Hyvä, että joku teki jotain

Karabah

48

9031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvintehty

      Joo, hyvä että teki.
      Tältä palstalta löytyy joskus hyvää, vaikka kysymykset ovatkin tumpeloilta (esim. millainen vene sopii minulle tyyliin).

    • Hieno juttu!

    • Faia

      Nyt ei pystynyt lukemaan juttua loppuun. Alkoi oksettaa...

    • Jdpsldn

      Aika hurjaa. Hyvän työn teki palstalainen joka ilmoitti viranomaisille.

      Ettei vaan tekijä ollu skandipelle-veneilijä.. ;)

    • Voisentään

      Nyt ymmärtää purjehtijoiden outoutta, sääli lapsia. Hyvä että uskalsi ilmoittaa kaltoinkohtelusta.

      • jos.ymmärrät

        Tarinan purjehtija kuitenkin oli se, joka ilmoituksen teki. Ne vanhemmat tarvitsivat purjehtijan apua, koska eivät itse olleet purjehtijoita.


      • Voisentään
        jos.ymmärrät kirjoitti:

        Tarinan purjehtija kuitenkin oli se, joka ilmoituksen teki. Ne vanhemmat tarvitsivat purjehtijan apua, koska eivät itse olleet purjehtijoita.

        Kait olivat, kun omistivat sen veneen vai milloin virallisesti on purjehtija


      • on.siinä.ero
        Voisentään kirjoitti:

        Kait olivat, kun omistivat sen veneen vai milloin virallisesti on purjehtija

        Purjehdustaidoton purjeveneen omistaja on vain veneen omistaja, joka on vain hiukan enemmän kuin matkustaja. Ja tässä tapauksessahan omistajat eivät helposta matkasta selvinneet ilman purjehtijan apua.


      • seilaajaxman
        jos.ymmärrät kirjoitti:

        Tarinan purjehtija kuitenkin oli se, joka ilmoituksen teki. Ne vanhemmat tarvitsivat purjehtijan apua, koska eivät itse olleet purjehtijoita.

        Vanhemmat olivat jo merisairaita ,kun vene liikkui ja veneen omistaja ei ollut mikään
        purjehtija . Poliisi ym. eivät heti viis veisanneet miehen tekemästä ilmoituksesta ,mutta sinnikäs herra vaan jatkoi ja jatkoi , lopuksi kaikki selvisi .

        Hieno herra ja on ollut ilo purjehtia hänen kanssaan ....hienoa pohjoisen mies !!


    • maaiölmanmeni

      Miten sekaisin pitää olla? Lähteä vaikeasti sairaan lapsen kanssa kiertämään palloa. Sairaus vielä sellainen, joka vaatisi hyvää peseytymistä ja ihon hoitoa, joka veneessä aina haaste. Eikä kokemusta veneilystä , joka sekin este lähdölle.

      • Surullista_

        Klassinen kaava narsistiperheessä. Toinen lapsista ns. golden child ja toinen syntipukki. Käytös tuollaisessa tapauksessa ei millään logiikalla selitettävissä ja siksi terveen ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella.


      • jullikkapullikka

        " Käytös tuollaisessa tapauksessa ei millään logiikalla selitettävissä ja siksi terveen ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella. " Ei ole terveitä ihmisiä , on vain vähän tutkittuja.


      • Ihosairaustuttua

        Huonolle iholle aurinko ja meri-ilma parasta.
        Pohjolan kylmyys, kuivuus ja pimeys pahinta.


    • VeneilijäPohjoissuomesta

      Minä sen lastensuojeluasian yritin laittaa vireille silloin 2,5 vuotta sitten kun olin siellä veneessä ja lähes viikon katselin sitä siellä.
      Kolmen sosiaaliviraston lastensuojeluun otin yhteyttä, mutta eipä heiltä juurikaan apua saanut ja samoin Valvira ilmoitti että lastensuojeluviranomaisten toimimattomuus " anna aihetta enemmille toimenpiteille" ??

      Enkä mielestäni ole "Ettei vaan tekijä ollu skandipelle-veneilijä.. ;) " kuten edellä joku kirjoitti.

      Olen viimeisten vajaan parinkymmenen vuoden kuluessa purjehtinut Välimerellä ja Euroopassa
      useita kymmeniä tuhansia Nm hyvin monenlaisilla veneillä.
      Samoin näille palstoille olen kirjoitellut n. 600 juttua lähinnä tekniikasta ja veneilystä, hyvin vähän enään rekisteröidyllä nimimerkilläni, koska täältäkin on alkanut ns. " tulla paskaa niskaan" ja sähköpostiinikin.

      Kiitos ilmiannontekijää ymmärtäville, kirjoittelen silloin kun jaksan ja ehdin ja yleensä asiaa.

      • Kiitos, kun jaksoit taistella. Moni olisi vain häipynyt veneestä ja jatkanut elämäänsä.

        Sen kyllä ymmärtää, että paljon huomiota vaativan lapsen hoito on raskasta, mutta kyllä ihmisten pitäisi myös tunnistaa, milloin ei omat voimat riitä ja pyytää apua. Tai sitten ne olivat vain kusipäitä.


      • sellori

        Iso peukku veneilijälle Pohjois-Suomesta, upeaa, ikävää että yhteiskunnassa oikeus toteutuu vain silloin kun sitä joku uskaltaa ja jaksaa ajaa!


      • Macee

        Iso kiitos sinulle!!!


      • PojanPuolesta

        Sydämellinen kiitos sinulle nimimerkki veneilijä Pohjois-Suomesta. Kiitos että et jättänyt asiaa sikseen vaikka sait tylyä, asiatonta ja ammattitaidotonta kohtelua viranomaisilta. Onneksesi osasit ns "lukea" ko vanhempien käytöksen arvaamattomuutta ja pääsit veneestä/matkalta pois ehjin nahoin. En käsitä kuinka vanhemmat voi olla noin julmia jopa sadistisia ? Pieni poika joutunut kärsimään maanpäällisen helvetin omien vanhempien toimesta.
        Olen surullinen hänen kohtalostaan ja seuraan suurella mielenkiinnolla miten "oikeus" toteutuu, vai toteutuuko lainkaan ?


      • Naisjaäitipurjehtija

        Hienoa, että jaksoit taistella lapsen puolesta vaikka lastensuojeluviranomainen pyrki jättämään hommansa hoitamatta. Hieno, että välit ja välität, iso sydän sinulle.


      • onneton.tapaus

        Onko sinulla ollut samanlaiset vanhemmat kuin sillä pojalla ja toivoisit muidenkin kärsivän? Vai mistä noin ääretön katkeruus kumpuaa?


      • kaikkimitarakastan2

        Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan


      • AnsionMukaan

        Loisto juttu että sinulta otettiin lapset huostaan.
        Toivottavasti istut vaimosi kanssa vankilassa loppuusi asti.


      • kaikkimitarakastan2 kirjoitti:

        Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan

        Ai 5-vuotiaan pojan niskoittelua? Kaikki 5-vuotiaat niskottelee, se kuuluu kasvamiseen ja normaalikäytökseen. Jos ei sitä kestä käyttämättä henkistä tai fyysistä väkivaltaa, on kyvytön vanhempi. Nimim. 4 lasta, jotka kaikki niskoittelevat vanhempiaan vastaan, mutta hyvin pärjätään.


      • Karabah
        kaikkimitarakastan2 kirjoitti:

        Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan

        "Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. "

        Tässä taisikin tulla se ongelman ydin esille. Isien pahat teot siirtyvät lapsille. Pieni lapsi ei ole tasaveroinen aikuisen kanssa. Aikuisen pitäisi nousta tilanteen yläpuolelle eikä käyttäytyä kuten se 5-vuotias.


      • rannikkovartija2
        PojanPuolesta kirjoitti:

        Sydämellinen kiitos sinulle nimimerkki veneilijä Pohjois-Suomesta. Kiitos että et jättänyt asiaa sikseen vaikka sait tylyä, asiatonta ja ammattitaidotonta kohtelua viranomaisilta. Onneksesi osasit ns "lukea" ko vanhempien käytöksen arvaamattomuutta ja pääsit veneestä/matkalta pois ehjin nahoin. En käsitä kuinka vanhemmat voi olla noin julmia jopa sadistisia ? Pieni poika joutunut kärsimään maanpäällisen helvetin omien vanhempien toimesta.
        Olen surullinen hänen kohtalostaan ja seuraan suurella mielenkiinnolla miten "oikeus" toteutuu, vai toteutuuko lainkaan ?

        Tunnen kyseisen herran pohjoisesta ja voin sanoa ,että siinä on mies isolla sydämmellä kaikki mitä hän kertoi on totta .Herra pohjoisesta on avuliain ihminen jonka tiedän .

        Hänelle meri ja toisten auttaminen on tärkeää ja kiitän vielä avusta , kun sammutit purjeveneeni hetkessä ja saatiin se kunnialla määränpäähän.

        Iso kiitos .
        t.Pasi


      • Toiskertalainenkäräjillä
        kaikkimitarakastan2 kirjoitti:

        Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan

        Lukekaapa eilen julkaistun artikkelin tieto aiemmin tuomitusta ehdottomasta vankeus rangaistuksesta tälle samalle henkilölle. Ei varmaan näissäkään tapauksissa lapset ole niskoitelleet.... ja nyt on uusi lapseen kohdistunut rikosepäily käräjäoikeuden käsittelyssä.

        https://lehti.is.fi/13b9717f-477a-40a5-8183-2f30219ea97b/16


    • 407

      Iso käsi "veneilijäPohjoissuomesta"-nimimerkille! Arvostan!

    • varmuuden.vuoksi

      Saiko kukaan selvää Nautikatin rekkarista tai nimestä?

      vois antaa pari valittua sanaa kun nähdään! Vai lynkätään samantien kaikki nautikatit?

      • Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.


      • Taas.yksi.outo

        Koetko olevasi sitten jotenkin "terveempi" kuin jutun vanhemmat. Hyökkäilet Nauti-Cattien miehistöjen kimpuun.


      • sika.catit
        Bossu kirjoitti:

        Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.

        ihan sama! satamassa saavat kuulla kunniansa!


      • hesgoingdown
        Bossu kirjoitti:

        Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.

        Vene oli 49 jalkainen teräsvene .


      • Bossu kirjoitti:

        Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.

        Minusta tuollaista venettä ei kyllä roiku Aurajoessa, siellä ne molemmat vielä tänään oli talvehtimassa


    • kidutusta

      On tuo jo jonkun sortin pahoinpitelyä edes pakottaa lapsia keikkuvaan purjeveneeseen ihan omien päähän pistojen johdattamana Itselläni on vieläkin traumoja laivamatkasta 7 vuotiaana myrskyävän pimeän Merenkurkun yli.

      • seikkailua.vain

        Taidat olla poikkeustapaus, kun lapsuudenaikaisia traumoja syntyi, olet kai jo ainakin ainakin melkein aikuinen. Tosin laivamatka voi ollakin kärsimystä. Meno ei ole vähääkään vanhempien, saati lasten hallinnassa ja keinunta tasapainoaistille vaikeaa. Jos vanhemmilla on edes jotenkin vene hallinnassa, ei se lapselle tuota mitään mahdollista merisairautta pahempaa. Ja merisairaus taas paranee jälkiä jättämättä heti kun olosuhteet helpottavat. Jos taas vanhempia pelottaa, pelottaa lapsiakin.


      • Karabah

        Jos lapset päättää, istutaan koko ajan HopLopissa syömässä jäätelöä ja karkkeja. Siitäkin tulee paha olo ja traumoja.


    • Purjehtija_ja_isä

      Todella hienoa toimintaa että jaksoit puuttua asiaan - juuri tällaista toisista ihmisistä välittämistä ja asioista (omista ja muiden) vastuunottamista tarvittaisiin enemmän!

      P.S. Itseltäni 1. viesti tälle palstalle - kertonee jo miten paljon arvostan toimintaasi.

      • reino.ripuli.anneli.mökä

        etkö laske niitä sinun kaunissaari kommenteja olleenkaan mukaan?!?!


    • exFlipperisti

      Jep, iso käsi täältäkin!

    • Yoonovi

      Toinen vanhemmista istunut aiemminkin lapsiin kohdistuneista rikoksista.

      • törkeetä

        ja isovanhempi sekä naapurin serkku!!


      • Uutisointiaseurannut

        Näinhän tosiaan oli uutisoitu Ilta-Sanomat lehdessä tänään

        Todella käsittämätöntä touhua


      • Lukenut

    • Ulla

      Upeasti tehty todellakin. Lämmin kiitos minunkin puolestani. <3

    • Ariel371

      Hienoa ja sitkeää peräänantamattomuutta byrokratian rattaissa. Sinulla on suuri sydän, PohjoisenMies.

      • VeneilijäPohjoissuomesta

        Kiitos myönteisistä viesteistä näille usein kirjoittaville tutuille nimimerkeille ja samoin harvemmin kirjoittaneille. Kyllä mielestäni kaikkien pitää tarttua asiaan jotka huomaa tällaista tapahtuvan, lapset on liian avuttomia yksistään pärjäämään.


      • Anonyymi

        Ehdollista... hmph!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe