Kylpyhuoneen vuotava hana

vesilaskupilvissä

Asun kerrostalossa vuokralla yksityisellä vuokranantajalla ja kylpyhuoneen hana on vuotanut jo hyvin pitkään. Kun putkimies tulee korjaamaan, kuuluuko minun maksaa se vai taloyhtiön? Vai meneekö lasku suoraan vuokranantajalle? Kyseessä on tällainen hana: https://www.oras.com/fi/tuotteet/oras-safira/product/1073/
joka vuotaa tuosta vaihtimen alapuolelta vain silloin kun hana on päällä ja vastaavasti tiputtaa vettä suuttimesta kun vaihdan veden tulon suihkuletkusta. Hoituuko tuo pelkällä tiivisteen vaihdolla?
Meneekö tuosta juurikaan ylimääräistä vesilaskua? Miesystäväni oli sitä mieltä ettei menisi kun "käytössä vettä tulee vain hiukan toisestakin kohtaa samaan aikaan" kun sitä nyt ei kauaa koskaan käytä, suihku tietysti eri asia. Itse olen kyllä hiukan eri mieltä..

6

1502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta sinun pitää ottaa yhteys vuokranantajaan, joka korjauksen tilaa ja maksaa, ei itse suoraan putkiliikkeelle, ellei vuokranantajan kanssa niin sovita.

Eipä tuon tapainen vuoto paljoa vesilaskua lisää. Voithan itsekin arvioida, kunka suuri osa hanan vedestä valuu hyödyttömänä suoraan viemäriin ja mikä osa tulee käyttöön. Korjattavahan tuo kuitenkin on.

Jos käyttäjänimesi mukaisesti vesilaskusi on pilvissä, saattaa kiinteistöstä löytyä ehkä muutakin korjattavaa, ellei ongelma sitten löydy käyttäjän tietämättömyydestä tai asenteista.

• vesilaskuakertyy

Olin jo ottanut yhteyttä isännöitsijälle ja sitä kautta huoltoon alunperin vuotavasta wc pöntöstä joka vaihdetaan kokonaan uuteen, samalla kehottivat ilmoittamaan tästä.

• Siitä vessanpöntöstä löytyy se syyllinen vesilaskuunkin.

Viattoman vähäisen näköinen pöntön vuoto voi johtaa satasten lisälaskuun vuodessa.

• Taas-outoa

Outo ilmiö täällä Suomi24:llä kun vuokralla asuvat tekevät aloituksia asioista joista tarvitsisi tehdä vain ilmoitus vuokranantajalle !

• h4r53

Pöljä

• vuokralla

Ylläpito on taas ahkeroinut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe