Mitä neuvolassa tapahtuu

Apua

Luin kauhukertomuksia, että äitiysneuvolassa otettaisiin pissatesti ja siellä vielä ronkittaisiinkin. Onko se pissatesti muka välttämätön? Eikö nykyäikana kaikkea pystytä muka selvittämään verestä? Minusta on ainakin hävettävää kusta johonkin purkkiin jonka joku ventovieras sitten tutkii. Entä sitten se ronkkiminen? Minusta on hirveää ajatella, että joku muu ronkkisi haaroväliä kuin aviomieheni. Ronkitaanko neuvolassa oikeasti ja onko siihen pakko suostua?

6

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokoo

Virtsatestit tehdään joka kerta (sokeri ja valkuais juttuja) mutta ei mua ainakaan neuvolassa ronkittu. Verenpaine, hemoglobiini, paino ja noi virtsat. Myöhemmin kuullaan vauvan sydänääniä.

• Niih

Etkö koskaan ole käynyt gynegologilla?
      Hoitaako miehesi myös kätilön hommat kun sen aika tulee?

• Niih

Ai niin... neuvolassa ei ole pakko des käydä.

• duppis

Joo tosiaan, ei sun oo pakko mennä neuvolaan ollenkaan raskauden aikana. Hoidatte sitten miehenne kanssa synnytyksen, kun on sen aika. Herää kysymys, mikä hitto teitä ihmisiä vaivaa.. tsiisus.

• vapaa_maa

Koko neuvolaan ei ole pakko mennä, ja vaikka menisitkin niin ihan kaikista tutkimuksista ja toimenpiteistä saa aina halutessaan kieltäytyä.

• kusetettuolo

TAAS TÄÄLLÄ JOKU TERVEYDENHOITAJA OPISKELIJA VAEHTELEE TIETÄMÄTTÖMILLE! Jos minä olisin aikanaan kieltäytynyt niistä toimenpiteistä,joihin minut vasten tahtoani julkeasti pakotettiin, lapseni olisi otettu huostaan, ymmärrätkö? Minut pakotettiin potilaslain ja sosiaalihuoltolainvastaisesti huumetesteihin ja minulle selkäni takana tehtiin tehostettua seurantaa koko raskausajan,minun potilastietojani on levitelty länsiuudellamaalla surutta satojen ihmisten näkyville sosiaalitoimen,lastensuojelun,poliisin, terveydenhuollon eri yksiköiden tietokantoihin usean eri kaupungin toimesta ja yksityisiä,arkaluontoisiksi ja salassapidettäviksi luokiteltuja potilastietojani lapsuudestani asti on luovutettu ympäriinsä minulle kertomatta ilman suostumustani useiden vuosien ajan! En ole tiennyt oikeuksistani ennen näitä päiviä, niistähän ei terveydenhuolto ole kiinnostunut, vaan omasta tilipussistaan! ÄLKÄÄ IHMISET PUHUKO ASIOISTANNE MISSÄÄNJOS TEILLÄ ON LAPSIA JA TEHKÄÄ VÄÄRINKÄYTÖKSISTÄ HETI JULKISIA!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      4015
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      138
      2555
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      91
      2141
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1674
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1656
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      64
      1405
    7. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      10
      1404
    8. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1321
    9. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      68
      1307
    10. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      74
      1276
    Aihe