Tarvitsen neuvoja

Rakkaus9

Kerran. Olen ulkomaalainen, siksi anteeksi virheistä. Ollaan parisuhteessa noin 3 vuotta, kaikki näyttää hyvältä ja tiedän että hän rakastaa minua, itse rakastan häntä mutta siinä on ongelma että hän on hirveä stalkkaaja. Melkein joka päivä hän (27vuotias muuten) katselee muita nuoria naisia ja ex-ty instagramistä, fbsta, fonectasta jne. Se ei edes tiedä kaikkea henkilökohtaisesti ja minä en tiedä mistä vitusta se tietää heitä (kuntosalilta ainakin). Hänellä on vähän niin kuin "stalkinglist". Yritin puhua, riidellä jne sen kanssa miksi tekee sen jos meillä on kaikki hyvin, sanoi että ei itse varmaan tiedä, vain utelias ja voisi lopeta sen muutaman vuoden jälkeen. En ymmärrä miksi? Itse en tarkista edes mun ex koska en välitä, olen tyytyväinen minun nykyisen poikaystävän kanssa ja se on tärkeää minulle. En tiedä mitä voisin tehdä...olen jo epätoivoinen.

3

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.osaa.olla.avuksi

      En tiedä. Voisiko hänellä olla joku riippuvuus tuohon toimintaan? Kysy.

    • näinajattelinminä

      Tuo on ehkä aika yleistä nykyään kun kaikki löytyy internetistä. Luulen että moni yksin ollessaan "vakoilee" exiä ja muita mutta harvemmin varmaan niin että joku muu huomaa. Yritä vielä puhua miesystävällesi ja sano suoraan että hänen käytöksensä loukkaa ja suututtaa sinua (jos et siis ole vielä sanonut). Minun mielestäni 2 vuotta on ihan liian pitkä aika kestää tuollaista ja itse en siihen suostuisi. Eli sano myös ettet tuota muiden naisten katselua aio sietää niin kauan. Jos ei muu auta niin pyydä valitsemaan sinut tai ne muut. Jos hän oikeasti sinua rakastaa hän lopettaa "stalkkaamisen" HETI eikä joskus vuosien päästä. Varaudu henkisesti myös siihen että hänellä on addiktio josta hän ei pysty luopumaan.

    • RuohonVihreys

      Olen lukenut itse ristiriitaisen vaiheen aikana ns. ero-oppaita, joita yksi asiantuntija neuvoi lukemaan. Ne olisivat minulla vieläkin , jos tuntisin voisit lainata niitä. Niistä saa ainakin jotain. Minulle se oli erittäin toimivaa. Selkiyttää sitä, miten pitäisi ajatella, saa samalla ajatukset täysin muualle. Siinä täytyy ajatella asioita vähän kuin it-alan hommia, 1) käyttöjärjestelmä 2) valitut ohjelmat jne.

      Koko pohjana on käyttis, vrt. windows-käyttöjärjestelmään täytyisi jollain tapaa olla yhteensopiva. EI se sovi, että mies tekee, mitä tahtoo ja nainen joutuu aina joustamaan. Jos nainen ei ole taloudellisesti riiippuvainen miehestä, ehkä asuminen ja se entinen rakkaussuhde sitoo. Miehelle täytyy sopia tämä järjestelmä ja ohjelmat, jotka on valittu yhteiselle polulle. Jos hän vetää aina oman päänsä mukaan, älä lähde enää jatkamaan, kun kerran pääset nyt eroon. Ensin ei voi unohtaa asioita, mutta yksi juttu aina tippuu arjen menossa ennen pitkää pois ja lasti tunnetasolla alkaa keventyä. Kirjoista selviäisi, ettet taatusti kadu valintaasi, kun sen saisit tehtyä.

      Olen lapsesta asti itse joutunut "tappeleman" "elintilasta" toisten ihmisten kanssa. Tämä on raskasta, mutta kun on vain kaksi, silloin yleensä on helpompaa. Jos näin ei ole, et varmasti kadu lähtöäsi. Ei pidä antaa siimaa, jos homma ei toimi, tämä on siis normaali käytäntö mm. kasvatuksessa, ei puolueellinen. Mikään suhde ei toimi, jos toinen sanelee ja uusi naistuttava puhuttelee sua "vajakiksi " tms. Ei näin saa toimia. Jos jatkat vaikeassa liitossa, sinä itse menet ns. rikki, muutkin kärsivät katsoessaan. Sinun pitäisi kukoistaa, olet parhaassa iässä työn ja parisuhteen puolesta. Ota vastaan neuvot, ei kannata jatkaa kovin hankalissa olosuhteissa, jos poiskin pääsisi nyt.

      T oisaalta, kovin kiihkeä vastapuoli saattaa pettyä. Tavallaan olisi hyvä, jos pysyisivät siellä keskenään, eikä ketään tarvittaisi kolmanneksi pyöräksi. Yksi ongelmavyyhti vähemmän muille. Pärjääväthän he kaksitaankin. Antaa mennä vaan, ala suuntua pois. Saat kirjojani luettavaksi, jos tunnistat, mistä voisit kysyä.

      Katson järkevimmäksi, etten puhu puolesta enkä vastaan, mutta eron purkaminen mielessä auttaa sua aika todennäköisesti. Jos hän palaa, silloin olet uudistunut ja sinulla on muitakin ystäviä, et riipu yhdestä. Jos menen ottamaan kantaa, minut haukutaan seuraavat 25 vuotta, sehän se tässä on. Juttelen kahden kesken ja olen aika hyvä kokemusperäisen tiedon antaja tässä. Ala rakentaa uutta minää ja tulevaisuutta. Minulla tekee pahaa, kun toiset kannustaa, enkä saisi ottaa kantaa, mutta itse en alistettuna jatkaisi mitään. Se on minulle täysin selvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe