Te, jotka teette työtä opiskelun ohella, niin missä ja montako tuntia viikossa? Millaista palkkaa saatte ja kuinka pystytte vaikuttamaan omiin työvuoroihinne?
Minä sain juuri työhaastattelukutsun mäkkäriltä, joten siksi kiinnostaa. Olisi kiva saada tehdä viikonloput ja varsinkin sunnuntait (tuplapalkka), niin siinä tulisi tunteja jo kivasti, eikä kouluviikko häiriintyisi niin pahasti.
Niille, jotka tekevät töitä opiskelun ohella!
6
3450
Vastaukset
- opiskelija
ensimmäisinä yliopisto-opiskeluvuosina kaupassa töitä kolmena iltana viikossa 18-21 ja lauantait. Ja menin jos tarvittiin. Myöhemmin vaihdoin työtä ja ajat muuttuivat siten, että tein kaksi koko päivää, kaupassa silloinkin 10-18 ja lauantait 10-16.
Noissa kaupoissa oli etuna se, että työvuorot olivat pitkälti sovittavissa, joskus olen kuullut, että osa-aikaisille on määrätyt tunnit, jotka heidän täytyy tehdä. Yksi tuttu oli Stokkalla ja siellä ei paljon sovittu mistään vaan jos oli siellä duunissa niin tehtiin niinkuin oli määrätty.
Palkka oli aika huono, mutta parempi kuin monilla muilla opiskelukavereilla.
Kannattaa varmaan ottaa selvää mäkkärin politiikasta noiden työvuorojen sopimisen suhteen, ettei käy liian raskaaksi. - Martze
Olen koko yliopisto-opiskelujeni ajan tehnyt työtä kaupassa. Tunteja on 15 h/vko ja se on juuri sopiva määrä. Tämä tarkoittaa siis sitä, että teen 2-3 vuoroa viikossa, iltoja ja lauantaita. Vuorot vaihtelevat hyvin paljon, mutta oman lukujärjestykseni mukaan! Meillä on paljon opiskelijoita osa-aikatöissä ja työvuorot tehdään jokaisen kouluaikojen mukaan. Eli työpaikalla tullaan oikein mukavasti vastaan! Mikäli koulussa on raskaampi jakso tai haluaa muuten vaan pitää hetken "lomaa", niin opintovapaa on järjestynyt tähän mennessä jokaiselle halukkaalle ilman mitään ongelmia.
Palkkaa saa ihan mukavasti, noista illoista ja viikonlopuista kun maksetaan normaalin tuntipalkan lisäksi mukavat lisät. Ei ole paljoa tarvinnut menoja karsia, rahaa on riittänyt kaikkeen tarpeelliseen ja vähän tarpettomaankin :) Jaksamisenkaan kanssa ei ole yleensä ollut ongelmia, ainoana poikkeuksena viikot, joille kasaantuu monta tenttiä. Mutta kuten sanottu, työnantajani tulee näissä asioissa hyvin vastaan.
Ainoa haittapuoli on opintotukikuukausien väheneminen ja ainainen tulojen laskenta, mutta sekin on loppujen lopuksi aika pieni murhe. Mieluummin teen työtä jo nyt kuin että valmistuisin vailla mitään työkokemusta! Eikä tarvitse etsiä kesätöitäkään, kun osa-aikaisille vakituisille työntekijöille on joka kesä riittänyt täydet tunnit. - ei-niin-huhkija
Hei
Mie käyn töissä äidin "kaupassa" aina sillon kun tarvitsevat. Eli toisaalta en saa vaikuttaa ollenkaan siihen, sillä he tarvitsevat kun muita on jostain syystä pois (tai äiti haluaa lähteä aikasemmin kotiin tms.), mutta toisaalta voin aina kieltäytyä. Tilanteeni on kyllä kieltämättä hiukan erilainen kuin sun (mahdollisesti tuleva) Mäkkäri-duuni... Siinä vuorojen vaihtamisen helppous riippuu varmasti paljon pomon asenteesta!
Stockaan viitaten.. Kaveri on Herkussa duunissa, ja _käsittääkseni_ saavat siellä keskenään vaihtaa vuoroja tasan niin paljon kun haluavat, kunhan joku tekee vuorot (eikä pomoa piinata "haluun vaihtaa" -itkuilla vaan etsitään itse joku joka suostuu tekee sun vuoron?).
Kuulostele siellä haastattelussa sen pomon asennetta.. Onko tiukkis vai ei. Lisäksi Mäkkärin kanssa kannattaa muistaa, että aika moni on siellä VARMAAN (en tiedä) opiskelija/osa-aikainen, joten jos kaikki toivovat sunnuntaita, niin kaikki ei voi sitä saada...
Palatakseni ap. kysymykseen... Mä teen tosiaan töitä tosi satunnaisesti, esim. tammikuussa en yhtään tuntia (muistelisin), mutta maaliskuulle tulee luultavasti yks viikko jollon 40 h. Palkkakin vaihtelee siis... En kyllä edes tiedä, mikä mun tuntipalkka on (: Pitäs varmaan katsoa joskus... Opintorahalla ja asumislisälläkin olen kyllä pärjännyt, ja vähän on säästöjä kesältäkin (: - PALKAN EUROISSA
sana mukavaa on hyvin subjektiivinen tuntuma
- Martze
Ihan TES:in mukaista palkkaa saadaan... Eli itselläni tällä hetkellä 8,23€/h iltalisä 3,91€/h klo 18 jälkeen arkisin ja sunnuntaisin lauantailisä 5,16€/h kello 13 jälkeen. Eli jos teen kuussa n. 60 tuntia töitä, joista suurin osa iltaa ja vkonloppua, niin voit laskea kuukausipalkkani siitä :)
- Töitä ja opintoja
Olen tehnyt töitä koko opiskeluaikani. Ensin olin päätoimisesti töissä, jolloin en voinut juurikaan vaikuttaa työvuoroihini, ja opiskelu oli sivutoimista. Palkka oli mitä mainioin. Tätä nykyä olen toimistohommissa noin 20 h/vk, ja voin päättää työaikani ihan vapaasti. Tilanne on siinä mielessä todella hyvä. Palkka on ok, sillä tulee toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171