Miksi Michelin on paras rengas?

34635757

Tässä järkiperustelut perustuen Autobild 2018 testiin.

1. Autobildin testiin otettiin vain 20/51 parhaiten kuivalla/märällä pitävää. Joten testin kaikki renkaat parhaimmistoa pidoltaan ja koska pitorajoilla ei kesärenkailla käytännössä koskaan käydä, en pitoa sen enempää vertaile ja keskityn käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin.

2. Mikä sen ärsyttävämpää kun renkaat 2-3 kesän jälkeen sileät ja taas menee satoja euroja uuteen rengassarjaan vaikka rahalle parempaakin käyttöä. Joten aloitan kestävimmillä: Fulda, Michelin, BF Goodrich, Falken, Kleber, Bridgestone, Vredestein Pirelli. Vain näillä kahdeksalla pääsi yli 40tkm.

3. Toki hintakin merkitsee, €/km tulos karsii pois Bridgestonen ja Pirellin koska näillä tulee kilometrit kalliimmaksi kuin noilla muilla. Lähes 7€/1000km kun muilla alle 6€.

4. En tietenkään huvikseni halua nostaa auton polttoainekulutusta, joten jäljellä olevista karsin pois Fuldan ja Falkenin joilla erityisen korkea vierintävastus.

Jäljellä nyt Michelin, BF Goodrich, Kleber, Vredestein.

5. Jos saa hiljaisenkin renkaan, miksi kuunnella turhan korkeaa melua? BF Goodrich erityisen meluisa eikä Kleber hiljainen sekään.

6. Ajaminen on minulle myös hauskuutta eikä vaan paikasta A paikkaan B liikkumista. Joten ajettavuus/ohjaustuntuma on tärkeä ja erot ovat käytännösä yllättävän suuria, itsekin kokenut tämän. Niin Kleber, BF Goodrich kuin Vredesteinkin sijoittuvat heikompaan päähän ajettavuudessa, Michelin ainoa kärjen tuntumassa.

Loppupäätelmänä voidaan sanoa että Michelin Energy on harvinaisen selvästi paras rengas Autobild testi perusteella. Erityisesti sen takia koska ei huono oikein millään alueella ja aina kärjen tuntumassa, tähän ei muut renkaat pysty.

Jos vielä palataan pitoon missä Michelin ei märällä parhaiden joukossa, ajatelkaa näin päin: Michelin kestävimpiä joten jo yhden kesän jälkeen uraa enemmän jäljellä kuin useimmissa muissa. Märällä urasyvyys on tärkein ominaisuus erityisesti vesiliirron ehkäisemiseksi. Vaikka uutena monet vastustaa vesiliirtoa hieman paremmin, Michelin voi jo yhden kesän jälkeen nousta näiden ohi kestävyytensä ansiosta.

46

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NytOletJoNaurettava

      Tuo nyt on jo uskovaisen paatosta koska tosiasiat kertovat toista.

      Michelin ei ole enää kärjessä ja testi kertoi sen karusti. Osakokeissa se keikkui keskikastissa , ja osassa kokeista hännillä. Edes ajettavuus kuivalla ja varsinkin märällä ei enää saanut kehuja, ja kilometrikustannuksiltaan jopa halpikset päihittivät sen.

      Misukkasi arvoja:

      Märkäjarrutus sija 17/20

      Märkäkäsittely sija 16/20

      Vesiliirto sija 8/20

      Vierintävastus sija 3/20

      Melu sija 6/20

      Kilometrikustannus sija, suomessa 6/20, briteissä 11/20

      Kuluminen sija 2/20

      Hinta sija 20/20

      Kokonaisvertailussa kuudes sija, yhdessäkään ei kärjessä ja jopa halpikset pieksevät ja pahasti.

      Tuosta voi itse kukin lukea testin niin ei tarvitse tyytyä numerosarjan epätoivoiseen selittelyyn ja valehteluun:

      http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-15-inch-Summer-Tyre-Test.htm

      Joten, mitä ihmeen iloa saat itsellesi valehtelusta, kun kuka tahansa voi lukea Auto Bildin testistä miten sille misukallesi oikeasti kävi?

      • NytOletJoNaurettava

        Ai niin joo, kuivakäsittely, se ajotuntuma unohtui.

        >>6. Ajaminen on minulle myös hauskuutta eikä vaan paikasta A paikkaan B liikkumista. Joten ajettavuus/ohjaustuntuma on tärkeä ja erot ovat käytännösä yllättävän suuria, itsekin kokenut tämän. Niin Kleber, BF Goodrich kuin Vredesteinkin sijoittuvat heikompaan päähän ajettavuudessa, Michelin ainoa kärjen tuntumassa.<<

        Miksi valehtelet? Michelin kuivajarrutuksessa 12/20 ja kuivakäsittelyssä 7/20.

        Tuoko on sinun mielestäsi "kärjen tuntumassa", heh?


      • 54645746

        Energy on kyllä vasta 5. kallein Suomen Autobildin hinnoissa.

        Sija 7/20 ajettavuudessa on kyllä vielä parhaimpien joukossa, sijat 3-8 lähes samaa luokkaa ajettavuudessa. Vain kaksi rengasta parempia mutta ne sitten heikkoja muilla alueilla.


      • 4645645645

        Käy nyt ihmeessä itse ostamassa se lehti niin ei tarvi tänne kirjoitella puuta heinää jonkun brittien nettiartikkelin puutteellisista tiedoista. Huomaat esim tuon että ajettavuuden sija 7/20 on parhaiden joukossa.


      • VoiPoikaParkaa
        4645645645 kirjoitti:

        Käy nyt ihmeessä itse ostamassa se lehti niin ei tarvi tänne kirjoitella puuta heinää jonkun brittien nettiartikkelin puutteellisista tiedoista. Huomaat esim tuon että ajettavuuden sija 7/20 on parhaiden joukossa.

        Seitsemäs sija on seitsemäs sija. Etkö itse edes ymmärrä kuinka naurettavalta näyttää että hehkutat seitsemättä sijaa jotenkin hyvänä? Renkaasihan piti olla paras eikä seitsemäs.


      • nytonhätäsuuri
        VoiPoikaParkaa kirjoitti:

        Seitsemäs sija on seitsemäs sija. Etkö itse edes ymmärrä kuinka naurettavalta näyttää että hehkutat seitsemättä sijaa jotenkin hyvänä? Renkaasihan piti olla paras eikä seitsemäs.

        Ja koko testin kuudes sija on kuudes sija. Hankook 1. Michelin 6.

        Aloittaja voisi tosiaan rustata kirjeen AutoBildille, vaikka äitinsä avustamana, ja kertoa että ihan väärin meni mielestään. katsottaisiin sitten mitä sedät sieltä vastaavat, kun poika on noin pahoittanut mielensä suosikkirenkaansa häviöstä että selittelee koko testiä ja sen tuloksia uusiksi ja oman mielensä mukaisiksi.


      • DearSanta
        nytonhätäsuuri kirjoitti:

        Ja koko testin kuudes sija on kuudes sija. Hankook 1. Michelin 6.

        Aloittaja voisi tosiaan rustata kirjeen AutoBildille, vaikka äitinsä avustamana, ja kertoa että ihan väärin meni mielestään. katsottaisiin sitten mitä sedät sieltä vastaavat, kun poika on noin pahoittanut mielensä suosikkirenkaansa häviöstä että selittelee koko testiä ja sen tuloksia uusiksi ja oman mielensä mukaisiksi.

        "Rakas joulupukki! Toivon oikein ihan täysillä että miseliini voittaisi taas joitakin testejä, niin minun ei tarvitsisi viettää unettomia öitä ja selitellä asiaa rengaspalstoilla, avaten jopa kokonaisia aiheita selittelyilleni. Miseliinin menestys ja mainehan ei tosin ole minusta kiinni, mutta tunnen omituista velvollisuudentuntoa brändin tilasta. Joulupukki rakas, oikeastaan tarkemmin ajatellen, voisitko tuoda minulle oikean elämän?"


    • JihuuMitäÄlykköjä

      Jokainen voi olla mitä mieltä hyvänsä, mutta nuokin perustelut voisi lytätä helposti, mutta noin ison vaivan nähnyttä ja pitkän jutun vääntänyttä ei viitsi masentaa.

      • Iinkkivinkki

        Eihän niitä edes tarvitse lytätä, riittää kun lukee testin niin tietää että aloitus on pelkkää itseterapeuttista jaskaa hävinneen rengasmerkin fanilta.


    • Run-Forrest-Run

      "Loppupäätelmänä voidaan sanoa että Michelin Energy on harvinaisen selvästi paras rengas Autobild testi perusteella."

      No eihän ole vaan sijalla 6, ja monessa osakokeessa hännillä.

      • säälittävää

        Jep, Hankook 1, ja Michelin 6. ja silti eräs misukkafanipoika jaksaa satuilla itselleen että Michelin voitti.

        LOL


    • EtSilleenÄlykkö

      Montako eri mallia ja kokoa Misukalla on? Ei voi olla typerämpää kuin yleistää että yksi merkki on hyvä kaikilla malleilla. Mulla Misukka kesti alle 25 tkm

    • peukkupoissuusta

      "Tässä järkiperustelut perustuen Autobild 2018 testiin."

      Eihän tuossa ollut mitään järkeä. Yrität vain lööperiä laskemalla ja subjektiivisilla mielipiteilläsi uskotella itsellesi kuinka kuudenneksi jäänyt rengas voisi olla voittaja. Jokainen joka lukee testin, kuitenkin näkee että se fanittamasi brändi jäi kuudenneksi ja näkee myös että miksi.

      Tokihan varmaan kirjoitat myös Auto Bildille "järkiperustelusi"? Jospa he vaikka muuttaisivat tuloksia niin että Michelin ei olisi jäänyt kuudenneksi..

      Ja paljonko sitä ikää muuten oli? tuollainen "Michelin on paras!"- parkuminen (vieläpä testituloksia vastaan) kuuluisi jonnekin pikkupoikien hiekkalaatikkoleikkeihin.

      • Cruzeideri

        Kyllähän se parkuja olet taas sinä ja vajakkiveljesi samalta koneelta.


      • HauskaaKatsellaAhdinkoa
        Cruzeideri kirjoitti:

        Kyllähän se parkuja olet taas sinä ja vajakkiveljesi samalta koneelta.

        Mitäs parkumista "järkiperusteluille" eli hätäselityksille ja häviäjille nauraminen on? Hajoile vaan niiden keskinkertaisten misukkojesi kanssa :D Tai no misukat nyt hajoilevat testaamattakin :D


      • Rikkajalapiomuruille
        Cruzeideri kirjoitti:

        Kyllähän se parkuja olet taas sinä ja vajakkiveljesi samalta koneelta.

        Sinähän kihiset niin että kyljet halkeilee..


    • 4575745

      Autobild painottaa pitoa ihan liikaa huomioiden että on erittäin harvinaista että kesärenkailla käydään pidon rajamailla. Järkiperustelu on keskittyä oikeasti kuluttajan kannalta käytännössä merkitseviin omnaisuuksiin kuten aloituksessa tehty.

      Aloituksen järkiperustelu on hyvä vaihtoehto Autobildin ylisuuresti huippupitoa painottavaan arvosteluun. Vielä kun nuo 20 rengasta parhaiten pitäviä kaikista 51 karsinnassa mukana olleista.

      • itkepoikaitke

        Joo hei kirjoitapas kuule Auto Bildille että tekevät testit ihan väärin. Etteivät painottaisi renkaissa niin paljon pitoa....

        Et voi selittää testitulosta pois millään "huippupidolla" koska Michelinisi ei pärjännyt missään osakokeessa, ainoastaan kahdessa pääsi kärjen puolelle, melussa ja kulumisessa ja siltikin kilometrikustannuksissa jäi jopa halpiksille.

        Ja muuten, renkaiden ollessa kyseessä pitoa EI VOI "painottaa liikaa", hölmö.


      • parodiahorisonttiin

        Nyt ollaan hauskan äärellä :D Michelin-ukko uikuttaa että misukka se on paras mutta muissa renkaissa vaan on pitoa ihan liikaa!

        :D:D:D


      • prioriteetit
        parodiahorisonttiin kirjoitti:

        Nyt ollaan hauskan äärellä :D Michelin-ukko uikuttaa että misukka se on paras mutta muissa renkaissa vaan on pitoa ihan liikaa!

        :D:D:D

        Miseliinimies ei turhaa pitoa kaipaa. Kesto ja mukavuus lohduttavat myös siinä vaiheessa kun kuljettaja on muuttunut matkustajaksi.


    • PitoTärkein

      Mikä on renkaan ominaisuuksissa tärkeämpi kuin pitokyky eri olosuhteissa? Eipä ihan heti tule mieleen.

      • 547475754

        Kun ajat kesällä asvaltilla, lähdetkö useinkin liikkeelle renkaat sutien, ajat mutkat renkaat ulvoen ja jarrutat renkaat lukossa?

        Itse muistan vain yhden tapauksen viimeiseltä 10 vuodelta kun renkaat hieman lukittui jarrutuksesta, asuntoauto kurvasi kolmion takaa eteen ja silloisessa autossa tosi kapeat renkaat jotka kävivät lähellä pitorajaa kun jarrutin voimakkaasti.

        Muuten en muista että viimeisen 10v aikana olisin kesärenkaalla käynyt lähellä pitorajaa. Talvikelillä taas tuo on melkein päivittäistä että käydään pitorajan lähellä joten talvirenkaissa pito tietenkin tärkein ominaisuus.

        Ominaisuudet kuten korkea polttoaineenkulutus, melu tai huono ajettavuus taas häiritsevät päivittäin. Jo nopea kuluminenkin jos renkaat 2 kesän jälkeen sileät ja tarvisi vaikka uuden älypuhelimen niillä rahoilla.


      • 56756754
        547475754 kirjoitti:

        Kun ajat kesällä asvaltilla, lähdetkö useinkin liikkeelle renkaat sutien, ajat mutkat renkaat ulvoen ja jarrutat renkaat lukossa?

        Itse muistan vain yhden tapauksen viimeiseltä 10 vuodelta kun renkaat hieman lukittui jarrutuksesta, asuntoauto kurvasi kolmion takaa eteen ja silloisessa autossa tosi kapeat renkaat jotka kävivät lähellä pitorajaa kun jarrutin voimakkaasti.

        Muuten en muista että viimeisen 10v aikana olisin kesärenkaalla käynyt lähellä pitorajaa. Talvikelillä taas tuo on melkein päivittäistä että käydään pitorajan lähellä joten talvirenkaissa pito tietenkin tärkein ominaisuus.

        Ominaisuudet kuten korkea polttoaineenkulutus, melu tai huono ajettavuus taas häiritsevät päivittäin. Jo nopea kuluminenkin jos renkaat 2 kesän jälkeen sileät ja tarvisi vaikka uuden älypuhelimen niillä rahoilla.

        Mielestäni hienoa että Michelin keskittyy näihin kuluttajalle käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin eikä kalastele testivoittoja jollain superpehmeällä seoksella joka kuluu nopeasti.


      • nieletappiosi
        547475754 kirjoitti:

        Kun ajat kesällä asvaltilla, lähdetkö useinkin liikkeelle renkaat sutien, ajat mutkat renkaat ulvoen ja jarrutat renkaat lukossa?

        Itse muistan vain yhden tapauksen viimeiseltä 10 vuodelta kun renkaat hieman lukittui jarrutuksesta, asuntoauto kurvasi kolmion takaa eteen ja silloisessa autossa tosi kapeat renkaat jotka kävivät lähellä pitorajaa kun jarrutin voimakkaasti.

        Muuten en muista että viimeisen 10v aikana olisin kesärenkaalla käynyt lähellä pitorajaa. Talvikelillä taas tuo on melkein päivittäistä että käydään pitorajan lähellä joten talvirenkaissa pito tietenkin tärkein ominaisuus.

        Ominaisuudet kuten korkea polttoaineenkulutus, melu tai huono ajettavuus taas häiritsevät päivittäin. Jo nopea kuluminenkin jos renkaat 2 kesän jälkeen sileät ja tarvisi vaikka uuden älypuhelimen niillä rahoilla.

        Pito korreloi jarrutusmatkan kanssa. Jarrutusmatka taas vaikuttaa siihen että pysähdytkö esimerkiksi ennen tielle hypännyttä pikkulasta, vaiko vasta ajettuasi yli.

        Surkuhupaisa selittelysi michelinin häviön vuoksi, ja sen vuoksi jo piittaamattomuutesi turvallisuuteen vaikuttavista asioista on jo älytöntä. Mutta minkäs pakkomielteellesi voit.

        "Muuten en muista että viimeisen 10v aikana olisin kesärenkaalla käynyt lähellä pitorajaa."

        Minäminäminä... Ketään ei kiinnosta miten sinä ajelet vanhalla romullasi. Ihmisiä kiinnostaa pito eli turvallisuus ja siksi sitä testataankin ja painotetaan tärkeimmäksi.

        "ja tarvisi vaikka uuden älypuhelimen niillä rahoilla."

        Sinua ei enää puhelin auta, tarvitsisit lähinnä sen älyn.


      • Menenythoitoonjo
        56756754 kirjoitti:

        Mielestäni hienoa että Michelin keskittyy näihin kuluttajalle käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin eikä kalastele testivoittoja jollain superpehmeällä seoksella joka kuluu nopeasti.

        Testivoittajissa ei ole mikään "superpehmeä seos" vaan ne ovat ihan tavallisia touring-tyyppisiä kesärenkaita. Ne renkaat joissa on kuluttajille käytännössä mekitsevimmät ominaisuudet, voittivat testin.

        Sait jo toisessa ketjussa totaalisesti pataasi siitä että yritit selitellä häviäjää (Michelin) voittajaksi (Hankook), ja nyt avasit jo uuden ketjunkin selittely-yrityksillesi. taitavat ottaa renkaat ja etenkin Michelinin tappio vähän tunteisiin? Epätoivoinen selittelysi on hupaisaa. taidat olla jonkin sortin semikehari?


      • PitoTärkein
        547475754 kirjoitti:

        Kun ajat kesällä asvaltilla, lähdetkö useinkin liikkeelle renkaat sutien, ajat mutkat renkaat ulvoen ja jarrutat renkaat lukossa?

        Itse muistan vain yhden tapauksen viimeiseltä 10 vuodelta kun renkaat hieman lukittui jarrutuksesta, asuntoauto kurvasi kolmion takaa eteen ja silloisessa autossa tosi kapeat renkaat jotka kävivät lähellä pitorajaa kun jarrutin voimakkaasti.

        Muuten en muista että viimeisen 10v aikana olisin kesärenkaalla käynyt lähellä pitorajaa. Talvikelillä taas tuo on melkein päivittäistä että käydään pitorajan lähellä joten talvirenkaissa pito tietenkin tärkein ominaisuus.

        Ominaisuudet kuten korkea polttoaineenkulutus, melu tai huono ajettavuus taas häiritsevät päivittäin. Jo nopea kuluminenkin jos renkaat 2 kesän jälkeen sileät ja tarvisi vaikka uuden älypuhelimen niillä rahoilla.

        Miksi minun pitäisi ajella noin agressiiviseen tyyliin testatakseni renkaiden ominaisuuksia? Minulla ei ole mitään tarvetta siihen. Tuolla perusteellako sinä testaat omien arvostustesi renkaiden ominaisuuksissa niiden toimivuutta?

        Renkaat ovat ainoa auton kontakti tiehen ja jos se ’poistuu’, niin harvalla muilla auton ominaisuuksilla on sen jälkeen käyttöä. Näin myös kesäisin.
        Kuljettaja useinmiten muuttuu matkustajaksi ja pahimmassa tapauksessa turvatyyny, turvavyöt ja auton rakenne on enää silloin merkityksellisiä.
        Tällainen tilanne voi tulla eteen ihan kenelle vain joko itselle tai vastaantulijallesi. Omaan käytökseesi voi toki vaikuttaa, muttei muiden.

        En väittänyt, etteikö muillakin ominaisuuksilla olisi väliä, mutta nuo mukavuuspainotteiset ja karvan verran jopa taloudellisemmat ovat kuitenkin toissijaisia. Hyvien renkaiden ollessa kyseessä kaikki nuokin on kohtuullisen hyvässä kunnossa. Eikä eroja loppujen lopuksi normaaliajossa käytännössä huomaa laisinkaan tai hyvin vähän.


      • Ttu.mikä.misukka.spede
        56756754 kirjoitti:

        Mielestäni hienoa että Michelin keskittyy näihin kuluttajalle käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin eikä kalastele testivoittoja jollain superpehmeällä seoksella joka kuluu nopeasti.

        Öööh siis, "ei kalastele testivoittoja" jollakin sellaisella asialla kuin pidolla?

        Miten olisi Nankangit? Mukavia ja hiljaisiakin mutta ei "turhaa" pitoa. Siksi suosittuja juuri Driftingissä.


      • saippuakauppias
        Ttu.mikä.misukka.spede kirjoitti:

        Öööh siis, "ei kalastele testivoittoja" jollakin sellaisella asialla kuin pidolla?

        Miten olisi Nankangit? Mukavia ja hiljaisiakin mutta ei "turhaa" pitoa. Siksi suosittuja juuri Driftingissä.

        Joo, on ne kieroja rengasvalmistajia kun panostavat pitoon...

        Voi hyvää päivää...


    • KerroPukille

      Miteliini on palas lengas!

      T: Numelosalja 7v.

    • Olerohkeavaan

      Pentti tai Cruzeideri, vajakki voi kirjoittaa noilla nimimerkeillä edelleen. Turha yrittää naamioitua muiden nimimerkkiesi taakse, vajakin tarinat kyllä TUNNISTAA.

    • Puolikesää

      Misukka on hyvä, mutta asiaan vaikuttaa myös koska vaihdan seuraavaksi autoa.
      Seuraavassa renkaanvaihdossa se tarkoittaa jotain edukkaita malleja, koska auto vaihtuu viimeistään ensi keväänä.

    • 46463463

      "Mielestäni hienoa että Michelin keskittyy näihin kuluttajalle käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin eikä kalastele testivoittoja jollain superpehmeällä seoksella joka kuluu nopeasti. "

      Tämä kommenttini tiiviistää asian aika hyvin. Kokonaistuloksissa Michelinin edellä olevat Conti, Firestone ja Hankook kestää noin 10tkm vähemmän mikä monelle autoilijalle merkitsee jopa kahta kesää.

      Neljäs rengas joka Michelinin edellä lopputuloksissa, Falken, jäi vain 4tkm Misukan kestosta mutta erittäin korkean vierintävastuksen tuoma polttoaineenkulutus vähän tuli Falkenin kompastuskiveksi.

      Vielä pidosta, tuossa joku sanoi että korreloi jarrutusmatkoihin. Kyllä, siksi Michelin 20/51 parhaan joukossa kun laskettiin jarrutusmatkat kuivalla/märällä. Eli pitokin kunnossa eikä enempää pitoa tarvi jos kerran 15. paras 51 renkaasta.

      • OtatVainLisääPataasi

        Michelin oli kilometrikustannuksissa vasta kuudes suomen hinnoilla, joten jopa halpikset ajavat edelle.

        Michelin ei pärjännyt oikein missään osakokeessa, ja siksi Hankook on numero 1. ja Michelin vasta sijalla 6.

        Sitä ei lapsellinen sönkötyksesi muuta yhtään miksikään.

        >>"Mielestäni hienoa että Michelin keskittyy näihin kuluttajalle käytännössä merkitseviin ominaisuuksiin eikä kalastele testivoittoja jollain superpehmeällä seoksella joka kuluu nopeasti. "

        Tämä kommenttini tiiviistää asian aika hyvin.<<

        Tuo kommenttisi tiivistää ainoastaan typeryytesi ja epärehellisyytesi, yhdessäkään testatussa renkaassa ei ole mitään "superpehmeätä seosta".


        "Eli pitokin kunnossa eikä enempää pitoa tarvi jos kerran 15. paras 51 renkaasta."

        Kuinka luulet määritteleväsi sen että kuinka paljon pitoa tarvitaan? Ai niin, tietenkin, juuri sen verran kuin Michelinissäsi on, tottakai... Kuitenkin vaikkapa se lapsi jonka yli ajat huonommalla pidolla varustetulla Michelinillä voisi olla eri mieltä jos jää henkiin.


      • Ihmeluulottelua

        Meillä on kahdessa autossa Hankook Ventus Prime 3:t testatussa koossa, kestää ja kestää eikä ole mitään pehmeää seosta. Kummallisia luuloja.

        Muutenkin loistava rengas, ajettavuus kohdallaan ja auto menee kuin sukkasillaan.


      • sössötisöö

        Minkälainen pelle lainaa itseään ja kehuu omia juttujaan? No numerosarjapelle tietenkin.

        Aika surkuhupaisaa että testihäviön selittely on mennyt jo siihen pisteeseen että täytyy sössöttää että pitoa "ei tarvi" enempää kuin 15. siis viidenneksitoista pito-ominaisuuksissa jääneessä renkaassa. Miksi ei sitten vaikka 16.? tai 17. tai vaikka 20?

        Näkee kyllä että erään elämä meni sekaisin Michelinin häviöstä, ilmeisesti sen myötä mielenterveyskin on menossa, ei kukaan normaali ihminen lainaile itseään ja kehu omia höpinöitään itse. Skitso.


      • kjhbhgkihhj

        "Michelin 20/51 parhaan joukossa kun laskettiin jarrutusmatkat kuivalla/märällä. Eli pitokin kunnossa eikä enempää pitoa tarvi jos kerran 15. paras 51 renkaasta."

        Siis suomennettuna: Michelin 15/20 testiin kelpuutetuista renkaista, eli rajusti hännillä.

        Ja pitoa tarvitaan aina ja se on renkaassa prioriteetti ja tärkein turvallisuustekijä, lohduksesi keksimäsi typeryydet eivät tosiasiaa muuta miksikään.


    • vai.järkiperustelut

      Joo, Michelin on kaikkein paras rengas, mitä nyt jää kokeissa hännille ja muut rengasvalmistajat ovat vielä niin kieroja että laittavat renkaisiinsa enemmän sitä joutavaa pitoa..

      Tämä on kyllä hilpein ketju palstalla aikoihin! Kiitos aloittajalle nauruista.

    • Totuussevainon

      Kyllähän tämä on Pentin, eli Cruzeiderin vajakki pojan tekemä aloitus ja vänkääminen.

      • jhgbfjhbfjh

        Ei, kyllä tuo numerosarja on ihan eri tyyppi pakkomielteineen. Se on länkyttänyt vuosia öljypalstallakin, puhui läpiä päähänsä C3- öljyistä, väitti että ne eivät suojaa kulumiselta koska ei tiennyt että niissä on vain eri tyyppinen ja nykyaikaisempi lisäaineistus eikä sinkkiä enää tarvita ja C3 öljyt täyttävät jopa porschen luokitukset sekä kulumiskestoltaan vaativan VW 505.01:en, ja tuli oikaistuksi, sekä puhui läpiä päähänsä Shellin öljyistä koska ei voinut mitenkään osoittaa että niissä olisi jotenkin huonommat kylmäominaisuudet, ainoaksi referenssiksi jäi se että kuulemma kaverinsa ranskis puhalsi Shellit pihalle vaikka ne puhaltavat kaiken muunkin pihalle koska varsinainen vika on suunnitteluvirhe eikä öljy, ja joku TM:n öljy"testi" vuodelta 2006, siis 13 vuotta vanha testi ja siinä ajassa tuotteet ovat muutuneet, ja tuli taas oikaistuksi. Nyt se kevytkeharion keskittynyt Michelin- pakkomielteesensä.


      • Säälittää.tuollaiset
        jhgbfjhbfjh kirjoitti:

        Ei, kyllä tuo numerosarja on ihan eri tyyppi pakkomielteineen. Se on länkyttänyt vuosia öljypalstallakin, puhui läpiä päähänsä C3- öljyistä, väitti että ne eivät suojaa kulumiselta koska ei tiennyt että niissä on vain eri tyyppinen ja nykyaikaisempi lisäaineistus eikä sinkkiä enää tarvita ja C3 öljyt täyttävät jopa porschen luokitukset sekä kulumiskestoltaan vaativan VW 505.01:en, ja tuli oikaistuksi, sekä puhui läpiä päähänsä Shellin öljyistä koska ei voinut mitenkään osoittaa että niissä olisi jotenkin huonommat kylmäominaisuudet, ainoaksi referenssiksi jäi se että kuulemma kaverinsa ranskis puhalsi Shellit pihalle vaikka ne puhaltavat kaiken muunkin pihalle koska varsinainen vika on suunnitteluvirhe eikä öljy, ja joku TM:n öljy"testi" vuodelta 2006, siis 13 vuotta vanha testi ja siinä ajassa tuotteet ovat muutuneet, ja tuli taas oikaistuksi. Nyt se kevytkeharion keskittynyt Michelin- pakkomielteesensä.

        Joo, nyt se on jumittunut jankuttamaan tuota uskomustaan "superpehmeästä seoksesta" vaikka testattujen renkaiden pintamateriaalien shore- kovuus on hyvin lähellä toisiaan. Mutta faktatpa eivät tuota jankuttajaa ole ennenkään häirinneet, tärkeintä on jankuttamalla vahvistaa omaa uskomusta vaikka sitten ihan selviä tosiasioita vastaan. Uskovainen ei edes välitä kuinka tyhmältä näyttää muiden silmissä vaikka jollakin tasolla tiedostaakin sen.


    • Aloittajaltajärkipuhetta

      Aloittaja puhuu täyttä järkeä, noilla perusteilla valitsen itsekin renkaani nykyisin, oli merkkinä Michelin tai joku muu. Aikoinaan tyhmänä ostin noita testivoittajia, mitkä on optimoitu tuohon yhteen asiaan - nimittäin testivoittoon. Koko käyttöiän ominaisuuksia ei voida huomioida, mm. sitä itseni omakohtaisesti kokemaa tosiasiaa, että testivoittajarenkaat eivät kestä kulutusta hyvin. Aivan järkeenkäypää , pito on hyvä , mutta kumia kuluu. Olen todennut, että jos ajan kitkarenkailla koko talven kaikissa keleissä, ja pysyn tiellä ja olen ehtinyt jarruttaa tarvittaeessa ajoissa, niin varmaankin kykenen vastaavaan suoritukseen kesäkelissä, vaikkei minulla olisikaan allani pidoltaan parhaimpia testivoittajarenkaita. Mutta hei, vapaa maa onneksi, jokainen saa valita itse parhaaksi katsomillaan perusteilla mitä haluaa.

      • miksetslikseillä

        Testivoittaja Hankookit ovat kestäviä ja muiltakin ominaisuuksiltaan parhaimmistoa, toisin kuin Michelin. Vain typerys tinkii pidosta, ja typerys on vaaraksi muille liikenteessä, siitäkin riippumatta että on sattumoisin tähän asti pysynyt tiellä.


      • Bisneksenteko
        miksetslikseillä kirjoitti:

        Testivoittaja Hankookit ovat kestäviä ja muiltakin ominaisuuksiltaan parhaimmistoa, toisin kuin Michelin. Vain typerys tinkii pidosta, ja typerys on vaaraksi muille liikenteessä, siitäkin riippumatta että on sattumoisin tähän asti pysynyt tiellä.

        Pitoa pitää olla koko renkaan elinkaaren minimipintaan asti, eikä vain rengaskauppiaan mielestä uusilla renkailla, jotta voi alkaa vaatimaan renkaiden uusimista kun pintaa on jäljellä 6 mm.

        Pitäisi vaatia myös autolita sitä, että ne kestävät kohtuullisesti koko järkevän elinkaarensa, eikä vain kahden vuoden takuutansa. Nyt nuo ns. autolehdet jakaa pisteitänsä tuntuman ja fiiliksen mukaan ja vähät välittää kun nämä "testivoittajat" onkin korjaamoiden onnia.


      • enneolikaikkiparemmin
        Bisneksenteko kirjoitti:

        Pitoa pitää olla koko renkaan elinkaaren minimipintaan asti, eikä vain rengaskauppiaan mielestä uusilla renkailla, jotta voi alkaa vaatimaan renkaiden uusimista kun pintaa on jäljellä 6 mm.

        Pitäisi vaatia myös autolita sitä, että ne kestävät kohtuullisesti koko järkevän elinkaarensa, eikä vain kahden vuoden takuutansa. Nyt nuo ns. autolehdet jakaa pisteitänsä tuntuman ja fiiliksen mukaan ja vähät välittää kun nämä "testivoittajat" onkin korjaamoiden onnia.

        Oi niitä aikoja kun miseliineillä ajettiin tärykalvot ruvella satatuhatta kilometriä, jolloin olikin jo aika tehdä täysi koneremontti porauksineen ja uusine mäntineen siihen vtun ifaan tai sunbeamiin...


    • Cruzeideri

      Kovasti näkyy Pentittelijä-hönö ja kaverinsa ottavan itseensä sen, että joku tykkää Misukoista: ) Mikäpä tuohon muukaan syynä kuin mielisairaus ja kateus.

      Aloittajalla on tietty logiikka jutussaan, mutta tekemällä mainitsemansa karsinnan toisessa järjestyksessä ja eri seulakoolla, voisikin jäljelle jäädä eri rengas.
      Paras tapa olisi antaa pisteet valitulla painotuksella kaikilla osa-alueilla. Aloittajan tavassa parhaasta pidosta ei saa mitään hyötyä.
      Michelinin voisi mielestäni saada parhaaksi, mutta se vaatisi kyllä brändin arvostusta, eli uskoa siihen, että Michelin on muita parempi tässä mittaamattomissa ominaisuuksissa, kuten ominaisuuksissa kuluneena sekä rungon kestossa, tasalaatuisuudessa, ympäristön kannalta, tuotekehittäjänä jne..

      Primacy 4 olisi myös kiinnostanut nähdä tässä testissä. Sen pito olisi varmaan ollut lähellä parhaita, ellei paras.

      • Cruzeideri

        No sitkeä sinä todella olet, kuten hullun pitääkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe