Vanha aihe - päivän hyvä työ

Voiko.päivä.paremmaksi

Tätä aihetta on käsitelty ennenkin, mutta kysyn silti päivän hyvän työn. Voi laittaa myöhempienkin päivien, olisi kiva kun ketju soluisi päivittäin eteenpäin. Jokainen hyvä työ kun on iloksi jollekin toiselle, toki ei itsensä hemmottelukaan pahasta ole.
Istuin ostosreissun lomassa kahviossa samaan pöytään miehen kanssa, joka puhui koko ajan. "Anteeksi kun puhun näin paljon, mutta kun vaimo kuoli, olimme 50 vuotta naimisissa ja nyt minulla ei ole ketään, kelle puhua." "Anteeksi, mutta häiritseekö sinua kun höpötän koko ajan?" Ei ollut mahdollisuutta vaihtaa pöytää täydessä kahviossa joten tein ratkaisun ja sanoin: Lakkaapa nyt pyytelemästä anteeksi ja puhu minulle sydämesi kyllyydestä sen ajan kun nautin ihan rauhassa tätä kahvia ja nisua. Ja mies kertoi kuinka he olivat tehneet kymmeniä matkoja eri maihin niistä tärkeimpiä kohteita ladellen. Matkakohteet olivat mielenkiintoisia, joten kuuntelinkin mielelläni, hidastelin kahvin hörpintää, mutta kun asioita oli vielä hoitamatta, piti jatkaa matkaa. Hän jäi lähes ylistämään kun on joku, joka kuunteli.
Itselleni tein hyvän työn käymällä reissun päätteeksi kokovartalohieronnassa. Nyt nautin kahvia, johon lorautin tilkan votkaa.

19

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikku on hyvä höpöttämään.
      Kyselehän häneltä.

      H.

      • Korjaus
        ..."hyvä"

        H.


      • Heikunkeikku

        Et viitsisi haukkua minua höpöttäjäksi. En höpötä, vaan kirjoitan asiaa.
        En ymmärrä, kun vain aniharvaan aloitukseen kommentoin, niin silti sekin vähä häiritsee.
        Myös se, että kirjoitetaan, että kirjoitan AIVAN liian pitkästi.
        On ihmeellistä, kun moni muu tyyppi kirjoittaa aina pitkästi ja moneen aloitukseen ja heille ei kirjoiteta, että ei jaksa lukea.
        No ei voi mitään.


      • hompsantuusa_
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Et viitsisi haukkua minua höpöttäjäksi. En höpötä, vaan kirjoitan asiaa.
        En ymmärrä, kun vain aniharvaan aloitukseen kommentoin, niin silti sekin vähä häiritsee.
        Myös se, että kirjoitetaan, että kirjoitan AIVAN liian pitkästi.
        On ihmeellistä, kun moni muu tyyppi kirjoittaa aina pitkästi ja moneen aloitukseen ja heille ei kirjoiteta, että ei jaksa lukea.
        No ei voi mitään.

        Laita kuule Heikku kirjaimia toisten perään niin paljon kuin irtoo milloinkin. Tää palsta ei ole mikään vanhan Nokia-kännykän tekstiviestiruutu, jossa sai muistaakseni näpyttää vain 180 (?) merkkiä.
        Mä oikein tällään itseni tähän ruudun taakse ja otan särvintä tuohon viereen ettei nälkä pääse yllättämään. Pidetään oikein maratonsessio.


      • Heikunkeikku
        hompsantuusa_ kirjoitti:

        Laita kuule Heikku kirjaimia toisten perään niin paljon kuin irtoo milloinkin. Tää palsta ei ole mikään vanhan Nokia-kännykän tekstiviestiruutu, jossa sai muistaakseni näpyttää vain 180 (?) merkkiä.
        Mä oikein tällään itseni tähän ruudun taakse ja otan särvintä tuohon viereen ettei nälkä pääse yllättämään. Pidetään oikein maratonsessio.

        Kiitos vaan ehdotuksesta, mutta ei kiitos. En ala.
        Se on outoa, että jos etusivulla on MONTA aloitusta ja minä oon kommentoinut pariin kolmeen, niin sekin on liikaa. Monet kulkee joka aloituksessa heittämässä parin lauseen jankutuksia.

        Pistää vihaksi.


      • Korppiskohtayöpuulla
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kiitos vaan ehdotuksesta, mutta ei kiitos. En ala.
        Se on outoa, että jos etusivulla on MONTA aloitusta ja minä oon kommentoinut pariin kolmeen, niin sekin on liikaa. Monet kulkee joka aloituksessa heittämässä parin lauseen jankutuksia.

        Pistää vihaksi.

        Heikku se vaan on niin, että mikään ei kelpaa vanheneminen myrkkyä, bloggausta ei, lyhyet kommentit shattailua. Minä tykkään lukea kommenttejasi ne ovat aina iloisia ja lennokkaita. Jatketaan ; )

        Tämän päivän hyvän mielen teko. Kävin shoppailemassa. Ostin legginsit ja puseron, mustat. Vanhat ovat jo kulahtaneita. Pitää hiljalleen uusia vaatevarastoja. Muutossa lähti vuoden käyttämättä olleet vaatteet kierrätykseen.

        Kovin on vähän valinnanvaraa. No, korjailen tilannetta verkkaisasti.


    • Pesin pehmopupun korvat, mukavampi käsitellä, kun eivät ole puolukkakiisselistä tahmeat.
      Soitin sisareni miehelle, koska sisaren puhelin ei ollut auki, hyvä juttutuokio, myös sisareni kanssa.

    • nyt just ei oo tullu tehtyä hyviä töitä muutamaan aikaan
      mutta kun olin fuengirolassa kuulin siellä että yhden rouvan mies
      oli joutunut sairaalaan ja oli melko huonossa kunnossa
      pääsi välillä pois mutta vuorokauden päästä joutui uudelleen
      altaassa tervehdimme toisiamme mutta en ollut koskaan sanaakaan vaihtanut hänen kanssaan
      yhtenä päivänä hän sanoi mulle että voisiko tulla
      ottamaan aurinkoa kanssani hetkeksi aikaa ennen kun lähtee sairaalaan
      tunnin kuuntelin miten hänen miehensä voi ja miltä se hänestä tuntuu
      ennen kun hän lähti sairaalaan hän kysyi
      lähtisinkö hänen kanssaan illalla syömään ja juomaan viiniä
      no eihän mulla tietysti mitään sitä vastaan ollut kun olin yksin reissussa
      viikon verran olin hänen tukenaan ja olkapäänään
      kun hän sai järjestettyä ambulanssi lennon miehelleen suomeen
      siinä tunsin tehneeni hyvän työn kun kuuntelin
      hänen huoltaan siitä miten miehelle käy
      ja päivittäin olimme yhdessä milloin altaassa milloin aurikotuoleilla
      ja iltaisin istuimme hotellihuoneessa jos emme menneet syömään
      nauttien pullollisen kuohuvaa
      hyvin siinä kävi mies rupesi suomessa toipumaan
      kun löytyi syy huononevaan kuntoon
      tosta tulikin mieleen että pitäis varmaan soittaa ja kysyä miten nyt menee.

      • Bengalitikku

        Minusta aloittajan ja sinunkin kuuntelijana olemisesi ovat olleet todella
        tärkeitä tekoja. Arvostan.

        En ole tehnyt kerrassaan mitään hyvää.
        Minusta ne tilanteet, mitkä syntyvät noin sponttaanisti ovat aitoja.
        Tykkään.


    • yksin.ei.jätetä

      Kävin aamulla olemassa n. 2 tuntia seuralaisena ekaluokkalaiselle ennen kuin hänen koulupäivänsä alkoi.

      • mää kävin kaupungista tullessa katsomassa ekaluokkalaista
        ja tehtiin siellä läksyt
        meidän eppu lähtee aamulla yksin kouluun
        puhelin herättää syö aamupalan pesee hampaat
        pistää vaatteet päälle
        ja kävelee bussille sinne ei oo kyllä kun joku viissataa metriä
        samoten hän tulee yksin kotiin
        ja touhuaa siellä kaikenlaista ennen kun vanhemmat kotiutuu
        reipas poitsu hän itse halus näin
        vaikka täyttikin vasta seitsemän joulukuussa

        tästä tuli mieleen se että espanjassa ei saa
        lapset mennä yksin kouluun eikä lähteä koulusta
        ennen kun täyttävät neljätoista
        sen takia siellä asuukin useesti mummu ja vaari samassa taloudessa
        jos molemmat vanhemmat on töissä.


    • Autoni läpäisi katsastuksen virheettömästi.
      Iloisena skannailin rekisteri-otteen sivut tietokoneelleni.
      Tunnen nyt mieli-hyvää että voin huononpia autoja omistaville kavereilleni lähettää digitaalista tukea, että raha kyllä ratkaisee.
      Jos masennus heitä oikein koettelee.

      H.

      • Lenkkaria-eteen

        Minulla on niin tuliterät lenkkarit, jopa kaksi paria, ettei niitä tarvitse katsastaa ennen kuin kahden vuoden kuluttua. Ovat niin laadukkaat, raha ratkaisee, kyllä. Toiset laitan työ-vapaa-aika-hulttio jalkineiksi.

        Ei. En ole kateellinen yhdellekään joka on auton haltija. Omistajaksi en luokittele ketään koska autokin on vain kuluva turhake tai hyödyke.


    • Tämän päivän hyvä työni on ollut pitää seuraa palstan puskamoninikille, ettei hänen tarvitse ihan yksin höpötellä.

      • Kiitti.vaan

        Hyvä Tellukka, sinuun voi aina luottaa.


    • Milloin_mitenkin

      Että suostuin eli tasan vuorokausi sitten 23.30 läksin työkeikalle.
      Pääsin aloittamaan tänään klo 00.20 ja olin valmis 02.58. Muistan elävästi ne isot, punaiset digitaaliset numerot kohteen seinällä turvakameraviidakon alapuolelle.
      Kirjasin 8 työtuntia kuten tilaaja oli määrännyt ja kävelin ulos 3.05. Lähtiessä varmistin ovien tripla lukituksen. Avaimia ei ollut enkä tarvinnut.
      Kotona olin noin 3.45.Kuljetus oli järjestetty mutta olisin saanut käyttää taksiakin. Tolppa sijaitsi 20 m kohteen ulko-ovesta.
      Hyvä työ oli, että jätin 60 pulssi palstan rauhaan ja kävin nukkumaan hieman yli 5.00

      • Kohtaamisia joissa ollaan vieraiden ihmisten kanssa jonkin aikaa, esim lääkärin vastaanotolla, ym. Olen jo monta vuotta aloittanut keskustelun ja vähän ajan päästä keskustelussa on useampi mukana. Olen huomannut että kun kysyy kuinka voitte nyt -puheesta ei tahdo loppua tulla varsinkin vanhemmilla ihmisillä tai nuorilla äideillä vauvojen kanssa - mielenkiintoisia aiheita on ollut, ilmeisesti puhekavereita konkreettisesti tarvitaan somen lisäksi


    • Aloittaja

      Huomenta vaan kaikille ja kiitos kirjoitteluista, ihan jokaiselle, oli sitten hienoa tai huonoa.
      Minä lorautin sitä votkaa hieman liikaa kahviin. Nyt on vähän tahmea olo, mutta ihan silmissä virkistyn kahvin myötä. Vielä on pullossa hyvin jäljellä. Lähden fillariajelulle. Saa nähdä tuleeko tälle päivälle hyvää työtä.

    • Päivän ensimmäinen hyvä työ on jo tehty, kun kampesin itseni vuoteesta ennen kuutta, keittämään aamukahvia virkeälle nuorukaiselle.
      Täytekakkupäivä, pääsee keittämään lisää kahvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe