COROLLA T SPORT 1.8

seppo

Kertokaahan kommentteja ko. autosta,
- onko ilmenny jotain tyyppivikoja,
- piisaako voima,
- jossain sanottiin että moottoriäänet kuuluu varsin kovana sisälle,
- pitääkö arvonsa,
- ostaisitko mielummin jonku muun vastaavan (n. 30000e)
jne.

9

7479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhtipois

T sportista on viikonlopun mittainen kokemus. T sport olisi ollut näppärä kaupunkikärry, mutta yllättävän heikko vääntö jäi ärsyttämään. Varsinkin liukkaalla oli aika tuskaista, kone vaatii kierroksia kulkeakseen ja meno olikin sen mukaista eli aika tökkivää. Maantiellä meno maistuu, mutta mukavuus ei tosiaankaan ole ko. auton vahvuus. Niin ja näin, kayttötarkoitus ratkaisee. Itse ehkä ostaisin jonkun muun.

• Patrikek

Eipä tuossa vikoja ole ollut, vielä.
      Voima on silleen aika suhteellinen käsite, 100hv on ihan tarpeeksi, että noin aateltuna piisaa, mutta kyllä sitä tarpeeksi on. Tietenkin eihän sitä liikaa ole.
      Moottori kuuluu yli 120 nopeuksissa sisään aika reilusti, siihen asti hiljainen, ainakin tää facelift, jonka eristystä on edellisestä kevyesti parannettu.
      30000e hintaluokassa on monia vaihtoehtoja, seat leon, civic, corolla, astra,golf... no pari menee vähän yli.
      Kaikki omalla tavallaan hyviä, corolla ei nyt ole parhaimmillaan tuollaisessa räppäämisessä, sanotaan näin, että se on hyvin varusteltu suorituskykyinen pieni perheauto.

• Wilburi

Nimenomaan perheautoksi, jossa on tehoa riittävästi T-Sport soveltuu hyvin. Itse halusin hillityn ulkonäön omaavan auton, jossa on myös riittävästi tilaa(4/5-ovinen) ja sillä on helppo ajaa kaupungissa sekä jossa jousitus on mukavuus painotteinen. Kaiken lisäksi avovaimokin ajaa usein autoa, joten Corolla on helppo ajettava. Ja kun antaa koneen kiertää niin tehoa tulee riittävästi ja äänet ovat mahtavat...silloin kun sitä kaipaa! :-)

• T-sport

ei tyyppivikoja, voima piisaa hyvin jo alakierroksilta lähtien mutta 6200rpm kohdalla on varsinainen tehopiikki ja sillon mennään... paremmin pitää arvonsa kuin perusmallit.. oikeastaan ainoa vaihtoehto tuolle on Civic TypeR.. saksalaisiin en koske pitkällä tikullakaan!

• seppo

..Type-R on vaan niin pahasti teiniviiksiniekkojen menopeli, et ei sellaista kehtaa perusterve mies ostaa.. Toyota on paljon asiallisemman oloinen

• Wilburi

...taitaa jokaisella autoilijalla olla oma näkemyksensä . Itse kävin koeajamassa useita vastaavanlaisia autoja ennen kuin päädyin Corollaan. Rahalle saa mielestäni hyvää vastinetta, koska vakiovarustuksesta löytyy lähestulkoon kaikki mitä tarvitsee ja vähän enemmänkin. Parhaimpana ominaisuutena muihin kilpailijoihin nähden pidän laatua ja luotettavuutta. Toki Typerästäkin sitä löytyy, mutta varustelu on aika heikko ja on saatavana vain 3-ovisena.

- Tähän mennessä ei ole ilmennyt vielä vikoja
      - tehoa riittävästi tavalliseen ajoon. Rata-ajo on sitten erikseen.
      - No 120kmh vauhdissa kuuluu jonkin verran ääntä, mutta en sanoisi, että Typerä on sen hiljaisempi.
      - Arvonsa pitää todella hyvin verrattuna moneen muuhun
      - Vaihtoehtoina itselläni oli seuraavat mallit: Seat Leon 1.8VT, Audi A3 2.0 FSI, Peugeot 307 2.0 XSI, Ford Focus 2.0 Sport, Mazda 3 GT ja Volvo S40 2.4i.

Lopulta päädyin Toyotaan, koska mielestäni se oli parasvaihtoehto. Auton hankinnassa on kuitenkin erittäin vaikea neuvoa toista, koska jokaisella on kuitenkin enakkokäsityksiä, mielikuvia ja eri asioiden arvostus. En itse ostaisi esim. koskaan Opelia, kon en ole vielä hyvää nähnyt.

Huolettomia kilometrejä on takana vähän toista tuhatta ja joka päivä olen ollut tyytyväisempi. Lisäksi on monet työkaverit ja kaverit pitäneet erittäin hyvänä hankintana. Tee päätökset itse muiden mielipiteistä välittämättä!

• Puhtipois

Itse olen tyytyväinen opelixin omistaja, mutta ei se estä minua kokeilemesta ennakkoluulottomasti muita autoja. Vaihdan merkkiä, jos löydän paremman.

• Wilburi
        Puhtipois kirjoitti:

Itse olen tyytyväinen opelixin omistaja, mutta ei se estä minua kokeilemesta ennakkoluulottomasti muita autoja. Vaihdan merkkiä, jos löydän paremman.

Ei ollutkaa tarkoitus mollata mitään erityistä merkkiä. Minun tuttava piiriin on vain ehkä eksynyt kaikki ne ongelma yksilöt. Kenelläkään ei tosin enää ole opelia eikä kyllä tulekaan. En myöskään itse pidä mm. Opelin ajettavuudesta, mutta tiedän kyllä monia, jotka eivät koskaan ostaisi Toyotaakaan.
        Olen kokeillut ennakkoluulottomasti moniakin autoja ja esim. nykyinen Toyotani on ensimmäinen kyseistä merkkiä. Opelin laatu vain on aikaisempina vuosia ollut todella surkealla tasolla. Arvostan itse autossa juuri mm.luotettavuutta. Opeli rakensi kuitenkin muutamia vuosia sitten uuden tehtaan, koska huomasivat itsekin yhtiössä, että laatu ei ollut kohdallaan. Toivotaan, että uudet versiot ovat laadultaan entisiä parempia.

• Puhtipois
        Wilburi kirjoitti:

Ei ollutkaa tarkoitus mollata mitään erityistä merkkiä. Minun tuttava piiriin on vain ehkä eksynyt kaikki ne ongelma yksilöt. Kenelläkään ei tosin enää ole opelia eikä kyllä tulekaan. En myöskään itse pidä mm. Opelin ajettavuudesta, mutta tiedän kyllä monia, jotka eivät koskaan ostaisi Toyotaakaan.
        Olen kokeillut ennakkoluulottomasti moniakin autoja ja esim. nykyinen Toyotani on ensimmäinen kyseistä merkkiä. Opelin laatu vain on aikaisempina vuosia ollut todella surkealla tasolla. Arvostan itse autossa juuri mm.luotettavuutta. Opeli rakensi kuitenkin muutamia vuosia sitten uuden tehtaan, koska huomasivat itsekin yhtiössä, että laatu ei ollut kohdallaan. Toivotaan, että uudet versiot ovat laadultaan entisiä parempia.

Jos auton laatu (kestää/ei kestä) olisi ollut ainoa valintakriterini ensimmäistä opelixia ostaessani, niin luultavasti ostamatta olisi jäänyt, ei se maine kovinkaan hääppöinen ole ollut. Tällä hetkellä ajelen toisella G-astrallani ja kuskaan työkavereitani hakemaan autojaan mitä kummallisimmista huolloista :). Huonosta maineesta eroon pääseminen näyttää olevan aika hankalaa. Tosiasiahan se edelleenkin on, että jos luotettavuus on tärkein valintakriteeri, niin japanilaisen auton joutuu ostamaan. Elämme kuitenkin hyvässä uskossa, että uusi auto toimii, vaikka se olisi eurooppalainen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe