Mitä neuvolassa tapahtuu

Apua

Luin kauhukertomuksia, että äitiysneuvolassa otettaisiin pissatesti ja siellä vielä ronkittaisiinkin. Onko se pissatesti muka välttämätön? Eikö nykyäikana kaikkea pystytä muka selvittämään verestä? Minusta on ainakin hävettävää kusta johonkin purkkiin jonka joku ventovieras sitten tutkii. Entä sitten se ronkkiminen? Minusta on hirveää ajatella, että joku muu ronkkisi haaroväliä kuin aviomieheni. Ronkitaanko neuvolassa oikeasti ja onko siihen pakko suostua?

6

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokoo

Virtsatestit tehdään joka kerta (sokeri ja valkuais juttuja) mutta ei mua ainakaan neuvolassa ronkittu. Verenpaine, hemoglobiini, paino ja noi virtsat. Myöhemmin kuullaan vauvan sydänääniä.

• Niih

Etkö koskaan ole käynyt gynegologilla?
      Hoitaako miehesi myös kätilön hommat kun sen aika tulee?

• Niih

Ai niin... neuvolassa ei ole pakko des käydä.

• duppis

Joo tosiaan, ei sun oo pakko mennä neuvolaan ollenkaan raskauden aikana. Hoidatte sitten miehenne kanssa synnytyksen, kun on sen aika. Herää kysymys, mikä hitto teitä ihmisiä vaivaa.. tsiisus.

• vapaa_maa

Koko neuvolaan ei ole pakko mennä, ja vaikka menisitkin niin ihan kaikista tutkimuksista ja toimenpiteistä saa aina halutessaan kieltäytyä.

• kusetettuolo

TAAS TÄÄLLÄ JOKU TERVEYDENHOITAJA OPISKELIJA VAEHTELEE TIETÄMÄTTÖMILLE! Jos minä olisin aikanaan kieltäytynyt niistä toimenpiteistä,joihin minut vasten tahtoani julkeasti pakotettiin, lapseni olisi otettu huostaan, ymmärrätkö? Minut pakotettiin potilaslain ja sosiaalihuoltolainvastaisesti huumetesteihin ja minulle selkäni takana tehtiin tehostettua seurantaa koko raskausajan,minun potilastietojani on levitelty länsiuudellamaalla surutta satojen ihmisten näkyville sosiaalitoimen,lastensuojelun,poliisin, terveydenhuollon eri yksiköiden tietokantoihin usean eri kaupungin toimesta ja yksityisiä,arkaluontoisiksi ja salassapidettäviksi luokiteltuja potilastietojani lapsuudestani asti on luovutettu ympäriinsä minulle kertomatta ilman suostumustani useiden vuosien ajan! En ole tiennyt oikeuksistani ennen näitä päiviä, niistähän ei terveydenhuolto ole kiinnostunut, vaan omasta tilipussistaan! ÄLKÄÄ IHMISET PUHUKO ASIOISTANNE MISSÄÄNJOS TEILLÄ ON LAPSIA JA TEHKÄÄ VÄÄRINKÄYTÖKSISTÄ HETI JULKISIA!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe