Hyvin tehty, palstalainen, kuka meistä sitten olikin.
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201804192200889967_u0.shtml
Hyvä, että joku teki jotain
48
9069
Vastaukset
- hyvintehty
Joo, hyvä että teki.
Tältä palstalta löytyy joskus hyvää, vaikka kysymykset ovatkin tumpeloilta (esim. millainen vene sopii minulle tyyliin). Hieno juttu!
- Faia
Nyt ei pystynyt lukemaan juttua loppuun. Alkoi oksettaa...
- Jdpsldn
Aika hurjaa. Hyvän työn teki palstalainen joka ilmoitti viranomaisille.
Ettei vaan tekijä ollu skandipelle-veneilijä.. ;) - Voisentään
Nyt ymmärtää purjehtijoiden outoutta, sääli lapsia. Hyvä että uskalsi ilmoittaa kaltoinkohtelusta.
- jos.ymmärrät
Tarinan purjehtija kuitenkin oli se, joka ilmoituksen teki. Ne vanhemmat tarvitsivat purjehtijan apua, koska eivät itse olleet purjehtijoita.
- Voisentään
jos.ymmärrät kirjoitti:
Tarinan purjehtija kuitenkin oli se, joka ilmoituksen teki. Ne vanhemmat tarvitsivat purjehtijan apua, koska eivät itse olleet purjehtijoita.
Kait olivat, kun omistivat sen veneen vai milloin virallisesti on purjehtija
- on.siinä.ero
Voisentään kirjoitti:
Kait olivat, kun omistivat sen veneen vai milloin virallisesti on purjehtija
Purjehdustaidoton purjeveneen omistaja on vain veneen omistaja, joka on vain hiukan enemmän kuin matkustaja. Ja tässä tapauksessahan omistajat eivät helposta matkasta selvinneet ilman purjehtijan apua.
- seilaajaxman
jos.ymmärrät kirjoitti:
Vanhemmat olivat jo merisairaita ,kun vene liikkui ja veneen omistaja ei ollut mikään
purjehtija . Poliisi ym. eivät heti viis veisanneet miehen tekemästä ilmoituksesta ,mutta sinnikäs herra vaan jatkoi ja jatkoi , lopuksi kaikki selvisi .
Hieno herra ja on ollut ilo purjehtia hänen kanssaan ....hienoa pohjoisen mies !!
- maaiölmanmeni
Miten sekaisin pitää olla? Lähteä vaikeasti sairaan lapsen kanssa kiertämään palloa. Sairaus vielä sellainen, joka vaatisi hyvää peseytymistä ja ihon hoitoa, joka veneessä aina haaste. Eikä kokemusta veneilystä , joka sekin este lähdölle.
- Surullista_
Klassinen kaava narsistiperheessä. Toinen lapsista ns. golden child ja toinen syntipukki. Käytös tuollaisessa tapauksessa ei millään logiikalla selitettävissä ja siksi terveen ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella.
- jullikkapullikka
" Käytös tuollaisessa tapauksessa ei millään logiikalla selitettävissä ja siksi terveen ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella. " Ei ole terveitä ihmisiä , on vain vähän tutkittuja.
- Ihosairaustuttua
Huonolle iholle aurinko ja meri-ilma parasta.
Pohjolan kylmyys, kuivuus ja pimeys pahinta.
- VeneilijäPohjoissuomesta
Minä sen lastensuojeluasian yritin laittaa vireille silloin 2,5 vuotta sitten kun olin siellä veneessä ja lähes viikon katselin sitä siellä.
Kolmen sosiaaliviraston lastensuojeluun otin yhteyttä, mutta eipä heiltä juurikaan apua saanut ja samoin Valvira ilmoitti että lastensuojeluviranomaisten toimimattomuus " anna aihetta enemmille toimenpiteille" ??
Enkä mielestäni ole "Ettei vaan tekijä ollu skandipelle-veneilijä.. ;) " kuten edellä joku kirjoitti.
Olen viimeisten vajaan parinkymmenen vuoden kuluessa purjehtinut Välimerellä ja Euroopassa
useita kymmeniä tuhansia Nm hyvin monenlaisilla veneillä.
Samoin näille palstoille olen kirjoitellut n. 600 juttua lähinnä tekniikasta ja veneilystä, hyvin vähän enään rekisteröidyllä nimimerkilläni, koska täältäkin on alkanut ns. " tulla paskaa niskaan" ja sähköpostiinikin.
Kiitos ilmiannontekijää ymmärtäville, kirjoittelen silloin kun jaksan ja ehdin ja yleensä asiaa.Kiitos, kun jaksoit taistella. Moni olisi vain häipynyt veneestä ja jatkanut elämäänsä.
Sen kyllä ymmärtää, että paljon huomiota vaativan lapsen hoito on raskasta, mutta kyllä ihmisten pitäisi myös tunnistaa, milloin ei omat voimat riitä ja pyytää apua. Tai sitten ne olivat vain kusipäitä.- sellori
Iso peukku veneilijälle Pohjois-Suomesta, upeaa, ikävää että yhteiskunnassa oikeus toteutuu vain silloin kun sitä joku uskaltaa ja jaksaa ajaa!
- Macee
Iso kiitos sinulle!!!
- PojanPuolesta
Sydämellinen kiitos sinulle nimimerkki veneilijä Pohjois-Suomesta. Kiitos että et jättänyt asiaa sikseen vaikka sait tylyä, asiatonta ja ammattitaidotonta kohtelua viranomaisilta. Onneksesi osasit ns "lukea" ko vanhempien käytöksen arvaamattomuutta ja pääsit veneestä/matkalta pois ehjin nahoin. En käsitä kuinka vanhemmat voi olla noin julmia jopa sadistisia ? Pieni poika joutunut kärsimään maanpäällisen helvetin omien vanhempien toimesta.
Olen surullinen hänen kohtalostaan ja seuraan suurella mielenkiinnolla miten "oikeus" toteutuu, vai toteutuuko lainkaan ? - Naisjaäitipurjehtija
Hienoa, että jaksoit taistella lapsen puolesta vaikka lastensuojeluviranomainen pyrki jättämään hommansa hoitamatta. Hieno, että välit ja välität, iso sydän sinulle.
- onneton.tapaus
Onko sinulla ollut samanlaiset vanhemmat kuin sillä pojalla ja toivoisit muidenkin kärsivän? Vai mistä noin ääretön katkeruus kumpuaa?
- kaikkimitarakastan2
Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan
- AnsionMukaan
Loisto juttu että sinulta otettiin lapset huostaan.
Toivottavasti istut vaimosi kanssa vankilassa loppuusi asti. kaikkimitarakastan2 kirjoitti:
Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. Poika on niskotellut ja piinannut vanhempiaan ja tämä torakka menee ja puolustelee pojan toimia lastensuojelulle. Oksettava ihminen kertakaikkiaan
Ai 5-vuotiaan pojan niskoittelua? Kaikki 5-vuotiaat niskottelee, se kuuluu kasvamiseen ja normaalikäytökseen. Jos ei sitä kestä käyttämättä henkistä tai fyysistä väkivaltaa, on kyvytön vanhempi. Nimim. 4 lasta, jotka kaikki niskoittelevat vanhempiaan vastaan, mutta hyvin pärjätään.
- Karabah
kaikkimitarakastan2 kirjoitti:
"Minulla oli ja on yhä edelleen hyvät vanhemmat jotka eivät hyväksy lapsen niskottelua. "
Tässä taisikin tulla se ongelman ydin esille. Isien pahat teot siirtyvät lapsille. Pieni lapsi ei ole tasaveroinen aikuisen kanssa. Aikuisen pitäisi nousta tilanteen yläpuolelle eikä käyttäytyä kuten se 5-vuotias. - rannikkovartija2
PojanPuolesta kirjoitti:
Sydämellinen kiitos sinulle nimimerkki veneilijä Pohjois-Suomesta. Kiitos että et jättänyt asiaa sikseen vaikka sait tylyä, asiatonta ja ammattitaidotonta kohtelua viranomaisilta. Onneksesi osasit ns "lukea" ko vanhempien käytöksen arvaamattomuutta ja pääsit veneestä/matkalta pois ehjin nahoin. En käsitä kuinka vanhemmat voi olla noin julmia jopa sadistisia ? Pieni poika joutunut kärsimään maanpäällisen helvetin omien vanhempien toimesta.
Olen surullinen hänen kohtalostaan ja seuraan suurella mielenkiinnolla miten "oikeus" toteutuu, vai toteutuuko lainkaan ?Tunnen kyseisen herran pohjoisesta ja voin sanoa ,että siinä on mies isolla sydämmellä kaikki mitä hän kertoi on totta .Herra pohjoisesta on avuliain ihminen jonka tiedän .
Hänelle meri ja toisten auttaminen on tärkeää ja kiitän vielä avusta , kun sammutit purjeveneeni hetkessä ja saatiin se kunnialla määränpäähän.
Iso kiitos .
t.Pasi - Toiskertalainenkäräjillä
kaikkimitarakastan2 kirjoitti:
Lukekaapa eilen julkaistun artikkelin tieto aiemmin tuomitusta ehdottomasta vankeus rangaistuksesta tälle samalle henkilölle. Ei varmaan näissäkään tapauksissa lapset ole niskoitelleet.... ja nyt on uusi lapseen kohdistunut rikosepäily käräjäoikeuden käsittelyssä.
https://lehti.is.fi/13b9717f-477a-40a5-8183-2f30219ea97b/16
- 407
Iso käsi "veneilijäPohjoissuomesta"-nimimerkille! Arvostan!
- varmuuden.vuoksi
Saiko kukaan selvää Nautikatin rekkarista tai nimestä?
vois antaa pari valittua sanaa kun nähdään! Vai lynkätään samantien kaikki nautikatit?Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.
- Taas.yksi.outo
Koetko olevasi sitten jotenkin "terveempi" kuin jutun vanhemmat. Hyökkäilet Nauti-Cattien miehistöjen kimpuun.
- sika.catit
Bossu kirjoitti:
Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.
ihan sama! satamassa saavat kuulla kunniansa!
- hesgoingdown
Bossu kirjoitti:
Nauticat oli vain kuvituskuva. Jossain toisessa jutussa oli kuva itse veneestä. Näytti aika paljon yhdeltä teräsveneeltä, joka on kellunut Turun vierasvenesatamassa talven yli ja oli siellä vielä ainakin viime viikolla.
Vene oli 49 jalkainen teräsvene .
Bossu kirjoitti:
Minusta tuollaista venettä ei kyllä roiku Aurajoessa, siellä ne molemmat vielä tänään oli talvehtimassa
- kidutusta
On tuo jo jonkun sortin pahoinpitelyä edes pakottaa lapsia keikkuvaan purjeveneeseen ihan omien päähän pistojen johdattamana Itselläni on vieläkin traumoja laivamatkasta 7 vuotiaana myrskyävän pimeän Merenkurkun yli.
- seikkailua.vain
Taidat olla poikkeustapaus, kun lapsuudenaikaisia traumoja syntyi, olet kai jo ainakin ainakin melkein aikuinen. Tosin laivamatka voi ollakin kärsimystä. Meno ei ole vähääkään vanhempien, saati lasten hallinnassa ja keinunta tasapainoaistille vaikeaa. Jos vanhemmilla on edes jotenkin vene hallinnassa, ei se lapselle tuota mitään mahdollista merisairautta pahempaa. Ja merisairaus taas paranee jälkiä jättämättä heti kun olosuhteet helpottavat. Jos taas vanhempia pelottaa, pelottaa lapsiakin.
- Karabah
Jos lapset päättää, istutaan koko ajan HopLopissa syömässä jäätelöä ja karkkeja. Siitäkin tulee paha olo ja traumoja.
- Purjehtija_ja_isä
Todella hienoa toimintaa että jaksoit puuttua asiaan - juuri tällaista toisista ihmisistä välittämistä ja asioista (omista ja muiden) vastuunottamista tarvittaisiin enemmän!
P.S. Itseltäni 1. viesti tälle palstalle - kertonee jo miten paljon arvostan toimintaasi.- reino.ripuli.anneli.mökä
etkö laske niitä sinun kaunissaari kommenteja olleenkaan mukaan?!?!
- exFlipperisti
Jep, iso käsi täältäkin!
- Yoonovi
Toinen vanhemmista istunut aiemminkin lapsiin kohdistuneista rikoksista.
- törkeetä
ja isovanhempi sekä naapurin serkku!!
- Uutisointiaseurannut
Näinhän tosiaan oli uutisoitu Ilta-Sanomat lehdessä tänään
Todella käsittämätöntä touhua - Lukenut
Uutisointiaseurannut kirjoitti:
Näinhän tosiaan oli uutisoitu Ilta-Sanomat lehdessä tänään
Todella käsittämätöntä touhuaTuollainen artikkeli näkyi olevan entisiä toimi koskien ......
https://lehti.is.fi/13b9717f-477a-40a5-8183-2f30219ea97b/16
- Ulla
Upeasti tehty todellakin. Lämmin kiitos minunkin puolestani. <3
- Ariel371
Hienoa ja sitkeää peräänantamattomuutta byrokratian rattaissa. Sinulla on suuri sydän, PohjoisenMies.
- VeneilijäPohjoissuomesta
Kiitos myönteisistä viesteistä näille usein kirjoittaville tutuille nimimerkeille ja samoin harvemmin kirjoittaneille. Kyllä mielestäni kaikkien pitää tarttua asiaan jotka huomaa tällaista tapahtuvan, lapset on liian avuttomia yksistään pärjäämään.
Hommaan on tullut vähän viisaampi päätös. Toivottavasti päätös. Kaiken järjen mukaan kuvatut teot on rikos.
https://yle.fi/uutiset/3-11179216- Anonyymi
Ehdollista... hmph!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898