Eikös mennyt kaupaksi?

PidänNopeastaToiminnasta

Pistin viikko sitten sunnuntaina nelivuotiaan TDI-Roomsterini myyntiin netissä. Alle varttitunnissa ilmestyi kaksi ostohalullista. Maanantaina pankin avauduttua tuli nopeampi sovitusti paikalle. Maksamastani uuden hinnasta liukeni 50%, joka lienee kohtuullista. Ostaja vei myös tyytyväisenä mennessään takapenkillä olleet Isofix-lastenistuimet.
Vielä palstan muodikkaaseen keskustelunaiheeseen. Katsastutin auton ennen myyntihommaan ryhtymistä ja kysyin katsastusnaiselta, onko ruostetta jossain. Totesi 'ei näissä yleensäkään ole'.

25

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono.provo

      Eihän nelivuotiaalla ole katsastusaika, välivuosi.

      • tuokin.on.kokeiltu

        Hyviin tapoihin kuuluu käydä leimalla ennen auton myyntiä. Katsastavat aivan sujuvasti, kun saavat fyrkkaa. Kuntotestit ajavat saman asian, mutta ovat paljon kalliimpia.


      • JokuVarmuusLeimasta

        Minä en ole koskaan ostanut kotteroa, jonka leima on viikkoa vanhempi (lukuunottamatta uusia aina silloin tällöin).


      • ent.katsastusmies

        Et taida tietää, että sen jälkeen, kun valtion katsastusmonopoli päättyi, on autonsa voinut katsastuttaa aina tarvitessaan - vaikka joka päivä.


      • VähänSelkoaTarinaan

        Et selvästikään ole ymmärtänyt katsastustodistuksen sanomaa. Siinä kerrotaan, koska auto on katsastettava seuraavan kerran VIIMEISTÄÄN. Jotkut käytettyjen autojen ostajat ovat kiinnostuneita siitä, 'mihin asti autossa on leimaa'.


    • Ocu1.8TSI.132kWWebasto

      vastahan sinulla oli se 280tkm ajettu skoda fabia jossa ei ole ollut mitään vikaa, miten sulla nyt roomsteri voi olla??????????

      • no voi juutas. minä sekoilen tällä palstalla jo niin paljon etten enää itsekkään muista mitä olen kertonut. päätehtävänähän minulla on kääntää skodan ja volkkarin tyyppiviat Toyotan syyksi, sairas kun olen mieleltäni.


      • HOLISTI74.91 kirjoitti:

        no voi juutas. minä sekoilen tällä palstalla jo niin paljon etten enää itsekkään muista mitä olen kertonut. päätehtävänähän minulla on kääntää skodan ja volkkarin tyyppiviat Toyotan syyksi, sairas kun olen mieleltäni.

        siis tähän piti laittaa kommentoijaksi yökastelijapoju mutta lähti viesti liian aikaisin, sori :)


      • ymmärrä.lukemasi

        Joillain - kas kummaa - voi autoerilaisia ja olla erilaisiin käyttötarpeisiin- Minäkään en käyttäisi Fobiaa maantieajoon.


      • ymmärrä.kirjoittamani
        ymmärrä.lukemasi kirjoitti:

        Joillain - kas kummaa - voi autoerilaisia ja olla erilaisiin käyttötarpeisiin- Minäkään en käyttäisi Fobiaa maantieajoon.

        Tarkoittanet, että joillain voi olla erilaisia autoja erilaisiin käyttötarpeisiin. Minullakin on kuorma-autoja ansiotarkoitukseen, matkailuauto lomailuun, pikkukoppi kauppakassina ja yksi vanha jenkkiromu harrasteena.


      • Fabiaa ei minulla koskaan ole ollut. Sukulaisperheellä on yli 20-vuotias, jossa kyllä on vikaa piisannut, mm. jo toinen akku sippasi, eturengas puhki, etuoven lasi isketty säpäleiksi, radio pöllitty, vanteet umpiruosteessa ja ties mitä muuta kivaa, josta en ole varmaan kuullutkaan. Onneksi minua ei ole pyydetty tai vaadittu korjausmieheksi.


    • Fkfkgkgkg

      Saitko paljon enemmän itse myyden kuin liikkeestä vaihtohyvitystä olisi tullut?

      • Eipä tullut vertailtua, aika maksaa. Varsinkin laatuaika. Uskoisin summan kuitenkin vaihtelevan 500-1000 erkkiä ostajasta riippuen.


    • PidänNopeastaToiminnasta

      kyllähän siihen katsastusremonttiin meni yli 11t € kun piti koko pohjapelti ja molemmat helmat vaihtaa ruostevikojen takia. moottoria ja vaihteistoa remontoida ja päästöt aivan pielessä. onneksi sain sen romun myytyä jollekkin hölmölle.

      • Pärnäsenkorjaamo

        Pölhö meni ja myi ylikunnostetun auton. Kuka toope korjaa ja sitten myy?

        Korjaamo kiittää ja kuittaa, aina näitä hölmöjä riittää jotka korjaavat ehjiä autoja.


      • JokuRajaLässyllekin

        Mukava, että sinäkin pidät nopeasta toiminnasta. On täysin omaa typeryyttäsi, jos kuvittelet katsastuksessa ruosteettomaksi todettuun autoon vaihdettavan pohjan ja vielä nopeasti. Keksi parempaa!


      • PidänNopeastaToiminasta
        JokuRajaLässyllekin kirjoitti:

        Mukava, että sinäkin pidät nopeasta toiminnasta. On täysin omaa typeryyttäsi, jos kuvittelet katsastuksessa ruosteettomaksi todettuun autoon vaihdettavan pohjan ja vielä nopeasti. Keksi parempaa!

        siis ne ruostevauriot korjattiin ENNEN katsastusta. sori kun jäi aloituksestani pois.


    • Ou812

      nämä skodat todellakin ruostuvat uskomattoman nopeasti. en tiedä ketään kellä olisi 3vuotias skoda läpäissyt ensimmäistä katsastusta ennen mittavia peltiremontteja.

    • PidänNopeastaToiminasta

      tiedämpähän ainakin tästä eteenpäin kertoa kaikille että älkää ihmiset missään nimessä vahingossakaan erehtykö skodaan ja sama varoitus koskee luonnollisesti myös muita vag groupin ajoneuvoja. menetätte vaan rahanne koska takuu EI korvaa mitään vaikka esittäisitte lujuuslaskelmat.

      • NopeaToimina

        Moi! Olen Toimina. Olen nopea. Pitäisitkö minusta? Nähtäisiinkö pian?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe