Logopedia pääsykokeet 2018

Vemsomhelst

Onko kukaan täällä osallistumassa logopedian pääsykokeisiin tänä vuonna? Ilmeisesti koe on muuttunut aika tavalla edellisestä vuodesta, kun ennakkomateriaalia ei ole luettavana vaan aineisto annetaan vasta kokeessa. Mitähän sitä osaa odottaa olevan tulossa? Ensimmäistä kertaa olen yliopiston pääsykokeeseen menossa ja oletan sen olevan huomattavasti haastavampi kuin ammattikorkean pääsykoe missä kävin viime vuonna.

6

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Untuvikko

Hei!
      Hain yhteishaussa, nyt odotellen pääsykokeita. Suosittelen lukemaan erinäistä kirjallisuutta mitä löydtä liittyen alaan, kaikki yleistieto ja hyvä lukutaito toki myös auttaa.
      Laitan alle linkin blogiin, jossa kirjoittaja puhuu tulevasta kokeesta, miten valmistautua yms.

http://www.lily.fi/blogit/dream-come-true/ajatuksia-logopedian-paasykokeen-muuttumisesta

Epäilen koulutusvalintaa nyt uudestaan. Lueskellessani opiskelijoiden blogikirjoituksia, lähinnä sai lukea negatiivista palautetta.. Mieleen jäi akateemisen vapauden olemattomuus, opettajien "ei kaikista tarvi saada kynppejä" asenne puhuttaessa työn määrästä ja siihen liittyvästä opiskelijoiden uupumuksesta, mutta plussana toisaalta taas tiivis kollegiaalisuus ja itse logopedia aiheena.

Hieman nolottaa kysyä, mutta tietäisitkö mistä löytää lisätietoja kokeen aikataulusta ja paikasta? Eximian sivuilla jo kävin, yritin selata utan sivuja, mutta en löydä tietoja tämän vuoden aikatauluista, saati aina tietyn koulutuksen sivuakaan. Lienenkö tyhmä vai osaamaton, apu olisi tarpeen.

Onnea valmistautumiseen!

• Untuvikko

Vielä lisäys aikaisempaan!
      Haen itsekin siis ensimmäistäkertaa, joten paremmin en tiedä, mutta luultavasti voi odottaa samaa mitä useimmilta monivalintatehtäviltä: hyvä lukutaito sekä tekstin ymmärrys niin itse asian kuin rakenteen kannalta on tärkeää. Monivalinnoissa ei ole varaa soveltaa tai avata vastaustaan arvostelijalle, joten pienetkin kerronnan vivahteet vaikuttavat suuresti.

Tv. Minä taas

• Vemsomhelst

14.5. klo 9.00-12.00 on ainakin Oulun yliopistossa pääsykoe mihin olen itse menossa. Opintopolun kautta pitäisi löytyä tieto milloin koe järjestetään.

• Logolle

Paljonko te saatte muuten lähtöpisteitä? itse haen Tampereella ja laskin, että 56 tulisi.

• Ensikertalainen

Hain Helsinkiin ja saan 64 lähtöpistettä.

• hakija

Haen kanssa Helsinkiin ja saan lähtöpisteitä 95.
        Alkaa kyllä kieltämättä jännittämään, kun ei tiedä yhtään kuinka haastavat/helpot aineistot, kuinka paljon kysymyksiä... Varmaan on joko suht. selkeät kysymykset ja niitä on sitten törkeästi (eli nopeuskilpailu) tai sitten vähemmän ja kysymykset ovat sitten haastavia ja kompia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      838
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe