Pelkään milloin menkkani alkaa!

Julja

Moikka oon 10 vuotias tyttö ja täytän kesäkuussa 11 ja olen fiksu ja kirjoitan tänne keskellä yötä... mutta kuitenkin käyn nelos luokkaa ja oon 143,9 cm pitkä ja painan 38 kiloo (tänään terkkarilla mitattu) ja pelkään että mulla alkaa menkat tai tulee finnejä tai rinnat kasvaa!! En halua että se ikinä tapahtuu haluan olla pieni viaton lapsi!!!!! Mulla ei oo finnejä vielä sit rinnoissa on semmoset mini skidi pikku pallot sisällä niitä ei kyllä näe tai mitään ja menkat Ei oo alkanut meidän luokalla yhdellä on alkanut se on kyl 165cm joo...::::. Mä sit pelkään jo valmiiksi mitä äiti sanoi

1

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MirandaUusi

      Moi, itse olen sua 3 vuot vanhempi tyttö. Mulla alko itsellä jo 10vuotiaana menkat, ja rinnat alko kasvaa karvoitus alapäähän sekä kainaloihin. Menkat alkavat 10-16 vuotiaana. Se riippuu suurimmaksi osaksi nuoren kehityksestä. Yleensä, esim mulla, nii alkaa rinnat ja just tää kuten tie aikaisemmin sanoin, nii alkaa siis toi karvoitus kasvaa. Toisilla tulee paljon karvaa, toisilla taas ei. Joillakin voi olla menkkojen aikana ihan todella kivuliaat, ja toisilla ei taas ole kipuja. Mulla on esimerkiksi aivan sairaat kivut, mutta yleensä niihin saa apua. Mulle on haettu e-pillereistä, sekä kunnollisii särkylääkkeet. Et syön aika paljon myös niitä särkkiksio, toiseit voi olla lievä kipu, toisilla kovat kuten mulla, toisil ei oo edes hajuakaan niitä kivuista.

      Sit noist viimeistä, ku sä viestii puhuit kijoitukses niistäkin. Eli joillakin on myös akne. Ja jos on akne, nii se voi myös olla niin paha, että sulle voi jäädä aikuisena niistä myös arpoi, tai sen tapaisia. No, mulla on aknen tapasta, mut ei kuitenkaan ihan pahaa, et luulen et se on ihan vain tähän meidän murrosikäisen pahin vitsi. Itse puhdista aamulla, illalla ja päivällä mun kasvot. Sillä yleensä jos pääset kasvot van 1 kertaa päivässä, nii sun naama ei oikein pysy puhtaana, ja sit voi tulla näitä et iho on Liikanen, ja niitä finnejä tulee enemmän. Ja missään nimessä, näit näppylöitä ei saa puristella. Sillä jos puristelet niitä, niistä jää arvet. Mulla on jo pari arpea naamassa, sen takii et oon puristella. Parin kerran jälkeen, lopetin sen. Ja rasvaan niitä, ja ne on jo vähän hävinneet. Mut siis ne ei oo iski, mut näyttää jollet hoida nii, nii ihan sika pahoilta. Ja myös näytettäviltä.

      Sit tost puhuisin sun painosta, sekä pituudesta. Oot ensinnäki ikäisekseks, aika lyhyt. Mut ei hätää! Itseni mielestäni oon tosi nolon pitkä koska oon 1, 168! Muut 6 luokkalaiset on tyyliin 159-165. Siis mä kasvoin 5 sentti tasa 1 vuoden aikana. Pituus-kasvu, riippuu suurin osin vanhemmiltamme saamiltamme geeneiltämme. Et jos esim, sun isä on tosi pitkä ja äiti lyhyt. Nii voit jäädä mutsin mittaiseksi, tai sitten voit kasvaa pitkäksi kuten isä. Mut jos molemmat ovat lyhyitä, todennäköisemmin säkin olet lyhyt. Jos taas he ovat potkii, nii todennäköisemmin säkin olet pitkä.
      Mielestäni olet, tai kohta sä oot alipainoinen. Itse painan 58kg, mut toi ku Sul on nii on aika vähän. Ymmärrän jos haluut mökiksi, nii toki mallina sun täytyykin olla laiha. Mut en halua, et koska sä oot vasta 3 vuotta mua nuorempi. Nii oot nii luotu, en haluu piiskata :ta vastaavaa. Mut murehdi vasta mun ikävänä, ja mun painoksena.

      Mäkin sun ikäsenä ajattelin ja sanoin koko ajan, että pelkään niitä ja blaa blaa. Mut sitten ku mä totuin tähän, nii sit tajusin että ei tää olekkaan nii kauheeta ku luulin. Eli tiedän siis ja tunnen saman tunteen, välillä edelleen kun muistelen kun olin sunnikänen.

      Eli oon itse vasta 13 vuotias tyttö, ja myös fiksu ja asiallinen. Toivon todella kovasti, että musta oli asuu. Toivon myöskin, et jos sulla on lisää kysyttävää, nii laita tän mun sit kommentin alapuolelle kyssäri. Ja lue myös ihmeessä netistä, ja kysele vanhemmiltasi, terkkarilta ja lääkäriltä murrosiässä. Olenkin jo katsellut vastaako joku sulle, mut ei oo. Siis tulin sulle vastaa, sillä vaikka itekki oon lapsi. Nii haluun auttaa sua, sillä aina noist kannattaapuhuu. Ja sit ku mä itekki oon lapsi, ja vika oonkin 13w mut oon sentään tyttö, joten jollakin tavalla osaan sua auttaa. Joten oon tää joka päivä vastaamaa, jos haluut kysellä multa jotai. Tai puhuu viel joistakin muistakin asioista.

      Mut joo, eli laita tohon alapuolelle lisää kyssärit jos kiinnosti. Tai jos haluut kertoo, et Oliks musta apua yhtään. Mun nimimerkki on MirandaUusi, mut se ei oo mun oikea nimi. Mun lämpeni on Tauski, nii jos haluut nii voit kutsuu Tauskiksi mua, mut jos haluut nii voit kutsuu pelkäksi Mirandaksi, tai MirandaUusi(deksi). Moikka, ja toivottavastimautoin. Vaikkakin tulikin pitkä kirjoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe