Rengaspaineisen merkkivalo palaa.

Riorio

Vaihdoin kesärenkaat ja sen jälkeen alkoi merkkivalo pala vaikka paineet ja renkaat oikeat. Mikä vikana?

29

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhienihmistenasialla

      Villi veikkaus: Anturista patteri kaputt :(

    • Riorio

      Rankaat niin uudet että ajelttu vain viime kesän.

    • eiSittenTullutMieleen

      Kannattaisiko vihdoin lukaista omistajan käyttöohjekirjasta?

      • Riorio

        No ei suomalainen mies tarvitse lukea käytöohjetta koskaan, sehän on aika noloa. Jos ei tiedä parempaa vastausta kuin suositella käyttöohjekirjaa parempi on olla vaiti.


      • kantapäänKauttaIloon

        Toyotamieskö vastasi älykkäästi, no vitsihä tuo oli.


    • sdddsfjksdkjdfkls

      Korota kokeeksi paineita muutaman barin kymmenyksen verran ja aja vähintään muutama sata metriä.
      Muistaakseni TPMS valo vilkkuu jos antureissa on jotain vikaa. Jos palaa jatkuvasti, systeemi ei ole tyytyväinen rengaspaineisiin. Voihan tietysti joku anturi olla vikaantunut niin että näyttää liian alhaista painetta vaikka paine olisi oikea.

    • Riorio

      Paineet on 2 baria lisätty ja ajettu 250km. Kun käynnistää niin ei vilku vaan valo alkaa pojottaa kokoaika. Pitänee soitta telttaan maanantaina.

      • äläVaanLueEthän

        No mitä se ohjekirja sanoo?


      • Köyhienihmistenasialla

        No siinähän se syy: Liian matalat paineet. 2 bar on _liian_ vähän. Muistaakseni rengasfirmojen suositus on 2.5bar ja valmistajan, muistaakseni, 2.3bar.


      • Riorio

        2,3 on laitettu aineiksi ja valo palaa.


      • No sitten vika on joka anturissa tai sen vastaanotossa. Ei muuta kuin huoltoon ja hyödyntämään 7v tehdastakuuta :)


      • Köyhienihmistenasialla kirjoitti:

        No sitten vika on joka anturissa tai sen vastaanotossa. Ei muuta kuin huoltoon ja hyödyntämään 7v tehdastakuuta :)

        Hups, ei joka vaan joko...sorry


    • Riorio

      # Jos on anturit renkaissa, niin jokainen rengas ja anturi on vaihdettava samaan paikkaan joka systeemille on opetettu”, kertoo Tapani Virtanen. ”Jos vaihtaa renkaiden paikkaa, niin sitten pitää koodata ne uusiksi.” Tätä koodauslaitetta ei tee-se-itse-miehellä tai naisella ehkä olekaan.#

      Tällaisen löysin netistä, jospa kokeilen tätä kun pääsen himaan, koska renkaissa oli merkinnät, vasen taka,oikea etu jne. En vaihtaessa älynnyt laittaa samoihin kohtiin ja että kesärenkaat kun ovat alkuperäiset vain viime kesän olleet käytössä niin koodaus on niissä ja on laitettava samaan järjestykseen..

      • PäätäSeinäänEdelleen

        Jos anturit on renkaissa, niin renkaat voi laitaa mihin kulmaan tahansa, ei niitä tarvitse kuin opettaa itse auton näytöllä. Näin ainakin laatuautoissa.
        Onko vihdoin mahdollista, että lukisit ohjekirjasta ohjeet?


      • KIA:ssa ei ola väliä missä "kulmassa" renkaat ovat. 2bar on se missä sensori alkaa valittamaan, kokemusta on.
        KIA:ssa ei tarvitse edes opettaa missä pyörät ovat, auto löytää ne autom. ;)


      • Lisäys: Autosi oikeat regaspaineet löydät kun avaat kuljettajan oven...


    • Heh vika löytyy itsestäsi kun erehdyit ostamaan kian. Mitäs köyhä tähän?

    • Kupinkääntäjä

      Paina napista pitempään niin ottaa arvoiksi nyt olevat paineet.

    • nykypaskaa

      Mitähän tämäkin uusi "tekniikka " auttaa hohhoijjaa kalliiksi vaan käy kun noi ei toimi ja renkaitahan kierrätetään auton alla ja jos siitä sekoaa huh huhh

      • Heh kyllä tekniikka toimii jos se tehdään hyvin. KIA - osta halpa saada paska. Mitäs köyhä tähän?


      • KunnianPuolustusOnTyötä

        Kuten ennustin, Holistin yöunet on katkolla kun Toyotan surkea katsastusmenestys ja ruostuminen on paljastunut karulla tavalla. Penttejä löytyy ihan joka palstalta ja taitavat puskea jo pistorasioistakin, vai kuinka?


    • Kiakia

      Mistähän napista sitä painaisi?

      Minun ei tervitse näyttää rikkautta metalli ja muovikotteroilla, ne kun ruostuu joka tapauksessa joskus olemattomiin ja mersun sekä bemarin romustakin voi tehdä uuden Kian kiertätyksessä. Oikeaa rikkautta ei voi ostaa rahalla eikä velaksi.

      • ottaakoPattiinTaas

        Köyhän ininää. aja vaan sillä ruosteisella Rollalla auringon nousuun.


    • sdkfjdkfdkljls

      Mullakin Kia Rio ja vaihdoin kesärenkaat alle, jonkun matkan päästä alkoi TPMS valo vilkkua jääden lopulta palamaan. Käyttöohjekirja sanoo että se on toimintahäiriön merkki.
      Muutaman kilometrin kuluttua valo kuitenkin sammui omia aikojaan, toivottavasti oli vain tilapäinen häiriö...

      • Riorio

        Minulla ei vilkkunut vaan alkoi palaa pojottaa yhtämittaa. No huomenna vaihdan renkaat #oikesiin kohtiin# katsotaan miten käy.


      • ihanhyväauto

        Saattaa olla, että renkaat lämpenivät juuri sen verran, että valo sammui. Kylmänä on 230 paineohje kuljettajan ovipilarissa ja itse eilen lämpimiin renkaisiin täytin 250 niin valo sammui ja meno muuttui todella kevyeksi ja vakaaksi.


      • ihanhyväauto
        Riorio kirjoitti:

        Minulla ei vilkkunut vaan alkoi palaa pojottaa yhtämittaa. No huomenna vaihdan renkaat #oikesiin kohtiin# katsotaan miten käy.

        Ei ole siitä renkaan asemapaikasta kiinni.. älä turhaan vaihtele jos muuten oikein.


      • sdkfjdkfdkljls
        ihanhyväauto kirjoitti:

        Saattaa olla, että renkaat lämpenivät juuri sen verran, että valo sammui. Kylmänä on 230 paineohje kuljettajan ovipilarissa ja itse eilen lämpimiin renkaisiin täytin 250 niin valo sammui ja meno muuttui todella kevyeksi ja vakaaksi.

        Tähän mennessä ei ole tpms varoitusvalon vilkkuminen toistunut joten näyttäisi tosiaankin jääneen vain tilapäiseksi toimintahäiriöksi.


    • Huuhaatavaan

      Rengaspaineanturit ja -hälytykset = huono, monimutkainen ja kallis ratkaisu olemattomaan ongelmaan, kuten monet muutkin eurobyrokraateille lobbatut asiat.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe