Olen tehnyt muitakin metallialan hommia mm. työskennellyt karkaisijana ja yleisesti metallialan tuotannossa. Alapuolella vähän mielikuvaa siitä minkälainen mielikuva koko alasta on itselleni jäänyt.
a) Palkat todella pienet työpanokseen ja vaatimustasoon nähden
b) Työpaikkojen yleinen henki perseestä, uskomattomia juorukelloja ja mielistelijöitä varmaan enemmän kuin naisvaltaisilla aloilla. Toisilta vaaditaan kymmenen miehen työpanos ja osaaminen, toisilta hyvä vitsi päivässä ja se, että peukalo löytyy keskellä kämmentä. Muutenkin meininki on jämähtänyt jonnekin tarkkailuluokalle, jutut sen mukaisia. Tietenkin muutamia poikkeuksia on tullut vastaan.
c) Jatkuva kiire, melu, stressi, likaisuus, paskaisuus. Ei mitään terveellistä hommaa, ainakaan nyrkkipajoissa.
d) Pomoilla/toimihenkilöillä ei yleensä mitään koulutusta tehtävään, ovat aika usein vanhoja työntekijöitä, jotka ovat edenneet mielistelemällä tehtäväänsä ja tulos on sen mukaista.
Kaduttaa se, että opiskelin koneistajaksi
4
282
Vastaukset
- 590797
Muista kuitenkin, että harva ihminen kokee olevansa todellisessa unelmaduunissa. Voisit olla myös paljon pienemmällä palkalla vailla mielekkyyttä puurtava siivooja tai puhelinmyyjä. Vähintään yhtä huonoja tapauksia ovat myös sadannetta kertaa turhaan apurahaa hakeva taiteilija tai ruokakaupan kassalla istuva yhteiskuntatieteilijä... ja paremminkin menneissä skenaariossa voisit olla työn vastuullisuuden lannistama lääkäri tai yli 60-tuntisen työviikon loppuunpolttama juristi.
- TyranniaMuna
Minkälaisia kohtauksia voi luokalle jääneiltä tarkkisluokkalaislta odottaa, niin niitä sitten tulee. Nämä jos pääsee johtoasemaan niin maa järkkyy ja aurinko pimenee.
- 0nhanTyö
Aina näitä valittajia riittää, olkaa tyytyväisiä siitä että teillä on joku työpaikka.
Hyvä jos heikkolahjaiset saavat jotain näpräämistä. Palkka on vaativuustasoon riittävä.- Tuoremehu
Edellinen selvästi työnantajapuolen tekstiä. Mustasta tulee valkoista. Voiton teko ei perustu tasapuolisuuteen. Mutta ei ole helppoa johtajillakaan, koska heille näyttäytyy aivan erilainen, mutta vielä epäkiitollisempi maailma. Älkää turhaan paiskiko liikaa töitä, koska ei elämästä vastus lopu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432181Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141396Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21958Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675