Intiaanien herne saamelaisten nenässä?

Ihmettelensyvästi

Tällaisiako saamelaiset ovat?

Suomen Saamelaisnuoret ry:n puheenjohtaja Petra Laiti pahoitti mielensä kun Herra Heinämäen lato-orkesterissa oli intiaanihahmo.

Kaikkea viitsivät kytätäkin, mutta kun muutakaan työtä ei vissiin ole. :)

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005660030.html

16

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NaurettavaaToimintaa

Aivan turhaa. Omille lapsille tulee nyt paha mieli...

• Anonyymi

"Saamelaiset ovat tuman DNA:n valossa geneettisesti vähemmän kaukana suomalaisista kuin muista eurooppalaisista. Tämä osoittaa saamelaisten ja suomalaisten polveutuvan suhteellisen lyhyt aika sitten eläneistä yhteisistä kantavanhemmista "

Vain kieli erottaa meidät toisistamme

• öyhömöyhö

Ei taida sinullakaan elämässä kovin suuria ongelmia olla, jos tämän ohjelman siirto areenaan pahoittaa noin kovasti mielen.

• eräs.isoisä

Kyllä te saamelaiset nyt tempun teitte. On kyllä todella lapsellista tarttua lastenohjelmiin muka rasistisena. Saisitte hävetä. Minä olen tähän asti kunnioittanut teitä, mutta nyt en muuta kuin ihmettelen lapsellisuuttanne. Ei kukaan normaalilla ymmärryksellä varustettu nähnyt siinnä mitään pahaa, mutta ...............näki pahaa.

• Anonyymi

Olet vielä naurettavampi tuomitessasi kaikki saamelaiset yhden virheestä.

• Saamelaista

Rasismi sitä, rasismi tätä. Rasisti täällä, rasisti tuolla.

• Mennymaine

Suurta osaa saamelaisista ei todellakaan haittaa se, jos joku leikkii inkkaria lastenohjelmassa. Mutta se haittaa, että monet näin nyt luulevat. Ja bisneksiähän tämä vastakkainasettelu alkaa pian haitata. Saa selitellä, ettei täällä Lapissa hulluksi olla vielä ihan kaikki tultu.
      Kiitos vaan Laitille sinne Helsinkiin

• Anonyymi

Kolttasaamelainen höpisee...

• Laidista

Petra Laidin loukkaantumisen syynä lienee enemmän punavihreä ideologia kuin saamelaisuus. Ei pidä leimata saamelaisia yhden ääriajattelijan perusteella.

• Anonyymi

Se ideologia sitten on ulkoa. Katsokaa mitä on ennemminkin sisällä. Mikä on hänen luonteensa.

• Hävettää

Tehkää nyt saamelaiset jotain, ettei maineenne mene kokonaan kyseisen henkilön takia! Töihin joutaisi nettiä päivystämästä ja tuilla elämästä.

• OnnenAhku

Onneksi maineeni saamelaisena menee oikeuden puolustamisen takia! Saamelaisena olen ylpeä siitä, että minulla on oikeudentuntoa ja rohkeutta puolustaa itseäni ja muita alkuperäiskansan jäseniä. Asenteeni olen oppinut vanhemmiltani ja yhteisöltäni jo lapsena: sorron ja valheen edessä pidämme pään pystyssä ja valveudumme.

• kelkallakaljaatunturiin

Muutamia teikäläisiä tuntien "oikeus ja rohkeus" taitaa olla kuten eräällä toisella vähemmistökulttuurilla Suomessa. Koivutkin kieroja siellä. Säälittäväähän tuo poru teiltä on asiasta josta ette edes ymmärrä mitään. Lapset tässä kärsivät...ja näköjään ressukat saamelaiset.

• Promille

Tunnet siis meiäläisstä itsemme kaltaset kaljaturistit.

• Anonyymi

Se naikkonen on rapu-puusika. Ehkä tämän perusteella ymmärrätte. Ravulla on omistamisen tarve.

• Anonyymi

Näille Saamelaiset pitää laittaa ruotuun. Kun antaa pirulle pikkusormen niin...

Aivan sama juttu on kaikkien muidenkin väemmistöjen kanssa. Mitä enemmän antaa löysää se enemmän he käyttävät heti sitä hyväksi.

Saame on osa Suomen valtiota ja se kuuluu Suomeen. Jos huvittaa menn vaikka paskalle keskelle Saamea ihan siinä missä eteläänkin. Niin tosin olen jo tehnytkin.

Kovasti kerjätään valtiolta avustuksia ja tukia ja ihmettelen miksi. rahahanat kiinni. Ja kun Saamelaiset ovat niin rakastuneet omaan jänkäänsä niin samalla voisi valtio rajoittaa turismia. Menisi poronpurijoilla puput pöksyyn. Koronan aikana kun ei tullut rikkaita turisteja ulkommailta niin köyhät suomalaiset alkoivat kelvata. Uskomattoman törkeää porukkaa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe