Haittaohjelmien poisto

haittasuoja

Käyttis win10 home. Mikä olisi paras haittaohjelmien poisto ohjelma koneeseen? Kone HP Compaq 6300 sff. Suoritin intell core i3 3240 3,4GHz. Muistia 4Gb 1600. Ohjelma ei saisi hidastaa koneen nopeutta mainittavasti! Pitäisi olla kuitenkin "riittävä" suoja.

12

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juusee

      Eihän käyttöjärjestelmät mitään tuollaisia tarvitse.

    • Karvapalloo

      Tää on Ubuntu saitti.

      Mutta mielestäni kokemuksieni myötä että Kaspersky on hyvä!
      Paras suoja Windows 10:een,

    • 102030405060

      Kyllä luulisin, että tuon kokoinen haittaohjelma lähtee fdiskillä helpoiten.

    • NottaPerkele

      Kirves

    • näin_näkisin

      Ubuntun asennus valinnalla "käytä koko levyä".

    • siinä-on-valmiina

      Windows 10:ssä on oma haittaohjelmien poisto työkalu. Se tulee yleensä päivityksien yhteydessä.

    • tarpeeton.ohjelma

      Eipä Windows sellaista tarvitse, jos antaa Windowsin Defenderin tehdä työnsä.

    • hidastaa-kaikki-adwaree

      Riittävä suoja. Järki käteen, siitä sulle suoja.

      Älä usko pelottelua, myyntitaktiikka. Ovat vain rahojesi perässä, myyvät tarpeetonta tuotetta.

      Jos haluat mielen rauhaa tai placeboa, niin asenna microsoft security essentials. Voit myös laittaa UAC päälle ja opetella käyttää sitä. Haittaohjelmia saat kun sallit ohjelmien asennuksen oli se sitten selaimella, millä sallit lisäosan asennuksen tai mainoksiin uskominen.

      Kuule lataa vielä puhdistus ohjelmia, suosittelen rekisterinsiivous ohjelmia erityisesti, nopeuttaa konetta 300%. Paskapuhetta, ei nopeuta. Jos haluat nopeuttaa, ota visuaaliset tehosteet pois käytöstä, mene myös Win r -> msconfig -> käynnistyvät ohjelmat -> ruksaa pois turha joutava. Katso tehtävienhallinnasta käynnistyvät ohjelmat, ota turhat pois. Jos puhtaalta pöydältä haluat aloittaa, tee puhdas käyttiksen asennus.

      • ei_sekoiteta

        Ei Windows 10 asennella mitään Microsoft Security Essentials, se on ainoastaan Windows 7 ja Vistaa varten. Windows 8 / 10 virustorjuntaohjelma on Defender ja UAC on oletuksena päällä.


    • MKattiTietää

      MKatti sanoo että käytä Edgeä!
      Se riittää!!

    • näinmeilläon

      Asenna Ubuntu koko kiintolevylle niin poistuu haittaohjelmat.

    • kameravalo

      Ubuntuun asennat ClamTk-skannerin ja sillä skannaat windousin polusta /media/käyttäjätähän/wintdousnimitähän
      Älä poista kaikkia varsinkaan PUPpeja (possible unwanted program, mahdollisesti haitallinen ohjelma) vai mitä ne olikaan.., koska poistaessa win ei käynnisty. Käytä hakukonetta apuna, että vertaat tiedoston summaa (md5sum, tai mitä parempaa jakavatkaan) alkuperäiseen.
      Muut selvät tapaukset kannattaa poistaa.
      Windous on kieltämättä itse vakoiluohjelmisto, joten ei kait muutamat ylimääräiset silmät mitään haittaa, jos pankkitilillä ym. varat pysyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe