Olisiko kellään tietoa paljonko maksaa 5 m x 1,5 m parvekepinnoitteen korjaus?
Noin hinta käy, kunhan saisin vähän tietoa asiasta, jota en netistä ole löytänyt.
Asunto sijaitsee Jyväskylässä, ylin kerros, hissi on työkalujen kuljetusta helpottamaan, (jos sillä nyt on jotain merkitystä?)
Parvekelattian korjaus
7
2286
Vastaukset
- NickNailer
Hinta on yhtiölle kuuluva asia.
Parveke on asunnon ulkopuolella, joten sen huolto kuuluu yksinomaan taloyhtiölle. Asukas saa korkeintaan korjata asukkaan asentamia puuralleja ja luoda lunta. - osakas
Kiitos. OK. Itse luin taloyhtiön vastuutaulukosta, "osakkaan vastuulla on parvekkeen lattia ja kaiteen sisäpinta". Mitenhän se nyt sitten menee?
- toinenosakas
https://www.kiinteistolehti.fi/pykalointia-parvekkeista/
Lattian vedeneriste kuuluu yhtiölle. Yleensä tämä on maalaus. Teillä voi olla yhtiöjärjestyksessä tietysti omia sopimuksia.
Jos parvekkeessa ei ole kattoa, niin vielä suuremmalla syyllä asia on yhtiön juttu ja pinnoite tulee tehdä kunnolla.
Kysy asiaa isännöitsijältä. Jos muilla on samoja ongelmia? Vai onko tilanne se, että koko talon tulee kohta laaja parvekeremppa? - osakas
Parvekkeessa on katto. Tää on aika jännä tilanne, kun yhtiössä joku on laittanut parvekkeensa lattian itse kuntoon aikoinaan. Tässä tehtiin vasta parvekkeiden kunnon tarkistus....yllätys..yllätys vain yksi parveke on isännöitsijän ja puh.johtajan mielestä korjattava, ja se ei ole minun parveke. Omaa parvekettani on jo aikoinaan paikattu (ent. omistaja) ja nyt betoni on aivan rikki ja kamalan näköinen. Monella muulla on sama tilanne kuin minulla. En ole varma, mutta näyttäisi siltä, että taloyhtiö maksaa vain tämän yhden parvekkeen - miksi yleensä maksaa? Jokaiselle osakkaalle sama oikeus.
Olen odottanut parvekeremppaa ja hoidan sen kyllä maksoi tai ei. Ei isännöitsijältä/puh.johtajalta saa vastauksia, vaikka kyllästymiseen asti kyselee, siis surkeeta palvelua. - toinenosakas
osakas kirjoitti:
Parvekkeessa on katto. Tää on aika jännä tilanne, kun yhtiössä joku on laittanut parvekkeensa lattian itse kuntoon aikoinaan. Tässä tehtiin vasta parvekkeiden kunnon tarkistus....yllätys..yllätys vain yksi parveke on isännöitsijän ja puh.johtajan mielestä korjattava, ja se ei ole minun parveke. Omaa parvekettani on jo aikoinaan paikattu (ent. omistaja) ja nyt betoni on aivan rikki ja kamalan näköinen. Monella muulla on sama tilanne kuin minulla. En ole varma, mutta näyttäisi siltä, että taloyhtiö maksaa vain tämän yhden parvekkeen - miksi yleensä maksaa? Jokaiselle osakkaalle sama oikeus.
Olen odottanut parvekeremppaa ja hoidan sen kyllä maksoi tai ei. Ei isännöitsijältä/puh.johtajalta saa vastauksia, vaikka kyllästymiseen asti kyselee, siis surkeeta palvelua.Oliko se yksi parveke puheenjohtajan parveke:)?! Vaikuttaa ihme hommalta, jos kovin salaillaan. Kuka mahtaa isännöidä? Suuri vai pieni yritys?
10% äänistä riittää ylim. yhtiökokouksen järjestämiseen. Toki asian voi vaatia varsinaisen yhtiökokouksen yhteyteen. Asia on: "Parvekkeiden kunnostuksesta päättäminen".
Jos nyt teet itse ja maksat itse, niin työ ja kustannukset menee hukkaan, jos kohta tulee kuitenkin iso remppa.
Parvekkeilla vesi ja pakkanen on ongelma. Katon lisäksi pitäisi olla lasit. Kovalla tuulella sataessa vettä tulee parvekkeelle kuitenkin. Se menee maalin halkeilusta betoniin ja maali käpristyy entistä enemmän irti. Pakkanen vielä pahentaa tilannetta. - NickNailer
Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Vastaukseni oli ns. työstetty loppuun asti. Käytännössä osakas ei voi tehdä parvekkeremonttia, koska a) julkisivua ei saa muuttaa ja b) kosteuseristystä ei saa vaurioittaa. Tämä pois sulkee kaakeleiden tai muun vastaavan pinnoitteen vaihtamisen.
Jos lattialla on maalia, niin se voi olla vesieriste, joten sen korjaus ei kuulu osakkaalle.
- Nikipuhuuskeidaa
Älä usko nikin juttuihin. Valehtelee enemmän kuin laki sallii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713