Ajatuksia, kertokaa!!

Äiti1985

Meillä on ihan uusi uusperhe, tässä tilanteessa en koskaan aikaisemmin ole ollut joten kaipaan tukea näille minun ajatuksille, niin risuja kuin ruusuja. Minulla on teini-ikäinen tytär, miehellä 3 alle kouluikäistä lasta. Miehen lapset käy meillä 3 viikonloppuna kuussa. Tykkään miehen lapsista todella paljon, ihanaa kun on elämää ympärillä kun he ovat täällä.

Ongelmaksi muodostuu yhteinen aika jota ei ole. Mies käy viikot fyysisesti raskaassa työssä joten annan hänen levätä, miehen jutut on kokoajan töissä, muuta puheenaihetta ei ole ja vapailla viikonloppuina yleensä mä keksin jotain tekemistä meille miten kukkaro antaa myöden, mies ei kuulemma koskaan keksi mitään tekemistä. Viikonloput kun hänen lapsensa ovat meillä niin aika menee niiden kanssa, silloin kyllä mieheltä löytyy ideoita mitä tekevät, oikein odottaa sitä kun he tulevat innoissaan. Toissapäivänä mies sanoi että pitäisi jotain tehdä, mä kysyin mitä hän haluaisi tehdä niin vastaus oli " en tiedä, no tuleepahan ainakin viikonloppuna tekemistä kun lapset tulee tänne."

Kun miehen lapset ovat reissussa, heidän äidin mies asuu ulkomailla niin mies tuskastelee ettei ole mitään tekemistä viikonloppuina kun lapset ei ole meillä, aivan kun ei voisi minun kanssa mitään tehdä.

En todellakaan ole mustasukkainen, vai olenko kun on tunne ettei miehellä riitä enää energiaa lasten ja töiden lisäksi minulle? Olen miettinyt ihan vakavissaan että kysyn mieheltä tuota ja miettisi tarkkaan kannattaako tästä jatkaa koska en todellakaan halua katkeroitua ja olla kohta joku kauhea ämmä joka vaan kiukkuaa ja huutaa kun on paha olla... Toistahan ei voi muuttaa mutta onko tämä ihan normaalia uusperheen arkea?

42

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeesinäpaljon

Miksi rikoit perheen? Syytä itseäsi vaan että mies kaipaa lapsiaan kun eivät isää näe. Siitäs saat ja olet hyvillä mielin. Ihan oikein sulle että mies näyttää mitä olet hänelle tehnyt, pakotanut hylkäämään omat lapset jotta itse saat elää ja olla ilmaseksi työttömänä hänen asunnossaan. Toivottavsti osaat nyt hävetä. Kannattaa miettiä seuraavankerran kun lähtee miestä iskemään, ettei ole niitä lapsia, siitä kärsit sinä itse eniten.
      Onneks mies ei jaksa sun pillin mukaan tanssia vaan näyttää miten kaipaa ja rakastaa entistä perhettään. Osaisitkos edes päättää lähteä ja antaa miehen olla oman perheensä kesken.

• Klmvds

On sitten uusperhe tai ydinperhe, niin monille pienten lasten vanhemmille on tyypillistä, ettei ilman lapsia osata tehdä mitään. Se on luonnollista.

• Äiti1985

Tuon ongelman tiedostan, itse olen ollut lapseni kanssa kahdestaan ja omistautunut hänelle, nyt kun lapsi on jo niin iso ettei tarvitse minua kokoaikaa niin en osaa elää ja tehdä ns. Aikuisten ihmisten asioita ja tarvitsen jonkun joka mulle ne opettaa.

Mutta miksi pitäisi " hommata" sellainen joka sen valmiiksi jo osaa, voihan ne asiat opetella yhdessä?

• oijioe

Miehesi ei ole vielä siinä elämäntilanteessa, että olisi valmis opettelemaan. Sinä ehkä olet, koska lapsesi on jo iso.

• Äiti1985

Elikkä meinaatko että niinä aikoina kun miehen lapset eivät ole meillä niin pitäisi vaan yhdessä istua ja surkutella sitä ettei lapset ole läsnä vaan äitinsä kanssa?

• edellinen

En sano että niin PITÄISI tehdä, mutta sanon että on hyvin luonnollista, että miehesi luonnostaan niin tekee, eikä vielä tuossa elämänvaiheessa muuhun pysty.

Itse erosin kun lapsen oli 1v ja 2v. Nyt ovat 10v ja 11v, ja vasta viimeisen vuoden aikana olen oppinut keskittymään "lapsettomiin" hetkiin.

Ystäväni lapset ovat 7v ja 4v. Hän ei vielä puolsisonsa kanssa raaski antaa heitä edes mummolaan kuin yhdeksi yöksi, ja kahdestaan ollessaan puhuvat aina lapsista.

Tämä on elämän tosiasioita, yleistä ja normaalia. Älä siis odota mieheltäsi mitään yli-inhimillistä.

• Äiti1985

Juurikin tällaisia ajatuksia hain tällä minun kirjoituksella ettei kannata nyt tuntea etten riitä ja olen ns. Itsestäänselvyys tässä vaan tämä on ihan normaali elämänvaihe. Pelottaa vaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun miehen lapset ovat isoja, herääkö sitä siinä vaiheessa siihen todellisuuteen ettei ole mitään yhteistä eikä osata nauttia siitä kahdenkeskisestä ajasta?

• EiKannataJatkaa

Sinun kannattaisi etsiä mies, joka olisi samassa elämäntilanteessa kuin itsekin olet eli jonka lapset ovat jo ainakin lähes aikuisia tai tietysti mielellään mies, jolla ei olisi lapsia lainkaan.

Ei todellakaan ole järkeä alkaa edes seukata miehen kanssa, jolla on pienet lapset. Tottakai, lapset menevät kaiken edelle. Miten sä olet tuohon tilanteeseen edes päätynyt?

Kyllä sua käy sääliksi, varmasti voisit saada elämältä enemmän, mutta et kenenkään toisen lasten kustannuksella.

• Äiti1985

Tuo neuvo että kannattaa etsiä mies jolla ei ole omia lapsia tilanteeseen jossa on teini-ikäinen lapsi tuo enemmän haasteita kun mies jolla itsellään on pieniä lapsia. Mies ei välttämättä ymmärrä sitä nollasta sataan menevää lasta joka huutaa ja raivoaa milloin mistäkin asiasta, vaihtaa mielipidettä/ puheenaihetta kun siltä tuntuu, puhuu mitä sylki suuhun tuo ja tekee mitä mieleen juolahtaa,oli kysymys leipomisesta tai oman huoneen siisteydestä. Voisin kirjoittaa kirjan siitä mitä kaikkea muuta teinin elämään kuuluu mutta eiköhän pointti ollut siinä...

Tottakai lapset menee kaiken edelle, meneehän itsellänikin tuo omani. Miksi pitäisi heti heittää lusikat jakoon jos joku asia tökkii, millainen se täydellinen kumppani mahtaa ollakaan? Onkohan sellaista loppupeleissä olemassakaan?

Eikä kannata sääliä kun en sitä itsekään tee, kunhan heittelen ilmoille ajatuksia asioista jotka on mulle uusia ja ihmeellisiä.

• EiKannataJatkaa
        Äiti1985 kirjoitti:

Tuo neuvo että kannattaa etsiä mies jolla ei ole omia lapsia tilanteeseen jossa on teini-ikäinen lapsi tuo enemmän haasteita kun mies jolla itsellään on pieniä lapsia. Mies ei välttämättä ymmärrä sitä nollasta sataan menevää lasta joka huutaa ja raivoaa milloin mistäkin asiasta, vaihtaa mielipidettä/ puheenaihetta kun siltä tuntuu, puhuu mitä sylki suuhun tuo ja tekee mitä mieleen juolahtaa,oli kysymys leipomisesta tai oman huoneen siisteydestä. Voisin kirjoittaa kirjan siitä mitä kaikkea muuta teinin elämään kuuluu mutta eiköhän pointti ollut siinä...

Tottakai lapset menee kaiken edelle, meneehän itsellänikin tuo omani. Miksi pitäisi heti heittää lusikat jakoon jos joku asia tökkii, millainen se täydellinen kumppani mahtaa ollakaan? Onkohan sellaista loppupeleissä olemassakaan?

Eikä kannata sääliä kun en sitä itsekään tee, kunhan heittelen ilmoille ajatuksia asioista jotka on mulle uusia ja ihmeellisiä.

Kyllä mä silti säälin sua. Ei tuo avauksesi kuulosta miltään ihanteelliselta parisuhteelta. Sorry nyt vaan. Ihan oikeasti kyllä sun olisi pitänyt pari kertaa harkita, mihin kelkkaan läksit. Mut jos on masokistisia taipumuksia, niin jatka vain löysässä hirressä.

• hävetkääjososaatte
        EiKannataJatkaa kirjoitti:

Kyllä mä silti säälin sua. Ei tuo avauksesi kuulosta miltään ihanteelliselta parisuhteelta. Sorry nyt vaan. Ihan oikeasti kyllä sun olisi pitänyt pari kertaa harkita, mihin kelkkaan läksit. Mut jos on masokistisia taipumuksia, niin jatka vain löysässä hirressä.

Täällä taitaa olla naisia, jotka ovat iloisia siitä että perheet hajoo ja lapset jäävät isättömiksi. Surullistahan se on että tykkää siitä että lapset menettää perheensä. Syyttömät osapuolet joutuvat aina kärsimään ja lapset varsinkin häikäilemättömistä perheenrikkojista.
        Ainoa joka saa sympatiaa, on se rikoja ja häirikkö nainen, se on monista naisista parasta mitä olla voi, ja niin pitää tehdäkkin ja oikein kannustaa rikkomaan lapsiperheet.
        Semmoinen ihminen on sairas.
        Auta armias joku kolhii sun autosi, siitä vasta metakka syntyisi. Sekin on suurempi rike kuin isättömät lapset. Tapasa kullakin, mutta minä halveksin vain ja ainoastaan heitä, jotka solvaavat ja rikkovat perheen.

• Äiti1985
        EiKannataJatkaa kirjoitti:

Missään löysässä hirressä tässä olla, ainoa ongelma on ettei me miehen kanssa tehdä hänen aloitteesta yhteisiä juttuja mutta kuinka yleistä se on parisuhteissa joissa on kysymys muustakin kuin meistä kahdesta? Eli ns. Arki astuu kuvaan nopeammin. Muuten parisuhde on loistava, juuri sellainen jollaisen olen aina halunnut joten en todellakaan pistä lusikoita jakoon tällaisen asian vuoksi vaan yritän saada ajatuksia kasaan koska tilanne on mulle sen verran uusi.

• EiKannataJatkaa
        Äiti1985 kirjoitti:

Missään löysässä hirressä tässä olla, ainoa ongelma on ettei me miehen kanssa tehdä hänen aloitteesta yhteisiä juttuja mutta kuinka yleistä se on parisuhteissa joissa on kysymys muustakin kuin meistä kahdesta? Eli ns. Arki astuu kuvaan nopeammin. Muuten parisuhde on loistava, juuri sellainen jollaisen olen aina halunnut joten en todellakaan pistä lusikoita jakoon tällaisen asian vuoksi vaan yritän saada ajatuksia kasaan koska tilanne on mulle sen verran uusi.

Ehkä tuo miehesi on vain masentunut, kun ei keksi kanssasi mitään kivaa, yhteistä tekemistä? Ei tietysti voi sairasta ihmistä hylätä, paitsi jos hänen masennuksensa johtuukin sinusta? Et saisi häntä käymään lääkärissä? No, kyllä omassa parisuhteessa puoliso on kekseliäämpi kuin minä yhteisiin juttuihin, joten ehkä sinun vain täytyy olla se aloitteellisempi osapuoli. Toiset vain syntyvät vanhoina ja väsyneinä.

• naikkosetnekatkerat

Nää on katkeruuskysymyksiä, kun uusi nainen on kateellinen miehen entiselle perheelle, mutta ei omalle menneisyydelle.
      Toisen omat ja rakkaat on karmiva pala purtavaksi naiselle, mutta pitää itsestään selvänä ettei hän voi omiaan unohtaa, miehen pitää.
      Miehenl apset ovat toisten omia, heillä on äiti ja isä, jotka ovat luoneet heille kasvualustan, ja mallin, ei sitä naikoset voi mennä muuttelemaan ja käskemään että pitää elää niinkuin hän haluaa. Jos ei sovi lapset ominaitsenään ja mies, niin älkööt vaivautuko edes ajattelemaan että mies jatkaisi kukkuavan eukon takia oman elämän.

Jokaisella on oma tapa elää ja olla, ei sitä kenenkään pidä alkaa haukkumaan ja muuttamaan.
      Mutta se on tarkoitus uusikoilla, jotta saavat miehen vihaamaan lapisiaan ja riitautumaan sukunsa kanssa. Mutta hänen menneisyys on otettava riemulla vastaan ja sopeuduttava siihen.

• Äiti1985

Entäs jos nainen hyväksyy lapset ja miehen menneisyyden muttei anna toisen elää ikävässä lapsiaan kohtaan kun ne ovat toisaalla vaan yrittää näyttää että jokaisesta päivästä voi tehdä elämisen arvoisen eikä se ole väärin ketään kohtaan? Ja tietenkään ei omia lapsiaan saa hylätä muttei myöskään omaa elämää saa jättää elämättä vaikka kuinka olisikin isä.

Mieshän siinä väärin tekee uudelle naiselle jos ainoa oikea ajatusmaailma on se että saa ikävöidä lapsiaan ja katkeroitua kun ne ovat muualla sekä iloita niistä hetkistä kun lapset ovat siinä.

• iitoriortiortiro
        Äiti1985 kirjoitti:

Entäs jos nainen hyväksyy lapset ja miehen menneisyyden muttei anna toisen elää ikävässä lapsiaan kohtaan kun ne ovat toisaalla vaan yrittää näyttää että jokaisesta päivästä voi tehdä elämisen arvoisen eikä se ole väärin ketään kohtaan? Ja tietenkään ei omia lapsiaan saa hylätä muttei myöskään omaa elämää saa jättää elämättä vaikka kuinka olisikin isä.

Mieshän siinä väärin tekee uudelle naiselle jos ainoa oikea ajatusmaailma on se että saa ikävöidä lapsiaan ja katkeroitua kun ne ovat muualla sekä iloita niistä hetkistä kun lapset ovat siinä.

Meillä ei siedetä moisia eukkoja elämssämme. Meille ei tulla eikä me mennä sutturan kotiin. Se on piste. Surkuhupaisaa että sutturoiden olisi tultava meille ja meidän sen kotiin, miksi?

Kun meidän perhe rikottiin ei ole mitään osaa tulla meille haukkumaan mua ja laposia, emme halua edes nähdä sutturoita. Pysykööt siellä missä haluaa, meille ei tulla.

Mies teki meille väärin kun uskoi sutturan juttuja ja hylksi lapset. Anteeksi ei saa, eikä takas tulla. Laspet ovat jo aikuisia ja ovat samaa mieltä kuin minäkin.

• Oletsairasihminen
        iitoriortiortiro kirjoitti:

Meillä ei siedetä moisia eukkoja elämssämme. Meille ei tulla eikä me mennä sutturan kotiin. Se on piste. Surkuhupaisaa että sutturoiden olisi tultava meille ja meidän sen kotiin, miksi?

Kun meidän perhe rikottiin ei ole mitään osaa tulla meille haukkumaan mua ja laposia, emme halua edes nähdä sutturoita. Pysykööt siellä missä haluaa, meille ei tulla.

Mies teki meille väärin kun uskoi sutturan juttuja ja hylksi lapset. Anteeksi ei saa, eikä takas tulla. Laspet ovat jo aikuisia ja ovat samaa mieltä kuin minäkin.

Vai niin ,olette sairaita koko sakki ,sun lapset ei sitte ole isää nähneet teitin eron jälkeen, hoidit asiat niin, että sait myös lapset vihaamaan omaa isää, todella sairasta

• olevaanhihiii
        Oletsairasihminen kirjoitti:

Vai niin ,olette sairaita koko sakki ,sun lapset ei sitte ole isää nähneet teitin eron jälkeen, hoidit asiat niin, että sait myös lapset vihaamaan omaa isää, todella sairasta

No mene hoitoon jos olet sairas.

Meillä on kaikki niin ihanasti että sen vuoksi olet kaeellinen ja katkera.

• Oletsairasihmine
        olevaanhihiii kirjoitti:

No mene hoitoon jos olet sairas.

Meillä on kaikki niin ihanasti että sen vuoksi olet kaeellinen ja katkera.

Ai, hullulle kade , hahaaaa en kyllä vaihtais osia sun kanssa, minun lapsilla on hyvät välit isäänsä ,mutta sun lapset ei ole isääs nähnykkään kymmeneen vuoteen siitäkö olen sulle katkera hahaaaaa.

• Oletpakateellinenjakatk
        Oletsairasihmine kirjoitti:

Ai, hullulle kade , hahaaaa en kyllä vaihtais osia sun kanssa, minun lapsilla on hyvät välit isäänsä ,mutta sun lapset ei ole isääs nähnykkään kymmeneen vuoteen siitäkö olen sulle katkera hahaaaaa.

No se on miehn oma moka, ja suuri sellainen. Ihan saa itseään syyttää. Mitä tekee miehellä/isällä joka ei kunnioita omaa perhettä vaan uskoo sutturoiden juttuihin ja on valmis pakottaman hylkäämään omaiset ja läheiset. Ei yhtään mitään. Sellaista esimerkkiäen halunnut omille lapsille. Heidän liittonsa ovat koossa ja ovat onnellisia, eivät ota mallia isästään.
        Meillä on loistava elämä nyt kun ei tarvi nähdä miestä joka ei ansaitse olla isä.

• Oletpakateellinenjakatk
        Oletpakateellinenjakatk kirjoitti:

No se on miehn oma moka, ja suuri sellainen. Ihan saa itseään syyttää. Mitä tekee miehellä/isällä joka ei kunnioita omaa perhettä vaan uskoo sutturoiden juttuihin ja on valmis pakottaman hylkäämään omaiset ja läheiset. Ei yhtään mitään. Sellaista esimerkkiäen halunnut omille lapsille. Heidän liittonsa ovat koossa ja ovat onnellisia, eivät ota mallia isästään.
        Meillä on loistava elämä nyt kun ei tarvi nähdä miestä joka ei ansaitse olla isä.

No se on naisen oma moka, ja suuri sellainen. Ihan saa
        itseään syyttää. Mitä tekee naisella/äidillä joka ei kunnioita
        omaa perhettä vaan uskoo nutturoiden juttuihin ja on
        valmis pakottaman hylkäämään omaiset ja läheiset. Ei yhtään mitään. Sellaista esimerkkiä en halunnut omille lapsille. Heidän liittonsa ovat koossa ja ovat onnellisia, eivät ota mallia äidistään.
        Meillä on loistava elämä nyt kun ei tarvi nähdä naista joka ei ansaitse olla äiti.

• Äiti1985
        iitoriortiortiro kirjoitti:

On surullista jos tosiaan mies on toisen naisen mukaan lähtenyt, se on väärin ja on molemmat ovat syyllisiä siihen sekä siltä osin sinun pahaanoloon mutta kuulostaa siltä ettei ole omasta tahdostaan omia lapsiaan jättänyt. Se että olet aikoinaan kääntänyt omalla toiminnallasi lapset isää vastaan on raukkamainen teko, lapset on aina syyttömiä tällaiseen ja heillä on oikeus tuntea omat vanhempansa, luoda käsitys vanhemmistaan ihan itse eikä toisen vanhemman toimesta ikinä!!

• hilldkfjkjdk
        Äiti1985 kirjoitti:

On surullista jos tosiaan mies on toisen naisen mukaan lähtenyt, se on väärin ja on molemmat ovat syyllisiä siihen sekä siltä osin sinun pahaanoloon mutta kuulostaa siltä ettei ole omasta tahdostaan omia lapsiaan jättänyt. Se että olet aikoinaan kääntänyt omalla toiminnallasi lapset isää vastaan on raukkamainen teko, lapset on aina syyttömiä tällaiseen ja heillä on oikeus tuntea omat vanhempansa, luoda käsitys vanhemmistaan ihan itse eikä toisen vanhemman toimesta ikinä!!

Isä itse käänsi lapset itseän vastaan, turhaan syytät äitiä ja lapsia siitä. Mikään ei voi olla raukkamaisinta kuin hylätä perhe jossa on pieniä lapsia, jonkun kummajaisen takia, millä ei ole mitään muuta mielessä kuin elää tositen rahoilla.
        Semmoinen ihminen ei ansaitse lapsia eikä olla isä. Onneksi lapset ovat viisaita ja tietävät kuka heidän tukenaan on ja keen luottaa, mies ei ole sellainen jota kukaan enää kaipaa. Onneksi sai ansionsa mukaan.

• Äiti1985
        hilldkfjkjdk kirjoitti:

Isä itse käänsi lapset itseän vastaan, turhaan syytät äitiä ja lapsia siitä. Mikään ei voi olla raukkamaisinta kuin hylätä perhe jossa on pieniä lapsia, jonkun kummajaisen takia, millä ei ole mitään muuta mielessä kuin elää tositen rahoilla.
        Semmoinen ihminen ei ansaitse lapsia eikä olla isä. Onneksi lapset ovat viisaita ja tietävät kuka heidän tukenaan on ja keen luottaa, mies ei ole sellainen jota kukaan enää kaipaa. Onneksi sai ansionsa mukaan.

Olen itsekin ollut ihan samanlaisessa tilanteessa ja anteeksi mutta sellaisen kuvan annat että olet omalla toiminnallasi manipuloimalla ja kieltämällä isää tapaamasta lapsia vieraannuttanut isän lapsista kun isä on toisen naisen mukaan lähtenyt. Lapset ovat aina syyttömiä tällaiseen ja aina pitäisi antaa lasten itse luoda mielikuva omasta isästään tukemalla pettymyksissä sekä kannustamalla hyväksymään isän sellaisena kun hän on.

Itse en ole koskaan puhunut lapsen isästä pahaa ja aina olen antanut isän luoda ihan itse suhteensa lapseen, se kuinka hyvin/ huonosti se on sen tehnyt ei ole ollut koskaan minusta riippuvainen juttu.

• esimerkillinenperhe
        Äiti1985 kirjoitti:

Olen itsekin ollut ihan samanlaisessa tilanteessa ja anteeksi mutta sellaisen kuvan annat että olet omalla toiminnallasi manipuloimalla ja kieltämällä isää tapaamasta lapsia vieraannuttanut isän lapsista kun isä on toisen naisen mukaan lähtenyt. Lapset ovat aina syyttömiä tällaiseen ja aina pitäisi antaa lasten itse luoda mielikuva omasta isästään tukemalla pettymyksissä sekä kannustamalla hyväksymään isän sellaisena kun hän on.

Itse en ole koskaan puhunut lapsen isästä pahaa ja aina olen antanut isän luoda ihan itse suhteensa lapseen, se kuinka hyvin/ huonosti se on sen tehnyt ei ole ollut koskaan minusta riippuvainen juttu.

Minä taas en koskaan valehdellut lapsilleni oli aia mikä tahansa. Ja lapset eivät valehdelleet minulle, eikä edes tänäpäivänä. Se mitä sinä ajattelet, on meille täysin mitäänsanomatonta, meillä on oma tapa ja sulla tapa jossa valehtelet lapsille ja muille ystäville ja läheisillesi. Senkun teet niin.
        Meillä on luottavaiset suhteet lasten perheiden kanssa ja se johtuu siitä että olemme toisillemme rehellisiä. Meidän tapa on meille se oikea, jonka olen lapsilleni opettanut. Mitään ei salata, mitään ei jätetä kertomatta oli se kuin pahaa tahansa.
        Sinä voit jatkaa valehteluasi, katsotaan minne asti se kestää.

• LissLassOnRaisiosta
        esimerkillinenperhe kirjoitti:

Minä taas en koskaan valehdellut lapsilleni oli aia mikä tahansa. Ja lapset eivät valehdelleet minulle, eikä edes tänäpäivänä. Se mitä sinä ajattelet, on meille täysin mitäänsanomatonta, meillä on oma tapa ja sulla tapa jossa valehtelet lapsille ja muille ystäville ja läheisillesi. Senkun teet niin.
        Meillä on luottavaiset suhteet lasten perheiden kanssa ja se johtuu siitä että olemme toisillemme rehellisiä. Meidän tapa on meille se oikea, jonka olen lapsilleni opettanut. Mitään ei salata, mitään ei jätetä kertomatta oli se kuin pahaa tahansa.

Älä valehtele ,nytkin taas valehtelet ei sulla ole miestä eikä lapsia kaikki on sun mielikuvitusta LissuLasse.

• Äiti1985
        esimerkillinenperhe kirjoitti:

Valehteleminen ja toisen ihmisen hyväksyminen sellaisena kun on on kaksi aivan eri asiaa, en koskaan ole valehdellut lapselleni millainen isä hänellä on mutten myöskään ole koskaan haukkunut isää lapselleni vaan aina kannustanut heitä luomaan itse oman suhteensa toisiinsa, se millainen se tänä päivänä on, joka ei ole mikään loistava niin siihen en puutu enkä ala sitä myöskään parantelemaan vaan annan olla. En myöskään hauku isää vaan olen hyväksynyt hänet sellaisena on hän on, virheineen päivineen.

• oletkos
        Äiti1985 kirjoitti:

Valehteleminen ja toisen ihmisen hyväksyminen sellaisena kun on on kaksi aivan eri asiaa, en koskaan ole valehdellut lapselleni millainen isä hänellä on mutten myöskään ole koskaan haukkunut isää lapselleni vaan aina kannustanut heitä luomaan itse oman suhteensa toisiinsa, se millainen se tänä päivänä on, joka ei ole mikään loistava niin siihen en puutu enkä ala sitä myöskään parantelemaan vaan annan olla. En myöskään hauku isää vaan olen hyväksynyt hänet sellaisena on hän on, virheineen päivineen.

"yksinhuoltaja"?-
        lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasumminen,
        ei ellatusta

• Lapseteioletyhmiä
        Äiti1985 kirjoitti:

Elipitänyt pimennossa lapsiltasi millainen isä on ja miski hylkäsi heidät? Kyllä se on valehtelua, jos sinä tiedät totuuden mutta et kerro sitä lapsillesi niin se on asian piilottamista eli valehtelmista. Kierrät asiat mutten myönnä että valehtelet. Miksi totuuden sanominen on lapsille sinusta kauheta ja hyväksyt sen? Minä en.
        Hyväksytkä lapsetkin sellaisena kuin ovat vaikka valehtelisivat alinomaa??? Epälen, kyllä varmasti vaatisit lapset puhumaan totta. Mutta kun on kyse miehestä, aikuisesta niin hänelle sallitaan valhetelu, ja kun on kyse susta niin itseään ei voi syyttää sille itselle sallitaan myös valehtelu, mutta lapsille ei.
        Niinpä.
        Tarviiko sitä miestä haukkua? Ei tarvi, vaan asian voi sanoa muutenkin, mutta ei tarvi valehdella vaankertoa lapsille totuus, se mikä on asiassa oleellisinta. Ei ne lapset mene siitä rikki että kertoo totuuden, se sattuu mutta he pääsevät siitä yli, mutta ei pääse siitä että iti, sinä valhetelet asioista heille vuosikaudet, jonka he joskus saavat kuitenkin tietää. Mikä on silloin sun rooli? Pelkään pahoin että lapset sanovat sinulle hyvästi tai kohtelevat sinua kuin rättiä. Varaudu siihen.

• Oletmielisairas
        Lapseteioletyhmiä kirjoitti:

Elipitänyt pimennossa lapsiltasi millainen isä on ja miski hylkäsi heidät? Kyllä se on valehtelua, jos sinä tiedät totuuden mutta et kerro sitä lapsillesi niin se on asian piilottamista eli valehtelmista. Kierrät asiat mutten myönnä että valehtelet. Miksi totuuden sanominen on lapsille sinusta kauheta ja hyväksyt sen? Minä en.
        Hyväksytkä lapsetkin sellaisena kuin ovat vaikka valehtelisivat alinomaa??? Epälen, kyllä varmasti vaatisit lapset puhumaan totta. Mutta kun on kyse miehestä, aikuisesta niin hänelle sallitaan valhetelu, ja kun on kyse susta niin itseään ei voi syyttää sille itselle sallitaan myös valehtelu, mutta lapsille ei.
        Niinpä.
        Tarviiko sitä miestä haukkua? Ei tarvi, vaan asian voi sanoa muutenkin, mutta ei tarvi valehdella vaankertoa lapsille totuus, se mikä on asiassa oleellisinta. Ei ne lapset mene siitä rikki että kertoo totuuden, se sattuu mutta he pääsevät siitä yli, mutta ei pääse siitä että iti, sinä valhetelet asioista heille vuosikaudet, jonka he joskus saavat kuitenkin tietää. Mikä on silloin sun rooli? Pelkään pahoin että lapset sanovat sinulle hyvästi tai kohtelevat sinua kuin rättiä. Varaudu siihen.

Oletko sinä myös niin rehellinen, että kerrot lapsillesi millainen sinä olit avioliitossa exäsi kanssa ,oletko kertonut myös sen miksi exäsi teki sen päätöksen että jätti sinut siihen on aina syy, olet ehkä pihtari, motkottaja ilkeä ja muutenkin väheksynyt exääsi, ei kukaan lähde hyvän ja rakastavan puolison rinnalta.
        Äläkä aina syytä exäsi uutta puolisoa kaikesta, exälläsi oli todella hyvä syy jättää sinut ja se sua on vituttanut kun jäit kakkoseksi niin kostit sen ettei exäsi saa tavata lapsiaan ja syyksi keksit exäsi uuden rakkaan.
        Sinua täällä seuranneena olet hyvin itsekäs ja omahyväinen nainen ,omasta mielestäsi pidät itseesi prinsessana jolle ei saa koskaan sanoa mitään kriittistä koska olet olevannaas aina oikeassa. Ja täydellinen.

• täydellinenäiti
        Oletmielisairas kirjoitti:

Oletko sinä myös niin rehellinen, että kerrot lapsillesi millainen sinä olit avioliitossa exäsi kanssa ,oletko kertonut myös sen miksi exäsi teki sen päätöksen että jätti sinut siihen on aina syy, olet ehkä pihtari, motkottaja ilkeä ja muutenkin väheksynyt exääsi, ei kukaan lähde hyvän ja rakastavan puolison rinnalta.
        Äläkä aina syytä exäsi uutta puolisoa kaikesta, exälläsi oli todella hyvä syy jättää sinut ja se sua on vituttanut kun jäit kakkoseksi niin kostit sen ettei exäsi saa tavata lapsiaan ja syyksi keksit exäsi uuden rakkaan.
        Sinua täällä seuranneena olet hyvin itsekäs ja omahyväinen nainen ,omasta mielestäsi pidät itseesi prinsessana jolle ei saa koskaan sanoa mitään kriittistä koska olet olevannaas aina oikeassa. Ja täydellinen.

Hei haloo, älä ala kärjistään asioita tai puhumaan asian vierestä. Vai siksi, koska olen oikeessa ja sinä väärässä??? Hm, mieti sitä.
        Kyllä, koska sanoin jo että meillä ollaan rehellisiä toisillemme ja puhumme asiat. Ja koska elimme lasten kanssa ydhessä, he näkivät kaiken elämämme, myös sen miten isä muuttui, ja kyselivät minulta sitä, miksi isä ei tule miksi ei halua olla meidän kanssa.
        Kyllä meitä ahdisti se lasten kanssa että mies hylkäsi meidät kaikki. Miksi ei olisi, silloin emme olisi isää/miestäni rakastanut, jos ei olisi tuntunut missään, tai lapset eivät kyseli jos isä olisi mitään sanomaton heidän elämässään. Mutta valehtelemalla se ei korjaannu, päinvastoin.

Syy oili sutturassa, tiesi että miehellä oli perhe, silti piti rikkoa se. Onneksi estin häntämeille tulemasta ja olemasta missään yhteydessä meihin, niin se pelasti meiltä jo paljon. Emme ole sutturaa nähneet emmekä ole halunneet, ja lapsetkin ovat erittäin onnistuneita elämässään ja onnellisa kun eivät joutuneet sutturoiden kynsiin. Emme voi sietää tuollasia naakkoja,joten on onni että heivasin semmoiset ajatukset meidän mielestä että pitäisi olla tekemissä moisten näätien kanssa. En ymmärrä. Ensin mies haluu meistä eroon ja kuvittelee että voi tuoda sutturat meille?? En todellakaan ymmärrä. Meillä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä näätien kanssa ja se on meidän onni ettei ole mieskään niitä pakottanut näkemään.
        En ole itsekäs, olen oikeudenmukainen ja rehellinen, ylepä lapsistani, rakastava ja tukeva lapsia joka asiassa. Olen hyvä äiti, jos en olisi, eilapsetkaan olisi tekemisissä, nyt ovat kaikkien lasten perheet ja mun anoppi ja appiukkokin sekä ex miehen sisarukset ym koko suku tallessa. Joten olen onnistunut loistavasti. Ehkä sitten olen itsekäs, mutta olen huippu tyyppi, joka ajattelee muita ennen kuin itseään. Juu olen täydellinen.

• täydellisiieiole
        täydellinenäiti kirjoitti:

Hei haloo, älä ala kärjistään asioita tai puhumaan asian vierestä. Vai siksi, koska olen oikeessa ja sinä väärässä??? Hm, mieti sitä.
        Kyllä, koska sanoin jo että meillä ollaan rehellisiä toisillemme ja puhumme asiat. Ja koska elimme lasten kanssa ydhessä, he näkivät kaiken elämämme, myös sen miten isä muuttui, ja kyselivät minulta sitä, miksi isä ei tule miksi ei halua olla meidän kanssa.
        Kyllä meitä ahdisti se lasten kanssa että mies hylkäsi meidät kaikki. Miksi ei olisi, silloin emme olisi isää/miestäni rakastanut, jos ei olisi tuntunut missään, tai lapset eivät kyseli jos isä olisi mitään sanomaton heidän elämässään. Mutta valehtelemalla se ei korjaannu, päinvastoin.

Syy oili sutturassa, tiesi että miehellä oli perhe, silti piti rikkoa se. Onneksi estin häntämeille tulemasta ja olemasta missään yhteydessä meihin, niin se pelasti meiltä jo paljon. Emme ole sutturaa nähneet emmekä ole halunneet, ja lapsetkin ovat erittäin onnistuneita elämässään ja onnellisa kun eivät joutuneet sutturoiden kynsiin. Emme voi sietää tuollasia naakkoja,joten on onni että heivasin semmoiset ajatukset meidän mielestä että pitäisi olla tekemissä moisten näätien kanssa. En ymmärrä. Ensin mies haluu meistä eroon ja kuvittelee että voi tuoda sutturat meille?? En todellakaan ymmärrä. Meillä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä näätien kanssa ja se on meidän onni ettei ole mieskään niitä pakottanut näkemään.
        En ole itsekäs, olen oikeudenmukainen ja rehellinen, ylepä lapsistani, rakastava ja tukeva lapsia joka asiassa. Olen hyvä äiti, jos en olisi, eilapsetkaan olisi tekemisissä, nyt ovat kaikkien lasten perheet ja mun anoppi ja appiukkokin sekä ex miehen sisarukset ym koko suku tallessa. Joten olen onnistunut loistavasti. Ehkä sitten olen itsekäs, mutta olen huippu tyyppi, joka ajattelee muita ennen kuin itseään. Juu olen täydellinen.

Eikö se miehesi tiennyt että hänellä on perhe, vaimo ja lapset ,miksi syylistät ainoastaan sitä naista, kaiketi joku vastuu oli miehelläsiki , ei kai hän nyt ollut syyntakeeton kehitysvammainen holhottava.
        Itseäsi sinä ajattelit et lapsia .
        miksi se miehesi olis sen naisen kotiinsa tuonut jos kerran se oli osituksessa sinulle jäänyt, sehän on sillon sinun koti ei miehen enää vai jätikkö jotain kertomatta.
        Loistoäiti ei jätä lapsia isättömiksi ne lapset on myös sen isän oli se tehnyt mitä hyväs.

• Äiti1985
        oletkos kirjoitti:

"yksinhuoltaja"?-
        lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasumminen,
        ei ellatusta

En ole yksinhuoltaja mutta isän terveydellisistä syistä,mielenterveys ja päihdetaustan vuoksi lapsi ei voi asua vuoroviikot isän luona ja elarit on isän ja lapsen välinen sopimus jonka on käräjäoikeus määrännyt siihen saakka kun lapsi on täysi-ikäinen.

Ei nyt liity tähän aiheeseen mutta vastasin kuitenkin.

• Äiti1985
        Lapseteioletyhmiä kirjoitti:

Niinpä.

Lapsi kyllä tietää nykyään itsekin millainen mies hänen oma isänsä on, siihen ei ole minun tarvinut sekaantua vaan on luonut sen käsityksen ihan itse, olen yrittänyt kannustaa lasta hyväksymään isänsä sellaisena kun on koska toistakaan isää hänellä ei ole. Koskaan en ole kieltänyt isää olemasta osana lapsen elämää, meillä saa ja pitääkin puhua isästä, sekä hyvistä että huonoista puolista. Koskaan en ole edes yrittänyt kääntää lasta isäänsä vastaan vaikka aikoinaan tekikin väärin, lähti sutturan mukaan ja hylkäsi oman perheensä joten tiedän kyllä mistä sinä kirjoitat...

Ja olen kertonut rehellisesti myöskin niistä virheistä mitä minä olen tehnyt ja antanut lapsen luoda oman käsityksensä myöskin minusta niiden pohjalta.

• näinsenpitääolla
        Äiti1985 kirjoitti:

Lapsi kyllä tietää nykyään itsekin millainen mies hänen oma isänsä on, siihen ei ole minun tarvinut sekaantua vaan on luonut sen käsityksen ihan itse, olen yrittänyt kannustaa lasta hyväksymään isänsä sellaisena kun on koska toistakaan isää hänellä ei ole. Koskaan en ole kieltänyt isää olemasta osana lapsen elämää, meillä saa ja pitääkin puhua isästä, sekä hyvistä että huonoista puolista. Koskaan en ole edes yrittänyt kääntää lasta isäänsä vastaan vaikka aikoinaan tekikin väärin, lähti sutturan mukaan ja hylkäsi oman perheensä joten tiedän kyllä mistä sinä kirjoitat...

Ja olen kertonut rehellisesti myöskin niistä virheistä mitä minä olen tehnyt ja antanut lapsen luoda oman käsityksensä myöskin minusta niiden pohjalta.

Sinä olet epäitsekäs ja suvaitsevainen ihminen, alattelet lapsesi parasta , tuo yksi ajattelee vaan itseään, ja on katkeroitunut pahasti.

• surullistasulta
        Äiti1985 kirjoitti:

Tuskin tietää. Lapset rakastaa vanhempiaan oli he sittenmillaisia tahansa, jos eivät tiedä totuutksia. Jos sun lapset ei tiedä miksi is heidät hylkäsi niin tottakai he häsestä tykkää, mutta jos heille kertoo että isä vaihtoi teidät toiseen akkaan eikä siksi halua olla kanssanne, niin enpä usko että lapset isästään välittäisi. Valheella saa paljon aikaan mitä aikuinen itse ei kestä. Tykkää vaan kun ei tiedä.
        Jos sinä varastaisit lapsen tililtä 100 e, etkä kertoisi hänelle niin kyllä hän isnusta tykkää. Mutta jos saisi tietää että olet varastanut häneltä satasen etkä kertoisi vaan saisi jostain kuulla, niin arvaas mitä tarpahtuu?????

Pidtä lapsia aliarvoisena, että heille ei kuulu totuuden puhuminen mutta he itse eivät saa valehdella sinulle???? Kasvatat lapsista valheessa eläviä, että valehdella saa kunhan et jää kiinni.

• sinävastavalehtelet
        surullistasulta kirjoitti:

Tuskin tietää. Lapset rakastaa vanhempiaan oli he sittenmillaisia tahansa, jos eivät tiedä totuutksia. Jos sun lapset ei tiedä miksi is heidät hylkäsi niin tottakai he häsestä tykkää, mutta jos heille kertoo että isä vaihtoi teidät toiseen akkaan eikä siksi halua olla kanssanne, niin enpä usko että lapset isästään välittäisi. Valheella saa paljon aikaan mitä aikuinen itse ei kestä. Tykkää vaan kun ei tiedä.
        Jos sinä varastaisit lapsen tililtä 100 e, etkä kertoisi hänelle niin kyllä hän isnusta tykkää. Mutta jos saisi tietää että olet varastanut häneltä satasen etkä kertoisi vaan saisi jostain kuulla, niin arvaas mitä tarpahtuu?????

Pidtä lapsia aliarvoisena, että heille ei kuulu totuuden puhuminen mutta he itse eivät saa valehdella sinulle???? Kasvatat lapsista valheessa eläviä, että valehdella saa kunhan et jää kiinni.

Sinä se vasta valehtelet lapsillesi, kun sanot että heidän isä erosi heistä, ei se mies nyt lasten kanssa aviossa ollut, vaan sinun ja sinut hän vaihtoi toiseen naiseen ja olis tietty halunnut pitää lapsiaan ainakin joka toinen vl , mutta sinä estit sen , koska et voinut sietää sitä että sinut vaihdettiin toiseen , kun olet sellainen prinsessa että sinnuu ei vaihdeta ilman seuraamuksia.
        Sitten haukut ja mollaat miehesi naista josta et tiedä yh´tikäs mitään valehtelit jopa lapsille kuinka kamala isäsi valittu on., niin erotit lapset isästään manipuloit lapsetkin vihaamaan isäänsä ja sen naista jota lapset ei ole edes koskaan nähneet , he uskoivat ja loivat kuvan isästä ja sen naisesta jonka sinä heille kuvasit, sinä itsekäs manipuloiva äitii.

• didyidyi
        sinävastavalehtelet kirjoitti:

Sinä se vasta valehtelet lapsillesi, kun sanot että heidän isä erosi heistä, ei se mies nyt lasten kanssa aviossa ollut, vaan sinun ja sinut hän vaihtoi toiseen naiseen ja olis tietty halunnut pitää lapsiaan ainakin joka toinen vl , mutta sinä estit sen , koska et voinut sietää sitä että sinut vaihdettiin toiseen , kun olet sellainen prinsessa että sinnuu ei vaihdeta ilman seuraamuksia.
        Sitten haukut ja mollaat miehesi naista josta et tiedä yh´tikäs mitään valehtelit jopa lapsille kuinka kamala isäsi valittu on., niin erotit lapset isästään manipuloit lapsetkin vihaamaan isäänsä ja sen naista jota lapset ei ole edes koskaan nähneet , he uskoivat ja loivat kuvan isästä ja sen naisesta jonka sinä heille kuvasit, sinä itsekäs manipuloiva äitii.

Niin en ole väittänytkään. Mutta jos jättää ja hylkää lapset niin eikö se ole sama asia ettei halua olla heidän kanssaan. On se. Älä takerru yksityiskohtiin. Kyllä se lapsita tuntuu pahalta kun isä hylkää heidät näätien vuoksi.
        Jos mies haluaa olla isä hän on sitä eikä hyljeksi lapsia eikä tahdo olla heidän kanssaan. Is on silloin kun kaikesta huolimatta pysyy isänä eikä yhtenämiehenä, joka on isä, ja haluaa nähdä sillloin kun itseään huvittaa, tai ei ollenkaan.
        Eitarvi nähdä perheenrikkojia, jo heidän toiminta tapansa osoittaamiten alhaisia he ovat. Kuka haluaa olla sellaisten kanssa tekemisissä? Eikukaan tervejärkinen.

Kyllä se mies ihan itse on sotkunsa keittänyt, ei me, ei kehdannut edes soittaa eikä pyytää anteeksi, kun tiesi että oli alhainen. Sopii meille, meidän elämään ei mahdu ihminen joka ei ole isän arvoinen. Jos paolisi, ei olisi lähtenyt minnekkään kenenkään pakottamana. Löytyyhän noita naisia, jotka ovat kieroutuneita ja saaneet huonon kasvatuksen ja vihaavat muita ihmisiä, sellainen ei ole ihminen.
        Lapset pidin kaukana moisesta ihmisestä, onneksi pidin. Lapseni aiukuisia jo ovatkin sanoneet että olen maailman paras äiti.
        Kuka estää heitä aikuisena kysymästä isältä että miksi teit näin? Mutta eivät halua, koska se satui heidän sydämeen, koska isä ei halunnut heitä lapsena eivät he halua enää isäänsä aikjusenakaan. Sen sopan keitti mies ihanitse. Muu oli tärkeempää kuin oma perhe ja lapset. Meille ei kelpaa puolikas vaan kokonainen isä, sitä emme saaneet pitää, emme halua osaakaan enää-

• oletkos
        Äiti1985 kirjoitti:

En ole yksinhuoltaja mutta isän terveydellisistä syistä,mielenterveys ja päihdetaustan vuoksi lapsi ei voi asua vuoroviikot isän luona ja elarit on isän ja lapsen välinen sopimus jonka on käräjäoikeus määrännyt siihen saakka kun lapsi on täysi-ikäinen.

Ei nyt liity tähän aiheeseen mutta vastasin kuitenkin.

Et ole yksinhuoltaja mutta "äidin- ja viranomaisten" terveydellisistä
        syistä, mielenterveys ja päihdetaustan vuoksi lapsi ei voi asua vuoro
        viikot äidin luona ja elarit on äidin ja viranomaisten välinen "sopimus" jonka on käräjäoikeus "määrännyt"/ kopioinut; perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista siihen saakka kun lapsi on täysi-ikäinen.

• Sinävastavalehtelet
        didyidyi kirjoitti:

Niin en ole väittänytkään. Mutta jos jättää ja hylkää lapset niin eikö se ole sama asia ettei halua olla heidän kanssaan. On se. Älä takerru yksityiskohtiin. Kyllä se lapsita tuntuu pahalta kun isä hylkää heidät näätien vuoksi.
        Jos mies haluaa olla isä hän on sitä eikä hyljeksi lapsia eikä tahdo olla heidän kanssaan. Is on silloin kun kaikesta huolimatta pysyy isänä eikä yhtenämiehenä, joka on isä, ja haluaa nähdä sillloin kun itseään huvittaa, tai ei ollenkaan.
        Eitarvi nähdä perheenrikkojia, jo heidän toiminta tapansa osoittaamiten alhaisia he ovat. Kuka haluaa olla sellaisten kanssa tekemisissä? Eikukaan tervejärkinen.

Kyllä se mies ihan itse on sotkunsa keittänyt, ei me, ei kehdannut edes soittaa eikä pyytää anteeksi, kun tiesi että oli alhainen. Sopii meille, meidän elämään ei mahdu ihminen joka ei ole isän arvoinen. Jos paolisi, ei olisi lähtenyt minnekkään kenenkään pakottamana. Löytyyhän noita naisia, jotka ovat kieroutuneita ja saaneet huonon kasvatuksen ja vihaavat muita ihmisiä, sellainen ei ole ihminen.
        Lapset pidin kaukana moisesta ihmisestä, onneksi pidin. Lapseni aiukuisia jo ovatkin sanoneet että olen maailman paras äiti.
        Kuka estää heitä aikuisena kysymästä isältä että miksi teit näin? Mutta eivät halua, koska se satui heidän sydämeen, koska isä ei halunnut heitä lapsena eivät he halua enää isäänsä aikjusenakaan. Sen sopan keitti mies ihanitse. Muu oli tärkeempää kuin oma perhe ja lapset. Meille ei kelpaa puolikas vaan kokonainen isä, sitä emme saaneet pitää, emme halua osaakaan enää-

Ei kukaan voi pakottaa ketään mihinkään,jos on täyspäinen ihminen. siinä sinä puhut täyttä sontaa mikset voi hyväksyä sitä että miehesi lähti ihan omasta tahdostaan toisen matkaan ,hylkäsi SINUT ei lapsia omia lapsia , miksi sekoitat lapset teidän eroon te olitte aviossa kahdestaan ei miehesi nyt lasten kanssa ollut aviossa, jollei sitten ole lesta.
        Soppa on teidän yhdessä keittämä, ja mitä sinä tiedät miehesi naisesta ,et mitään mutta haukkua pitää ihan hirveetä kielenkäyttöä sulta tuntemattomalle ihmiselle.Et ole yhtään sen parempi kun tuo miehesi nainenkaan.
        Olet vihan ja katkeruuden sokaisema ihminen ja olet lapsesi saanut samanlaisiksi,

• varmastihäpeejapaljon
        Sinävastavalehtelet kirjoitti:

Ei kukaan voi pakottaa ketään mihinkään,jos on täyspäinen ihminen. siinä sinä puhut täyttä sontaa mikset voi hyväksyä sitä että miehesi lähti ihan omasta tahdostaan toisen matkaan ,hylkäsi SINUT ei lapsia omia lapsia , miksi sekoitat lapset teidän eroon te olitte aviossa kahdestaan ei miehesi nyt lasten kanssa ollut aviossa, jollei sitten ole lesta.
        Soppa on teidän yhdessä keittämä, ja mitä sinä tiedät miehesi naisesta ,et mitään mutta haukkua pitää ihan hirveetä kielenkäyttöä sulta tuntemattomalle ihmiselle.Et ole yhtään sen parempi kun tuo miehesi nainenkaan.
        Olet vihan ja katkeruuden sokaisema ihminen ja olet lapsesi saanut samanlaisiksi,

Ei mun tarvi sulle mitään todistella, pääasia että minä ja mun lapset ym tutu ja sukulaiset tietävät mitä tapahtui, ja tietävät totuuden. ja totta on se että perheenrikkoja hajoitti perheemme ja lapseni jäivät ilman isää.
        Mies hylkäsi meidät kaikki lapset mukaan lukien. Turhaan sitä kieltää ja kiertää tosi asioita. Älä sinäkään kierrä tai puolustele vaikka itse perheitä olet rikkonutkin.Minulla ja lapsilla ei ollut mitään osaa siihen että mies/isä lähti ja hylkäsi. Olimme onnellinen perhe kun katkera ja kateellinen naikkonen halusi rikkoa perheemme kun itsellään ei ollut mitään niin ei muillakan saa olla.
        Me olimme katkeria ja vihaisia, mutta kun asiat käsittelee ja hyväksyy sen, ettei miehestä ollut isäksi ja aviomieheksi, niin sen kestää ja se laantuu, mutta ei koskaan unohdu. Me olemme toki lasten kanssa samanlaisia, luojan kiitos, puhumme totta, olemme toistemme tukena ja ymmärrämme toisiamme, olemme tiivis perhe huolimatta siitä että mies ei tykännyt elää perheellisenä. Se on hänen moka ja suuri virhe.
        Luovu sinäkin tuosta asenteesta, ja puhu aina totta myös lapsille, kummasti se liittää ihmisiä yhteen kun on luotettava.
        Meillä on kaikki hyvin, ja kiva kertoa ihmisille, miten hylkäämisestä voi selvitä ja miten lapset selviää kun isä ei välitä. Ketään ei voi pakottaa välittämään ja rakastamaan ketään, eikä ketään voi pakottaa pitämään ihmisestä joka hylkää ja jättää lapset , siihen ei varmaan moni mies pysty ainakaan yksin. Aina pitää olla se toinen joka kannustaa ja käskee tekemään väärin muita kohtaan jopa omia lapsiaan.
        Onneksi meillä on suku ja ystävät, ja meillä lasten kanssa lasten perheet, olemme mahtava tiimi. Sitä vies varmaan katuu tai sitten häpee. Sopii meille.

• Asiat.asiana

Kai teillä sentään jonkinlainen parisuhde oli ennen yhteen muuttamista? Ihan hullultahan tuo kuvio tuntuu! Ja joka viikonloppuko ne lapset teillä ovat? Kai teillä joskus on oltava yhteistä aikaa ihan vain toisillennekin, sillä sehän on koko parisuhteen perusta! Jos parisuhde voi hyvin, myös lasten on hyvä kuviossa olla.

Hyppäsittekö te suoraan yhteen asumaan heti tutustuttanne? Kai teillä yhteistä aikaa on jossakin vaiheessa ollut ilman lapsia, sillä jossakin välissähän suhteenne on alkanut? Eivät kai lapset ole koko aikaa olleet mukananne?

Vanhemmilla on omituisia näkemyksiä nykyisin. Vaikka lapsia onkin, on vanhemmilla silti oltava oikeus muutaman kerran vuodessa ottaa aikaa itselleenkin yhdessäoloon. Ei lasten tulo tarkoita sitä, että koko muu elämä pysähtyy. Ei siinä ole mitään kaunista, jos koko muun elämän pysäyttää lasten vuoksi. Se johtaa vain ongelmiin jossakin vaiheessa - se on varmaa.

Avaajalle suosittelisin sitä, että PUHUISITTE asioista. Eivät ongelmat täällä ratkea.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4460
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2293
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1171
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      61
      918
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      908
    Aihe