Tällaisiako saamelaiset ovat?
Suomen Saamelaisnuoret ry:n puheenjohtaja Petra Laiti pahoitti mielensä kun Herra Heinämäen lato-orkesterissa oli intiaanihahmo.
Kaikkea viitsivät kytätäkin, mutta kun muutakaan työtä ei vissiin ole. :)
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005660030.html
Intiaanien herne saamelaisten nenässä?
16
612
Vastaukset
- NaurettavaaToimintaa
Aivan turhaa. Omille lapsille tulee nyt paha mieli...
- Anonyymi
"Saamelaiset ovat tuman DNA:n valossa geneettisesti vähemmän kaukana suomalaisista kuin muista eurooppalaisista. Tämä osoittaa saamelaisten ja suomalaisten polveutuvan suhteellisen lyhyt aika sitten eläneistä yhteisistä kantavanhemmista "
Vain kieli erottaa meidät toisistamme
- öyhömöyhö
Ei taida sinullakaan elämässä kovin suuria ongelmia olla, jos tämän ohjelman siirto areenaan pahoittaa noin kovasti mielen.
- eräs.isoisä
Kyllä te saamelaiset nyt tempun teitte. On kyllä todella lapsellista tarttua lastenohjelmiin muka rasistisena. Saisitte hävetä. Minä olen tähän asti kunnioittanut teitä, mutta nyt en muuta kuin ihmettelen lapsellisuuttanne. Ei kukaan normaalilla ymmärryksellä varustettu nähnyt siinnä mitään pahaa, mutta ...............näki pahaa.
- Anonyymi
Olet vielä naurettavampi tuomitessasi kaikki saamelaiset yhden virheestä.
- Saamelaista
Rasismi sitä, rasismi tätä. Rasisti täällä, rasisti tuolla.
- Mennymaine
Suurta osaa saamelaisista ei todellakaan haittaa se, jos joku leikkii inkkaria lastenohjelmassa. Mutta se haittaa, että monet näin nyt luulevat. Ja bisneksiähän tämä vastakkainasettelu alkaa pian haitata. Saa selitellä, ettei täällä Lapissa hulluksi olla vielä ihan kaikki tultu.
Kiitos vaan Laitille sinne Helsinkiin- Anonyymi
Kolttasaamelainen höpisee...
- Laidista
Petra Laidin loukkaantumisen syynä lienee enemmän punavihreä ideologia kuin saamelaisuus. Ei pidä leimata saamelaisia yhden ääriajattelijan perusteella.
- Anonyymi
Se ideologia sitten on ulkoa. Katsokaa mitä on ennemminkin sisällä. Mikä on hänen luonteensa.
- Hävettää
Tehkää nyt saamelaiset jotain, ettei maineenne mene kokonaan kyseisen henkilön takia! Töihin joutaisi nettiä päivystämästä ja tuilla elämästä.
- OnnenAhku
Onneksi maineeni saamelaisena menee oikeuden puolustamisen takia! Saamelaisena olen ylpeä siitä, että minulla on oikeudentuntoa ja rohkeutta puolustaa itseäni ja muita alkuperäiskansan jäseniä. Asenteeni olen oppinut vanhemmiltani ja yhteisöltäni jo lapsena: sorron ja valheen edessä pidämme pään pystyssä ja valveudumme.
- kelkallakaljaatunturiin
Muutamia teikäläisiä tuntien "oikeus ja rohkeus" taitaa olla kuten eräällä toisella vähemmistökulttuurilla Suomessa. Koivutkin kieroja siellä. Säälittäväähän tuo poru teiltä on asiasta josta ette edes ymmärrä mitään. Lapset tässä kärsivät...ja näköjään ressukat saamelaiset.
- Promille
Tunnet siis meiäläisstä itsemme kaltaset kaljaturistit.
- Anonyymi
Se naikkonen on rapu-puusika. Ehkä tämän perusteella ymmärrätte. Ravulla on omistamisen tarve.
- Anonyymi
Näille Saamelaiset pitää laittaa ruotuun. Kun antaa pirulle pikkusormen niin...
Aivan sama juttu on kaikkien muidenkin väemmistöjen kanssa. Mitä enemmän antaa löysää se enemmän he käyttävät heti sitä hyväksi.
Saame on osa Suomen valtiota ja se kuuluu Suomeen. Jos huvittaa menn vaikka paskalle keskelle Saamea ihan siinä missä eteläänkin. Niin tosin olen jo tehnytkin.
Kovasti kerjätään valtiolta avustuksia ja tukia ja ihmettelen miksi. rahahanat kiinni. Ja kun Saamelaiset ovat niin rakastuneet omaan jänkäänsä niin samalla voisi valtio rajoittaa turismia. Menisi poronpurijoilla puput pöksyyn. Koronan aikana kun ei tullut rikkaita turisteja ulkommailta niin köyhät suomalaiset alkoivat kelvata. Uskomattoman törkeää porukkaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141