näin lapsena aina painajaisia. olin aina samassa paikassa: oranssi maisema ja ilma. silmänkantamattomiin jättimäisiä, n 15m halkaisijaltaan "siiloja" maassa. seisoin aina ohuella kannaksella varoen tipahtamasta pohjattomiin kuiluihin. jos olisin voinut olisin oksentanut pelosta.
tämä hirvitti niin paljon, että olin pakotettu muuttamaan unen sisältöä jotta saisin nukkua rauhassa. opin melko nopeasti vaihtamaan unta unen sisällä, ja käytännössä tämän jälkeen en ole enää koskaan nähnyt painajaisia, vain enemmän tai vähemmän selkounia.
näen aina unta eräästä tietystä kaupungista, jota en vielä valvemaailmassa ole löytänyt. kaupungissa on selkeitä tuntomerkkejä, kuten pyöreä torni torilla, josta näkymä veteen. kiipesimme sinne ottamaan aurinkoa, jos oli lämmin ilma. olen suorittanut siellä opintoja, viettänyt yöelämää ja vuokrannut asunnon kerrostalosta, jonne aina menen lepäämään. tässä kaupungissa (n30 000 asukkaan) olen viettänyt vuosia ja vuosia unissani.
kerran unessa huomasin näkeväni ahdistavan tapaista unta, ja päätin herätä. heräsinkin sängystäni. menin parvekkeelleni, ja huomasin olevani unikaupungissani. menin uudelleen vuoteeseen, ja kävin nukkumaan. heräsin omasta, oikeasta vuoteestani.
heräsin siis unessa uneksimastani unesta, päädyin uneen herätäkseni oikeassa maailmassa..
erikoista unissani on se, että
1. ne tuntuvat aidommilta kuin oikea maailma. sekä uneksiessa että herättyäni.
2. ihmiset eivät tunnu huomaavan minua helpostikaan. jotkut kävelevät läpi, ja vain harvat huomaavat minut. yleensä olen yksin menossa jonnekin.
mitenkäs teillä muilla?
miten unissa menee?
onko luettu castanedat, tiibetin kuolleiden kirja, kasaarisanakirja tai kenties jotain muuta aihetta sivuavaa?
(p.s jos et usko selväuniin, tai et niitä ole koskaan kokenut niin en tarvitse sitä tietoa. olen elämäni aikana löytänyt vain yhden joka lisäkseni tekee unissaan mitä haluaa ja milloin haluaa. olen tutustunut arviolta 2000 henkilöön elämäni aikana. taito on siis ilmeisen harvinainen.)
tänään uutisoidaan laitteesta jolla kuka tahansa voi oppia selväunia. mainitaan edisonin ja dalin hajoitelleet tätä taitoa. tuloksethan kaikki tuntevatkin herrojen osalta..
selväunen näkijät, onko meitä?
epekepe314
0
64
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244592
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333533Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543414Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232930Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282680Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122351MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774