa enemmän ja enemmän. Hoitajat ja duunarit palkkakuopassa, mutta lääkärit tienaa paljon jne. Ei Suomessa kannata kuin hyvä koulutus tai ammattirikollisuus, jolla tienaa parissa vuodessa helposti 2me. Sit rahat piiloon, jos joutuu lusimaan. Norja hyvä maa. Hinnat halvemmat kuin meillä (lasten tarvikkeet, asuminen, bensa, autoilu). Ainoastaan ruoka hieman kalliimpaa nykyisin, mutta ostovoima Norjassa Euroopan paras!! Siivoojakin tienaa ilman lisiä 25e tunti Norjassa. Hitsaaja saa käteen 6500e kk. Tekee vaik 6kk pitkää viikkoa ni saa verottoman palkan. Tulee sit Suomeen nauttimaan 400 päivää ja sit ain takasin. Norjassa saa tehdä pitkää 70 tunnin viikkoa. Sääntö Suomessa ei saa.
Suomesta ei kannata muuta kuin ottaa tuet pois! Miettikää vaikka Saksaa, siellä hinnat paljon halvemmat kuin meille, työaika lyhyempi ja palkat paremmat. Saksassa esim. vuokrat maksaa kaksiossa 500e kalleimmillaan ja meillä Suomessa Pääkaupunkiseudulla 1200e/kk aika moinen ero. Autot todella halpoja Saksassa. Kaikki nuoren menkää Norjaan töihin ja tulkaa tänne vain lepäämään, niin saatte liitolta paremmat korvaukset kuin täällä palkka.

13

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipila

      Täällä ihmetellään kun raha ei kierrä,hyväosaisekaan eivät syö tai tuhlaa enempää kuin vatsa vetää , näitä suositaan ja rahavirrat ohjataan hyväosaisille samalla kun osa näkee nälkää eikä lääkkeisiin ole varaa , 500e kuukausi jolla pitää hoitaa menonsa ja elonsa kalliissa maassa ja näitäkin kadehditaan , ettei vaan pääsisi liian helpolla , keksitään aktiivimalli jolla saadaan tulonsiirrot kohdistumaan konsulteille kuten joskus 90-luvulla , ja mitens kävikään . köyhät kyykkyyn.......

      • Norjaparasmaa

        Just näin!!


    • tulojenmukaan

      Ostovoimaa voitaisiin lisätä esim. poistamalla verot kokonaan alle 2000e kk tienaavilta ja taas tonne yläpäähän yli 60te vuodessa tienaavien verotusta voisi ihan hyvin korottaa vaikka 10 prosenttia.

      • Kehitystä

        Hyvä ajatus.


    • hyvämaakyllä

      Norja onkin paras maa maailmassa ostovoimaan nähden. Siellä on öljyä ja esim. vesivoimaa. Heillä siksi varaa maksaa hyvää palkkaa ja hyviä tukia. Olen ollut Norjassa töissä jo yli 20v ajan. Keikkahommia puolivuotta suunnilleen ja sitten vajaa pari vuotta aina Suomessa työttömänä. Ei ole perhettä, niin voi mennä milloin huvittaa, kun ei ole tyttöystävääkään ollut koskaan. Suht ilmainen asuminen, kun asuu parakissa.

      • norskissako

        Mitä teet kaikella rahalla, jota olet ansainnut todella paljon? Ei sinulla ole kerran tyttöystävääkään. Oletko homo? Onnea vaan sinulle!


      • otavielätoinenvaimo

        Niin niin. Ei se ole homo jolla ei ole tyttöystävää porissa. Päinvastoin, sellaiselle miehelle pitää nostaa hattua joka ei porilaiseen tyydy.
        Porin homot ei ymmärrä että rahalla voi ostaa laadukasta pll..a jos haluaa. Ei ole pakko olla niin tyhmä että antaa kusettaa itsestään elättäjän poriläskille, joka poikii vielä sää elätettäviä.
        Siinäpä katuu lopun elämänne kateelisena, kun viisaammat miehet käy laatunaisilla. Eikä maksa juuri mitään verrattuna siihen mitä maksaa olla elättäjänä.
        Sitten ollaan olevinaan elämään tyytyväisiä, ja vedetään turpa täyteen viinaa viikonloppuna, kun ei ole muutakaan lohtua. Kusessa ollaan.
        No, tiedätte ainakin miksi lähdette joka aamu töihin. Tyhmyys maksaa, mutta kuinka kukaan voi olla noin tyhmä?


      • naimisissajo13v

        Hyvä kommentti. Itse olen komea ja vaikken olisikaan niin yrittäisin saada sellaisen naisen, joka tyyliin elättäisi minut. Ite tienaan vuodessa vaatimattomat 30te päivätyö. Vaimo tienaa vuodessa 500 000e. Vaimo ei ole erityisen kaunis luonnostaan. Tosin meikille saa ihmeitä aikaan. Itse olen tyytyväinen ainakin, kun elintaso ok ja aina turvattu. Vaimo ei nimittäin tee kotitoitä lainkaan. Ne teen itse. Mun mielestä se ok, kun mulla osa-aikatyö 20 tuntia viikossa (siihen nähden ok palkka) vapaa aikaa on , joten luonnollisesti teen ne kotityöt ja hoidan lapset. Vaimo voi vaan levätä vapaa-aikana ja tehdä perheen kanssa kaikkea kivaa.


    • Norjaparasmaa

      En ole homo. Nautin vain vapaudesta ja vastuuttomuudesta.

    • ratiopharm

      Rikoksesta elinkautinen on vain 12 vuotta. Aviossa elinkautinen on elinkautinen. Tuomion voi tosin keskeyttää pätevällä tuomarilla mutta pirun kalliiksi tulee sekin.

    • Uiuiuiuiuio

      Fiksuja juttelet, ilmeisesti jonkin aikaa kun olet ollut viimeksi Norjassa.
      asuminen esim tromssa normaali yksiö 1300_1600e ja sähköt ja vedet päälle, bensa mittarilla yli 2e, ruoka huonolaatuista ja kaksinkertaista hinnaltaan.
      Ilman norjan kielentaitoa vaikea työllistyä normaalille palkalle. Se 25e tunti kattaa suunnilleen saman kuin porissa saatu 12e.
      Ja matalasti koulutetuille voi sanoa että unohda, itäeuroopasta lappaa paskahommaan tekijöitä.
      joku luvilla suojeltu ammatti ja voi päästä ansioille jos joku tukee asumistasi.
      Ja se kielitaito, muuten kusevat joka asiassa silmään.

      Sairaanhoitaja, hammaslääkäri, merenkulkualan korkeemmat, sähkäri ja vastaavat rajoitetut hommat mihin ei saada Baltiasta väkeä. Ehkä nippa nappa se hitsari jos kaikki pumaskat kunnossa ja a1 kielitaitoa myöden.
      Muuten pysyy pois.

      • pellepelle

        Puhut paskaa, koska olet kateellinen niille, jotka Norjassa tienaavat. Bensa siellä halpaa ja asuminen. Melkein kaikki halvempaa kuin Suomessa. Lastentarvikkeet (vaipat yms.) ovat puolet halvempia kuin Suomessa. Tiedän, kun siellä itse olen juuri ollut.


    • aisankannattajat

      Suomalaiset ovat niin kiinni pienipalkkaisessa työssään, että eivät jaksa kommentoida tätä totuutta mitenkään. Tämä kuvaa hyvin eurajokilaisten perheiden tasosta. Joku kyntää peltoa isololla kairalla, kun perheen pää omaa vain sen pienen kairan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe