Kerran. Olen ulkomaalainen, siksi anteeksi virheistä. Ollaan parisuhteessa noin 3 vuotta, kaikki näyttää hyvältä ja tiedän että hän rakastaa minua, itse rakastan häntä mutta siinä on ongelma että hän on hirveä stalkkaaja. Melkein joka päivä hän (27vuotias muuten) katselee muita nuoria naisia ja ex-ty instagramistä, fbsta, fonectasta jne. Se ei edes tiedä kaikkea henkilökohtaisesti ja minä en tiedä mistä vitusta se tietää heitä (kuntosalilta ainakin). Hänellä on vähän niin kuin "stalkinglist". Yritin puhua, riidellä jne sen kanssa miksi tekee sen jos meillä on kaikki hyvin, sanoi että ei itse varmaan tiedä, vain utelias ja voisi lopeta sen muutaman vuoden jälkeen. En ymmärrä miksi? Itse en tarkista edes mun ex koska en välitä, olen tyytyväinen minun nykyisen poikaystävän kanssa ja se on tärkeää minulle. En tiedä mitä voisin tehdä...olen jo epätoivoinen.
Tarvitsen neuvoja
3
371
Vastaukset
- En.osaa.olla.avuksi
En tiedä. Voisiko hänellä olla joku riippuvuus tuohon toimintaan? Kysy.
- näinajattelinminä
Tuo on ehkä aika yleistä nykyään kun kaikki löytyy internetistä. Luulen että moni yksin ollessaan "vakoilee" exiä ja muita mutta harvemmin varmaan niin että joku muu huomaa. Yritä vielä puhua miesystävällesi ja sano suoraan että hänen käytöksensä loukkaa ja suututtaa sinua (jos et siis ole vielä sanonut). Minun mielestäni 2 vuotta on ihan liian pitkä aika kestää tuollaista ja itse en siihen suostuisi. Eli sano myös ettet tuota muiden naisten katselua aio sietää niin kauan. Jos ei muu auta niin pyydä valitsemaan sinut tai ne muut. Jos hän oikeasti sinua rakastaa hän lopettaa "stalkkaamisen" HETI eikä joskus vuosien päästä. Varaudu henkisesti myös siihen että hänellä on addiktio josta hän ei pysty luopumaan.
- RuohonVihreys
Olen lukenut itse ristiriitaisen vaiheen aikana ns. ero-oppaita, joita yksi asiantuntija neuvoi lukemaan. Ne olisivat minulla vieläkin , jos tuntisin voisit lainata niitä. Niistä saa ainakin jotain. Minulle se oli erittäin toimivaa. Selkiyttää sitä, miten pitäisi ajatella, saa samalla ajatukset täysin muualle. Siinä täytyy ajatella asioita vähän kuin it-alan hommia, 1) käyttöjärjestelmä 2) valitut ohjelmat jne.
Koko pohjana on käyttis, vrt. windows-käyttöjärjestelmään täytyisi jollain tapaa olla yhteensopiva. EI se sovi, että mies tekee, mitä tahtoo ja nainen joutuu aina joustamaan. Jos nainen ei ole taloudellisesti riiippuvainen miehestä, ehkä asuminen ja se entinen rakkaussuhde sitoo. Miehelle täytyy sopia tämä järjestelmä ja ohjelmat, jotka on valittu yhteiselle polulle. Jos hän vetää aina oman päänsä mukaan, älä lähde enää jatkamaan, kun kerran pääset nyt eroon. Ensin ei voi unohtaa asioita, mutta yksi juttu aina tippuu arjen menossa ennen pitkää pois ja lasti tunnetasolla alkaa keventyä. Kirjoista selviäisi, ettet taatusti kadu valintaasi, kun sen saisit tehtyä.
Olen lapsesta asti itse joutunut "tappeleman" "elintilasta" toisten ihmisten kanssa. Tämä on raskasta, mutta kun on vain kaksi, silloin yleensä on helpompaa. Jos näin ei ole, et varmasti kadu lähtöäsi. Ei pidä antaa siimaa, jos homma ei toimi, tämä on siis normaali käytäntö mm. kasvatuksessa, ei puolueellinen. Mikään suhde ei toimi, jos toinen sanelee ja uusi naistuttava puhuttelee sua "vajakiksi " tms. Ei näin saa toimia. Jos jatkat vaikeassa liitossa, sinä itse menet ns. rikki, muutkin kärsivät katsoessaan. Sinun pitäisi kukoistaa, olet parhaassa iässä työn ja parisuhteen puolesta. Ota vastaan neuvot, ei kannata jatkaa kovin hankalissa olosuhteissa, jos poiskin pääsisi nyt.
T oisaalta, kovin kiihkeä vastapuoli saattaa pettyä. Tavallaan olisi hyvä, jos pysyisivät siellä keskenään, eikä ketään tarvittaisi kolmanneksi pyöräksi. Yksi ongelmavyyhti vähemmän muille. Pärjääväthän he kaksitaankin. Antaa mennä vaan, ala suuntua pois. Saat kirjojani luettavaksi, jos tunnistat, mistä voisit kysyä.
Katson järkevimmäksi, etten puhu puolesta enkä vastaan, mutta eron purkaminen mielessä auttaa sua aika todennäköisesti. Jos hän palaa, silloin olet uudistunut ja sinulla on muitakin ystäviä, et riipu yhdestä. Jos menen ottamaan kantaa, minut haukutaan seuraavat 25 vuotta, sehän se tässä on. Juttelen kahden kesken ja olen aika hyvä kokemusperäisen tiedon antaja tässä. Ala rakentaa uutta minää ja tulevaisuutta. Minulla tekee pahaa, kun toiset kannustaa, enkä saisi ottaa kantaa, mutta itse en alistettuna jatkaisi mitään. Se on minulle täysin selvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768