Riippuvaisuus

Hotaru

Oletko mistään sarjasta tavallaan "riippuvainen"? Eli kun olet katsonut sen sinun pitää aloittaa sen katsominen alusta jne? Itse katsoin eilen Sailor Moonin 200:nen jakson, ja Speciaalit olen nähnyt sekä elokuvat. Nyt ajattelin aloittaa taas ihan alusta katsomaan sitä... :D En vain tajua, I just love it. ^^

12

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyo-kun

      monesti tekee mieli katsoa jokin hyvä sarja uudestaan, mutta pari syytä miksen näin tee: 1. animea on niin paljon, että aina löytyy joku uusi hyvä sarja. 2. Ehkä se tärkeämpi syy, eli tiedän kokemuksesta kuinka uudelleenkatsominen saattaa laimentaa alkuperäistä katsomiskokemusta, eli koska sarja on jo nähty niin alat kiinnittää huomiota enemmän pikkuseikkoihin (i.e. virheisiin/epäkohtiin yms.). Parempi säilyttää kultaiset muistot joidenkin sarjojen kohdalla. ^^

    • kiseki

      juu, katsoin naruton ekoja jaksoja uudestaan vaikka kuinka monta kertaa. tyydyn nyt vaan kyllä odottamaan aina viikon sitä uusinta^^ mutta ehkä se, että luen tässä samalla naruto-mangaa, helpottaa vähän^^ en oo vielä menny sen lukemisessa nääs ees animen jaksojen lukumäärän ohi. taidanpa heti mennä lataamaan koneelle seuraavan manga-jakson...

    • murokeksi

      Minä olen katsonut monta monituista kertaa eri sarjoja uudestaan, eikä ole laimentuneet kokemukset päin vastoin! Fruits Basketitkin ööh.. No sanotaanko, että moneen kertaan tuli katsottua aina kavereiden kanssa(siis kun näytin aina uudelle ihmiselle sarjaa) ja sitten Full metal panicit ja ...yms. jepsis.. mikäs siinä, kun jokin sarja on erityisen hyvä niin mukavahan sitä on katsoa!!!

    • Tulitassu

      Minä olen riippuvainen joistain Animeista, mutta en voi katsoa haluamiani Animeita uudestaan!! Ne aina poistetaan koneelta mitä on tullut katsottua!

      Minä en saa yhtään päättää mitä koneelle ladataan!! Siksi saan vain tyytyä Animeihin, joita siskoni lataa. Ja siskoni sitten päättää kaikki asiat..

      Saan suunnileen ladata vain musiikkia, mutta en Animea.. se haihduttaa pian riippuvaisuuten ja on varmaan pian haihduttanutkin!! Elikkä olen riippuvainen, jos vain saisin siihen mahdollisuuden... O.Ò

    • Ida-chan

      Yhdessä vaiheessa minulla oli todella paha Naruto-addiktio. On niitä muitakin ollut, esim. Trigun, mutta "villitys" kesti vain sarjan loppuuun asti ja lopahti. Niitä tulee ja menee, all the time. Tällä hetkellä en fanita mitään niin paljoa, että voisin puhua "riippuvuudesta". Animesta/mangasta on tullut minulle sama juttukuin koulunkäynti. (Ehkei ihan paras vertaus.....), se on jokapäiväistä ja tuttua.

    • Umi*

      Paljon jaksat Sailor Mooneilla. Hmm minulla ei mitään tuollaista riippuvuutta ole, yleinen anime riippuvuus taitaa olla, muttei siis sellaista sarja riippuvuutta, että kun olen päässyt esim Kaitou Jeannen loppuun ni haluaisin nähdä sen uudelleen heti.
      Itse en pysy katsomaan koko ajan samaa animea putkeen. Jos nyt (toivottavasti) Gundam Seedini tulisi kiltisti valmiiksi, ni en jaksa imuttaa samaa sarjaa uudelleen heti. Vaan välillä pitää saada jotain muuta, mutta sitten taas sen jälkeen voin palata Gundamin pariin jne. kai te nyt ymmärsitte jotain? x)

      • Hotaru

        On ärsyttävä sanonta ärsyttävältä Mokonalta. ^^' Enpä keksinyt otsikkoa. :D

        Enpä taidakkaan tuota Moonia vielä ainakaan katsoa heti uudestaan, vaan ehkä sitten vanhempana ja muistelen kultaisia aikoja rakkaan sarjan parissa... ;) Ja nyt on muutenki tuo Ranma kesken, voisin taas aloittaa sen katsomisen kun olen vasta 2 ekaa kautta katsonut, ja Full Moonia olen aloitellut joka vaikuttaa kivalta, sekä Card Captor Sakura, Full Metal Panic Fumoffu(noh, tuo on vain tuollainen plääh tylsää katsonpa tuota) ja Miyazakin elokuvatkin oisi kivoja... Utena on kuulemma hyvä... Ja MKR... Ja Wedding Peach on kesken kunhan sitä Avattarelle tulee lisää... Huoh, niin paljon animea, niin vähän aikaa... ^^'


    • MiraMorgan

      ....Niin olen varmaan narkomaani aika monen sarjan suhteen. Riippuu mikä fanitus kausi on menossa, ensin oli suuri Pokemon kausi, sitten tuli Weiss Kreuz kausi ja sitä seurasi Saiyuki kausi, joka on tällä hetkellä. Olen riippuvainen noista kahdesta muustakin mutta ne ovat jääneet vähän vähemmälle.
      Kun olen narkomaanina, yleensä kaikki uneni, ajatukseni ja piirrutukseni ja tarinat liittyvät fanitus kohteeseen. Sitten pälätän sarjasta muille ja on joka päivä lähes käytävä netissä katsomassa päivityksiä ja kuvia. Lähinnä päivityksiä, uusimmat juonen piirteet ja sitä rataa. Myös kuuntelen sarjan musiikkia ja katselen silloin tällöin sarjaa, mutta lähinnä luen mangaa. Ei ole pakkomiellettä katsoa heti perään sarjaa kun olen lukenut, ehkä parhaimpia kohtia, enemmän se painuu rakkaana asiana mieleen ja kertaa juttuja päässään. Sitten kun innostuu taas (ei ihan heti) niin katsoo jaksoja kun ei muista enää mitään.
      Minua ei itketä jos jokin sarja loppuu, mielikuvitukseni on rajaton ja keksin itse lisää jatkoa. Parempi että kaikki loppuu aikanaan, sillä liika pituus voi pilata koko homman ja väkisin väännetyt juonen muutokset tuntuvat vähitellen naurettavilta.

    • harakka

      Jotain yleistä mangariippuvaisuutta (animea katson vähemmän) on kyllä havaittavissa, mutta tällä hetkellä ei ole mitään tiettyä sarjaa mistä olisin erityisen riippuvainen.

      Tietysti sellaisia sarjoja mistä tykkää tulee luettua / katsottua useamminkin. ^^ Mihinkään animeen tai mangaan en ole vielä kyllästynyt vaikka olisinkin katsonut moneen kertaan, joihinkin tv-sarjoihin joista olen muinoin tykännyt olen saanut "yliannostuksen" kun olen katsonut moneen kertaan ja etsinyt netistä spoilereita ja fanficcejä, ja sitten kyllästynyt niihin kokonaan. >__> Innostun kyllä nykyisinkin, mutta olen ehkä varovaisempi.

    • littletiger

      Mulla strawberry panic xd ihan sika ärsyttävää, ku joka hetki tekis mieli kattoo sitä... viel ku se on nii vanha sarja, nii jatkoo ei tuu :(

    • Anonyymi

      kuka lukee 2021?? :D

    • Anonyymi

      Minä katson animea tosi paljon ja katson niitä niin paljon että jos en katsoisi animea tulisin hulluksi ja puhuisisin koko ajan animesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe