Onko kukaan täällä osallistumassa logopedian pääsykokeisiin tänä vuonna? Ilmeisesti koe on muuttunut aika tavalla edellisestä vuodesta, kun ennakkomateriaalia ei ole luettavana vaan aineisto annetaan vasta kokeessa. Mitähän sitä osaa odottaa olevan tulossa? Ensimmäistä kertaa olen yliopiston pääsykokeeseen menossa ja oletan sen olevan huomattavasti haastavampi kuin ammattikorkean pääsykoe missä kävin viime vuonna.
Logopedia pääsykokeet 2018
6
1068
Vastaukset
- Untuvikko
Hei!
Hain yhteishaussa, nyt odotellen pääsykokeita. Suosittelen lukemaan erinäistä kirjallisuutta mitä löydtä liittyen alaan, kaikki yleistieto ja hyvä lukutaito toki myös auttaa.
Laitan alle linkin blogiin, jossa kirjoittaja puhuu tulevasta kokeesta, miten valmistautua yms.
http://www.lily.fi/blogit/dream-come-true/ajatuksia-logopedian-paasykokeen-muuttumisesta
Epäilen koulutusvalintaa nyt uudestaan. Lueskellessani opiskelijoiden blogikirjoituksia, lähinnä sai lukea negatiivista palautetta.. Mieleen jäi akateemisen vapauden olemattomuus, opettajien "ei kaikista tarvi saada kynppejä" asenne puhuttaessa työn määrästä ja siihen liittyvästä opiskelijoiden uupumuksesta, mutta plussana toisaalta taas tiivis kollegiaalisuus ja itse logopedia aiheena.
Hieman nolottaa kysyä, mutta tietäisitkö mistä löytää lisätietoja kokeen aikataulusta ja paikasta? Eximian sivuilla jo kävin, yritin selata utan sivuja, mutta en löydä tietoja tämän vuoden aikatauluista, saati aina tietyn koulutuksen sivuakaan. Lienenkö tyhmä vai osaamaton, apu olisi tarpeen.
Onnea valmistautumiseen! - Untuvikko
Vielä lisäys aikaisempaan!
Haen itsekin siis ensimmäistäkertaa, joten paremmin en tiedä, mutta luultavasti voi odottaa samaa mitä useimmilta monivalintatehtäviltä: hyvä lukutaito sekä tekstin ymmärrys niin itse asian kuin rakenteen kannalta on tärkeää. Monivalinnoissa ei ole varaa soveltaa tai avata vastaustaan arvostelijalle, joten pienetkin kerronnan vivahteet vaikuttavat suuresti.
Tv. Minä taas - Vemsomhelst
14.5. klo 9.00-12.00 on ainakin Oulun yliopistossa pääsykoe mihin olen itse menossa. Opintopolun kautta pitäisi löytyä tieto milloin koe järjestetään.
- Logolle
Paljonko te saatte muuten lähtöpisteitä? itse haen Tampereella ja laskin, että 56 tulisi.
- Ensikertalainen
Hain Helsinkiin ja saan 64 lähtöpistettä.
- hakija
Haen kanssa Helsinkiin ja saan lähtöpisteitä 95.
Alkaa kyllä kieltämättä jännittämään, kun ei tiedä yhtään kuinka haastavat/helpot aineistot, kuinka paljon kysymyksiä... Varmaan on joko suht. selkeät kysymykset ja niitä on sitten törkeästi (eli nopeuskilpailu) tai sitten vähemmän ja kysymykset ovat sitten haastavia ja kompia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216838Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718