Äänikirja - viihdyttävä kaveri

uutta.vielä.vanhana

Joku antoi vinkin, otin onkeen. Hain kirjastosta äänikirjan Kari Hotakaisen Ihmisen osa. Aamulla heräsin ennen kuutta ja laitoin kolmannen levyn pyörimään. Siinä makoilin ja nautin Ritva Valkaman tulkinnasta. Kerrassaan upea uusi harrastus.

29

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulolla

      Nyt tämä kuulostaa siltä, että ei olisi totta. Totta tämä kuitenkin on. Nimittäin minullakin on menossa äänikirjana Kari Hotakaisen Ihmisen osa. Kuudes levy menossa. Minä kuuntelen iltaisin nukkumaan mennessä. Yöpöydälläni on myös Hotakaisen Juoksuhaudan tie. Viimeksi mainitun olen lukenut kirjana. Siis aivan mahtavaa, kun eivät silmät väsy. Oppii sitä ihminen keskittymäänkin, huomaan.

    • Olen kuunnellut äänikirjoja jo muutaman vuoden. En osaa nukkua jos kirja ei ole kuulumassa. Nukahdan siihen hyvin, päivisin kuuntelen nukkumatta. Kirjaa voi kuunnella myös käsitöitä ja kotihommia tehdessä. Aurinkoisena päivänä olen kuunnellut kirjaa parvekkeella ja saanut samalla vähän väriä naamaani.

    • Palomalla on alku-peräinen ääni-kirja-aloitus.
      Menehän sinne.

      H.

      • kuin.ennen

        Onko hunksz järjestäjä/palstavahti, määrää kenen pitää mennä mihinkin ja mitä saa kirjoittaa?


      • kuin.ennen kirjoitti:

        Onko hunksz järjestäjä/palstavahti, määrää kenen pitää mennä mihinkin ja mitä saa kirjoittaa?

        Ohan se!
        Vaan ei Lahest.

        H.


      • kuulolla
        kuin.ennen kirjoitti:

        Onko hunksz järjestäjä/palstavahti, määrää kenen pitää mennä mihinkin ja mitä saa kirjoittaa?

        Hunksz ja Paloma ovat samiksia. Kumpainenkin yrittävää ohjeistaa ja ohjailla meitä muita kirjoittajia. Vaan on se ihmisen luonto sellainen ettei sitä niin vain voi komennella eikä alistaa manipuloitavaksi.


      • kuulolla kirjoitti:

        Hunksz ja Paloma ovat samiksia. Kumpainenkin yrittävää ohjeistaa ja ohjailla meitä muita kirjoittajia. Vaan on se ihmisen luonto sellainen ettei sitä niin vain voi komennella eikä alistaa manipuloitavaksi.

        "kuulolla "


        Noo, en minä noista ruottalaisista sillee yleisesti...
        Mutta kyllä minä Palomasta.
        Hää on tyttö meän krannist.
        Nätti vartalokin hänellä ollut.

        H.


      • kuin.ennen
        hunksz kirjoitti:

        "kuulolla "


        Noo, en minä noista ruottalaisista sillee yleisesti...
        Mutta kyllä minä Palomasta.
        Hää on tyttö meän krannist.
        Nätti vartalokin hänellä ollut.

        H.

        Hunksi aiheen kuin aiheen vääntää ja kääntää sovinistiseen suuntaan.


      • kuulolla
        kuin.ennen kirjoitti:

        Hunksi aiheen kuin aiheen vääntää ja kääntää sovinistiseen suuntaan.

        Niinpä. Edesmennyttä kaunista naisrunkoa kunnioittaen.


      • kuin.ennen
        kuulolla kirjoitti:

        Niinpä. Edesmennyttä kaunista naisrunkoa kunnioittaen.

        Vanhaa jo mennyttä olevaa runkoa on myöhästä kehua mut niinhä nuo vanhat menneitä alituiseen muistelee.


      • jotkut.katseriippuvaisia
        kuin.ennen kirjoitti:

        Vanhaa jo mennyttä olevaa runkoa on myöhästä kehua mut niinhä nuo vanhat menneitä alituiseen muistelee.

        Palomahan itse esiinnellisti itsensä laittamalla puolialastonkuvan.


      • jotkut.katseriippuvaisia kirjoitti:

        Palomahan itse esiinnellisti itsensä laittamalla puolialastonkuvan.

        Se on aidon naisen merkki.
        Kellä on, se kehtaa.
        Ja sellainen joka kehtaa, antaa haliakin.
        Kääntäen vähintäänkin poskensa suudelmille.

        H.


      • sowhatnisti
        hunksz kirjoitti:

        Se on aidon naisen merkki.
        Kellä on, se kehtaa.
        Ja sellainen joka kehtaa, antaa haliakin.
        Kääntäen vähintäänkin poskensa suudelmille.

        H.

        Halvan naisen merkki se.


      • sowhatnisti kirjoitti:

        Halvan naisen merkki se.

        Rakkaus ei rahaa vaadi.

        H.


      • sowhatnisti
        hunksz kirjoitti:

        Rakkaus ei rahaa vaadi.

        H.

        Rakkaus on ihan toinen asia.


      • miehen.mieli.toinen
        sowhatnisti kirjoitti:

        Rakkaus on ihan toinen asia.

        Noin on, mitä yhteistä muka on lähes alastomalla naisella ja rakkaudella.


    • Sitäpaitsi minulla ei ole äänikirja-aloitusta, vaan e-kirja-aloitus. Ollaas nyt vähän tarkempia.
      Kuuntelin paljon äänikirjoja ennen kaihileikkaustani ja ollessani vielä duunissa. Koska minulla oli lähes tunnin ajomatka töihin kuuntelin autossa mennen tullen ja sitten myöhemmin nukkumaan mennessä, sängyssä. Negatiivisena koin sen että yleensä heräsin siihen että levy oli loppunut ja minulla ei ollut aavistustakaan missä kohtaa olin nukahtanut :)

      • Eipähän tarvitse melatoniinia ottaa, kun nukahtaa lukijan ääneen.


    • maissiiii

      Tosi paljon tykkään äänikirjoista, muutaman olen saanut lahjaksi ja
      lähikirjastosta lainaillut.

      Äänikirjaa kuunnellessa kädet jää vapaaksi ja voi tehdä mitä vaan käsitöitä, yhden yön hioin vanhaa kirjoituspöytääkin kun kuuntelin Heleneä , sen olen kuunnellut monesti, taiteilijatarina, jonka lukee vielä kirjoittaja itse.

      Samoin pidemmillä automatkoilla äänikirjat on hyviä, matka joutuu ihan huomaamatta, joskus on käynyt niinkin, että pihassa, autossa istuen on pitänyt kuunnellä levy loppuun kun en kesken malttanut lopettaa.

      Koskaan en ole nukahtanut äänikirjaa kuunnenellessa.

      Sen olen huomannut, että siihen miten kirjaan uppoutuu , vaijkuttaa itselläni kuka lukee, miten ääni ja teksti soivat keskenään, rytmi millä lukee jne joskus ei vaan pidä jonkun lukijan äänestä.

      Hotakaisesta pidän, tosin tuota ihmisen osaa en ole vielä kuunnellut.
      Ritva Valkamahan esitti Ihmisen osan jäähyväisnäytelmänään kaupungin teatterissa.
      https://youtu.be/5WIyasautlM

      • En yleensä ehdi kuunnella kuin hetken nukkumaan mennessä äänikirjaa, se katkeaa itsestään ja voin aloittaa päivällä pirteänä kuuntelemaan uudelleen.
        Riippuu paljon lukijan äänestä kuinka hyvin nukuttaa, miehen ääni on siihen asiaan parempi, iltaisin ei edes kirjan sisällöllä ole paljon väliä.
        Olen paljon mökillä yksin, kaipaan välillä jotain ääntä siihen hiljaisuuteen.
        Jostain syystä ärsyynnyn Leena Lehtolaisen kirjoista.
        MP 3 levyt ovat vain päivisin kuunneltavia, niissä on koko kirja yhdellä levyllä.
        Nyt on MP3 levyllä menossa Timo Sandbergin Häränsilmä. Cd levyllä Katja Ketun Hitsaaja.


    • 1eero

      Äänikirjoista ei kokemusta, radio areenasta valikoin päivittäin sopivan ohjelman sitten selälleen silmät kiinni keskittyy kuuntelemaan eikä väliä jos nukahtaa nii voi aloittaa kuuntelun uudestaan ja nukahtaa uudestaan :)

    • ö-Öö

      Kehnoja kokemuksia

      Aikanaan ostin C-kasetin autoilu ajanvietteeksi. Jerry Gotton, tottakai. Varmaan ihan hyvä kertomus, pidän Cottonista. Vaan, kun tota, lukija oli Ossi Ahlapuro. Sinällään mitää ole Ahlapuroa vastaan. Mutta kun mun mielikuva Cottonista on tumma siilitukkainen, jykevä ääninen härmän häijy jne. Ei toiminut millään tavalla. Kun Ossi nyt oli vaalea spermistukkainen, samettiääninen tankolaulaja tms.

      Sinällään äänikirjat hyvä asia, näkövammaisille, lenkkeilijöille, autossa jne. Vaan, kun se lukija pitäis olla jokin neutraali koneääni. Ei kuunnelma-tyyppistä eläytymistä, ei personointeja, ei maneereita. Siis että kuulija vois ihan ite niinkuin muodostaa oman mielikuvansa ja oman leffansa ihan ite. Siis kuin normikirjojakin luettaessa, ihan ite.

      =DW=

    • Äänetön-kuuntelija

      Äänet - viihdyttäviä kavereita.

      Minä kuulen ääniä.

      Parhaillaan on menossa kertomus jonka kirjoittajaa en tunne ellen se ole minä itse. Lukija on kyllä uppo-outo. Tiedä vaikka olisi Hunkszi? Ei. Älkää luulko väärin, olen hetero. Korppis lukijana olisi jo painajainen ja vaatisi lääkitystä. Muistakaa huumori.

      Nyt...ne äänet kertoo, poistu koneen äärestä ja lähde är är är kioskille ostamaan tupakkata ja muista käydä pankkiautomaatilla, käteinen on vähissä.

      • Bengalitikku

        Paul Austeria olen kuunnellut. Hyvä kun muistutitte kuunneltavista kirjoista.
        Ehkä tuo 17 vuoden erityis neuleprojekti edistyisi taas. Harrasteetkin ovat loppuneet, joten muistanen palauttaakin. Hyvä kirjasto-ohjelma mahdollistaa jatkot.
        Pyöränkin voisi ottaa talviteloilta ja singahtaa sillä kirjastoon, vaikka huomenisna.
        Kiitos aloituksesta ja vinkeistä. Jos muistuu mieleen lisää vinkkejä, otan ylen kiitollisena vastaan.
        Tykkäsin.


    • Youtubesta kuuntelen Raamattua, linnun laulua ja luonnon ääniä ja instrumentaalimusiikkia.

    • Anonyymi

      Äänikirjat on tosiaan mainio keksintö. Voi kuunnella vaikka tiskatessa tai renkaita vaihtaessa :) Useimmat tarjoavat vielä ilmaisen kokeilun. Vertailua tehty täällä https://vertaamo.fi/vertaa/vertaa-aanikirjat/ eli sieltä vain valitsemaan sopivin ja luurit korviin. Suosittelen!

      • Anonyymi

        Lähes vuosi kulunut aloituksesta. Voisin toistaa kommenttini.
        Nyt varsinkin kuuntelukirja toimisi, koska pitää saada uudet lasit, lukulasit.
        Kirja jäi kesken ennen operazioonia.
        Beng


      • Anonyymi

        Kiitti linkistä. Just lopetin Elisan 30 pv ilmaisjakson. Ihme kun valikoima siellä noin pieni muihin verrattuna, kuultavaa löytyi silti. Hintakin kallis verrattuna muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes vuosi kulunut aloituksesta. Voisin toistaa kommenttini.
        Nyt varsinkin kuuntelukirja toimisi, koska pitää saada uudet lasit, lukulasit.
        Kirja jäi kesken ennen operazioonia.
        Beng

        Korjaan: lähes 3 v. Silmä pieni katsoo miten vaan.
        Beng
        Olisipa kirjastotaksi, mikä toisi tilauksen kotio ja voisi veloittaa siitä pikkasen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe