Logopedia pääsykokeet 2018

Vemsomhelst

Onko kukaan täällä osallistumassa logopedian pääsykokeisiin tänä vuonna? Ilmeisesti koe on muuttunut aika tavalla edellisestä vuodesta, kun ennakkomateriaalia ei ole luettavana vaan aineisto annetaan vasta kokeessa. Mitähän sitä osaa odottaa olevan tulossa? Ensimmäistä kertaa olen yliopiston pääsykokeeseen menossa ja oletan sen olevan huomattavasti haastavampi kuin ammattikorkean pääsykoe missä kävin viime vuonna.

6

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Untuvikko

      Hei!
      Hain yhteishaussa, nyt odotellen pääsykokeita. Suosittelen lukemaan erinäistä kirjallisuutta mitä löydtä liittyen alaan, kaikki yleistieto ja hyvä lukutaito toki myös auttaa.
      Laitan alle linkin blogiin, jossa kirjoittaja puhuu tulevasta kokeesta, miten valmistautua yms.

      http://www.lily.fi/blogit/dream-come-true/ajatuksia-logopedian-paasykokeen-muuttumisesta

      Epäilen koulutusvalintaa nyt uudestaan. Lueskellessani opiskelijoiden blogikirjoituksia, lähinnä sai lukea negatiivista palautetta.. Mieleen jäi akateemisen vapauden olemattomuus, opettajien "ei kaikista tarvi saada kynppejä" asenne puhuttaessa työn määrästä ja siihen liittyvästä opiskelijoiden uupumuksesta, mutta plussana toisaalta taas tiivis kollegiaalisuus ja itse logopedia aiheena.


      Hieman nolottaa kysyä, mutta tietäisitkö mistä löytää lisätietoja kokeen aikataulusta ja paikasta? Eximian sivuilla jo kävin, yritin selata utan sivuja, mutta en löydä tietoja tämän vuoden aikatauluista, saati aina tietyn koulutuksen sivuakaan. Lienenkö tyhmä vai osaamaton, apu olisi tarpeen.

      Onnea valmistautumiseen!

    • Untuvikko

      Vielä lisäys aikaisempaan!
      Haen itsekin siis ensimmäistäkertaa, joten paremmin en tiedä, mutta luultavasti voi odottaa samaa mitä useimmilta monivalintatehtäviltä: hyvä lukutaito sekä tekstin ymmärrys niin itse asian kuin rakenteen kannalta on tärkeää. Monivalinnoissa ei ole varaa soveltaa tai avata vastaustaan arvostelijalle, joten pienetkin kerronnan vivahteet vaikuttavat suuresti.

      Tv. Minä taas

    • Vemsomhelst

      14.5. klo 9.00-12.00 on ainakin Oulun yliopistossa pääsykoe mihin olen itse menossa. Opintopolun kautta pitäisi löytyä tieto milloin koe järjestetään.

    • Logolle

      Paljonko te saatte muuten lähtöpisteitä? itse haen Tampereella ja laskin, että 56 tulisi.

      • Ensikertalainen

        Hain Helsinkiin ja saan 64 lähtöpistettä.


      • hakija

        Haen kanssa Helsinkiin ja saan lähtöpisteitä 95.
        Alkaa kyllä kieltämättä jännittämään, kun ei tiedä yhtään kuinka haastavat/helpot aineistot, kuinka paljon kysymyksiä... Varmaan on joko suht. selkeät kysymykset ja niitä on sitten törkeästi (eli nopeuskilpailu) tai sitten vähemmän ja kysymykset ovat sitten haastavia ja kompia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe