Ruotsin kielinen marginaalikultturi Suomessa.

Miksi meidän täytyy tukea marginaalikultturia, jota tuotetaan ruotsiksi?
Erinomaisen kallista, eikä kansallaiset pysty siitä nauttimaan.
Kulttuuriministerin pitää tutkia tarkasti, kun myöntää valtionavustuksia kulttuurille, että siitä voi nauttia kaikki kansalaiset. Svenska Teater saa tupla tuet valtiolta. Katsojina on paljon opiskelijoita, joiden liput ja matkat valtio kustantaa. Onko tämä oikein?

30

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32514177

      Hanasaaren Kulttuurikeskukseen pitää saada suomalaisen kulttuurin osaajia. Suomenkielisten nimien puute on siellä huutava.

    • Ruotsin kielinen kulttuuri voidaan hyvin jättää ruotsalaisille. Keskitytään omaan kauniiseen äidinkieleemme.

      • opettele_suomen_kieli

        Sinut tunnistaa aloittajan kanssa samaksi henkilöksi jatkuvasta, samasta oikeinkirjoitusvirheestä > ruotsin_kielinen


    • Kielitieteilijä

      Tuskin suomi on kovin kaunista. Vertaappa vaikka ranskaan.

      • Verrataan ruotsiin, joka ei ole kaunis kieli. Suomessa ei enää kukaan halua opiskella ruotsia.


    • Svenska Teater pitäisi yksityistää, koska ihmiset eivat voi käydä siellä.

      • SvenskaTeaterN

        Svenska TeaterNin näytökset ovat yleensä loppuunmyydyt. Asiakaskunta koostuu niin ruotsin- kuin suomenkielisistäkin.


      • SvenskaTeaterN kirjoitti:

        Svenska TeaterNin näytökset ovat yleensä loppuunmyydyt. Asiakaskunta koostuu niin ruotsin- kuin suomenkielisistäkin.

        Svenska Teater yleisö koostu hyvin paljon oppilasryhmistä. Ruotsinkieliset oppilaitokset kustantavat oppilaansa teatteriin. Veronmaksajille tulee tuplamaksu.


      • Hienoa
        DonaldTruth kirjoitti:

        Svenska Teater yleisö koostu hyvin paljon oppilasryhmistä. Ruotsinkieliset oppilaitokset kustantavat oppilaansa teatteriin. Veronmaksajille tulee tuplamaksu.

        Hyvä että nuoria tuetaan näin. Kannatan ehdottomasti!


      • Hienoa kirjoitti:

        Hyvä että nuoria tuetaan näin. Kannatan ehdottomasti!

        Suomenkieliset nuoret eivät nauti Svenska Teater esityksistä, joten koko teatteri pitäisi siirtää Helsingistä Närpiöön.


      • KalleAnka
        DonaldTruth kirjoitti:

        Suomenkieliset nuoret eivät nauti Svenska Teater esityksistä, joten koko teatteri pitäisi siirtää Helsingistä Närpiöön.

        Helsingissä on lukumääräisesti enemmän ruotsinkielisiä kuin Närpiössä. Närpiössä on muuten jo erinomainen teatteri, jonka esityksiä tullaan katsomaan Ruotsista saakka, Suomen ruotsinkielisistä puhumattakaan.

        http://www.narpesteater.fi/fi/


      • kehäpyörre
        DonaldTruth kirjoitti:

        Suomenkieliset nuoret eivät nauti Svenska Teater esityksistä, joten koko teatteri pitäisi siirtää Helsingistä Närpiöön.

        Tiedän koululaisryhmän joka nautti. Joten jospa sinä menisit itse joskus teatteriin ja vaihtaisit vapaalle, juttusi alkavat pyöriä kehää.


    • Toivottavasti Terho osaa leikata marginaalikulttuurin määrärahat vastaamaan tavoitettavuutta. Harva suomenkielinen pystyy seuraamaan ruotsiksi esitettyä.

      • Suosittelen

        Suomenkieliset osaavat yleensä paremmin ruotsia kuin itse edes tajuavat. Turha vaatimattomuus pois ja rohkeasti käyttämään kieltä! Kieltä voi käyttää myös passiivisesti, esim. juuri käymällä teatterissa. Olen ollut lasteni kanssa Svenska Teaternissa ja on nautittu esityksistä, vaikka olemme suomenkielisiä!


      • Suosittelen kirjoitti:

        Suomenkieliset osaavat yleensä paremmin ruotsia kuin itse edes tajuavat. Turha vaatimattomuus pois ja rohkeasti käyttämään kieltä! Kieltä voi käyttää myös passiivisesti, esim. juuri käymällä teatterissa. Olen ollut lasteni kanssa Svenska Teaternissa ja on nautittu esityksistä, vaikka olemme suomenkielisiä!

        Svenska Teater esitykset ovat tosi kehnoja. Teatterissa oleva näyttelijäkaarti on niin suppea, että rooliin sopivaa näyttelijää ei saada. Samat muutamat näyttelijät tekevät kaikki roolit. Miksi menisit katsomaan huonoa esitystä, kun voi menna Kansallis-tai Kaupunginteatteriin?

        Miksi menisit lomalle Ahvenanmaalle, kun eivät osaa kieltä?


      • Musikal2
        Sjuksköterska kirjoitti:

        Svenska Teater esitykset ovat tosi kehnoja. Teatterissa oleva näyttelijäkaarti on niin suppea, että rooliin sopivaa näyttelijää ei saada. Samat muutamat näyttelijät tekevät kaikki roolit. Miksi menisit katsomaan huonoa esitystä, kun voi menna Kansallis-tai Kaupunginteatteriin?

        Miksi menisit lomalle Ahvenanmaalle, kun eivät osaa kieltä?

        Yleensä Svenska Teaternin esitykset ovat olleet loppuunmyytyjä. Musikaalit ovat suosittuja meillä ja muualla.


      • Musikal2 kirjoitti:

        Yleensä Svenska Teaternin esitykset ovat olleet loppuunmyytyjä. Musikaalit ovat suosittuja meillä ja muualla.

        Tottakai, koska oppilaitokset kustantavat liput. Valtion varojen törkeää väärinkäyttöä tai joissain tapauksissa kuntien.


      • Kulttuuri.kannattaa.aina
        Sjuksköterska kirjoitti:

        Tottakai, koska oppilaitokset kustantavat liput. Valtion varojen törkeää väärinkäyttöä tai joissain tapauksissa kuntien.

        Mitkä oppilaitokset? Kaikkiin teattereihin tulee ryhmiä, kaikenlaisia ryhmiä. Suurin osa näistä ryhmistä maksaa itse lippunsa. Ja jos joku ryhmä sattuisi tulemaan veronmaksajien rahoilla, niin sekin on kannatettava idea. Siitä hyötyy koko yhteiskunta (sekin aika on pois älypuhelimen näpräilystä).


      • Suosittelen kirjoitti:

        Suomenkieliset osaavat yleensä paremmin ruotsia kuin itse edes tajuavat. Turha vaatimattomuus pois ja rohkeasti käyttämään kieltä! Kieltä voi käyttää myös passiivisesti, esim. juuri käymällä teatterissa. Olen ollut lasteni kanssa Svenska Teaternissa ja on nautittu esityksistä, vaikka olemme suomenkielisiä!

        Kokemukseni mukaan nuoret jopa hyvin koulutetut suomenkieliset eivät suostu ruotsia puhumaan. Opiskelujen jälkeen tulee hyvin harvoin tilanteita, joissa ruotsia voisi käyttää.
        Suomenkielisiä kehotn vastustamaan ruotsin käyttöä kaikin mahdollisin tavoin.
        Työyhteisöstä julkisilla aloilla kannattaa karsia ruotsia puhuvat pois, turhaa kiusaamasta.


    • Ruotsinkieliset ovat organisoineet kaikki oppilaitokset tuomaan oppilaansa Svenska Teateriin ja yhteiskunnan kustannuksella. Espoossakin on tapana maksaa ruotsinkieliset kulttuuritapahtumat kaupungin piikkiin.

      • Totuuskomissio_

        Valehtelet.


    • Terho hoi. Kulttuurimäärärahoja ruotsinkieliseen kulttuuriin väkevästi leikaten, koska yhteiskunnan varoja käytetään pääsylippuihin.

    • mikä_kulttuuri--

      Mitä kulttuuria se semmoinen on kun kaikki on suoraan matkittu länsipuolelta lahtea

      • fvfggfhgh

        Alamaisen kulttuuria?


    • Gyldyristi

      "Ruotsin kielinen marginaalikultturi ...". Sopisiko toivoa sen verran suomenkielistä kulttuuriosaamista, ettei jo heti otsikoon tule kahta kielioppivirhettä.

      • Svenska marrginal kultur borde int få så mycket finansiering.


    • Hyvä_juttu

      Sininen tulevaisuus on marginaali. Onneksi eivät saa puoluetukea. Heh heh hoh hoh heh...

    • Hehhhohoheh

      Onhan Suomessa sirpalepuolue jolla on 5 ministeriä. Jollain ihmejutulla menivät hallitukseen. Mihin muuten sinisten puoluetuki menee ja miksi ?

    • O7krof

      Ei näköjään tuu sinisiltä vastausta jotta kuka heitin puoluetuet saapi. Arka paikka näyttää olevan.

    • Kulttuuriministeriltä odotetaan uudistusta erityisesti Hanasaaren Kulttuurikeskuksen toimijoissa. Suomalisen kultturin osuuttaa pitää tuoda enemmän esille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe