Mistä voin ostaa puuntaimia ? Olen etsinyt netistä tietoa ja löytänytkin pari tarhaa mutta ovat kovin etäällä (jämsästä). En tarvitse kuin n. 500 kuusen taimea.
Mistä puuntaimia ?
4
880
Vastaukset
- Varia
Soitapa läheiseen metsänhoitoyhdistykseen tai käväise jonkun suuren metsäfirman konttorissa. Näin keväisin puuntaimia istutetaan paljon ja ehkä tuovat sinunkin taimesi mökillesi, samalla autolla kuin jonkun suuren taimikkoaukon taimet. Noin pienen määrän voisi saada ilman ennakkotilaustakin.
Jos mökilläsi on luontaisia kuusentaimia, niin niitä voi siirtää näin keväällä paikasta toiseen. Ota kuokalla tai lapiolla taimet juuripaakkuineen, pieni taimi lähtee paremmin kuin iso.- voinäit
Mikä ihmeen iili on aina ottaa yhteyttä MHY:n???? Eikö nyt netin aikana osata edes etsiä taimia. Pistä googleen hakusanaksi puuntaimet ja saat vastauksia vaikka kuinka.
Itse olen hakenut puuntaimia taimitarhoilta, kun ensin olen tilannut taimet. Noin pienen määrän saa helposti ilman suurempia ennakkovarauksia ja kulkee hyvin auton peräkontissa.
Isommat määrät saa vaikka samalla tilattua uudistusaloille puukaupan yhteydessä. Taimet ei ole mitenkään vaikeita kasvattaa itsekin, ei ole mitään rakettitiedettä. Tuollaisen määrän kasvattelee kotipihalla vaikka lasten hiekkalaatikolla. Helppo istuttaa pottiputkella metsään, jos malttaa kylvää siemenet potteihin valmiiksi.
https://taimitapio.fi/
http://www.itasuomenmetsatoimistot.fi/tuomiaho/metsataimet.htm
- esseri
mökkitien varresta löötyy, poimi nyt sieltä
- piduapieaaddljkfh
poimii nyt ensin itse 500 taimea. Taimet maksavat ostettuna luokkaa 20 c/kpl, joten kovin hyvälle tuntipalkalle varkaissa ei pääse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841