Olen aina laittanut simaan tuorehiivaa, mutta olen muuten jo käyttänyt kauan pelkästään kuivahiivaa. Tänään pitäis laittaa sima käymään , mutta en viitsi kauas kauppaan lähteä tuorehiivan takia. Onnistuuko se kuivahiivasta ja miten ? Luin ohjeita netistä ja toisissa käsketään ripottelemaan vain siman päälle, toisissa liottamaan lämpimään veteen. Määrätkin vaihtelevat, joissakin 4 litraan vajaa tl, joissakin vielä vähemmän. Osaako joku auttaa ?
Mitä hiivaa simaan ?
5
2270
Vastaukset
- Kylläonnistuu
Onnistuu sima kuivahuivallakin. Itse liotan ensin lämpimään veteen, ja koko simaveden pitäisi olla ainakin kädenlämmin jotta hiiva tepsii. Määrä neljään litraan on korkeintaan puoli teelusikallista.
- siman-tekijä
Turbo hiivaa pariviikkoa anna käydä , sitten suodata "sima" Mielellään lämmitettynä , aktiivihiilisuodatin toimii asiaan loistavasti. Pullota anna jäähtyä vuorokausi ja ei kun nauttimaan. Hyväää ja hauskaa Vappua !
- Katt..leija
Googelista:
"Kiehauta puolet vedestä ja kaada sokerien päälle. Lisää loput vedestä sekä sitruunamehu joukkoon. Anna jäähtyä kädenlämpöistä hieman kuumemmaksi. Liuota hiiva kuumahkoon nestetilkkaan ja sekoita nesteeseen. Anna käydä huoneenlämmössä noin 1 päivä. Pullota sima. Lisää jokaiseen pulloon hieman sokeria ja muutama rusina."- tuokatlja
lisäys edelliseen:
4 l vettä
2 kpl sitruunaa
250 g fariinisokeria
250 g sokeria
1 tl Kuivahiivaa (vajaa)
- millaurjami
Katjan resepti on minulla toiminut Se Fariinisokeri on se joka antaa simalle sen kauniin värin. Kiitos ohjeesta kuitenkin Ainahan Katleijalla on ollut Apulähellä täälä' Kysyäkkin sai aikoinaan ihan vaikka teknoiikastakin!
ja nimmarista joka on toiminut nykyäänkin!
U.M
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521